Aihe: Turhin basso efekti
1 2 3 4
M.Hanski
28.07.2005 14:29:32
Kaiku on ehkä ylivoimaisesti turhin efekti bassolle.
chief
28.07.2005 14:32:36
Kaiku on ehkä ylivoimaisesti turhin efekti bassolle.

Jos mä soittelisin sellasta soolo-basismi-yaddaa niin voisin jopa käyttääkin kaikua, että ei se mun mielestä niin turha ole. Ei edes niin turha kuin tämä postaus.

No, enpä mä sellasta myöskään soita.
"It's the ear, not the gear. "
-jj-
29.07.2005 09:01:48

Onko sulla vasurissakin jäksy? ;)

nih, ja onko soittolehdykkä teipattu ranteeseen jos ei sormilla kerta pidä siitä kiinni ;)

Toi Mendozan Marco kertoili notta että ku hää aloitteli soittohommelit niin ei ollu rahaa ostella mitään efektejä. Se alkoi sitten kokeilemaan, notta miten sitä sormilla ja soittotekniikalla voisi simuloida jotensakin näitä efektejä. Phaserin teki silleen, että liikutteli oikeaa kättä mikkien kahta puolta soittaissaan ja vasurilla "keventi ja koventi" ja koventi tatsia, kotiin kun pääsin niin oli pakko kokeilla. Jollakin lailla toimii joo, joskin joissakin täppijutuissa (joita ei sitten koskaan missään käytä) tulee paremmin esille, ja siis pelkästään tatsin muutoksina ku ei oo mikkiä kaulassa nii..
J.Hollström
27.08.2005 20:50:37
Kaikki efektit bassossa on turhia.
Kalumies #1
Johannes_t
27.08.2005 21:15:42

Niin onkin, ja kaikki 60- tai ainakin 70-luvun jälkeen tehty musiikkikin on turhaa. Onhan se selvä!
absqua
27.08.2005 21:29:42 (muokattu 27.08.2005 21:33:06)

Höpö höpö.
Oikein käytettynä hyvä efekti murhaavan tarkka täsmäase.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Zarmo
27.08.2005 21:54:16

Kaikki efektit bassossa on kivoja
GAS ei kuole, GAS nukkuu!
Lukekaa runoutta
Ladatkaa Interspectionalin Demo#1
J.Hollström
27.08.2005 22:15:48
Oikein käytettynä sormet on murhaavan tarkka täsmäase.
Kalumies #1
absqua
27.08.2005 22:18:34
sormet on

ollaan ilmeisesti vähän eri linjoilla tässä asiassa.
JukkaPena
28.08.2005 09:19:32
Jos multiefektipuolelle mennään niin Line6 Bass POD tuotti kyllä pettymyksen. Sen bassosyna oli ihan perseestä. Käytin sitä KERRAN keikalla, jolloin se rupes kurnuttamaan. Pakko olla bassosta volat täysillä, että saa ees jotai aikaan.
Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti.
willie
28.08.2005 11:03:30
Juki68 :

No näin minunkin mielestä. Tosin käytän vanhassa Peavey Standarin nupissa olevaa Distortion-potikkaa, antaa vähän sellasta mukavaa murinaa ja räimettä kun kohtuudella käyttää.
chief
28.08.2005 11:06:52 (muokattu 28.08.2005 12:58:53)
Jos multiefektipuolelle mennään niin Line6 Bass POD tuotti kyllä pettymyksen. Sen bassosyna oli ihan perseestä. Käytin sitä KERRAN keikalla, jolloin se rupes kurnuttamaan.

Eikös bassosynan pidäkin kurnuttaa?

Pakko olla bassosta volat täysillä, että saa ees jotai aikaan.

Mulla on yleensä aina volat täysillä bassosta? Noi synat tarvitsee yleensä aika vahvan ja tasaisen signaalin bassosta että ne träkkäävät hyvin.
Teijo K.
28.08.2005 11:54:05

Jos multiefektipuolelle mennään niin Line6 Bass POD tuotti kyllä pettymyksen. Sen bassosyna oli ihan perseestä. Käytin sitä KERRAN keikalla, jolloin se rupes kurnuttamaan. Pakko olla bassosta volat täysillä, että saa ees jotai aikaan.

Multiefektit on kaikki ihan huonoja ja sbassosta pidetään volumet täysillä aina. Jos sellaisia yleensä pitää olla.
Ahdistaako? Ei se mitään, niin ahdistaa minuakin.
chief
28.08.2005 12:59:33
Multiefektit on kaikki ihan huonoja ja sbassosta pidetään volumet täysillä aina. Jos sellaisia yleensä pitää olla.

Oot kokeillu kaikkia?
hemmo
28.08.2005 13:18:19

Oot kokeillu kaikkia?

Joo, ollaan me.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
Teijo K.
28.08.2005 13:50:02

Oot kokeillu kaikkia?

Tottakai, etkö sinä muka ole?
Ahdistaako? Ei se mitään, niin ahdistaa minuakin.
hollstro
28.08.2005 15:25:06

Olen vältellyt tästä aiheesta kommentoimista koska olen vahvasti sitä mieltä että kaikki efektit ovat turhia ja se ottaa monia päähän. Olen käyttänyt chorusta kultaisella 80-luvulla jolloin peukkubassokin oli kova juttu, oktaveria, flangeria ja myös säröä. Olen kokeillut noita PODin, Rolandin ja Korgin "mallintavia" ihan tosimielessä. Millään näistä edellä mainituista efekteistä ei ole minulle ollut käyttöä alkuinnostuksen haihduttua.

Jotkut basistit saavat todella hyviä saundeja esim. maltillisella säröllä ja choruksella, mut efektit ei vaan ole mun juttu.
Musasieni
28.08.2005 16:37:01
No en ole ostanut efektiä kun tossa mun vahvistimessa on valmiina jotain 5...
Johannes_t
28.08.2005 17:53:24

Jotkut basistit saavat todella hyviä saundeja esim. maltillisella säröllä ja choruksella, mut efektit ei vaan ole mun juttu.

Näinhän se menee. Ei kai kukaan (järkevä) käytä efektejä vain käyttämisen vuoksi, vaan tarpeeseen. Jos ei tarvetta vaikka sille särölle ole, niin hittojako sillä sitten tekee.
absqua
28.08.2005 18:36:23
Näinhän se menee. Ei kai kukaan (järkevä) käytä efektejä vain käyttämisen vuoksi, vaan tarpeeseen. Jos ei tarvetta vaikka sille särölle ole, niin hittojako sillä sitten tekee.

Hyvin muotoilit tuon asian, Johannes.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)