Aihe: Vanhat tavat, hyvät tavat?
1 2 3 4
Karlsson
16.11.2004 10:09:51
Jamia lainatakseni: "Hähhäh", kyllä sä näitä mielellään luet, myönnä ruoja!

Täytyy sanoa että kylkiin sattuu, että onhan sitä tullut luettua joo...
Diiba daaba!
Varaani
16.11.2004 10:25:25
Mulla on Warwickki. Tykkään muuten paitsi kaulasta, liian paksu. Tahtoisin Jasson, tykkäisin kaikesta, varmaan.

Kai sitä saa ostaa mitä haluaa jos on rahaa laittaa. Mutta Nmies vaan kirjoittelee niin kauhialla höngällä noita juttuja että tahtoo mennä puurot ja vellit ihan solmuun omissa jutuissaan. Ei silti lyödä noiria maan rakoon.

Absqualta oli taas hieno kirjoitus.
pardy
16.11.2004 10:46:56

Minusta tuntuu että sinä olet ymmärtänyt hieman väärin tilanteen nyt. Ensinnäkään m.net ei ole suuri osa Suomen basisteista. Toisekseen aika moni täällä soittaa useammalla kuin yhdellä soittimella ja vaikka toinen niistä olisikin tumppufenderi, voi toinen olla ihan hyvin hihi (whatever).

Aivan. Itelläni on kaks überhihi-Warwickia, mutta kas! Mitä kummaa, sillä on myös mahdollisimman antihifivanerilankkupresari vuosikertakielillä! Ihme tyyppi. Diggailee sekä hifiä että vintagea.
omarklah
16.11.2004 11:22:49

Kai sitä saa ostaa mitä haluaa jos on rahaa laittaa

Näinpä...

Itse soittelin parikymmentä vuotta kaikenlaisilla värpättimillä ennenkuin sitten sain irti Meksikolaisen jatsibasson.
Ai että tuntui hyvältä. Ja tuntuu vieläkin. Bassoon on vuosien saatossa vaihdettu mikit, mutta muuten sama peli edelleen.

Olen päässyt satunnaisesti kokeilemaan huippubassojakin eri yhteyksissä, mutta ei niissä ole ollut niin paljon eroja omaan bassooni, kuin mitä hintaero olisi antanut odottaa...

Ainahan sitä tulee haaveiltua yhtä jos toistakin, mutta kun realistisesti ajattelen, en tarvitse muuta kuin tuon yhden. Paitsi backuppina vois tietty joku ritsa olla...
Tää sit sanois tälleen...
pardy
16.11.2004 13:12:21

Ainahan sitä tulee haaveiltua yhtä jos toistakin, mutta kun realistisesti ajattelen, en tarvitse muuta kuin tuon yhden. Paitsi backuppina vois tietty joku ritsa olla...

Sama täällä. Mutta kun mä ajattelen realistisesti, ni mä huomaanki että mä oikeesti tarvisinki muitakin kuin nuo mitä mulla nyt on. Soittelen niin monipuolisesti kaikenlaista musaa, että tuntuu välillä että nuokaan ei meinaa riittää. Ja nyt kuitenkin on yks hifibasso, yks vähemmän hifi nauhaton hifibasso, ja vintegebasso. Saattaapi tosin olla myös niinkin, että en ole vaan vielä löytänyt sitä itselleni täydellisesti sopivaa soitinta, jonka jälkeen toteaa kaikkien muiden olevan turhaa. Sitä odotellessa...
hemmo
16.11.2004 14:22:33

Jos haukuttas tasapuolisesti tumput ja hihit kaikki maanrakoon?

TEIDÄN KAMAT ON IHAN PASNOJA KAIKKI!!

Olkaa hyvä.

Joo, myykää mulle ne kaikki, halavalla!

Olenko ainoana sitä mieltä, et kaikki on hyvää ja kaikelle on paikkansa? En kai sentää.
Onko mumoja? 8-=
Niskamies
16.11.2004 14:27:30
Hei Niskamies kuule. Muistakko kun vedit Miitissä mun Gibsonilla? Miltä tuntu käteen? Ja miltä kuulosti? Siinä vehkeessä ei oo mittää muuta ko iso leipälautanen, ja siinä tikku kiinni. Sitten jotain "elektroniikkaa" mikä rahisee, surisee ja paukkuu kun siihen koskee. Ihan halvatun hieno vehje se, maailman paras kaula ja just sopivan ruma. Soundit jumalaiset.

Se oli aika roch se beisi. Ei mitään valittamista, ja ihan helvetin ruma se oli, juuri sopivan.
Meitsi on meshissä.
Johnny Buzz
16.11.2004 14:48:03

Se oli aika roch se beisi. Ei mitään valittamista, ja ihan helvetin ruma se oli, juuri sopivan.

Ei Niskis, ei. Gibsonin leipälapio ei ole ruma, vaan ruman kaunis. Vai mitä vanttera? Siinä on vissi ero. Ja rokkia Grabbereissa (G-3:issa) on enemmän kuin kaupallisessa hifi-bassoja. Siis oman subjektiivisen mielipiteeni mukaan.
Niskamies
16.11.2004 14:49:52
Ei Niskis, ei. Gibsonin leipälapio ei ole ruma, vaan ruman kaunis. Vai mitä vanttera? Siinä on vissi ero. Ja rokkia Grabbereissa (G-3:issa) on enemmän kuin kaupallisessa hifi-bassoja. Siis oman subjektiivisen mielipiteeni mukaan.

Siis tarkotin tolla sopivan rumalla ruman kaunista. Ja rokkia tossa todellakin on:)
Meitsi on meshissä.
pardy
16.11.2004 15:00:22

Olenko ainoana sitä mieltä, et kaikki on hyvää ja kaikelle on paikkansa? En kai sentää.

Ehehet suinkaan, veli hyvä. Minä yhdyn kanssasi. Tai siis, noh. Kuitenkin!
Prowleri
16.11.2004 16:22:55
Onse pupella viellä ja hyvä soitin onkin.:)

Eikös Pupella ole myös Tobiaksen uudempaakin tuotantoa eli 535? Ainakin muistelen että kovasti sellaista minulle innoissaan esitteli kun oli MTDitä kauppaamassa Oulussa pari vuotta sitten.

Michael Tobiaksesta muuten täytyy sanoa että siinä on kyllä asiallinen mies ihan henkilökohtaisellakin tasolla. Pari mailia olen kanssaan vaihtanut ihan Korea-soittimistaan ja vastaus on aina ollut ripeä ja auttavainen. Ja tekee vieläpä hyviä soittimia :)
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
Jesus Muerte
16.11.2004 17:59:16 (muokattu 16.11.2004 18:01:55)

Juu, kyllähän joka ikiselle ritsalle on paikkansa. Joillekin se ainoa oikea vaan on roskiksessa.
Tai sun kokoelmissa. :)

Mutta niin, itse aloitin Washburnin halpisritsalla, tai jousipyssy se oikeastaan oli, kun katsoi kaulan ja kielten keskinäistä meininkiä. Siitä siirryin Ibanez EDB600-aktiivivempeleeseen, jonka kai jonkinlaiseksi hifikepiksi voi laskea.

Siitä olen päätynyt nykyiseen Warwickin Rockbassiin ihan kahdesta syystä: 1) Tarvitsin viidennen kielen ja 2) Se pirun Ipana jäi aina reeneissä jalkoihin kun kaksi särökitaraa ja rummut jyräsi sen. Kokeilin ties kuinka monia eri kieliä ja eri asetuksia nupista ja bassosta, mutta aina sama lopputulos: kun ei kuulu niin ei kuulu.

Nyt tällä nykyisellä passiivivehkeellä tuntuu, että säädin equt miten tahansa niin silti se kuuluu. Kumma juttu.

P.s. Se Ibanez oli mun mielestä parhaimmillaan, kun siitä tappoi flättikielillä kaiken sen yläpään helvettiin. Ei se tosin metallissa toiminut silloinkaan, kaikessa muussa kyllä pirun hyvin.

P.s2: En oikein osaa tuota Rockbassia pitää hifibassona, vaikka Warwickit niitä perinteisesti ovatkin. Siinä on kuitenkin ihan ne samat peruspuulajit mitä esim. Fendereissä. Ainoa mikä siinä noihin hifivehkeisiin viittaa on ulkonäkö.
Incarnation
16.11.2004 20:27:44
Tämä hifi - vintage -vastakkainasettelu (tai miksikä sitä ikinä tahtoo kutsua) alkaa vähitellen saada lapsellisia piirteitä.
Miksei kaikki voi soittaa sillä bassolla josta itse pitää ja olla välittämättä siinä sivussa toisten mielipiteistä? Itsekin soitan Warrella jota sanotaan hifiksi, mutten halua enkä tunne olevani mikään hifistelijä.

Nih.
thrashman
16.11.2004 22:30:25
Olette te bassopalstan vakkari-kirjoittelijat hassuja veikkoja. Jonkinsortin deja-vu iskee joka toista aihetta lukiessa. Hmm... no, jatkakaa.
helppopalanakkikakkua
hemmo
16.11.2004 22:54:17

Olette te bassopalstan vakkari-kirjoittelijat hassuja veikkoja. Jonkinsortin deja-vu iskee joka toista aihetta lukiessa. Hmm... no, jatkakaa.

Katokku, me ollaan paikan sisäpiiri, niinku, hei. 8-=
Onko mumoja? 8-=
absqua
17.11.2004 08:17:55

Niin, samojen aiheiden ympärillä nämä jutut aina pyörivät. Kävellään ympyrää.

Jos olet kyllästynyt niin ei kun uutta topiccia kehiin vaan, jostain ihan uudesta aiheesta.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
pardy
17.11.2004 09:53:31

Ilmeisesti aiheissa ei kuitenkaan ole mitään vikaa kun keräävät aina niin pljon vastauksia... Joten miksipäs ei voisi keskustella semmosista jutuista mistä riittää keskusteltavaa?
Teijo K.
17.11.2004 11:29:07

I aim to please!
Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri.

Operaatio Live : Jyväskylä
Hulkster
17.11.2004 13:06:27
No antakaa Niskikselle armoa.
Täs on minun tarina.
Muistan itse kun olin 15 ja risat ja omistin hienon Suzuki Jazzin. Se oli jotain 70-luvun mallia, Sunburst-värillä ja jne.
En pitänyt sitä silloin minään.

No, sit piti saada 5kielinen, möin jazzin pois ja ostin Ibanetsin (Hi-fi)sellasen sdgr915mol-mallia, aktiivielektroniikalla. Olin aivan helvetin ylpee, vaik se ei ihan 3000E maksanu, (sillon oli sitäpaitsi markat).
Sit tuli nauhaton villitys, sitä kesti 1/2 vuotta ja vaihdoin nauhattoman MTD:hen.

Kului vuosia ja rautalanka musa tuli kuvioihin. Ibanetsi oli jo ruvennut pölyyntymään huoneen nurkkaan. Olin Taas niiiin tyytyväinen basooni, että! Olin varma, että MTD oli SE soitin.

Sitten kävin lueskelemaan mnetin bassopalstaa. Mietin, että "ei helvatti, kaikki puhuuvat vain Fendereistä. miulle kans." Alkoi hirmuinen polte vanhaan Fenderiin, kun eihän rautalankaa voi soittaa 5-kielisellä. Tässä vaihessa rupesi hamittamaan kun olin myynyt hienon jazzin naurettavan halvalla. Ymmärsin tehneeni virheen.

Vuosia kului ja huomasin mielipiteideni vaihtuneen siitä kun ekan 5-kielisen sain. Tajusin ettei 5-kielinen ole se mitä kaipaan. Möin Ibanetsin pois pölyttymästä ja ostin tilalle Fenderin passon.

Nykyisin käytän 5-kiel. MTD:tä hevi/rokki projektissa ja Precisionia Rautalanka/Agents/Tanssi/Elvis/50-60`s ja valssi- osaston bändeissä.
Eli nyt on vehkeet tarpeen mukaan, ja tiedän mitä haluan bassolta -> sopii (musa)tyyliin, (mieli)saundiin ja porukkaan.

Ja lopuksi sanon vaan, että Niskis myös löytää tyylinsä ja mieli bassonsa ennemmin tai myöhemmin, kaikki löytävät. Mutta en väitä, että olisin itse löytänyt vielä, mutta luulen olevani menossa oikeaan suuntaan.

ps.
Ja minulla ei ollut apuna Basso-palstaa silloin alussa. Ja täällä on sellasia kavereita jotka löysivät tyylisä jo ennen tietokoneita...
Charger
18.11.2004 02:12:51
Sama se on millä soittaa, paskalta se kuulostaa aina.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)