Aihe: "Apuva!" -lainakamat.
1 2 3
Prowleri
11.11.2004 14:13:47 (muokattu 11.11.2004 14:15:50)
Oikeastaan ainoa mitä olen huomannut säännöksi niin jos keikkajärkkäri tarjoaa omia kamojaan varsinkin ilmaisuin "kyllä siellä (hyvät / isot) vehkeet on!" niin kannattaa ehdottomasti roudata omat kamat. Sellainen joku 150-200w kevyt combo balansoidulla ulostulolla olisi varmaan hyvä sijoitus, kulkisi tarvittaessa helpostikin mukana ihan "kaikenvaravakuutuksenakin". Olen vähän noita Ashdownin "halpismalleja" eli EB-comboja katsellutkin siihen malliin..

Soitimme hyväntekeväisyystyyliin yhden nuokkarikeikan kerran - tämä oli siis 'aikuisen' coverbändin mukana ensimmäisiä kertoja minulle - ja kahden bändin basistit sitten skulasivat 50w Peaveyn läpi kahta kitarastäkkiä vastaan.

Mutta kyllä lainavehkeilläkin välillä soittelee; eräs tuttavabasistini, hieman enemmän keikkailevassa hevibändissä, oli lähtenyt jonnekkin minifestareille vähän epäillen kun oli puhe että saa vetää lainakamoilla. Päätyi sitten Amorphiksen bassoveijarin Ampeg-läjän ääreen :)

Lainavehkeet kannattaa setviä etukäteen aina; jos yhteiskeikkoja tulossa niin yhteys bändin basistiin ja neuvotellaan kuka roudaa mitäkin ja tuleeko varakamoja ja samalla vielä kuulostellaan puhelimessa että onko tyyppi oikeasti luotettavan oloinen. Mielellään vielä sovitaan ehdoton aikaraja hyvissä ajoin päivällä milloin kamojen on oltava saatavilla ja jos ei esim. klo16 tyyppiä ala näkymään tai kuulumaan niin jää vielä teoriassa aikaa hankkia korvaavat kamat muualta ennen sitä klo 21 keikkaa.

Koskaan ÄLKÄÄ luottako hyvään onneen, varmistakaa aina selusta! On hyvin lyhyessä keikkahistoriassanikin nähty jo sellaisia mokia tämän suhteen että huh huh - yllätys sattuu aina tälläisissä tilanteissa. Murphyn laki voimissaan.
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
L.Ruoska
12.11.2004 17:03:33

Soitan ihan millä vaan, mutta jos tiedossa on huonot kamat niin tuon omat.
Sinä rumpali johon uppoaa mm. RATM, Helmet, FNM! Tuu mukaan perustamaan rockbändiä. Kitaristi ja basisti löytyy jo, treenis Hertsikassa tiedossa!
onde
13.11.2004 22:17:08
No joo!
Kyllähän sitä itekin pyrkii ottaan omat faffarit mukaan ku lähtee keikalle,
mutta jos on joku kaljapalkka keikka toisen bändin kans,niin sitä vaan miettii usein että helpommalla pääsee kun soittaa kaverin kamoilla eikä tarvi roudata omaa pinoo estraadille!
Mitä noissa kuppiloissa oon soittanut, niin porukalle on aivan sama loppuillasta tuleeko basso Ebs:n läpi vai tuleeko sitä yleensä ollenkaan?
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
pardy
14.11.2004 15:12:48

Mitä noissa kuppiloissa oon soittanut, niin porukalle on aivan sama loppuillasta tuleeko basso Ebs:n läpi vai tuleeko sitä yleensä ollenkaan?

Heh, surullista mutta totta. :)
Bassballs
14.11.2004 16:47:53

Oikeastaan ainoa mitä olen huomannut säännöksi niin jos keikkajärkkäri tarjoaa omia kamojaan varsinkin ilmaisuin "kyllä siellä (hyvät / isot) vehkeet on!" niin kannattaa ehdottomasti roudata omat kamat. Sellainen joku 150-200w kevyt combo balansoidulla ulostulolla olisi varmaan hyvä sijoitus, kulkisi tarvittaessa helpostikin mukana ihan "kaikenvaravakuutuksenakin". Olen vähän noita Ashdownin "halpismalleja" eli EB-comboja katsellutkin siihen malliin.

Olenkin miettinyt ihan samaa. Nuo Ashdownin "halpismallit" ovat vielä aika hyviä vekottimia, eikä paina paljoa.
Omia kamoja ei tule aina roudattua keikalle, varsinkaan jos kyseessä on jokin "mitättömämpi" veto. Näillä liksoilla ei tuota kaappia ja nuppia liikutella keikkapaikoille..

Toisaalta, jos tiedossa on hyvä keikka; kunnon rokkikeikka tai muuten vain tärkeä esiintyminen, niin kyllä silloin on omat kamat saatava paikan päälle.
Shake your foundations!
Satis
14.11.2004 19:09:19
Pari kertaa olen joutunut selviämään lainakamoilla ja ongelmitta on sujunut. Mieluiten kyllä otan omat kamat mukaan, kun oon niiden kanssa tottunut värkkäämään. Muutenkin oon aina vähän sormi suussa noiden outojen vahvistimien kanssa..johtunee sukupuolesta.
"Omenan kohtalo on kara"
sirdickyj
15.11.2004 08:18:33
Samoilla linjoilla kuin Sam the man; jos löylyä löytyy kamoista, niin kyllä nillä vetelee. Joko oman soirton huonoudesta tai jostain muusta syystä johtuen saa ilmoille useimmiten sen saman soundin. Mutta toivotonta on, jos nurkassa on vaan joku 150w combo, jolla pitäis backline-keikka hoitaa, kun kumminkin pitäis saada muminaa ja huminaa aikaseks.

Siksipä; jos luvassa on lainakamat, niin täsmällistä dataa vaan peliin, muuten on 95% varmuudella ikävä yllätys edessä Jos paikalla on hyvät kamat, niistä varmasti osataan myös kertoa etukäteen.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)