turson 22.02.2005 13:18:33 | |
---|
Mikäs tos ebs:ssässäsäss sitte o homman nimi et, ku siin o kaks kanavaa ni käyks ne kaikki äänenvärin säätimet molempii vai onks se ylemmät toisee ja alemmat toisee tai sitte kaikki molempii vai mite? |
pardy 22.02.2005 13:44:38 | |
---|
Mikäs tos ebs:ssässäsäss sitte o homman nimi et, ku siin o kaks kanavaa ni käyks ne kaikki äänenvärin säätimet molempii vai onks se ylemmät toisee ja alemmat toisee tai sitte kaikki molempii vai mite? Vissii kaikkia noita. Oliskos tuon Microbassin perään muuten mitään MXR:n Microamp? Pysyisi etuliitekin samana. :D Basisti. |
rijopu 22.02.2005 13:51:44 | |
---|
Mikäs tos ebs:ssässäsäss sitte o homman nimi et, ku siin o kaks kanavaa ni käyks ne kaikki äänenvärin säätimet molempii vai onks se ylemmät toisee ja alemmat toisee tai sitte kaikki molempii vai mite? Lataa EBS:n sivuilta ton värkin manuaali ja tutkaile sitä. Siitä selviää kaikki tarpeelliset jutskat. Tossa on suora linkki. http://www.ebs.bass.se/manuals/manual_microbass_2.pdf No, se on semmoista suomalaista...
kalamies#14 >-)))> |
M.Hanski 22.02.2005 13:53:36 (muokattu 22.02.2005 13:54:15) | |
---|
Oliskos tuon Microbassin perään muuten mitään MXR:n Microamp? Pysyisi etuliitekin samana. :D Voi olla, että Microampin sisäänmeno menisi ruvelle, jos siihen liittäisi kaakkoon väännetyn MicroBass II:n ulostulosignaalin. Microamp on käsittääkseni suunniteltu instrumenttitasoisille signaaleille. Ei varmaa tietoa, mutta vahva aavistus. Joku Behringer MIC100, vai mikä lie sen perusetuasteen tyyppi nyt onkaan, toimisi varmaankin parhaiten, ja sille saattaa joskus löytää jotain muutakin käyttöä. Suosittelen myös testaamaan aktiivista DI-boksia (Behringeriä saa kai 30-40 e:lla). Eräässä kamarunkkaussessiossa MXR M-80 Bass DI -purkin ulostuloa "boostattiin" kytkemällä sen ulostulo laajalti käytössä olevan BSS AR-133 -DI-boksin kautta päätteelle. Kikka toimii vain, jos signaaliketjussa DI-boksista seuraavan vehkeen sisäänmeno on differentiaalinen elikkäs balansoitu. |
turson 22.02.2005 14:04:37 | |
---|
|
Johnny Buzz 22.02.2005 22:54:32 | |
---|
No niin, nyt on BDDI tossa pöydällä ja namikat ovat asettuneet seuraavasti: - Blend: klo 15 - Treble: klo 12 - Bass: klo 13 - Drive: snadisti vajaa klo 12 - Presence: klo 13 Toi toimii hyvin ton mun Jazzin kanssa, johon on vaihdettu Bass Linesin aktiivimikit. Ei liian pyöree ja pieni aavistus särönpoikasta mausteena. |
Jyräys 23.02.2005 14:14:10 | |
---|
Jees ! No nyt on Microbassi himassa, ja vähäsen oon kerenny testailee sitä ja kyllä toi ainakin mun hakemaani soundiin toimii paremmin kuin sansamppi. Paljon enemmän mahdollisuuksia soundin muokkaamiseen kuin sansampissa. Keny puhui totta siitä että ruuvaamalla ja etsimällä siitä saa kyllä haettua soundia laidasta laitaan. Oon ihan tyytyväinen ostokseen. ja lähteehän siitä potkuakin hyvin kun käyttää A+B kanavaa yhtäaikaisesti. Mukavan mureen soundin saa aika helpolla. Keikkakäytössä en oo vielä kerenny testaamaan, mutta raportoin lisää myöhemmin. Jyräys |
marlow 28.02.2005 16:04:48 | |
---|
No nyt pääsin viimein kokeilemaan sansampiin uusia asetuksia. Täytyy sanoa että soundi parani huomattavasti ku blendi ei ollu täysillä vaan jossain 13 tietämillä. Lisäksi laskin trebleä kahteentoista ja nostin presenceä about neljääntoista. Sitte vielä leikkasin nupista bassoa ja ruuvasin botnet kehiin sansampista. Tuloksena oli oikein miellyttävä soundi, ei liian pyöreä ja tarpeeksi attackia. "If you have an idea, don't play it" |
Jyräys 28.02.2005 18:47:23 | |
---|
Jepulis ! Microbassi testattu keikalla, ja hyvin pelittää. Jyräys |
Lou Bass 28.02.2005 22:19:23 | |
---|
Voi olla vähän offtopic, mutta: Mulla on vain lyhytaikanen kokemus Bossin ODB3:sta, jolla saa tasasen särön näköjään. Mites eroa tällä on Sansamppiin verrattuna? Se mitä ehkä haen olis semmonen slight särö atakkiin ja muuten puhdas. Milläs vehkeellä tämmösen efektin sais, jos ymmärrätte mitä tarkotan? - lb - |
Cornflake 28.02.2005 22:27:54 | |
---|
Lou Bass: Milläs vehkeellä tämmösen efektin sais, jos ymmärrätte mitä tarkotan? SansAmp PSA-1. Sillä saa soundin ruttuun niin monesta kohtaa ja tavalla että vähän liiankin kanssa on säätämistä. |
balzary 28.02.2005 23:09:01 | |
---|
SansAmp PSA-1. Sillä saa soundin ruttuun niin monesta kohtaa ja tavalla että vähän liiankin kanssa on säätämistä. hyvä laitehan tuo on, vaikka vähän hintava. ja tosiaan (erilaisia) säröjä siinä löytyy ihan hitosti. ite tykkään enempi tuosta rbi:stä, siinä ei tietty paljoa soundeja vaihdella kesken kaiken. Why be in when you can be out? |
Cornflake 01.03.2005 07:41:28 | |
---|
balzary: hyvä laitehan tuo on, vaikka vähän hintava. ja tosiaan (erilaisia) säröjä siinä löytyy ihan hitosti. Säröjen / roson puolella tuo nimenomaan on hyvä. Mutten silti pidä vekotinta sinä juttuna. Käytän tuota nykyjään enää rankemman projektin kanssa. Silloin ei säröjä säästellä:-) BDDI:stä saa näppärämmin sellaisen toimivan perus-soundin. |
balzary 01.03.2005 09:43:47 (muokattu 01.03.2005 09:45:01) | |
---|
Käytän tuota nykyjään enää rankemman projektin kanssa. Silloin ei säröjä säästellä:-) BDDI:stä saa näppärämmin sellaisen toimivan perus-soundin. blendi-potikan ja perussoundin pyhä yhtenäisyys aiheutti nimenomaan vaihdon psa:sta rbi:hin. Why be in when you can be out? |
Mikki37 01.03.2005 10:24:22 | |
---|
Mites tuo Sansamp Bassdriver toimii muiden efektien kanssa? Esim. säröjen,choruksien tai filtereiden kanssa? Jostain olen kuullut, että saattaa tulla yhteensopivuus ongelmia, miten mahtaa olla? |
hemmo 01.03.2005 10:36:43 | |
---|
Mites tuo Sansamp Bassdriver toimii muiden efektien kanssa? Esim. säröjen,choruksien tai filtereiden kanssa? Jostain olen kuullut, että saattaa tulla yhteensopivuus ongelmia, miten mahtaa olla? Ei mulla ole ainakaan ollut ongelmia. Tasot tietysti joutuu aina säätämään, jos on useampi särö peräkkäin. Munsta SansAmpista lähtee oikein kiva Ampeg-simulaatio. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |
Cornflake 01.03.2005 14:37:01 | |
---|
Mikki37: Mites tuo Sansamp Bassdriver toimii muiden efektien kanssa? Esim. säröjen,choruksien tai filtereiden kanssa? Jostain olen kuullut, että saattaa tulla yhteensopivuus ongelmia, miten mahtaa olla? Ei ole ollut mitään ongelmia. |
Mikki37 01.03.2005 18:42:34 | |
---|
Minkäslaisten efektien kanssa Hemmo ja Cornflake, olette tuota bassdriveria soitelleet? |
hemmo 01.03.2005 20:39:34 | |
---|
Minkäslaisten efektien kanssa Hemmo ja Cornflake, olette tuota bassdriveria soitelleet? Noiden, muistaakseni: - Boss Rocker Distortion PD-1 - Boss Mega Distortion MD-2 - Boss Bass Chorus CEB-3 - Boss Hyper Fuzz FZ-2 - Boss Bass Synthesizer SYB-3 - Boss Bass Equalizer GEB-7 - Boss Dynamic Wah AW-3 - Boss Heavy Metal HM-2 - Boss Hyper Metal HM-3 - Boss Octave OC-2 - Boss Bass Overdrive ODB-3 - Boss Bass Limiter Enhancer LMB-3 - Boss Super Octave OC-3 - Danelectro Fab Tone-distortion - Dod Bass Overdrive - Dod Classic Fuzz - Dod Supra Distortion FX 55B - Dod Death Metal FX 86B - Dod Envelope Filter FX 25 - Dod Bifet Preamp FX 10 - Electro Harmonix Big Muff Pi - Ibanez Phat-Hed PH-7 - Jim Dunlop Jimi Hendrix System Fuzz - Marshall Jackhammer JH-1 - MXR Bass DI+ - Nobels Extreme Distortion DT-XN - Nobels Bass Overdrive - Pro Co RAT "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |
Lou 01.03.2005 23:17:10 | |
---|
Leijuntaa, leijuntaa... ;) www.jermaine-rocks.com |