Aihe: Katkennut kaularauta
1 2 3 4
absqua
27.07.2005 20:45:51
Kun ostat aina kaiken halavalla? Mie kans. (8-=)

Jep. Siihen pyritään.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Teijo K.
27.07.2005 20:46:11

jatkoa löytyy: http://personal.inet.fi/yhdistys/ar … ila/tekstit/puulajit/visakoivu.html

eli ei ihan sairaudeksi voida määritellä, poikkeava kuitenkin ;)

Sinnepäin, :) mie en edes tykkää visasta, tein kerran siitä sbasson ja paitsi että se oli ällömakea, se oli toinen niistä yksilöistä mitä olen tehnyt, että se ei soinut ollenkaan. Pöh.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
Teijo K.
27.07.2005 20:46:40

Kun ostat aina kaiken halavalla? Mie kans. (8-=)

Ootte Suomalalaisia siis. :)
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
absqua
27.07.2005 20:48:58
Ootte Suomalalaisia siis. :)

Jep. Ja Sulo Vilén on henkinen johtajamme.
-jj-
27.07.2005 20:49:30

Sinnepäin, :) mie en edes tykkää visasta, tein kerran siitä sbasson ja paitsi että se oli ällömakea, se oli toinen niistä yksilöistä mitä olen tehnyt, että se ei soinut ollenkaan. Pöh.

Onko se niin tiivissyistä, ettei sen takia soi vai minkä arvelet olevan syynä soimattomuuteen? (menee vähän ot:ksi kyllä)
hemmo
27.07.2005 20:49:56

Humpf. Oliko nyt ihan pakko vetää tuo oppi-isä kehiin?
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
absqua
27.07.2005 20:51:35
Humpf. Oliko nyt ihan pakko vetää tuo oppi-isä kehiin?

No mutta eikö ole?
hemmo
27.07.2005 20:52:08

No mutta eikö ole?

*ei kommentoi, juo kahvia*
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
Teijo K.
27.07.2005 20:53:05

Onko se niin tiivissyistä, ettei sen takia soi vai minkä arvelet olevan syynä soimattomuuteen? (menee vähän ot:ksi kyllä)

No voi olla, että ongelma oli huonossa rakentajassakin, tosin Neuserkin laittaa omiinsa vain visakoivukannen. Vaikea sanoa kun tuhosin sen tekeleenkin silloin suutuspäissäni ja käytin osat seuraavaan projektiin.

Visan yksi ominaisuus tuntuisi olevan herkkä vääntyilyvyys.
-von Ranke.
Teijo K.
27.07.2005 20:53:50

*ei kommentoi, juo kahvia*

SVS lienee syyllinen tohon siunkin listaan.
-von Ranke.
hemmo
27.07.2005 20:54:58

Visa Koivu on kiero jätkä.
rattledad
27.07.2005 20:57:41

Mua kiinnostaa tietää mitkä tuon Wenge-puun soittinnolliset ominaisuudet ovat?

Tuo ainakin kuulostaa lupaavalta:

"Wenge, a dense, dark-colored African hardwood unrelated to the rosewoods, has tonal properties remarkably similar to those of Brazilian rosewood."

http://www.pantheonguitars.com/tonewoods.htm
-jj-
27.07.2005 20:59:59

No voi olla, että ongelma oli huonossa rakentajassakin, tosin Neuserkin laittaa omiinsa vain visakoivukannen. Vaikea sanoa kun tuhosin sen tekeleenkin silloin suutuspäissäni ja käytin osat seuraavaan projektiin.

Itseasiassa nyt kun tarkemmin muistelee, niin kaveri teetti aikoinaan (en muista missä) sbasson koivubodyllä ja sekään ei soinut... teetätti sitten bodyn uusiksi jostakin muusta puusta ja koivusta tuli vain kannet. Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia? Sitävastoin kitaraan tulee aika mukavan kirkas mutta tukeva soundi, näin ainakin studiolla vierailulla käyneessä J.A.K. Les Paulissa
Teijo K.
27.07.2005 21:04:14

Itseasiassa nyt kun tarkemmin muistelee, niin kaveri teetti aikoinaan (en muista missä) sbasson koivubodyllä ja sekään ei soinut... teetätti sitten bodyn uusiksi jostakin muusta puusta ja koivusta tuli vain kannet. Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia? Sitävastoin kitaraan tulee aika mukavan kirkas mutta tukeva soundi, näin ainakin studiolla vierailulla käyneessä J.A.K. Les Paulissa

Voi olla että koivun kuivumisaika pitäisi olla vaan niin hurja, hartsien takia. Lämpökäsitellyt tuntuisivat kuulemma toimivan. Olisihan koivussa jotain konstailemattoman suomalaista, siis ihan tavallisessa ilman loimua jopa.
-von Ranke.
bize
28.07.2005 09:13:30

Tein yhteen bassoon bodyn lämpökäsitellystä koivusta. Soi korkealta todella hyvin mutta matalalta ei. Massaa olisi varmaan saanut ainakin olla enemmän.
Lahjattomat ja rautaranteet treenaa
balzary
28.07.2005 09:32:00

mun neuserissa on kansipalat suomalaisesta koivusta. soi hyvin. kuva löytyy kamalistauksesta
Karlsson
28.07.2005 09:45:01
Ehkäpä sitä ei ennenvanhaan yksinkertaisesti vaan ollut käytetty soitinpuuna?

Näin luulen asian olevan.

Se että sitä on käytetty rahtilaatikoiden puumateriaalina ei minusta kerro mitään kuin sen että laatikoiden lähtömaassa ko. puu on/oli halpaa.

Nimenomaan. Eixoo kauheeta ku tätä puuta ei pidetäkkään joka puolella maailmaa lähes kullan arvoisena materiaalina?
absqua
28.07.2005 09:47:04
Nimenomaan. Eixoo kauheeta ku tätä puuta ei pidetäkkään joka puolella maailmaa lähes kullan arvoisena materiaalina?

Onhan se tosi kauheeta.
Karlsson
28.07.2005 09:53:31
Onhan se tosi kauheeta.

Höhö, myötätuntosi suorastaan huokuu tosta...
chief
28.07.2005 10:59:48

Auts. Totuus on joskus ikävää katseltavaa.
"It's the ear, not the gear. "
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)