![]() 21.04.2007 10:45:56 | |
---|---|
Juurikin tuollainen. Aikalailla vastaava se ilmeisesti on. Reeves vissiin kyllästy Sound Cityn "kaupallistumiseen" ja perusti HIWATTin. Euforia jatkuu myös reenien jälkeen. Nuppi on kyllä nyt se minun "the nuppi". Vielä kun saan tuon 4x10 skoben valmiiksi, niin kattaus olisi siinä. Aijai vaikkei ampeggia olekaan mutta melkein tuollainen löytyy :D http://muusikoiden.net/dyn/users/17833.jpg Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 23.04.2007 08:09:02 | |
Ei meijän kyllä täälä kannattas vouhotella, mutta oletko sää poistanut sen siitä orkkiskotelosta? Näyttää niin kauhian moternilta... vähemmän on vähemmän | |
![]() 23.04.2007 09:20:18 | |
Ei meijän kyllä täälä kannattas vouhotella, mutta oletko sää poistanut sen siitä orkkiskotelosta? Näyttää niin kauhian moternilta... Juu :D Tallessa se on ja mitään modauksia ei ole tehty. Siirto vain räkkiin. Lähtee varmaan siitä kyllä takaisin tai ainakin hieman pienenpään koteloon... Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 30.04.2007 20:13:03 | |
Olen saamassa täyttymyksen... Viimeiset 3 vuotta olen himoinnut Ampegin vermeitä ja viikon sisällä saan tilaamani SVT2-pro nupin rantahuvilan säestyksellä... Ankaraa ruuvausta olen harrastanut Hartken vermeilläni, mutta "the sounndi" on jäänyt saamatta... Bassoni ovat kuitenkin laatukamaa Fenderin Jatsari vuodelta -74 ja suhteellisen tuore Musari, mallia Sterling... Laatuvehkeitä molemmat, vaikka kovin erilaisia ovatkin. Taidan kuitenkin jättää Hartken vermeet itselleni, sillä "pikkukeikoilla" Harten nuppi ja 4x10 yläkaappi (+tarvittaessa 1x15) riittävät. Eikä normitauno hokaa bassosoundeista mitään... Ei erota koko soitinta, ennenkuin se puuttuu... Siispä Ampegit lähinnä oman mielenterveyden vaalimiseksi ja optimaalisen bassosoundin löytämiseksi... (siis jotain, mitä 99% ihmisistä ei kuule) : ) | |
![]() 30.04.2007 21:28:58 | |
Siispä Ampegit lähinnä oman mielenterveyden vaalimiseksi ja optimaalisen bassosoundin löytämiseksi... (siis jotain, mitä 99% ihmisistä ei kuule) : ) Mutta tuntevat kyllä. Ei pidä sitä unohtaa! "It's the ear, not the gear. " | |
![]() 30.04.2007 21:55:03 | |
Niinpä! Ammomiehet kuulevat mitä basisti vetää ja normihemmot "tuntevat" rytmin..Itse olen valinnut basson soittimikseni, koska tykkään olla hieman sivussa ja tukena. Takana on aikoinaan 3/3 musiikkiopistossa pianolla, joka tukahdutti musikaalisuuteni. Bassosta löysin uuden inspiraation musiikkiin, näin vanhoilla päivilläni.Tykkään kuin hullu puurosta ja soitan aktiivisesti nykyään 2 bändissä. Työkseni vedän tehdasta ja musiikki auttaa jaksamaan. Siksi myös ampegit... =mielenterveyttä. | |
![]() 01.05.2007 09:09:38 | |
Liityn klubiin kun ostin Ampegin SVPCL etuvahvistimen. Bassosoundi nousee viimein samoihin 70-luvun jytäsfääreihin, joissa kitaristimme Peaveyn 50w täysputkikomboineen on leijunut jo pitkään. Löysin heti ensikokeilulla treeniksellä mahtavan likaisen jytinän, joka sopii musaamme kuin nyrkki vihamiehen naamaan. Soundin muutos on dramaattinen, ei sen vähempää. Kustom Groove Bass 1200 toimii nyt pääteasteena, siinä riittää potkua. Kaappi Kustom 215H, vaikka erittäin hyvä onkin, saattaa mennä vaihtoon joskus. Kun eihän sitä voi olla ajattelematta, että mitä se 810 rantis soundille tekisi... A.V.G. :n basisti.
http://www.mikseri.net/avg | |
![]() 12.05.2007 00:01:04 | |
you maybe better choose the Warwick WCA-411 Pro or the Ampeg SVT-410HLF. The SVT 410HE is too weak for the head. Mitäs pojat on tuosta mieltä? Kysymyksessä siis 200W täysputkelle kaapin hakua, ja tuosta SVT 410HE:stä innostuneena kysäisin musik-servicen mielipidettä setistä, mutta väitti että on liian heikko? Onhan se kuitenkin 400W kaappi? Juuri tuo suljettu kaappi kiinnostaisi, ja nuo ehdotetut vaihtoehdot ovat refleksejä molemmat. Mitä muita vaihtoehtoja suljettuina tulisi samoille hintaluokille (n.5-800e) ? Liikaa valitetaan noista HLF:istä että ne pöhisee ellei tuki paria putkea, niin se ei välttämättä innosta... Liekö sitten turhaa hifistelyä jota tällainen amatööri ei edes huomaa. | |
![]() 12.05.2007 00:13:10 | |
Olen soitellut Ampegin SVT2PRO Yamahan 4x 10"(sulj.) kautta ja hyvin riitti kaappi. Tietenkin optimi vaihtoehto 8x 10 jolloin vahvistimesta saa kaiken hyödyn ulos. | |
![]() 14.05.2007 10:09:43 | |
Ostin Ampeg SVT-CL:n kaveriksi EBS-410CL:n, umpinainen kaappi, ja voin todeta että kannatti. Hyvä, tumma saundi ja alapäätäkin riittää. Ovh. hinta Soundata:ssa 699€. Suorastaan edullinen. | |
![]() 14.05.2007 10:25:00 | |
Ostin Ampeg SVT-CL:n kaveriksi EBS-410CL:n, umpinainen kaappi, ja voin todeta että kannatti. Hyvä, tumma saundi ja alapäätäkin riittää. Ovh. hinta Soundata:ssa 699€. Suorastaan edullinen. Käsittääkseni tuo komero on refleksikoteloitu? | |
![]() 14.05.2007 11:37:08 | |
Käsittääkseni tuo komero on refleksikoteloitu? Kysyessäni, myyjä kertoi sen olevan umpinainen. EBS sivut eivät kerro vastausta, en ainakaan löytänyt. Pitänee irroittaa ilmeisesti etukangas selvittääkseen probleemin. | |
![]() 14.05.2007 11:44:43 | |
Kysyessäni, myyjä kertoi sen olevan umpinainen. EBS sivut eivät kerro vastausta, en ainakaan löytänyt. Pitänee irroittaa ilmeisesti etukangas selvittääkseen probleemin. Jeps, grilli vaan irti. | |
![]() 16.05.2007 11:15:05 | |
SVT-IIp - etuaste. mmm... maaginen middle! Isot aallot vaatii isoja numeroita... | |
![]() 17.05.2007 12:41:14 | |
-Itse omistan tuon ampeg classic sarjan 6x10 kaapin ja hyvin on palvellut sekä livenä&studiossa ja jaksaa vielä roudatakkin keikan jälkeen kun on sivukahvat;) !!parit hartken nupit ja kaapit omistin ja käytössä hajosivat, tein ratkaisun ja ostin ampegin..ei oo tarvinnu katua hetkeäkään -Nuppina oon käyttäny warwickin tubepath 5.1:stä ja siitä on saanut irti mukavan modernin ja eroittelevan soudin joka hevin rämppäämiseen sopii!vielä kun ei oo varaa noihin ampegin svt pro seriesin nuppeihin;) -Onko kellään tietoa mistä saa suomessa tai muualla, ampegin varaosia?lähinnä tuo ylätaajuuspillin uusiminen olis ajankohtaista se voi vähän huonosti! | |
![]() 18.05.2007 08:28:09 | |
Kysyessäni, myyjä kertoi sen olevan umpinainen. EBS sivut eivät kerro vastausta, en ainakaan löytänyt. Pitänee irroittaa ilmeisesti etukangas selvittääkseen probleemin. Jeps, grilli vaan irti. Enpä saanut etukangasta irti hevilla ja väkivaltaa en ottanut käyttöön, ettei se olisi hajonnut. Probleemi on sitten vielä auki. Yritin tunnustella kankaan läpi, mutta eipä tuottanut tulosta. | |
![]() 18.05.2007 08:47:01 | |
jep!itekkin yritin ottaa etulevyä irti,mut luovutin kun se on tosi tiukassa,olisin kattonut että näkyykö päälisinpuolin vikaa pillissä!kaippa oon saanut sen rikki korostamalla niin paljon treble ja middleosastoa nupilla ja pillillä puhtaassa soundissani;) vikahan on se että se nykysin särisee jos sitä käyttää vähääkään.(tosin voihan vika olla vaan joku kosketushäiriö liitoksissakin? pitänee kysellä vara-osia sit ampegin maahantuojalta. | |
![]() 18.05.2007 09:19:53 | |
jep!itekkin yritin ottaa etulevyä irti,mut luovutin kun se on tosi tiukassa,olisin kattonut että näkyykö päälisinpuolin vikaa pillissä!kaippa oon saanut sen rikki korostamalla niin paljon treble ja middleosastoa nupilla ja pillillä puhtaassa soundissani;) vikahan on se että se nykysin särisee jos sitä käyttää vähääkään.(tosin voihan vika olla vaan joku kosketushäiriö liitoksissakin? pitänee kysellä vara-osia sit ampegin maahantuojalta. Jos en väärin muista, niin Ampegin kaapeissa on pillin suojana hehkulamppu. Jos se on tiensä päässä, mutta marginaalisesti toimiva, niin vastaavia saanee huoltoasemilta. Lampun pitäisi olla samalla piirilevyllä kuin jakari, joka lienee jossain liitinpanelin tietämillä kaapin sisuksissa. | |
![]() 18.05.2007 13:56:39 | |
Enpä saanut etukangasta irti hevilla ja väkivaltaa en ottanut käyttöön, ettei se olisi hajonnut. Probleemi on sitten vielä auki. Yritin tunnustella kankaan läpi, mutta eipä tuottanut tulosta. Mäkin yritin joskus irrottaa oman 610AV:n etukangasta mutta ei onnistunut. Onko jollain vinkkiä miten sen saa irti? "It's the ear, not the gear. " | |
![]() 18.05.2007 14:28:45 | |
Mäkin yritin joskus irrottaa oman 610AV:n etukangasta mutta ei onnistunut. Onko jollain vinkkiä miten sen saa irti? Mulla se etukangas tipahti pois ensimmäisestä nuotista yksissä treeneissä :) Loistava tapa olisi aloittaa keikka; parista rantasaunasta lentää etukankaat veke ja laulaja astuu kaapista ulos. No, eräs insinööri oli juuri ko. treenejä ennen halunnut kurkistaa kankaan taakse. Normi HE-kaapissa siis on tarranauhat kiinni kaapin pinnassa niiteillä. Nämä niitit oli mulla lähteneet irti. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)