TommiW. 24.11.2005 12:48:28 (muokattu 28.01.2006 13:27:19) | |
---|
Ensimmäinen, joka oikeasti aiheutti hämmästystä ja kummastusta oli varmaankin Stratovariuksen Jari Kainulainen. Mies soitti sormin, ja sillä oli kuusikielinen basso. Pieni Tommi oli aivan ihmeissään. Sen jälkeen tuli varmaan Rhapsodyn Alessandro Lotta, jolla oli joitain hurjia juoksutuksia. Alessandron takia aloin soittamaan sormin. Seuraavana oli vuorossa Gamma Rayn Dirk Slächter, joka oli ensimmäinen jonka tietoisesti kuulin släppäävän. Yritin itsekin, mutta ei siitä tullut yhtään mitään. Vähän Slächterin jälkeen tyttöystävä alkoi kuunteluttamaan Black Sabbathia, ja BS:n tuotantoa opetellessa mukaan tarttui paljon soitannollisia juttuja, joita käytän edelleen. Cliff Burton oli suuri vaikuttaja kaverin ostettua Kill'Em'Allin. Olin kuullut tätä ennen vain Newstedin aikaista Metallicaa. Anesthesia räjäytti tajunnan, ostin särkijän ja wahhin ja ruuvasin tabulatuureista biisiä sormet verillä. Cannibal Corpsen Alex Webster sai opiskelemaan neljällä sormella osittoa. Dream Theaterin John Myung sai opettelemaan DT:n biisit ulkoa ja ostamaan ekan kuuskielisen ritsan. Jaco Pastoriukselta koitin opetella huiluäänisoittoa sun muuta, ja onhan äijän groove ihan uskomaton. Lisäksi kulutin rahani nauhattomaan pahimman Jaco-innostuksen aikaan. Stuart Hammin video oli lähestulkoon uskonnollinen kokemus ja ensikosketus tappingiin ja sai opettelemaan släppäystä ihan kunnolla. Billy Sheehan vei sitten sen tappingin ihan uusille tasoille, muistan vieläkin sen kummastuksen tunteen kun videota yöllä katsoessani mietin, että onko tuo oikeasti mahdollista. Tämän jälkeen tuli vielä Victor Wooten peukkuineen EDIT: Ja Marcus Millerin älyttömän groove soitanta. Nykyisin olen diggaillut Gary Willistä, James Jamersonia, Lauri Porraa, Alphonso Johnsonia, John Patituccia ja Justin Chancelloria, sekä bassomaikkaani Marko Kuuselaa. Olenko muute vajaa kun Flea tai Steve Harris eivät ole ikinä olleet esikuviani? GAS on tauti, ritsat lääke. |
marlin 24.11.2005 14:19:08 | |
---|
Aloitin bassonsoiton, kun sain The Beatles-yhtyeen "Please Please Me" -lp:n, jonka aloittaa sellainen biisi kuin "I Saw Her Standing There"... Lopetin bassonsoiton ja myin turhautuneena basson pois viisi vuotta myöhemmin, kun en vieläkään ollut löytänyt sitä ko. biisin draivia ja vaivattomuutta. Ja se basisti (sattuisiko joku muistamaan nimen?) vielä lauloi siinä soittaessaan! |
Leviathan73 28.01.2006 12:14:15 | |
---|
80-luvun alusta asti Rushin Geddy Lee on ollut se ainoa oikea mulle. |
pehko 28.01.2006 12:17:47 | |
---|
Chi Cheng: hevi mutta groovy Kärtsy: ei tarvi kuunella kun Waltarin 'On My Ice' kipaleen c-osa, niin tietää syyn. "Shit! He's dead, man! He's fucking dead, man! SHIT!!!" |
M-Juhana 28.01.2006 12:18:56 | |
---|
Mä en ymmärrä bassonsoitosta mitään, mut Lemmy, Suzy Quatro ja Cisse Häkkinen on cooleimmat !! RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo- |
Keny 28.01.2006 13:06:02 | |
---|
Marcus miller,Richard bona,Abraham Sabal-leco,Paul Jackson ja bassomumot. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
J.Hollström 28.01.2006 13:42:09 | |
---|
Pienenä oli Cisse Häkkinen kun sillä oli niin iso nenä. Ennee ei oo esikuvia. |
Kieppi 28.01.2006 13:49:06 | |
---|
Anssi Växby, Juha Verona, Mikko Löytty, Stephen Edmondson, Cliff Burton, Jason Newsted. Siinäpä niitä. |
sirdickyj 28.01.2006 17:13:29 | |
---|
Ensimmäinen, joka oikeasti aiheutti hämmästystä ja kummastusta oli varmaankin Stratovariuksen Jari Kainulainen. Jartsi on aina aiheuttanut hämmennystä mussakin, ei ikinä rahaa ja joi aina kapakassa omia bissejä, kaato pöydän alla tuoppiin. On myös ollut aina kova basisti. Ja hieno mies; meidän kämpällä oli Ampeg SVT-5 Pro jossain romujen keskellä kyljellään ja muovikassi, mis oli wahi, särö ja piuha. Kyselin et kenen ne on ,"Jartsin". Pro-meininki! En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen! |
Nieby 28.01.2006 17:19:42 | |
---|
1. Steve Harris 2. Geezer Butler |
TommiW. 28.01.2006 17:35:32 | |
---|
Jartsi on aina aiheuttanut hämmennystä mussakin, ei ikinä rahaa ja joi aina kapakassa omia bissejä, kaato pöydän alla tuoppiin. On myös ollut aina kova basisti. Ja hieno mies; meidän kämpällä oli Ampeg SVT-5 Pro jossain romujen keskellä kyljellään ja muovikassi, mis oli wahi, särö ja piuha. Kyselin et kenen ne on ,"Jartsin". Pro-meininki!
Ei herranjumala :D Toi on oekkein! "Tommy the Cat is my name, and I say unto thee!" |
pasikaikkonen 28.01.2006 18:18:09 (muokattu 28.01.2006 18:21:50) | |
---|
Jartsi on aina aiheuttanut hämmennystä mussakin, ei ikinä rahaa ja joi aina kapakassa omia bissejä, kaato pöydän alla tuoppiin. On myös ollut aina kova basisti. Ja hieno mies; meidän kämpällä oli Ampeg SVT-5 Pro jossain romujen keskellä kyljellään ja muovikassi, mis oli wahi, särö ja piuha. Kyselin et kenen ne on ,"Jartsin". Pro-meininki! jep tässä ON otetta !!! :D Tzäp ! jos osaisin sen mitä he ...olisin varsin tyytyväinen !!! TOMMI SAARIKIVI / mm. Ultra Bra TONY LEVIN / mm. King Crimson GEDDY LEE / Rush CHRIS SQUIRE / Yes AHTI MARJA-AHO / mm. Tuomari Nurmio LES CLAYPOOL / Primus CAROL KAYE / Sessio VICTOR WOOTEN / mm. Bela fleck PEKKA POHJOLA / no hän itse GRAIG GRUBER / Rainbow (eka levy) SPINAL TZÄP !!!
Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
oulunseudulla asuvat kosketinsoittajat, jos kuvauksessani olevat musatyylit kiinnostavat niin otappa yhteyttä !!! |
sirdickyj 28.01.2006 18:22:31 | |
---|
Eric Everhard En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen! |
hollstro 28.01.2006 20:37:31 | |
---|
Basistiesikuva on Pohjolan Pekka. |
Hullu basisti 28.01.2006 20:38:04 | |
---|
Esikuvia meikäläisellä on ollu joskus varmaan paljonkin, mutta en viitsi kaikkia nyt tässä luetella. Joten mainitsen yhden, joka on ylitse muiden. Steve Harris. Sillä on niin erinomainen soittotyyli ja soundi. Ja sen perään antamaton asenne. Vei Iron Maidenin huipulle vaikka kaikki ei aina näyttänyt menevän niinkuin piti. "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
Pirkka 28.01.2006 20:49:13 | |
---|
"Danmark" Danielsson. Parasta pohjoismaista bassonsoittoa. Mun mielestä. |
hemmo 28.01.2006 20:55:47 | |
---|
Rutger Gunnarsson. Sekä bassomummot. "Oot hullu haalija" -hellasärö. |
sirdickyj 28.01.2006 23:01:21 | |
---|
Sellaset on mun esikuvia mitkä yekee oman hommansa sillee, että siitä välittyy ammattimiehen tekemisen meininki. Vaikkapa Mitja, Billy Sheehan tai Jyrki K. Melartin. Hyvää soittoa kuulee koko ajan niin paljon ettei oikein jaksa alkaa idolisoimaan mitään. En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen! |
Heikki L. 29.01.2006 04:43:14 | |
---|
Nipa Ryti Flea Jamerson Eri lista sitten selvinpäin. Ehkä. Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni. |
poppamies 29.01.2006 08:54:06 | |
---|
Voi olla että kukaa ei tunne näitä mutta... Jack Casady, Harvey Brooks ja John McVie G-strings are for strippers |