Aihe: Ehkei EBS olekkaan mun vehje?
1 2 3 4 57 8 9 10 11
hemmo
07.05.2005 14:36:45

trankunhan toi niskis tais haluta. iso poitsu, jaksaa kantaa raskaampaakin laitosta.

Höhö! Mie vaihdoin pois erinomaisen Crest Professional 6001 päätteen juuri liiallisen painon vuoksi. Mahtavine muuntajineen sen 2 U-laite painoin karvan verran alle 30 kg. Räkkille mixereineen ja multipaavoineen ja jakosuotimineen ja equineen tuli massaa 55 kg eli liikaa.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
balzary
07.05.2005 14:38:00

Saattaa olla, on toi etustietämys vähän niin ja näin. Mitä hyviä etusia sitten on? Mulle ei tuu mieleen kun Warwick Quadruplet ja Tech 21 RPM.

no ite oon testannu sansampin psa:n ja rbi:n sekä g&k:n 2001rbp:n, kaikki on hyviä.
psa loistaa säröpuolella, sansampula on ampekkia ja g&k on paras.
balzary
07.05.2005 14:38:44

Höhö! Mie vaihdoin pois erinomaisen Crest Professional 6001 päätteen juuri liiallisen painon vuoksi. Mahtavine muuntajineen sen 2 U-laite painoin karvan verran alle 30 kg. Räkkille mixereineen ja multipaavoineen ja jakosuotimineen ja equineen tuli massaa 55 kg eli liikaa.

mulla alkaa toi räkki painaa ihan kiitettävästi, mutta aika turhaa mussutusta näillä keikkamäärillä jatkaa kamarunkkausta. toki jos hakkuripäätteen halvalla saan niin ostan pois, ei siin mitn.
hemmo
07.05.2005 14:39:18

no ite oon testannu sansampin psa:n ja rbi:n sekä g&k:n 2001rbp:n, kaikki on hyviä.

Fenderin uutta putkietusta kokeilin joku aika sitten. Mukavalta vaikutti, ehkä liikaa namikoita.
hemmo
07.05.2005 14:40:17

mulla alkaa toi räkki painaa ihan kiitettävästi, mutta aika turhaa mussutusta näillä keikkamäärillä jatkaa kamarunkkausta. toki jos hakkuripäätteen halvalla saan niin ostan pois, ei siin mitn.

Audiodivarissa on aika ajoin noita 400-500 W/kanava hakkuripäättäreitä 200-300 e.
balzary
07.05.2005 14:42:07

Audiodivarissa on aika ajoin noita 400-500 W/kanava hakkuripäättäreitä 200-300 e.

oon koittanu olla aktiivisesti seuraamatta ;)
chief
07.05.2005 14:48:23
Juu, kyllä tehoa pitää olla vaikkei sitä mihinkään tarttisikaan! ;)

Se Baasmani 1200 on kyllä todella monipuolinen ja hyväsoundinen nuppi. Kaksi kanavaa ja kompura yms. Tehoa on kyllä täysin yli tarpeen. Nojoo, onhan toi JK sitä jo aikanaan hehkutellut niin jätänpä sikseen.

Sen verran mitä tota EBS:ää oon kokeillu, mm. Hartken 4x10 kaapilla niin on kyllä aika hyvä nuppi sekin. Soundia saa muokattua aika kivasti eikä siitä ainakaan tehot kesken lopu. Varsinkaan jos tarkoitus on soittaa bändin kanssa ja haluaa että muutkin kuulee mitä soittaa.
"It's the ear, not the gear. "
ozmo
07.05.2005 17:13:44

Hmm... Saakos tosta g&k:sta sit minkälaista säröpierua? Jos vaan viitsit, niin voisitko valottaa miks juuri toi gallien&krueger on sun mielestä paras? Mielenkiinnostaa vain...
Fuck pride! Pride only hurts, it never helps...
sirdickyj
07.05.2005 17:18:08
Hmm... Saakos tosta g&k:sta sit minkälaista säröpierua? Jos vaan viitsit, niin voisitko valottaa miks juuri toi gallien&krueger on sun mielestä paras? Mielenkiinnostaa vain...

Mä voin vastata; se on parempi kuin muut. Vastaavaa logikkaa on aiemmin tarjoillut Manowarin kitaristi perustellessaan Manowarin ylivertaisuutta muihin nähden; "me olemme parempia kuin muut, koska olemme.. parempia."
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
balzary
07.05.2005 17:19:22

saahan siitä vaikka minkälaista säröä, tosin en oo mitenkään älyttömästi koittanut sitä puolta ilmoille loihtia, kun reggaeta soitellaan. mut kyl se onnistuu.

tohon g&k:hen päädyin tilanteessa, jossa mulla oli sekä g&k että rbi. visalaskun avattuani piti tehdä nopeita ratkaisuja. perustelut gk:n pitämiselle oli:
1) kaks kanavaa 2) selkeämpi bassotoisto 3) rbi on helpompi ostaa takasin, jos alkaa kaduttamaan.
absqua
07.05.2005 17:29:24
saahan siitä vaikka minkälaista säröä, tosin en oo mitenkään älyttömästi koittanut sitä puolta ilmoille loihtia, kun reggaeta soitellaan. mut kyl se onnistuu.

tohon g&k:hen päädyin tilanteessa, jossa mulla oli sekä g&k että rbi. visalaskun avattuani piti tehdä nopeita ratkaisuja. perustelut gk:n pitämiselle oli:
1) kaks kanavaa 2) selkeämpi bassotoisto 3) rbi on helpompi ostaa takasin, jos alkaa kaduttamaan.

Laitteistopäätösten tekeminen ja kamarunkkauksesta irti pääseminen helpottuu ihan oleellisesti kun olosuhteet alkavat pakottamaan tiettyyn suuntaan. Niinkuin nyt vaikka visalasku tai asuntolaina tai joku vastaava.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
hemmo
07.05.2005 17:58:46

Laitteistopäätösten tekeminen ja kamarunkkauksesta irti pääseminen helpottuu ihan oleellisesti kun olosuhteet alkavat pakottamaan tiettyyn suuntaan. Niinkuin nyt vaikka visalasku tai asuntolaina tai joku vastaava.

Mutta kun mulla ei ole noita pakottavia tekijöitä. Ja mummot myy vielä osarilla. 8-P
balzary
07.05.2005 18:14:29 (muokattu 07.05.2005 18:16:48)

kyä näin on. onneksi joutuu nykyään hyväksyttämään ostot ylemmällä taholla.

edit: Sitten kun on rahat loppu, joutuu enemmän keskittymään jo hallussa oleviin laitteisiin. "josko tästä nyt kuitenkin saisi irti vielä tuollaista juttua, vaikka ei silloin 2 päivän testauksella aikaisemmin onnistunu.."
Karlsson
07.05.2005 21:26:39

Sano vaan rehellisesti että myit sen Crestin mulle.

Nimim. 120kg:n kamat.
"Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis
Vemmy
07.05.2005 21:32:49 (muokattu 07.05.2005 21:33:34)

Eli oikeesti me ollaan kaikki vaan kateellisia niille, joilla on varaa ostaa mitä tahansa ja kokeilla niitä kaks päivää kotona ja todeta et "ei tästä lähde hyvää soundia", koska me joudumme tyytymään tunnin-parin testaamiseen liikkeessä tai jonkun kotona, tai ehkä hyvällä tuurilla saa soittaa jollain kamalla ehkä keikalla, ja todeta että "perskule ku on hyvä soundi, uskaltaiskohan koskea noihin namiskoihin ja kokeilla mitä kaikkea tästä irtookaan".

Ai niin, ei oo asuntolainaa, visalaskuja eikä muitakaan vastaavia menoeriä (jollei parempaa puoliskoa lasketa sellaiseksi), mutta kun palkka on tarpeeksi pieni niin se riittää. Ennemmin hyvää ruokaa joka päivä (josta saa myös sitä bassonsoitossa vaadittavaa massaa, joka parantaa soundia) ja vähemmän soittokamoja, kuin makaroonilinja ja perkeleesti osarilla ostettuja vehkeitä.

Eiku sori, on lainaa: oon 1,80 eeroa pystyssä firman sämpyläkauppiaalle. Ja varmaan useemman tuopillisen kavereille. Muistaakseni. Mutta niitä ei lasketa, koska kukaan ei muista niitä varmasti.

EDIT: Nimim: 120 kg:n basisti. =)
Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin.
chief
07.05.2005 21:35:07
Ennemmin hyvää ruokaa joka päivä (josta saa myös sitä bassonsoitossa vaadittavaa massaa, joka parantaa soundia) ja vähemmän soittokamoja, kuin makaroonilinja ja perkeleesti osarilla ostettuja vehkeitä.

Mutku makaroni on hyvää!!!
"It's the ear, not the gear. "
hemmo
07.05.2005 22:35:42

Sano vaan rehellisesti että myit sen Crestin mulle.

Okei, mä myin sen sulle vain siksi, että se oli liian painava. Hyvä saundi painaa!
poppamies
07.05.2005 23:51:52

http://www.mikseri.net/artistit/?id=43490

Tossa pätkä. Eka sama pätkä SM57:lla, toinen pätkä DI:stä. ...

Ei tuossa ole mitään ihmeellistä minun mielestä. Toki Shure ja kaappi värjää soundia. Sehän on aivan sellvä asia. Jos et tykkää tuosta Direct Out soundista niin voisiko ongelma yksinkertaisesti olla tuossa Stradivariuksen hi-fi basson soundissa? Liian kliininen.
Myytävänä 300W Fenderin nuppi! MYYTY!
bize
08.05.2005 00:53:39
http://www.mikseri.net/artistit/?id=43490

Tossa pätkä. Eka sama pätkä SM57:lla, toinen pätkä DI:stä. Valitan huonoa soittoa, tänään on vähän kaikki jäässä. Ei vaan jotenkin oikein iske toi di:n saundi verrattuna tohon mikin saundiin. Ei mitään jälkikäsittelyä.

Nosiis, jotenkin tuo 57-pätkä oli vähän sellanen egobassottelijan middlesoundi, joka ei oikein täytä sitä aluetta mistä basisti ensisijaisesti vastaa useimmissa yhteyksissä. Luultavasti jos bändikaverilta tai miksaajalta kysyt niin jälkimmäinen soundi on parempi. Se ei hyppää silmille ja antaa keskialueelta tilaa laulajalle, kitaralle, kiipparistille ym. Ja mitä tuohon "kliinisyyteen" tulee, ei tarvita kuin rummut kaveriksi niin sitä ei sieltä enää kukaan kuule. Tietysti jos soolosoundia etsii asia on eri.

Mut joka tapauksessa suosittelisin konsultoimaan ulkopuolista ihmistä tuon asian suhteen, koska itse ei aina oikein muista keskittyä olennaiseen. Hifistelystä tulee tuskanhiki eikä liian säätämisen jälkeen huvita enää edes soittaa, kun kaikki ajatukset pyörii oheistoiminnassa.
Jazz music can't get make of living in Finland as it might can be in America example. -teemujazz
Pänkäle
08.05.2005 03:15:04

Valaiskaa vähän, mikä on hakkuripääte?
George Ouzounian on paras.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)