Aihe: Basso-soolot
1 2 3 4 5
sirdickyj
17.01.2005 13:57:02
Niin ja täällä on syytä nostaa esiin myös Gov´t Mule-yhtyeen Deepest end levy (thanks Silvio!), jonka mukana on hieno DVD (eli 2 CD:tä+DVD, what a package!).

Ideahan on se, että siinä tributoidaan jollain tapaa sitä niiden edesmennyttä basistia, ja siinä on sitten aika kiitettävä kattaus basisteja lauteilla; George Porter, Paul Jackson, Jason Newsted, Wictor Wooten, Will Lee, Roger Glover, Jack Casady...plus muita. Siinä on millä mällätä, joka ukko panee parastaan ja saa enemmän tai vähemmän myös sooloilutilaa.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Johannes_t
17.01.2005 21:06:57

Jason Newstedin soolot on hiton toimivia.
Silvio Dante
18.01.2005 00:17:46
(thanks Silvio!)

Mähän oon taas lähdössä liikkeelle joten pidä puhelin auki...
But you've gotta admit, he was one hell of a santa
sirdickyj
18.01.2005 08:28:10
Mähän oon taas lähdössä liikkeelle joten pidä puhelin auki...

Like hell I will! Lähdenkin tästä kanittamaan tyttären ristiäishopeita...
Rainer Frilund
18.01.2005 08:34:47

Pakko heittää taas pari Martin Turner -sooloa:

Why Don't We (Levyllä: Here to Hear, 1989)
Hole In My Heart (Levyllä: Here to Hear, 1989)
Handy (Levyllä: Wishbone Ash, 1970. Oikeastaan, puolet koko biisistä on bassosooloa)
Like trees, children change as they twist and turn. You suffer alone for the peace that you yearn. You can weep and moan, feel the need to run, But you'll be leaving behind a loaded gun.
Nazareth
18.01.2005 18:34:24
No voipi olla että tarkoitti sitä alkua missä on se säröbasso, mutta eihän se nyt kyllä oo mikään soolo vaan intro. Lista oli ihan hölmö minustakin.

Hienoin bassosoolo on Billy Sheehanin soolo Mr. Bigin versiossa Purplen "Burn":ista, soittaa nimittäin sen alkuperäisen kiipparisoolon bassolla.

http://www.billysheehan.com/audio/mrbig_burn.mp3

Tsekatkaa itse.

Tosi upea tuo cover. Sooloa nyt unohtamatta.
"man who buys a drowned cat pays for wet pussy"IMIK #27
Samu S.
18.01.2005 20:17:12 (muokattu 18.01.2005 20:19:04)
Jason Newstedin soolot on hiton toimivia.

Jaa meinaatko niitä sen soolospotteja sillon joskus Black Albumin kiertueella? Jeh. Newstedin järkähtämätön toiminta on kyllä vaikuttanut muhun - koin syvästi!

Se soitteli noiden soolovälikkeidensä aikana variaatiota My Friend of Miserystä ja sitten jotain säröwahitilua. Toimi kyllä! Semmonen kivan intiimi tunnelma - "mää tässä soittelen teille vähän" - vaikka areenassa on väkeä kuin Intiassa.

No, edeltäjänsä soolospotit olivat tietysti myös aika toimivia...

EDITIO: Oho, vai viitattiinkos tuossa tohon Gov't Mule -boksiin...
Veni, vidi, vixi.
Johannes_t
18.01.2005 20:49:14

Juuri noita Metallican keikoilta bongattuja sooloja tarkoitan.
ozmo
18.01.2005 21:00:46
Juuri noita Metallican keikoilta bongattuja sooloja tarkoitan.

Tuli tosta mieleen, et Trujillohan veti aika "munakkaan kuuloisen" soolon ennen For whom the bell tollsia helsingissä...

Mr. Burtonilta on ainakin Cliff ´em all DVD.llä aikas tyylikkäitä sooloja... Vitun äijä kun meni kuolemaan! :( Ja Orion biisissä on yks hienoimmista bassosooloista, mitä oon kuullu. Sopii siihen biisiin aivan täydellisesti!
losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen!
sirdickyj
18.01.2005 21:41:34
Tosi upea tuo cover. Sooloa nyt unohtamatta.

Jep, näytät olevan ainoa joka kävi kuuntelemassa. Muut vissiin pelkää että tulee kakka housuun tai että vois jopa kuulostaa hyvältä ja joutuis myöntämään että kyllä se Billy sittenkin ON äijä. Nimittäin se urkujen markkeeraaminen bassolla pistää väkisinkin hymyilemään, eikä suinkaan vahingonilosta. Kyllä; maailmassa on joillekkin jaettu kykyjä kauhalla samalla kun meille muille pipetillä.
Samu S.
18.01.2005 22:36:02 (muokattu 18.01.2005 22:42:22)
Jep, näytät olevan ainoa joka kävi kuuntelemassa. Muut vissiin pelkää että tulee kakka housuun tai että vois jopa kuulostaa hyvältä ja joutuis myöntämään että kyllä se Billy sittenkin ON äijä.

Kyl mäki kuuntelin! Biisihän on mahtava, ja versio on lähes yhtä mahtava. Meni tonne mun klassikkocover-hakemistooni että tärähti. Mr. Big ei ole ikinä napannut, mutta ehkä sitä sittenkin vois tsekkailla vielä... aika miehekäs veto kyllä joka saralla.

Sheehanin sijoitus meikäläisen bassojumalalistalla loikkasi pari pykälää ylöspäin. Tuo ukkelin Compression on muuten parin näytekappaleen perustella varsin kiinnostava.
Veni, vidi, vixi.
mr.bungle
18.01.2005 22:42:05

Jep, näytät olevan ainoa joka kävi kuuntelemassa. Muut vissiin pelkää että tulee kakka housuun tai että vois jopa kuulostaa hyvältä ja joutuis myöntämään että kyllä se Billy sittenkin ON äijä. Nimittäin se urkujen markkeeraaminen bassolla pistää väkisinkin hymyilemään, eikä suinkaan vahingonilosta. Kyllä; maailmassa on joillekkin jaettu kykyjä kauhalla samalla kun meille muille pipetillä.

Tsekakkaa kaikki samalla Niacin. Hyvää vääntöä kunnon Äijiltä.
bassolla hanuriin
sirdickyj
19.01.2005 07:56:00
Tsekakkaa kaikki samalla Niacin. Hyvää vääntöä kunnon Äijiltä.

On kyllä, mun mielestä Billy on silti parhaimmillaan kun soittaa tommosessa bändissä, jossa soitetaan "normaalia" musaa, esim. sen Comprssion:in pilaa osaltaan herran itsensä laulusuoritukset.
Wil-J
19.01.2005 08:16:45

Joo, mäki kuuntelin, ja kyllä se Billy osaa hommansa. Varsin vakuuttava suoritus :) Mutta olen aina pitänyt erityisesti hänen soitostaan Mr. Big:ssä. Loisto bändi.
Teme007
19.01.2005 11:09:51 (muokattu 19.01.2005 11:10:14)
Onhan se Billy niin rautanen ammattikörmy, ettei kovin montaa sellaasta tellukselta löydy. Äijä on loistava basisti ja loistava muusikko!!! Vasta viimeaikoina oon ruvennu itekkin ymmärtään.
Ruotsi on muuten kiva paikka, mut ku siellä on vaan niin paljon niitä ruotsalaisia.
BSJPMH
19.01.2005 13:31:37 (muokattu 19.01.2005 13:32:52)
Kattelin tota Vain live at the Astoriaa... Billy on aika äijä!

Mun listoilla kärkikastissa (B illy S heehan JPMH )
"Sen tuntee kun se ei lähe" -Idols tuomari- Mitä tapahtuu jos soittaa 8 tuntia päivässä? Tyttöystäväsi raivostuu.
Teme007
19.01.2005 19:20:34
Tuli tossa vielä mieleen että albumillaan "COMPRESSION" Billy-setä soittaa kaikki instrumentit( Steve Vai ja Terry Bozzio vierailee parilla biisillä) + laulaa biisit. Jos teillä on mahdollisuus kuunnella ko. levyä, niin siitä tajuaa kuinka huikee hemmo on kymysyksessä!!!!
Ruotsi on muuten kiva paikka, mut ku siellä on vaan niin paljon niitä ruotsalaisia.
Petzki_H
20.01.2005 22:45:20 (muokattu 20.01.2005 22:46:06)
Marcus Miller vetää tiukkaa settiä. Biisit eivät ole kuitenkaan yhtenäistä bassosooloa, ne soolot kyllä erottuvat, ja niissä on tatsi kohdallaan.

Esimerkkeinä vaikka Panther ja Power.
Jacomies
22.01.2005 22:48:53
Miksi etsitte bassosooloja? Jos haluatte kovaa settiä, niin kuunnelkaa basistien soololevyjä!! Itse diggailen huolella Mick Karnia ja Percy Jonesia!! Tällöin tilanne ei rajoitu muutaman sekuntin pätkiin, vaan huolella hiottuihin kokonaisuuksiin. Myös Michael Manring on tehnyt hienoa kamaa.
Se on sinun mielipiteesi - totuus on tämä
Johannes_t
23.01.2005 00:26:12

"aijjaa"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)