poppamies 27.05.2005 11:39:11 | |
---|
... Mikä on muuten hyvä vahvari läsärille, oon kuullut et joku GK:n combo olis paras? Kyllä se pitkälle niin on että GK on "paras". Varsinkin tämä vanha malli mikä minullakin on, eli GK MB200. Mahdollisesti myytävänä EBS MultiComp jos hyvin sattuu |
JK 27.05.2005 13:24:02 | |
---|
Älä vaivaudu ostamaan alle 100 W putkikonetta tai 200 W trankkua jos pitää soittaa muutakin kuin humppaa ja muualla kuin omassa olohuoneessa. Mulla on 50w putkikone ja 160w transistoricombo. Molemmilla olen soittanut keikoilla (eikä humppaa) ja hyvin ovat riittäneet. "Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila |
chief 27.05.2005 13:27:28 | |
---|
Mulla on 50w putkikone ja 160w transistoricombo. Molemmilla olen soittanut keikoilla (eikä humppaa) ja hyvin ovat riittäneet. Eikös rautalankamusa lasketa melkein "humpaksi"? ;) "It's the ear, not the gear. " |
JK 27.05.2005 13:30:33 | |
---|
Eikös rautalankamusa lasketa melkein "humpaksi"? ;) Noh, noh! Twist, Beat, Triolikompit, Rock´n Roll... Kyllä siellä muutama foxina tanssittava on välissä. "Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila |
Keny 27.05.2005 13:32:31 | |
---|
MB150:iä kehutaan hyvän saundin ja erittäin pienen koon ja painon vuoksi. Mulle kelpaa kyllä hyvin.EBS Neo 1x12 lisäks niin pärjää pikkukeikat mainiosti.....ilmankin menee kyllä. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
J.Hollström 27.05.2005 13:52:23 | |
---|
Juu, kiitos tähän astisista. Yksi kiintoisa tarjouskin on jo pikaviestiin tullut... Itseäni viehättää ISO soundi (ei = helevetin kova). Mulla on ollut aikaisemmin noita comboja ja nuppeja erilaisilla kaapeilla, mutta pääasiassa transistorivehkeitä (mm. Roland Bass Cube, Carlspron nuppi, Hartken nuppi, Hartke kickback, H&K bass kick 313 jne.) mutta mikään näistä ei ole oikeestaan ollut mistään kotoisin ja hankittu lähinnä opiskelijan budjetin sallimissa puitteissa. Joskus olen päässyt kokeilemaan tyrnimpiä putkivehkeitä (300W 8x10" kaapilla) ja botne mitä niistä lähtee pienelläkin voluumilla on se joka minua bassosoundissa kiinnostaa. Yleensä vitutus alkaa siinä kun volumea on ihan perkeleesti, mutta basso ei vaan kuulu tai erotu. Kyllä se vaan niin on että basson taajuuksiin bändisoitossa tarvitaan watteja taustalle ja löylyä konehuoneeseen. Minun mielestä. |
JK 27.05.2005 14:46:36 | |
---|
Olen itse kokeillut aika montaa merkkiä laidasta laitaan. Kaksi niistä on ollut yli muiden. Fenderin Bassman 1200 Pro nuppi (joka on nykyisin Chiefillä) Aivan TOLKUTON botne. Ja toinen on tämä nykyinen VOX AC 50. Mä en uskonut että 50w putkinupista voi lähteä noin tukeva soundi. Ei ole tarvinnut keikoilla mikittää, volaa ei tarvii avata kuin neljänneksen ja se basso tosiaan tuntuu ja täyttää tilan. "Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila |
J.Hollström 27.05.2005 15:14:25 | |
---|
Fenderin Bassman 1200 Pro nuppi (joka on nykyisin Chiefillä) Aivan TOLKUTON botne. Ja toinen on tämä nykyinen VOX AC 50. Mä en uskonut että 50w putkinupista voi lähteä noin tukeva soundi. Ei ole tarvinnut keikoilla mikittää, volaa ei tarvii avata kuin neljänneksen ja se basso tosiaan tuntuu ja täyttää tilan. Molemmat kuulostaa juurikin semmoiselta mitä olen hakemassa. Millaisista hinnoista puhutaan noiden suhteen? |
balzary 27.05.2005 15:16:03 | |
---|
toi bassman oli kyllä tosi hyvä viime viikon testin perusteella. varsinkin ku tuuppas av-bassolla h-kieltä, can you say prööööt? |
balzary 27.05.2005 15:17:00 | |
---|
juki68, mikä kaappi sulla on käytössä? |
J.Hollström 27.05.2005 15:28:24 | |
---|
juki68, mikä kaappi sulla on käytössä? No helkkari kun en tiedä tarkkaan (se ei ole siis minun, vaan toisen bändini basistin, se on oikee basisti), se on joku Kustomin iso torni jossa on siniset pehmeet toppaukset ympärillä (korni peli). Oman kaapin hankinta siirtyy hamaan tulevaisuuteen kun saisin nyt ton nupin ensteks alta pois. |
mtt76 27.05.2005 15:28:51 (muokattu 27.05.2005 15:29:21) | |
---|
Onko mitään muuta vippaskonstia etuseen kuin joku erillinen mallinnus? Vai tekeekö noilla PODiella oikeastikin jotain? Ei noi PODit livekäyttöön ole edes suunniteltu, mutta kyllä niilläkin vetää. Itse katsahtaisin ennemmin oikeiden bassoetusten puoleen, mieluiten putken sisältäviin. Tuo PODilla soitto oli tässä tapauksessa käytännön pakko, mutta toimiva ratkaisu. Mistä tulikin mieleeni, että jostain syystä minulle vastaan tulleista bassoläjistä toimivimmat on aina olleet ns. hammasharja-virityksiä. Vaasan Club 25:ssa oli aikanaan (ehkä vieläkin?) setti, johon kuului Musarin 18" alakaappi, Peaveyn 2x10" (ehkä pillikin?) ja Hartken vahvistin. Jostain syystä kokonaisuus oli paljon enemmän kuin osiensa summa. Ystävän neuvo: osta basso matalia vireitä varten. -Jucciz |
balzary 27.05.2005 15:30:52 (muokattu 27.05.2005 16:00:13) | |
---|
No helkkari kun en tiedä tarkkaan (se ei ole siis minun, vaan toisen bändini basistin, se on oikee basisti), se on joku Kustomin iso torni jossa on siniset pehmeet toppaukset ympärillä (korni peli). Oman kaapin hankinta siirtyy hamaan tulevaisuuteen kun saisin nyt ton nupin ensteks alta pois. Pohdin vain, että onko kaiutinpinta-alaa riittävästi ;) Ilmeisesti näin on, 2x15? Tosiaan se PA-päättäri ei olis p*skempi vaihtoehto tehoiltaan, voi sitten käyttää tarvittaessa muuhunkin. Esim mulla on tänään keikka, toisella kanavalla ajan bassomonitoria ja toisella kiippamonitoria. edit: editoinpa kerrankin suomen kielelle tuon tekstini |
Niskamies 27.05.2005 15:57:45 | |
---|
Miten olisi Warwick Quad IV, vai eikö ole tarpeeksi perinnehenkinen peli? Hintakin on kyllä hitusen yli 500. Virallisesti semi-pro! |
JK 27.05.2005 20:41:12 | |
---|
Molemmat kuulostaa juurikin semmoiselta mitä olen hakemassa. Millaisista hinnoista puhutaan noiden suhteen? Voxeja ei ihan helposti löydä, mulla kävi tuuri. Vm. -65 on nyt käytössä. Yksi Bassman oli pitkään Kitarapajalla myynnissä hintaan 1200 eur. Voxit on siinä 1000 euron paikkeilla. "Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila |
justjoo 27.05.2005 22:01:36 | |
---|
Voxeja ei ihan helposti löydä, mulla kävi tuuri. Vm. -65 on nyt käytössä. Yksi Bassman oli pitkään Kitarapajalla myynnissä hintaan 1200 eur. Voxit on siinä 1000 euron paikkeilla. Varsin kova tuo Kitarapajan hintapyyntö. Hemmo tietänee oikein hinnan ;) . Mukava peli tuo varmaan kyllä on. |
hemmo 27.05.2005 23:27:21 | |
---|
Hemmo tietänee oikein hinnan ;) Aimixvarte? "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |
justjoo 28.05.2005 12:15:01 | |
---|
Aimixvarte? Sulla tuntuu olevan markkinoilla liikkuvien laitteiden 'oikea' hinta hyvin tiedossa. |
hemmo 28.05.2005 12:17:24 | |
---|
Sulla tuntuu olevan markkinoilla liikkuvien laitteiden 'oikea' hinta hyvin tiedossa. Eioo, kuhan fuulaan vaan. 8-) "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |
J.Hollström 06.06.2005 10:40:43 | |
---|
Homma on nyt edennyt sen verran että InterM M1000 pääte on hommattu, ja lisäksi Behringerin Bass V-amp on tällä hetkellä etusena. Hieman lipsahti eri linjoille mitä alussa oli ajatus (eli putkihommien suhteen). Mut kattelaan nyt ensteks tämä setuppi, ainakaan tehojen (ja pesän) puutteeseen tämä ei pitäisi nyt kaatua. Pesää kuuleemma tulee tällä päätteellä niin paljon että liekkö ehtii soittamaan ollenkaan... Hieman epäillyttää toi mallintava etunen, mut ei nyt tyrmätä ennenkuin ollaan kokeiltu. Skobet hankinnassa seuraavaksi. Ensiajatuksena olis hankkia 4x10" + 1x15" kaapit erillisinä. Tai sitten joku helvetillinen 8x10" roudarin unelma... |