absqua 07.12.2004 15:39:03 (muokattu 07.12.2004 15:40:20) | |
---|
Se on Simaldi. On muuten erittäin hyvä kirja. Sori niskis, nyt on pakko vähän kuitata kun ihan pokkana korjailet toisten sekoiluja omilla sekoiluillasi. Aiemmin mainittu hyvä kirja on siis F . SIMANDL . Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Niskamies 07.12.2004 17:04:12 | |
---|
Sori niskis, nyt on pakko vähän kuitata kun ihan pokkana korjailet toisten sekoiluja omilla sekoiluillasi. Aiemmin mainittu hyvä kirja on siis F . SIMANDL . Ohhoh, nyt tuli tehtyä virhe. Simandlhan se on, anteeksi tyhmyyteni. Meitsi on meshissä. |
jassbazz 07.12.2004 21:32:47 | |
---|
jees! Täältäkin löytyy tuo soittimien ehdoton kuningas ja valtias eli kontrabasso. Mulla on tollanen kokopuukantinen tzekki-kontra. Ei mikään hyvä..:( Mut heti ku saan rahat rahat kasaan niin ostan itteleni sellasen basson jota ei tarvi enään koskaan vaihtaa (eli rahaa tulee menemään) Onko kellään muuten ehdotuksia,mistä vois alkaa pikku hiljaa tsiikailee bassoja?? |
absqua 07.12.2004 21:38:12 | |
---|
jees! Täältäkin löytyy tuo soittimien ehdoton kuningas ja valtias eli kontrabasso. Mulla on tollanen kokopuukantinen tzekki-kontra. Ei mikään hyvä..:( Mut heti ku saan rahat rahat kasaan niin ostan itteleni sellasen basson jota ei tarvi enään koskaan vaihtaa (eli rahaa tulee menemään) Onko kellään muuten ehdotuksia,mistä vois alkaa pikku hiljaa tsiikailee bassoja?? Helsinkiläisellä Woodwinds-puljulla on perinteisesti ollut aika hyvä valikoima laatubassoja. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Niskamies 07.12.2004 21:40:55 | |
---|
Helsinkiläisellä Woodwinds-puljulla on perinteisesti ollut aika hyvä valikoima laatubassoja. Sieltä ostin oman Unkarilaisen basson. Nettisivuilla on muutamia. On muuten hyviä ne uudet kiinalaiset. Meitsi on meshissä. |
Karlsson 08.12.2004 09:39:12 | |
---|
Sieltä ostin oman Unkarilaisen basson. Nettisivuilla on muutamia. On muuten hyviä ne uudet kiinalaiset. Joo, varsinki jos niissä lukee että Palatino tai Cremona valmistajana. Krhm. Okei, Woodwinds ei noita myy, mutta siellä täällä on näkynyt näitä myynnissä. Halpoja ovat, mutta ihan huvikseen voi vaikka Talkbassin hakuun kirjoittaa nuo merkit ja katsoa miten niitä "ylistetään". "Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT |
pardy 08.12.2004 09:50:52 | |
---|
Aiemmin mainittu hyvä kirja on siis F . SIMANDL . Se o hyvä kirja se. Ite vetelen joitain niitä biisejä sbassolla, joita nyt vaan pystyy ilman jousta soittamaan. Mikähän se oli se yks metka biisi siellä kirjan takana... Se joku "Jabberwokki" vai mikä nyt olikaan.. Jos joku muistaa niin sanokoon. Nii et se on hassu biisi, sitä oon soitellu ja se muiden mainioiden biisien muassa sopii varsin hyvin soitettavaksi sbassollakin. Suosittelen. |
Bassballs 08.12.2004 15:17:59 | |
---|
Joonas, mitäs vikaa kikkelijatsissa on? -"Korvani eivät vain ole tottuneen jatsi-ilmaisuun" -"Syötänks mä sulle hikisen villasukan ja sanon että sun makuhermot eivät vain ole tottuneet siihen?" En pidä siitä. Se joka pitää, niin soittakoon ja kuunnelkoon. Shake your foundations! |
Jalmus 08.12.2004 15:53:08 | |
---|
-"Korvani eivät vain ole tottuneen jatsi-ilmaisuun" -"Syötänks mä sulle hikisen villasukan ja sanon että sun makuhermot eivät vain ole tottuneet siihen?" En pidä siitä. Se joka pitää, niin soittakoon ja kuunnelkoon. Jees. Eipä tuossa mitään. Emmä itsekään ole ollut mikään kova kikkelijazzfani, mutta siihen tottui ajan myötä ja kun sitä alkoi pikkuhiljaa osata soittaa tyylinmukaisesti, niin se on kuitenkin muuttunut musiikiksi musiikin joukossa. Kyllä se kuitenkin aina huttukeikan voittaa! :} Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi. |
oltsi88 08.12.2004 18:06:16 | |
---|
Se joku "Jabberwokki" vai mikä nyt olikaan.. Jos joku muistaa niin sanokoon. Niin, Jabberwocky se on. Aika ihmeellinen omasta mielestä kans, niinku aika suuri osa noista loppuosan piiseistä. Ootteko muuten soitellu Simandlin etyydikirjaa: "30 etydiä"? Ite tuli hankittua kondran takia ja huomasin että aivan sairaita tekniikkaharjoituksia sbassolle. Suosittelen! |
Karhupoika 09.12.2004 18:31:10 | |
---|
Menee vähän Topicin ohi, mutta aiheeseen liittyy kuitenkin. Millä mikityksellä porukka soittaa? Käytättekö eri ratkasuja studiossa kuin livenä ? Yes I would if I could... |
Keny 09.12.2004 18:40:10 | |
---|
Menee vähän Topicin ohi, mutta aiheeseen liittyy kuitenkin. Millä mikityksellä porukka soittaa? Käytättekö eri ratkasuja studiossa kuin livenä ? Yleensä on barcus-berryn pietsomikki tallassa ja välillä oon laittanu lisäks esim AKG C 1000 konkkamikin sinne alapuuhun missä kelet on kiinni....mikä nyt onkaan nimeltä. Noilla kahella tai sitten pietsolla oon pärjänny.Kun äänittää niin kandee kokeilla kaikenlaisia yhdistelmiä kun aina voi kekkaa jotain uutta mikä sitten toimiikin. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
oltsi88 09.12.2004 19:29:29 | |
---|
Millä mikityksellä porukka soittaa? Mulla on tuommoiset "custom" mikrofonit. Joku heppu ne teki käsin, kaks sellaista n. 5c kolinkon kokoista läpyskää vaan erikeepperillä kiini tallassa. Aika pirun hyvä ääni kun ne ottaa myös mukaan puun omaa saundia. |
absqua 09.12.2004 19:42:48 | |
---|
Menee vähän Topicin ohi, mutta aiheeseen liittyy kuitenkin. Millä mikityksellä porukka soittaa? Minulla on mikkinä Shadow:n halpa ja ansiokas Underwood-kopio, joka on vuosien varrella osoittautunut varsin mainioksi peliksi. Mikistä piuha kulkee joko suoraan tai jonkun etuasteen/DI:n kautta GK-comboon tai johonkin muuhun käytössä olevaan vahvistimeen. Käytättekö eri ratkasuja studiossa kuin livenä ? Meikäläisen Live-preseteillä (=1 kpl piezo) jos ihan suoraan tekee studiossa niin silloin jää aika iso osa kopan soundia kuulumattomiin. Studiossa piezon linjasoundia on käytetty aika harvoin edes kokonaissoundin osana. Pääasiassa äänensieppaus on hoidettu isokalvoisella Neumannilla äänittäjän sopivaksi katsomasta paikasta, joka on yleensä ollut otelaudan alakolmanneksen yläpuolella n.40cm etäisyydellä. Ideana siis siepata samalla rahalla sekä kopan humina että kielten narina otelautaa vasten. Hyvin on tuntunut toimivan. Toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
jkinnun2 09.12.2004 20:10:01 | |
---|
Joo onhan mulla kontra, mutta eipä ole tullut paljon soiteltua viimevuosina, eikä itseasiassa missään vaiheessa kauhean paljoa, kävin tunneilla joskus vetämässä pitkää ääntä strokalla, sellosta jäi ranskalainen crossi päälle, saksalaisesta en tajuu mithään.. Tällä hetkellä se lojuu yhden tutun nurkissa pitäs hakea kotio jossain vaiheessa... |
rattledad 09.12.2004 21:10:15 | |
---|
Omistan kontrabasson, joo. Soittamisen kanssa vähän niin ja näin. Peruskurssit joskus sahannut läpi saksalaisella jousella. Minullakin on mikkinä Shadow:n halpa ja ansiokas Underwood-kopio "Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |
pardy 09.12.2004 23:12:58 | |
---|
Menee vähän Topicin ohi, mutta aiheeseen liittyy kuitenkin. Millä mikityksellä porukka soittaa? Käytättekö eri ratkasuja studiossa kuin livenä ? Onko kukaan kokeillut ikuna B-Bandin mikkejä? Tai siis mikkejähän ne ei ole, vaan ne on tehty semmosesta kalvosta mikä reagoi ääneen vääristämättä sitä millään tavalla. Veli nimittäin työskentelee firmassa joka tekee tuota kalvoa B-Bandille, ja mitä olen kuullut niiden soundia, niin on todella mahtava. Kellään käytössä siis B-Bandia? Into-Luthman ainakin niitä myy. Mulla on kokonainen levykin (jolla 5 biisiä) Pupen soittelemia ääninäytebiisejä, joista kuuluu todella erinomaisesti puun oma soundi. Ja tällä levyllä bassona on joku Rauno Niemisen käsintekemä akustinen basso. Jos joku saa tämmöstä levyä jostain käsiinsä niin kantsii kuunnella. Todella loisteliasta soittoa ja mahtava soundi. |
hemmo 10.12.2004 09:25:52 | |
---|
Onko kukaan kokeillut ikuna B-Bandin mikkejä? Jep. Mulla on Lantolan sähmöaksutinen, joka on akustisääneltään jokseenkin keskinkertainen, mutta sähkösaundi on mahtava, munsta. Keny lienee samaa mieltä kokeiltuaan sitä. Oletukseni mukaan uusissa Landoloissa on pääsääntöisesti B-Bandeja. "Mutta munsta ns "svengi" o yliarvostettua" - KMT |
Keny 10.12.2004 09:30:16 | |
---|
Jep. Mulla on Lantolan sähmöaksutinen, joka on akustisääneltään jokseenkin keskinkertainen, mutta sähkösaundi on mahtava, munsta. Keny lienee samaa mieltä kokeiltuaan sitä. Oletukseni mukaan uusissa Landoloissa on pääsääntöisesti B-Bandeja. On siinä hyvä sounti on erittäin.Kondraan toi B-band ei oo ihan mikään halpa laitos.Suomen hinnoista en tiä mut jenkeissä 500€. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
hemmo 10.12.2004 09:48:12 | |
---|
On siinä hyvä sounti on erittäin.Kondraan toi B-band ei oo ihan mikään halpa laitos.Suomen hinnoista en tiä mut jenkeissä 500€. T-kaupassa on näemmä perusmalli 325 e ja deluxe-versio 444 e, mutta sieltähän ei osteta. "Mutta munsta ns "svengi" o yliarvostettua" - KMT |