Teijo K. 17.12.2004 20:23:31 | |
---|
No oli mutta se ei ollut nopeata :) Nopeata = tyyliin Corduroy, James Taulor Quartet etc. Suomalaisista on kova Fast Eddie (ennen Hambone) jonka musiikkia on kuultavissa Mikseri.netissä :) Edit: vaikea arvioida, mutta sanoisin että liikutaan 150bpm tietämillä...? Nyt tässä ei auta kuin mitata tämä homma sitten. Lähden koiran kanssa lenkille ja tulen sitten metronomin kanssa mittaamaan. Menee ihan hetki, mittaa sinäkin, se on ööh tota tosi outoa ja muut alkavat pelkäämään meitä. |
Wil-J 17.12.2004 20:28:24 | |
---|
Nyt tässä ei auta kuin mitata tämä homma sitten. Lähden koiran kanssa lenkille ja tulen sitten metronomin kanssa mittaamaan. Menee ihan hetki, mittaa sinäkin, se on ööh tota tosi outoa ja muut alkavat pelkäämään meitä. Siis mikä homma? Ai noiden mainitsemieni bändien nopeus keskiarvo vai!? :D |
Novis_3 17.12.2004 20:29:03 | |
---|
kovalla tatsilla se Roccokin soittelee, mutta hyvin minimaalisella sormien liikkeellä käskee bassoaan. Toivottavasti puhuit oikeesta kädestä.. :) Se vasurihan sahaa sitä kaulaa ees taas koko ajan, johtuen sormituksestamättömällä tyylistä, eli käytetään pelkkää keskisoirmea kielten painamiseen.. Keksin uuden sanan. |
ozmo 17.12.2004 20:29:20 | |
---|
Ihan selventääkseni omaa kantaani, haluisin sanoo, että en suinkaan tarkoita sitä, et kannattaisi ruveta kaiken päivää nakuttaan jotain "nopeutta kehittäviä harjoituksia", vaan että niitä voisi tehdä muun bassottelun ohessa, jos mielenkiintoa/tarvetta on. Tämä muu bassottelu siis kattaa omassa soitossani ylivoimaisesti suurimman osan, mutta koska tarvitsen oman bändin soitossani nopeutta ja ennenkaikkea staminaa, olen ottanut tavoitteekseni soitella noita nakutuksia ~15-45 minuuttia päivässä ihan fiiliksistä riippuen ja olen huomaanut sen todella toimivan! (enkä siis todellakaan ole itse keksinyt tollaista metodia, vaan maikkani neuvoi ton olevan paras tapa saavuttaa tila, missä "nakit viuhuu" :)) vaikea arvioida, mutta sanoisin että liikutaan 150bpm tietämillä...? Aivan, kyllähän semmoset temmot vielä menee, mut entäs sitten kun liikutaan semmoisillä tietämillä, et on 16-osia tempoon 180-200bpm? losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen! |
Novis_3 17.12.2004 20:31:10 | |
---|
Aivan, kyllähän semmoset temmot vielä menee, mut entäs sitten kun liikutaan semmoisillä tietämillä, et on 16-osia tempoon 180-200bpm? Ja soitetaanko yhtä ääntä vai kolataanko asteikkoa ylös alas. Niissäkin on eroja. |
Wil-J 17.12.2004 20:34:51 | |
---|
Aivan, kyllähän semmoset temmot vielä menee, mut entäs sitten kun liikutaan semmoisillä tietämillä, et on 16-osia tempoon 180-200bpm? Turhanpäivästä tilutusta on tuo. |
ozmo 17.12.2004 20:35:14 | |
---|
Ja soitetaanko yhtä ääntä vai kolataanko asteikkoa ylös alas. Niissäkin on eroja. Parallel Universe semmoseen tempoon sanoo varmaan parhaiten, mitä meinaan. Toki vedetään asteikoitakin ja riffitellään. Kaikkea... losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen! |
ozmo 17.12.2004 20:37:11 | |
---|
Turhanpäivästä tilutusta on tuo. Ymmärrän hyvin, mitä meinaat! :) Semmosta vaan olis kuitenkin tarkoitus vetää... losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen! |
sirdickyj 17.12.2004 20:38:52 (muokattu 17.12.2004 20:39:08) | |
---|
Parallel Universe semmoseen tempoon sanoo varmaan parhaiten, mitä meinaan. Toki vedetään asteikoitakin ja riffitellään. Kaikkea... Edelleen; se on soitettu plektralla, mikä on sikäli oleellista, että aika tasaista tikkausta tulee, mutta ei kannata tappaa itseään, vaikkei nakkisormet siihen taipuiskaan. Siltikinhän tuo on hyvä harjoitus tuota nakeillakin vedellä. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
sirdickyj 17.12.2004 20:40:45 | |
---|
Toivottavasti puhuit oikeesta kädestä.. :) Se vasurihan sahaa sitä kaulaa ees taas koko ajan, johtuen sormituksestamättömällä tyylistä, eli käytetään pelkkää keskisoirmea kielten painamiseen.. Keksin uuden sanan. Toki tarkoitin oikeaa kättä. Noista kaulalla olevista sormista; siellä on kolme sormea, kaksi useimmiten demppaa sen nuotin, mistä tuleekin se Rocon "pisteytetty" soittotyyli. Tai siis soundi. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
ozmo 17.12.2004 20:45:27 (muokattu 17.12.2004 20:55:52) | |
---|
Edelleen; se on soitettu plektralla, mikä on sikäli oleellista, että aika tasaista tikkausta tulee, mutta ei kannata tappaa itseään, vaikkei nakkisormet siihen taipuiskaan. Siltikinhän tuo on hyvä harjoitus tuota nakeillakin vedellä. Aivan, mutta itse en missään nimessä halua opetella soittaan plektralla. Kyllä Flea sitä välillä soittaa sormillakin ja tasaista tikkausta sekin on... ( jos minäkin soitan sen sormilla niin, miks ei Fleakin siihen pystyis... :)) Edit. hymiön laitoin losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen! |
Novis_3 17.12.2004 20:53:26 | |
---|
Noista kaulalla olevista sormista; siellä on kolme sormea, kaksi useimmiten demppaa sen nuotin, mistä tuleekin se Rocon "pisteytetty" soittotyyli. Tai siis soundi. Nimenomaan, yleisesti siis nimetön ja pikkurilli demppaa tuota kieltä jota sitten keskisormella (ja etusormella) painetaan.. Aika hurjaa menoa, näin sen Rocon videon. Alkaa sivuta jo varsinaista aihetta, mutta itsekkin reenasin mm Only So Much Oilin juurikin tuolleen, se on mielenkiintoista sahausta se.. |
Teijo K. 17.12.2004 20:53:45 (muokattu 17.12.2004 20:54:33) | |
---|
Aivan, mutta itse en missään nimessä halua opetella soittaan plektralla. Kyllä Flea sitä välillä soittaa sormillakin ja tasaista tikkausta sekin on... ( jos minäkin soitan sen sormilla niin, miks ei Fleakin siihen pystyis...) Varmaan ei Flean tapauksessa ole kyseessä pystyminen, vaan haluaminen. Siis plektran käytössä. No totean taas n:nännen kerran että varmaan sitten ihan hieno juttu, mutta minä en vain ymmärrä sitä. Mun tappiohan se vain on sitten niin. Siis tätä nopeustreeniä tarkoitin. |
ozmo 17.12.2004 21:03:26 | |
---|
Varmaan ei Flean tapauksessa ole kyseessä pystyminen, vaan haluaminen. Siis plektran käytössä. Ei tietenkään. Monille se kuitenkin on vaan niin vaikeeta uskoa, että välillä Flea vetää sitä livenä sormilla. Laitoinkin vielä hymiön tohon viestiini selvennykseksi... Mun tappiohan se vain on sitten niin. Siis tätä nopeustreeniä tarkoitin. Kaikki omalla tavallaan... Lähinnä nopeaa metallimusiikkia soittaville tästä topicista varmaankin on eniten hyötyä. losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen! |
sirdickyj 17.12.2004 22:00:34 | |
---|
Ei tietenkään. Monille se kuitenkin on vaan niin vaikeeta uskoa, että välillä Flea vetää sitä livenä sormilla. Mulle sen uskominen ei tuota lainkaan vaikeuksia, mutta mikä on tämä "välillä"? Milloin se sitten on se "välillä", oletko itse nähnyt hänen tekevän niin, videoissa joita on olemassa, on näyttänyt kaikissa vetävän plektralla, siis Sloane Castle ja se joku paska tv-keikka, oisko ollu Kanadasta? WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Novis_3 17.12.2004 22:23:54 | |
---|
Ei tietenkään. Monille se kuitenkin on vaan niin vaikeeta uskoa, että välillä Flea vetää sitä livenä sormilla. Sormillahan on Right On Timekin vedetty, joka on minusta paljon vaativanpi ralli, oktaaveja 16-osina. Ja Woodstock -99 pätkässä sormet syyhyää ja ilmekin on sen mukainen.. :D |
ozmo 17.12.2004 22:25:06 (muokattu 17.12.2004 22:26:21) | |
---|
mutta mikä on tämä "välillä"? Milloin se sitten on se "välillä", oletko itse nähnyt hänen tekevän niin, videoissa joita on olemassa, on näyttänyt kaikissa vetävän plektralla, siis Sloane Castle ja se joku paska tv-keikka, oisko ollu Kanadasta? Siis "välillä" on "välillä". En osaa sanoa miten usein hän niin tekee, koska en kaikkia Pepperssien keikkoja ole nähnyt, mutta muutama luotettava lähde (basisteja, jotka on kiinnittäny huomiota miten soittaa minkäkin biisin ) on nähny livenä keikalla ja vielä joltain DVD:ltä... Tästä on muistaakseni ollut puhetta jonkun muunkin kanssa... losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen! |
Tana 17.12.2004 23:56:17 | |
---|
Ota selvää miltä DVD:ltä. Se mun on saatava! :E Bookayasha! |
Novis_3 18.12.2004 02:53:45 | |
---|
Ota selvää miltä DVD:ltä. Se mun on saatava! :E Eiköhän se oo ihan Live At Slane Castle-niminen DVD.. |
sirdickyj 18.12.2004 08:13:33 | |
---|
Tästä on muistaakseni ollut puhetta jonkun muunkin kanssa... Jep; minun. Tai olihan siinä muutamam muukin, jos nimittäin osallistuit samasta aiheesta oleeseen väittelyyn tällä samalla palstalla muutama tovi sitten. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |