Aihe: Painonnosto & bassoilu
1 2 3 4
mr.bungle
26.11.2004 13:15:40

Ja kuka helvetti tekee maastavetoa ilman rannesiteitä ? Ja penkkiä apinaotteella ? Ei helvetti.. ei näin.

Ööh, ton kommentin jälkeen voi varmaan jättää noi muutkin sun jutut omaan arvoonsa?
ja tämä on siis totuus
da_Punk
26.11.2004 14:10:06
Mulla oli ihan sama juttu, mutta lihakset tottuvat rasistukseen, ranteista en tiedä... Venyttely ja verryttely saattaa auttaa....

Hiilareita ja protskuu vaa nassuu =)
Punk* Elvis Dumdumdumdum
Mokoma
26.11.2004 16:54:55 (muokattu 26.11.2004 17:03:55)
Ööh, ton kommentin jälkeen voi varmaan jättää noi muutkin sun jutut omaan arvoonsa?

Totta, en ole oikeasti ollut Zakk:iin tai Manowariin yhteyksissä :)

Ensiksikin, apinaote ei ole omiaan penkkipunnerrukseen. Tässä liikkeessä tukilihasten merkityskin on hyvin pieni, mitä ranteen kipeytymiseen tulee. Tosin vasta kun punnerrus on 200 tietämillä, on todellisten nivelsärkyjen aika. Ja toisekseen, jos kunnon painoilla treenaa niin vyön / siteiden käyttö on suorastaan pakollista. Mitään syytä ei ole jättää käyttämättä, ellei väkisin halua itseään sairastuvalle. Usko pois, minä jos kuka tiedän tuon.

Mutta tästä aiheesta kannattanee keskustelua jatkaa pakkotoisto.com :in puolella.
Keppis
26.11.2004 17:23:31
Taas kitaristin mielipidettä. Onkohan niitä ranteita aiheellista reenata niin paljon, ettei seuraavana päivänä bassonsoitto onnistu? MKitä lihaksilla tekee, jos reenin jälkeisinä päivinä ei lihakset toimi normaalisti?.

Kyllä Wylde ja Kerry King näyttää siltä, että on rautaa tullu pumpattua, mutta eipähän tunnu soittoo haittaavan.
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä.
Basismi
26.11.2004 21:02:36
Pitäis varmaan ignorata, mutta ei pysty :)

Ensiksikin, apinaote ei ole omiaan penkkipunnerrukseen.

Sanoo kuka?

Tässä liikkeessä tukilihasten merkityskin on hyvin pieni, mitä ranteen kipeytymiseen tulee.

Mitämitä?!

Tosin vasta kun punnerrus on 200 tietämillä, on todellisten nivelsärkyjen aika.

Turha väittää täällä että nostat kaksi markkaa. Sitäpaitsi ei tässä ole missään vaiheessa nivelsäryistä puhuttu.

Ja toisekseen, jos kunnon painoilla treenaa niin vyön / siteiden käyttö on suorastaan pakollista. Mitään syytä ei ole jättää käyttämättä, ellei väkisin halua itseään sairastuvalle. Usko pois, minä jos kuka tiedän tuon.

Mikä on se kunnon paino jolla siteiden käyttö on pakollista? Jos pystyy nostamaan ilmankin, niin miksi käyttää apuvälineitä?
Sen verran alkoi kiinnostaa, että kerropa miten olet saanut treenattua itsesi sairastuvalle?

Mutta tästä aiheesta kannattanee keskustelua jatkaa pakkotoisto.com :in puolella.

Hetikö mennään?
It's hard to be humble when you're so fucking big!
Mokoma
26.11.2004 21:23:07
Sanoo kuka?
Itse sanon. Tähän ei tarvitse perusteluja, koska tiedät itsekin kuinka hyödyllinen tuo ote on ko. lajissa.

Mitämitä?!
Ranteen kipeytyminen penkkipunnerruksessa johtuu nivelien rasittumisesta.

Turha väittää täällä että nostat kaksi markkaa.
Kerrotko missä olen niin väittänyt ? Kuriositeettina mainittakoon että nosta reilun 75% tuosta määrästä, millä ei vielä juhlita.

Mikä on se kunnon paino jolla siteiden käyttö on pakollista?
Tämä tulee vastaan silloin, kun jonkun muun lihaksen kunto rajoittaa harjoitettavan kehittymistä. Esim. vetositeet ylätaljassa, ja taljasoudussa. Kun tarpeeksi lyöt painoja, loppuu ennemmin puristusvoima sormista kun taas monin verroin isommat selkälihakset eivät vielä joudu koville. Tästä aiheesta suosittelen lukemaan lisää Manfred Höberlin käsitreenikirjasta. http://hoback.ncsa.uiuc.edu/~prajlich/manfred/

Jos pystyy nostamaan ilmankin, niin miksi käyttää apuvälineitä?
En minä ketään pakota käyttämään, pystyn toki itsekin nostamaan ilman. Niitten avulla vain kohdennetaan harjoitusta oikeille lihaksille, ja ennaltaehkäistään loukkaantumisia. Jos joku pystyy täysipainoiseen suoritukseen ilman, niin mikä jottei!

Sen verran alkoi kiinnostaa, että kerropa miten olet saanut treenattua itsesi sairastuvalle?
Tämä on tapahtunut kahdesti, selkävamma vyöttömässä maastavedossa ja kyynärhermon pitkäaikainen pinnetila ojentajatreenistä. Vyön käyttö maastavedossa, ja rannetukien käyttö käsitreenissä ovat ainakin toistaiseksi jättäneet nämä vaivat historiaan.

Mutta kukin tavallaan.
efunkelist
26.11.2004 22:08:29

Ei niitä painoja oikeasti tarvi mihinkään. Luomu on parasta, toisin sanoen omapainoharjoittelu.

TJEU: www.harjoittelu.net , www.mattfurey.com

Aloin treenaa "royal courtia" jota toi furey hehkuttaa - toimii! Mutta siihen vielä kun lisätään suunnitelmallisuus ja järkeily niin vielä parempi.

Niin ja ranteista, treenatkaa leuanvetoa ja sormipunnerruksia. Ranteet kun on vahvat niin ne ei säry niin helposti. Salitreeneissä, esim. maastavedossa, ranteet ei vahvistu samalla tavalla kuin leuanvedossa, renkaista puhumattakaan, kun mukaan tulee 3-ulotteiset liikeradat.
mr.bungle
26.11.2004 23:40:27 (muokattu 26.11.2004 23:47:48)

Mielummin ei. Lääkäriopiskelijaystäväni ei oo vieläkään varmaan herennyt nauramasta sitten viime visiitin :)

Oikeesti, jos haluaa vetää ittensä paskaks henkisesti ja fyysisesti ennen kolmenkympin ikää, kannattaa noudattaa pakkotoiston totuuksia. Ja nostaa niiden siteiden kanssa 'että rautaa nousee iha vitusti'.

Edit: lisätäänpäs nyt ihan bassoasiaakin. Kuinka monelle basson paino on jonkinlainen ongelma? Keskusteluryhmiä seuratessa monet tuntuvat ainakin valittavan asiasta, mutta mä en ole huomannut mitään ongelmia vaikka toinen warwickki painaa ihan simona.
ja tämä on siis totuus
Keny
27.11.2004 09:44:24
Mielummin ei. Lääkäriopiskelijaystäväni ei oo vieläkään varmaan herennyt nauramasta sitten viime visiitin :)

Oikeesti, jos haluaa vetää ittensä paskaks henkisesti ja fyysisesti ennen kolmenkympin ikää, kannattaa noudattaa pakkotoiston totuuksia. Ja nostaa niiden siteiden kanssa 'että rautaa nousee iha vitusti'.

Edit: lisätäänpäs nyt ihan bassoasiaakin. Kuinka monelle basson paino on jonkinlainen ongelma? Keskusteluryhmiä seuratessa monet tuntuvat ainakin valittavan asiasta, mutta mä en ole huomannut mitään ongelmia vaikka toinen warwickki painaa ihan simona.

Ei oo mulla ollu basson painon suhteen mitään ongelmia paitsi alkuaikoina ja viellä huonolla hihnalla.Pitkän treenin kun vetää huonolla hihnalla niin painaa jotenkin niskaan ja olkapäähän siten et jumiutuu ja jotenki veri ei kierrä.

Tosiaan enää ei oo mitään ongelmaa ja hyvä levee ja pehmee nahkahihna on käytössä.Yks mikä auttaa kanssa on et sopivasti massaa ja lihaksia siinä olkapäällä niin tuntuu ihan jees.Niitä sa punttia nostamalla.:)
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
slapfinger
27.11.2004 10:42:31
Lopetat sen painonnostelun. Simppeliä.

Niinpä. :D
Wil-J
27.11.2004 12:52:49

Ei mulle ainakaan ole ollenkaan. Ainoastaan sillon tulee hartia kipeeks kun lukee soittaessaan nuottia jostain maantastalta lähes tunnin putkeen. Sen virheen menin pari viikkoa sitten tekemään ja kyllä meni jumiin!

Hyvä peruskunto kun on niin ei pitäisi ongelmia ilmetä IME.
Teijo K.
27.11.2004 13:02:14

Ei mulle ainakaan ole ollenkaan. Ainoastaan sillon tulee hartia kipeeks kun lukee soittaessaan nuottia jostain maantastalta lähes tunnin putkeen. Sen virheen menin pari viikkoa sitten tekemään ja kyllä meni jumiin!

Hyvä peruskunto kun on niin ei pitäisi ongelmia ilmetä IME.

Ime itse! Ei sillä peruskunnolla ole mitään tekemistä soiton kansa! *tuhat hymilöä*
Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri.

Operaatio Live : Jyväskylä
Heikunkeikun
27.11.2004 13:27:34

Nappulat ei välttämättä tiedä, mutta äijät tietää että ne selkäkivut iskee tossa 30 ikävuoden tienoilla, jos asialle ei tee mitään. Sen takia punttisalit onkin täynnä kolmekymppisiä punnertajia, joilla paistaa mehukas paniikki silmistä.

Ite kun joutunut tahkoomaan valkoselle miehelle rahaa mitä omituisimmissa asennoissa, niin oon huomannu että istumatyössä yläselkä kipeytyy ja seisomatyössä kipu tuntuu enemmälti alaselässä. Kait siihen treeni auttas, mut ku ei jaksa.

Mutta se basson paino - hommasin tossa vuosi sitten semmosen kevyen kepin nimenomaisesti treenikäyttöön ja se autto. Ei satu enää selkään. Vaikka basson soitto ei välttämättä synti olekaan, niin joskus se kyllä tuntuu siltä. Tiedä mitä ne soitinsuunnittelijat miettivät kun tekevät niistä niin painavia vempeleitä. Ei se paino ainakaan soundia paranna.

Liikuntaelinten hyväksi olisi soittaa joka toinen biisi istualtaan, mutta eihän siihen sillon saa oikein sitä rokkimeininkiä.
Wil-J
27.11.2004 13:40:13
Ime itse!

Mielelläni!
pardy
27.11.2004 18:53:45

Ei se paino ainakaan soundia paranna.

No niin, no... Varmaan makuasia. Jotku puut vaan painaa paljon, ja niissä puissa on kuitenki aikalailla erilainen soundi verrattuna johonkin pihapyökkiin. Kyllä se paino sitä soundia ainakin muuttaa verrattuna kevyeeseen, mutta tiiä sítte kenen mielestä se painavempi soundi on sitten parempi.
Basismi
27.11.2004 23:07:23

Kylläpä sielläkin vastavuoroisesti naureskellaan mehukkaasti lääkäreille ja muille 'asiantuntijoille'. :)

Hyvää tietoa lähes koko saitti täynnä.

Häh? Oletko joskus käynyt kyseisillä sivuilla?

Mulla ei ole basson painon kanssa ollut koskaan ongelmia, mutta tuon 4x10 kaapin roudailu vituttaa joka kerta.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
Johannes_t
28.11.2004 01:24:18

Mulla ei ole basson painon kanssa ollut koskaan ongelmia, mutta tuon 4x10 kaapin roudailu vituttaa joka kerta.

Backline menee vielä ihan perus paskalla meiningillä, mutta PA:n roudaaminen rupeaa jo oikeasti vituttamaan.
Ylläri
28.11.2004 02:29:43 (muokattu 28.11.2004 02:33:02)
Backline menee vielä ihan perus paskalla meiningillä, mutta PA:n roudaaminen rupeaa jo oikeasti vituttamaan.

Varsinkin kun puolet bändistä lintsaa roudauksesta. Ja paikalle saapuvillekin tulee jostain syystä aina jotain ultratärkeitä puolen tunnin puheluita juuri silloin kun pitäisi paiskia hommia...

Nimim."Katkera -73"
balzary
28.11.2004 11:43:52

mulla on ollut selän+bassonsoiton kanssa jonkun verran ongelmia. nevalaisen 5-kielinen lähti osaksi selkäongelmien takia kiertoon. istumatyö ja "kyllämäkohtalähenkuntosalille"-asenne ei oikeen auta asiaa. nykyinen neuserin basso on riittävän kevyt, silti joutuu reeneissä ottamaan välillä basson pois ja venyttelemään vähän. joku palikka mulla aina raksahtelee isosti selässä kun tekee venytyksiä, nam. mnetin käytön vähentäminen helpotti asiaa pikkasen ;)
Pitsooojaa on monenlaisiaaaa...
Teijo K.
28.11.2004 11:48:44

Varsinkin kun puolet bändistä lintsaa roudauksesta. Ja paikalle saapuvillekin tulee jostain syystä aina jotain ultratärkeitä puolen tunnin puheluita juuri silloin kun pitäisi paiskia hommia...

Nimim."Katkera -73"

Sama.

Nimim. "Katkera -71"
Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri.

Operaatio Live : Jyväskylä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)