Aihe: Soittokunta
1 2 3
0301876
04.03.2005 17:31:19
Mul on vähän sellanen fiilis että sä ärsytät nyt...

Venaa mä lähetän sulle viestin..
Jalmus
04.03.2005 18:20:25
Wil-J, älä ota tuota Kirkaa vakavasti. Mä tunnen sen.
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
Wil-J
04.03.2005 18:37:46
Wil-J, älä ota tuota Kirkaa vakavasti. Mä tunnen sen.

Selvä pyy, selvitimmekin jo asian yksityisviestein :) Vaan kiitos neuvostasi, yleispätevähän se on. Tosin "Kirka" voidaan korvata muuttujalla X.
oltsi88
04.03.2005 20:08:47

Vähän asiaan liittyen ja niitä jotka soittokunnassa on ollut. Eli miten kondran kanssa, itellä hoituu kontra "vähän" paremmin mitä sbasso ja ilmeisesti kondralla on vähemmän pyrkijöitä. Vai onko soittokunnassa ollenkaan kontralle käyttöä?
Ville S
05.03.2005 12:24:06
Hei niin muuten se on ihan tosi että joskus joutuu soittamaan tuubanuoteista! aika mielenkiintoista oli yrittää saada oikea sävel tulemaan sieltä neljän alaviivan alta jostain... varsinkin kun nuotit oli suttuisia :)

joo ei siellä pasuunanuoteista tarvi vetää, olis kyllä aika kumma jos pitäis.
Mysli
28.12.2008 15:09:03
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1394 päivää vanhaan ketjuun!

Juu kyllä. Eli pitäs pyrkiä tonne nyt. Hakulomake pitäisi postittaa viimiseen päivään mennessä eli aika viime tinkaan olen jättänyt. Siitä nyt lähinnä kysynkin, että onko tolla hakupaperilla niin väliä? Ja mitän moinen tulisi edes täyttää? Helvetin epäselvää.

Pääsoitin (kaikki instrumentit, laulu, äänentoisto, showtekniikka)
Sivusoitin (edellisten lisäksi muut esitys- ja esiintymistaidot)
Opinnot, tutkinnot (erillinen liite)
Orkesteri- ja esiintymiskokemus (erillinen liite)

Sitten on viälä kohta: Vapaaehtoisia liitteitä, todistuksia ja suosituksia

MITÄ? Karsitaanko tämän hakemuksen perusteella jo väkeä pois? Tosi epäreilua ettei pääse edes pääsykokeisiin. En edes murehdi niitä itse kokeita edes kun pitäis nyt saada tää hakemus ensiksi asiallisesti lähetettyä...

Olisin kyllä oikein todella kiitollinen jos joku voisi vähän mua tässä avittaa =)))
Think twice before you speak and you`ll find everyone talking about something else.
JukkaPena
28.12.2008 15:28:13 (muokattu 28.12.2008 15:34:02)
Soittokunnassa en itse palvellut, mutta by contrast...

Jos käy intin "normaalilla" tavalla niin soittoaikaa on niukasti, joillakin instrumenteilla ei ollenkaan (en kehdannu ees yrittää kontrabasson tuontia kasarmille). Ensimäisen 2 kk jälkeen kehtas tuoda sähköbasson varuskuntaan, mutta siinä 4-5 kk jälkeen ku olin RUK:ssa niin oppilaskunnan piireissä pääs kyl soittamaan ihan oikeesti. Viimeisen vajaan puolen vuoden aikana eli johtajakaudella on vapaa-aikaakin hieman enemmän, mutta treenaamisesta samassa merkityksessä kuin siviilissä/reservissä on vaikee puhua. Jos palvelukseen liittyvät hommat pyrkii tekemään hyvin, niin vapaa-aikaakin on niukemmin, koska valmisteluun menee myös aikaa.

Itse kävin siis armeijan Kainuun Prikaatissa 9.7.2007-4.7.2008 viestipuolella ja kotiuduin vänrikkinä. Soittopuolella tuona aikana soitin siihen asti elämäni parhaan bilekeikan 800 neliön lämitetyssä teltassa Haminassa. Sähköbasson osalta ei tapahtunut mitään taantumusta, mutta kontrabasson jousitekniikassa en oo mielestäni vieläkään saanu kurottuu taantumusta takasin. Takana on nyt noin neljä kuukautta ammattiopintoja.

Soittokunnassa saa varmasti ylläpidettyy soittotaitoo ja luotuu soittamiseen liittyviä verkostoja, mutta ite halusin käydä intin inttinä johtajakoulutuksen kera ja sitä valintaa ei oo tarvinnu reserviin pääsyn jälkeen katua hetkeäkään. Ja kyllä siitä johtajakoulutuksesta on ollu hyötyä ihan musapuolellakin sillo ku on bändejä vetäny.

EDIT: Jos pääsykokeissa soitettavaan matskuun otan kantaa niin ite esittäsin sellasta matskuu, jossa basso on enemmän "normaalissa" roolissaan eli komppisoittimena. Jos haluu sit päästä enemmän irti niin Dave Grusinin "Friends and Strangers" on aika hyvä biisi esitettäväks, koska siinä voi vetää teeman, kompin ja soolon bassolla eikä se oikein vielä käy tylsäks. Sen biisin saa kuitenkin kohtuullisella treenillä varmaks ja siinä tulee ihan riittävä määrä tärkeitä asioita ilmi.
Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)