Keny 16.11.2004 08:12:17 | |
---|
Heh. Minä pistin ensimmäisen oman sbassoni täysin atomeiksi, kun halusin tietää miten se on rakennettu. Onneksi se oli erittäin huono Rickenbacker -kopio. Oikeastaan melkein soittokelvoton. Samoin olen tehnyt itselleni pout 15 sbassoa, joista on kotona yksi keskeneräinen raato, ja yksi kuuskielinen joka on ihan justiinsa lähdössä pois sekin. Sbassoja on maailmassa miljardeja, mutta on vain yksi näin paska sbasisti kuin minä. Ni. Lopeta heti alkuunsa toi....soot kova luu arava. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Late 18.11.2004 14:53:29 | |
---|
Myisin mielelläni ensimmäisen bassoni, jos siita romusta joku suostuisi maksamaan jotain. Kunniahan tässä menee, mutta maine toisaalta kasvaa. |
pardy 18.11.2004 17:18:02 | |
---|
Kokeilla kylläkin saa, mutta nätisti. Samoilla linjoilla. Mikään ei vituta mua enemmän kuin se, että soittimeen tulee naarmuja. Aina kun huomaa itse naarmuttaneensa omaa soitintaan, niin iskee hirvee vitutus ja itsensä syyttely tyyliin: "nonii, jos oisit ollu vähän varovaisempi, ni ei ois tätäkää käyny"! Sen takia en haluu muille bassojani lainailla, koska tiedän että olisin erittäin harmissani siitä jos basso tulee naarmuilla takaisin. Vaikka naarmut olisivatkin tulleet puhtaasti vahingossa, niin silti se harmittaa kun tietää että nekin olisi voinut välttää sillä ettei olisi lainannut... |
Johnny Buzz 18.11.2004 17:23:48 | |
---|
Samoilla linjoilla. Mikään ei vituta mua enemmän kuin se, että soittimeen tulee naarmuja. Aina kun huomaa itse naarmuttaneensa omaa soitintaan, niin iskee hirvee vitutus ja itsensä syyttely tyyliin: "nonii, jos oisit ollu vähän varovaisempi, ni ei ois tätäkää käyny"! Sen takia en haluu muille bassojani lainailla, koska tiedän että olisin erittäin harmissani siitä jos basso tulee naarmuilla takaisin. Vaikka naarmut olisivatkin tulleet puhtaasti vahingossa, niin silti se harmittaa kun tietää että nekin olisi voinut välttää sillä ettei olisi lainannut... Kyllä se muutaman kunnon naarmun jälkeen alkaa helpottamaan. Mua ei henk. koht. pienet naarmut ja kolhut haittaa. Ne kertoo vaan sen soittimen elämästä. Ei soitinta kuitenkaan oo tarkotus pitää vitriinissä, vaan se on käyttöesine, joka kuluu käytössä. |
pardy 18.11.2004 17:28:49 | |
---|
Kyllä se muutaman kunnon naarmun jälkeen alkaa helpottamaan. Mua ei henk. koht. pienet naarmut ja kolhut haittaa. Ne kertoo vaan sen soittimen elämästä. Ei soitinta kuitenkaan oo tarkotus pitää vitriinissä, vaan se on käyttöesine, joka kuluu käytössä. Emmä niitä missää vitriinissä tietenkään pidäkkään, ja ovat tietysti kovassa käytössä, mutta silti kaikki kolhut ja naarmut vaan ahdistaa mua. Ei sille vaan voi mitään jos naarmut inhottaa. |
balzary 18.11.2004 17:37:12 | |
---|
Emmä niitä missää vitriinissä tietenkään pidäkkään, ja ovat tietysti kovassa käytössä, mutta silti kaikki kolhut ja naarmut vaan ahdistaa mua. Ei sille vaan voi mitään jos naarmut inhottaa. tarpeeksi kun niitä naarmuja tulee niin se vitutus lakkaa :) Pitsooojaa on monenlaisiaaaa... |
pardy 18.11.2004 17:41:56 | |
---|
tarpeeksi kun niitä naarmuja tulee niin se vitutus lakkaa :) Tod. näk. Mutta ku ei sitä vaan anna luonne periks että rupeis olemaa välittämättä... |
Keny 18.11.2004 18:31:04 | |
---|
Kyllä se muutaman kunnon naarmun jälkeen alkaa helpottamaan. Mua ei henk. koht. pienet naarmut ja kolhut haittaa. Ne kertoo vaan sen soittimen elämästä. Ei soitinta kuitenkaan oo tarkotus pitää vitriinissä, vaan se on käyttöesine, joka kuluu käytössä. Juuri näin.En tosin tahallani heittele niitä muta en myöskään kiillottele niitä millään aineilla sun muilla.Turhaan hermot menee sitte kun niitä jälkiä tulee. Se et jos joku toinen kaataa sun soittimen vaikka keikalla niin sillon voi vähän ärähtää. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Johnny Buzz 18.11.2004 18:38:39 | |
---|
Se et jos joku toinen kaataa sun soittimen vaikka keikalla niin sillon voi vähän ärähtää. Eikä vaan niin vähän. Jos ite teloo sitä soitinta, niin ei siinä mitään. Mutta auta armias, jos joku muu sen tekee. Ja tosiaan en mäkään soittimia heittele. Hyvin mä niitä kohtelen, mutta jos naarmuja tulee niin sitten ne on tullakseen. Toisaalta ois hienoo, jos oma Fenderi ois joskus siinä kunnossa kuin faijan 60-luvun lopun jazzari. Rupinen kuin mikä, mutta ah niin kaunis. Josta tulikin mieleen, että pitääpä käydä joku viikonloppu ottamassa se lainaan ja säätää oikein vimpan päälle. |
pardy 18.11.2004 22:25:16 | |
---|
Toisaalta ois hienoo, jos oma Fenderi ois joskus siinä kunnossa kuin faijan 60-luvun lopun jazzari. Rupinen kuin mikä, mutta ah niin kaunis. Ei siinä mitään, jos olisi muutenkin tuommonen vähän vintakempi basso, siihen saisi ihan huoletta naarmuja tullakkin, ja se olisi vain "kaunista", mutta jotenki ne naarmut ei kovin mukavalta noissa Warwickien kiiltävissä vahapinnoissa näytä... |
Keny 19.11.2004 08:11:23 | |
---|
Eikä vaan niin vähän. Jos ite teloo sitä soitinta, niin ei siinä mitään. Mutta auta armias, jos joku muu sen tekee. Ja tosiaan en mäkään soittimia heittele. Hyvin mä niitä kohtelen, mutta jos naarmuja tulee niin sitten ne on tullakseen. Toisaalta ois hienoo, jos oma Fenderi ois joskus siinä kunnossa kuin faijan 60-luvun lopun jazzari. Rupinen kuin mikä, mutta ah niin kaunis. Josta tulikin mieleen, että pitääpä käydä joku viikonloppu ottamassa se lainaan ja säätää oikein vimpan päälle. Ai saateri....tollanen on hieno esine kun elämisen ja soittamisen jäljet sinää esillä.Eiköhän näihin meijän soittimiinkin ajanmittaan niitä jälkiä tuu kun vaan ahkerasti soitellaan ja keikkaillaan.:) Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Johannes_t 19.11.2004 08:26:44 (muokattu 19.11.2004 08:26:58) | |
---|
Warwick ei ole keikoilla, ei poppi eikä metal, soinut sen jälkeen kun Pedulla tuli perheeseen. Mietin jo, kuinka saisin uskoteltua itselleni, että sen myyminen olisi järkevä juttu. Totesin etten bassoa myy koskaan, sillä oon kuitenkin soittanut mm. ensimmäisen Tavastian keikan, tärkeimmät studio-sessiot, ensimmäisen oikean kiertueen jne. Olkoon sitten talismaanina/muistona jos ei soitettavaksi pääse. Jos sen MEC:n musarimikin vaihtaisi vaikkapa S. Duncaniin, niin voisi käyttöäkin löytyä? Pedullan hankinta oli myös puhtaasti fiilisjuttu. Kakarana ihastuin Buzzin soundiin ja ulkomuotoon ja vajaan kymmenen vuoden himoitsemisen jälkeen sain unelmieni basson. Olenpas onnellinen itseni puolesta. :D |
Keny 19.11.2004 09:05:39 | |
---|
Warwick ei ole keikoilla, ei poppi eikä metal, soinut sen jälkeen kun Pedulla tuli perheeseen. Mietin jo, kuinka saisin uskoteltua itselleni, että sen myyminen olisi järkevä juttu. Totesin etten bassoa myy koskaan, sillä oon kuitenkin soittanut mm. ensimmäisen Tavastian keikan, tärkeimmät studio-sessiot, ensimmäisen oikean kiertueen jne. Olkoon sitten talismaanina/muistona jos ei soitettavaksi pääse. Jos sen MEC:n musarimikin vaihtaisi vaikkapa S. Duncaniin, niin voisi käyttöäkin löytyä? Pedullan hankinta oli myös puhtaasti fiilisjuttu. Kakarana ihastuin Buzzin soundiin ja ulkomuotoon ja vajaan kymmenen vuoden himoitsemisen jälkeen sain unelmieni basson. Olenpas onnellinen itseni puolesta. :D Elä myy warree pois....se on hiono soitin ja näköjään paljon tunnejuttuja pelissä.Ite kadun kun möin mun FNA Jazzmanin pois. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
balzary 19.11.2004 09:36:21 | |
---|
Jos sen MEC:n musarimikin vaihtaisi vaikkapa S. Duncaniin, niin voisi käyttöäkin löytyä? mecin musarimikistä ei ole havaintoa, mutta vinkkinä notta kysy unskelotilta soundinäytteitä eri musarimikeistä jos kiinnostaa mikin vaihto. takaisin studioon, unskis, kommenttisi musarimikeistä ? (ja julkaise ny ne tanan näytteet) Pitsooojaa on monenlaisiaaaa... |
M.Hanski 19.11.2004 09:44:43 | |
---|
takaisin studioon, unskis, kommenttisi musarimikeistä ? (ja julkaise ny ne tanan näytteet) Pitäis varmaan tehdä vähän huolellisemmat näytteet ennenkuin niitä kehtaa julkaista... Kämmiviidakosta on paha yrittää etsiä mikkien soundieroja. :) Se pittee tietee! |
balzary 19.11.2004 09:45:39 | |
---|
Pitäis varmaan tehdä vähän huolellisemmat näytteet ennenkuin niitä kehtaa julkaista... Kämmiviidakosta on paha yrittää etsiä mikkien soundieroja. :) Neiti. Pitsooojaa on monenlaisiaaaa... |
M.Hanski 19.11.2004 09:46:02 (muokattu 19.11.2004 09:57:24) | |
---|
Neiti. Homo. Edit: Nojuu, niistä mikeistä... Testasin huvin vuoksi tossa Thumbissa tällaisia mikkejä: - Seymour Duncan SMB-4D (keraamiset magneetit, orggismikki) - Bartolini MM4CBC (Classic Bass -sarja, keraamiset magneetit) - Nordstrand MM4.2 (AlNiCo-magneetit) Pikaisesti noista voisin todeta, että mun mielestä Nordstrandin mikissä on hitusen lämpimämpi soundi kuin kummassakaan keraamisilla magneeteilla varustetussa mikissä. Sekä Bartolinissa että Duncanissa räyhäkkäämpi keskialue, ja Bartolinissa vaikuttaisi olevan vähän enemmän botnea verrattuna Duncaniin. Balzaryn mainitsemat ääninäytteet ovat todellakin vähän kehnoja, koska mikkien etäisyyksien huolellisesta säätämisestä huolimatta näytteiden välillä on huomattava tasoero. Teen kyllä paremmat näytteet, jahka ehdin. Se pittee tietee! |
Keny 19.11.2004 09:50:56 | |
---|
Neiti. Mihin se sun warre joutu.? Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
balzary 19.11.2004 10:01:37 | |
---|
Mihin se sun warre joutu.? Heviasmolle Pitsooojaa on monenlaisiaaaa... |
Ylläri 19.11.2004 10:11:51 (muokattu 19.11.2004 10:12:44) | |
---|
Mistäs Unskelotti tuon Nordstrandin hommasit? Paljonko maksoi? |