Aihe: Bassoa teettämässä-kysymyksiä
1 2 3 4
onde
05.09.2004 22:13:49
Porukka on sanonut että jazzbassoon olisi kiva lisä mikkien rinnan/sarjaankytkin. Jos on musari ja jazzmikki, niin onko tosta kytkennästä hyötyä/haittaa?

Osta G&L! Ainakin mun Interceptorissa oli toi kytkin tehdas valmisteena! Mun mielestä kun pisti sen sarja kytkentään soundi oli aika raaka! En käyttänyt kun rinnankytkentää.
Sillon se "murisi" niin ku nykyään tuntuu lippalakit sanovan jos saa koneensa vähän puhaltamaan!
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
juici
06.09.2004 12:26:39

Hassua, mutta en koskaan koske vaffarin enkä myöskään sbasson volumeihin saund-tsekin jälkeen. Soitan vaan soittolehdykällä röytämällä tai vähemmän ja eri positioista. Noilla ja b-pedaaleilla saan dynaamiikkaa.

En minäkään, ainoastaan teen kompuran vaihdon vahvarista kun siirryn käyttämään soittaessa säröä. Sillon pitää saada hieman lisää botnea.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
Teijo K.
06.09.2004 23:12:38

Niin.. Toisaalta kyllä sellanen turhanpäiväinen vipu bassossa voi alkaa käydä hermoille pitemmänpälle, joten kai siitä sinänsä voi haittaa olla :)

Tätä konppaan. Siitä vivusta voi tulla pakkomielle. Pahimmillaan.

Nimim: Kokemusta on.
Niskamies
07.09.2004 16:59:06
Tänään soitin Amfisoundin vitosta. Mahtava peli oli.
Meitsi on meshissä.
Niskamies
08.09.2004 16:39:42
Amfisoundilta tuli mailia. Saisin haluamani basson noin 1900 euroon, mikä on vähintääkin kohtuullista. Pitää miettiä.
Meitsi on meshissä.
Wil-J
08.09.2004 17:37:46
Amfisoundilta tuli mailia. Saisin haluamani basson noin 1900 euroon, mikä on vähintääkin kohtuullista. Pitää miettiä.

Kyllä mun mielestä toi ei ol "vähintäänkin kohtuullista", toi on vaan kohtuullista :)
N_Bates
08.09.2004 17:52:49

mun mielestä toi on ihan saatanasti rahaa.. mitä siihen sun passoon nyt on tulossa? joku mm+j hässäkkä?
Stein und Brötchen!
Niskamies
08.09.2004 17:54:39
joku mm+j hässäkkä?

mm+j ja passiivielektroniikka parilla herkulla.
Meitsi on meshissä.
Wil-J
08.09.2004 17:55:08
mun mielestä toi on ihan saatanasti rahaa.. mitä siihen sun passoon nyt on tulossa? joku mm+j hässäkkä?

Näinhän se on että paljon se on rahaa. Mun mielestä aivan tolkuton summa kuitenkin suht perus settiin lukeutuvasta bassosta. Mutta yleensä ottaen soittimen teettäminen Suomessa on kallista, mikäli olen oikein ymmärtänyt :) Siksipä teetänkin omani ulkomailla ;)
absqua
08.09.2004 17:56:34
mun mielestä toi on ihan saatanasti rahaa...

Mä olen samaa mieltä. Ikinä en ole maksanut mistään soittovermeestä noin suurta summaa.

Toisaalta: halvan ja hyvän jos haluaa niin pitää ostaa molemmat.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Niskamies
08.09.2004 17:57:15
Näinhän se on että paljon se on rahaa. Mun mielestä aivan tolkuton summa kuitenkin suht perus settiin lukeutuvasta bassosta. Mutta yleensä ottaen soittimen teettäminen Suomessa on kallista, mikäli olen oikein ymmärtänyt :) Siksipä teetänkin omani ulkomailla ;)

Amfisoundilta saa perus nelosen 1400 euroon. Mutta tää onkin vitonen herkuilla;) Ehkäpä kuitenkin päädyn erääseen yksityiseen rakentajaan. Hinta on 900 +rauta ja mikit.
Meitsi on meshissä.
N_Bates
08.09.2004 19:02:02

käy nyt hyvä mies testaamassa cortit ja muut joissa on toi mm+j konfiguraatio. Ei se mitenkään automaattisesti tarkota että siitä sais sekä musarisoundit että jatsibassosoundit. Ja tota viidettä kieltäkin kannattaa ihan oikeasti harkita vakavasti. Ei se oo mikään automaattisesti parempi juttu että se siinä on, sillä samalla siitä kaulasta tulee melkoinen halko, kielisettejä on vaikeampi löytää yms. Ja muista että teetetyn soittimen jälleenmyyntiarvo ei ole paras mahdollinen, jos siitä sitten ei tullutkaan niin mieleinen vekotin..
Stein und Brötchen!
sirdickyj
08.09.2004 23:45:35
Jos haluaa Musarisoundin, ostaa Musarin, jos haluaa Jazzosoundin, ostaa Jazzon. That´s it. Mistään ei saa molempia. Sula mahdottomuus. Ei sillä, että olisit niin kuvitellutkaan (toivottavasti).
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
KMT
09.09.2004 01:12:25

7-kiäline (F#BEADGC)
Etummaine mikki o humppari
keskimmääne o P-Basson tyyline
tallassa o djääzjasson mikki
Jaguar-tyyppine mikit on/off säätimet
3 volumesäätöä, joka mikille, sekä mästervolume.
Humpparille kytkin etummaine kela/sarjassa/rinnan/takimmaine kela

Ja ei mitään tonea tartte kun mulla o aina se asennossa, että se leikkaa yläpäät poies.
"Ääninäytteittesi perusteella suosittelisin suuntaamaan sen musiikillisen monilahjakkuutesi lähinnä sinne kuuntelupuolelle" -JK
Anarkiapurilainen
09.09.2004 02:28:22

Ja ei mitään tonea tartte kun mulla o aina se asennossa, että se leikkaa yläpäät poies.

Juuri tuossa tilanteessahan tonenamiskaa tarvitaan. Ilman tonepotikkaa signaalista ei leikkaudu mitään pois, ja toisaalta kiinteästi bassoon asennettu yläpääleikkuri kuulostaa harvinaisen typerältä idealta.

Itse olen omaan bassooni täysin tyytyväinen, mitä nyt elektroniikkaa voisi laittaa parempaan kondikseen tässä joskus. Jos olisi joskus ihan älyttömästi ylimääräistä rahaa voisin Primuksen livevideoiden inspiroimana hankkia 6-kielisen nauhattoman vibratallalla, mutta sitä ennen pitäis varmaan opetella matkimaan Claypoolin flamenco-läpsyttelyä..
Niskamies
09.09.2004 06:47:35
Jos haluaa Musarisoundin, ostaa Musarin, jos haluaa Jazzosoundin, ostaa Jazzon. That´s it. Mistään ei saa molempia. Sula mahdottomuus. Ei sillä, että olisit niin kuvitellutkaan (toivottavasti).

En olekkaan. Toi on vähän kompromissi kummankin saundimaailman välillä. Mutta ei se sitä tarkoit etteikö se voisi kuulostaa hyvältä.
Meitsi on meshissä.
N_Bates
09.09.2004 09:31:58

En olekkaan. Toi on vähän kompromissi kummankin saundimaailman välillä. Mutta ei se sitä tarkoit etteikö se voisi kuulostaa hyvältä.

kompromisseilla on vaan paha taipumus alkaa harmittamaan jossain vaiheessa..
Stein und Brötchen!
absqua
09.09.2004 09:52:48
kompromisseilla on vaan paha taipumus alkaa harmittamaan jossain vaiheessa..

Jälleen samaa mieltä. Yksi kunnon juttu on aina parempi kuin kourallinen "vähän sinne päin".

Mutta toi bassoasia nyt on semmoinen jossa tärkeintä on että itse diggaa, sanokoot muut mitä sanoo.
Ja siihen, että diggaako vaiko ei, ja kuinka kauan, vaikuttaa eniten se että luottaa itseensä, makuunsa ja päättää että "tämä on tässä".
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
balzary
09.09.2004 12:42:57 (muokattu 09.09.2004 13:11:39)

kompromissin sijaan tohon hintaan saat niskis hyvässä lykyssä käytetyn music manin ja jazz basson. nythän on sitte torilla se fodera, ja hintaakaan ei ole kovinkaan paljoa.

itte oon miettiny tuota tsekeissä/slovakiassa teettämistä, ja varmaan about vuoden päästä pistän tilauksen sisään. jouluna vois kierrellä soitinrakentajia jututtamassa ja testailla niiden hengen tuotteita. ei nyt mikään hirveen selvä kuva (lähinnä puiden osalta) vielä oo bassosta, tällästä kuitenkin:

- neljä kieltä
- passiivi
- ehdottomasti ei mitään kaulapainoisuuteen viittaavaakaan
- ei liikaa painoa, nevalaisen jasso tuhos selkää jo ihan tarpeeksi
- esim roscoe beck-tyylinen mikkiratkasu
- joku suht perinteinen muotoilu, mutta jotain omaa jujua/muilta kopioitua (tällä suunnittelunakilla saatiin vaimo hyvin mukaan projektiin ;) ) tietty jos rakentajalla on joku überhieno hihiapinanleipäpuubassomuotoiluidea, niin sellastakin harkitaan.

edit: ja kaula mallia warwick, siihen oon tottunu ja se o hyvä. mun neuserissa on vähän liian kapea kaula mun makuun.
hemmo
09.09.2004 13:50:09

mun neuserissa on vähän liian kapea kaula mun makuun.

Ähihi, no myy sitten äkkiä pois se ritsa! 8-=
Hani!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)