Aihe: bassocomboa hommaamassa
1 2 3
thedude
08.05.2013 16:08:56
Mä tarvisin vähän jeesiä uuden bassokombon hankintaan harraste-bändillemme. Bändin kokoonpano: rumpali (ei kovin kovakätinen sellainen), laulaja-kitaristi (pääasiassa akkari), kitaristi sekä basisti. Musiikkisuuntaus on lähinnä vanhaa kevyttä pop-rockia, mm. Beatles, Rollarit, Kinks, Gerry & The Pacemakers yms. old school kamaa. Ei mitään kovin monimutkikasta bassottelua. Käyttötarkoitus olisi lähinnä treenikämpällä, mutta myös pieniä keikkoja (baari, pieni klubi jne.). Hintahaarukka ois sellanen 250-400 EUR. Olen kelannut seuraavia vaihtoehtoja:

1. Peavey Tour TKO 115 - Erittäin edukas (266e) sekä ihan kivan oloiset speksit; 15" elementti, 400W. Tämä pitäisi valitettavasti tilata varmaan Thomannilta. Tämä taitaa olla melko uusi laite markkinoilla, koska löytyy aika nihkeästi tietoa. Muutaman videon chekkasin YouTubesta...

2. TC Electronic BG250 - Hieman hintavampi (399e), mutta varmasti monipuolisempikin, tonedriven sekä toneprintin ansiosta. 15" elementti, 250W. Lisäksi tän vois ostaa kivijalasta (SoundTools), jossa varmaankin testausmahis. Myös erittäin kevyt roudata, josta plussaa.

Kysymykseni onkin siis, että pärjääkö noilla yksistään bändisoitossa yllämainituin speksein? Ja onko noista kumpikaan ihan ok pelejä harrastebändille. Muitakin vaihtoehtoja tuossa samassa hintahaarukassa voi ehdotella, mutta jotenkin nuo kiinnostavat eniten ;)

Kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista!
CheRoberto
10.05.2013 15:53:39
+1 BG250

Mulla oli tovin tuollainen testissä ja pidin paljon. Väittäisin tehojen riittävän mainitsemallasi kokoonpanolla. Olisi jäänyt taloon, jos olisin tarvinnut bassokomboa...
CheRoberto
10.05.2013 16:22:10
Ei pöllömmät speksit tuossa Peaveyssäkään. Varsinkin tuo TNT versio (600W!?) vaikutti aika mielenkiintoiselta. Onneksi en tarvitse komboa tällä hetkellä, muuten saattaisi olla GAS päällä juuri nyt.
thedude
10.05.2013 19:00:26
CheRoberto: +1 BG250

Mulla oli tovin tuollainen testissä ja pidin paljon. Väittäisin tehojen riittävän mainitsemallasi kokoonpanolla. Olisi jäänyt taloon, jos olisin tarvinnut bassokomboa...

Kiitos kommenteista! Mä luulen, että pitää käydä testaamassa tuota TC:n laitetta SoundToolsissa.

TC:n BG250 houkuttaisi, koska sen saisi ostettua Suomesta. Lisäksi se olisi todella kevyt ja siihen saa helposti efektejä tuon TonePrintin kautta. Peavyn Tour TKO 115 houkuttaisi puolestaan nimenomaan hintansa puolesta (266e). Sen isoveli eli tuo mainitsemasi TNT maksaisikin sitten jo 345e, joka ei ole enää merkittävästi edullisempi kuin tuo TC BG250. Varsinkin, kun siihen tulisi vielä päälle kuljetuskulut Saksasta.

Minä kun en valitettavasti ymmärrä näiden wattejen päälle, niin miten ne oikeastaan vaikuttavat tuon laitteen soundiin / voluumiin? Pärjääkö tuolla TC:n 250W:lla yhtä hyvin kuin Peaveyn 400W:lla (TKO-malli) tai 600W:lla (TNT-malli)? Kaikissa näissä on 15"-elementti. Myöskään basistimme ei ymmärrä näiden juttujen päälle juurikaan mitään - se vaan soittaa. Heh. Näin ollen tämä homma lankeaa syliini. Nice ;)
nappo
16.05.2013 21:59:03
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=754531 Siinä olis paljon soundia kohtuuhintaan. Ei ole itsellä enää käyttöä tuolle.
You little punks think you own this town
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)