Antti1 29.04.2006 13:46:38 | |
---|
Putkisäröksi mä ehdotan hyvää putkivahvaria ja kompressoriksi sen vahvarin päätteen kyykyttämistä. :) Ei vaan, millasta särösoundia sa olet hakemassa? Sellaista aavistuksen räkäistä, muttei niinkään sirisevää jyräsoundia? The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
ubik 29.04.2006 14:22:17 | |
---|
Raised fist tyylistä (jos on jotain kolmesta uusimmasta levystä kuullut niin tietää) eli ei turhan kihisevää eikä ylisäröistä, tukevaa alapäätä ja hyvää erottelua, hmm mitenköhän sen ilmaisisi että kuullostaisi järkevältä... no räkki putksi säröillä päässyt aika lähelle, tällä hetkellä käytössä ainoastaan Bass V-amppi ja hartken 80W kombo |
calster 09.04.2010 18:20:18 | |
---|
MultiComp ilmeisesti toimiva, kö? Onkos kokemusta Markbassin bedaalista? -> http://www.markbass.it/products.php?lingua=en&cat=6&vedi=121Tolla MB:eellä saattais vielä "tarkemmin" saada säädettyä sitä puristelua... Vai kannattaisiko sitä ostaa räkkimallinen vehje? Hyvistä kompuroista kommenttia, tosin hintapolitiikka ei hirveesti yli 200 euron. KIITOS zaigazaiga zääää, A hoooooi! |
L.Ruoska 09.04.2010 19:21:01 | |
---|
(jos et tiedä et tarvitse) fiber: Juu kiitos vaan paljon tästäkin. Ei mut oikeasti olen vähän samaa mieltä, en usko että hemmo soitti poskea vaan ihan tosissaan sanoi. |
stragowa 10.04.2010 02:51:24 (muokattu 10.04.2010 02:53:11) | |
---|
Kävin tossa testailemassa jokin aika sitten Aguilarin oktaaveria ja kompuraa. Oktaaveri vaikutti hyvältä, mutta toi kompura taasen......se oli aivan loistava! Mulla on entuudestaan ollut käytössä toi EBS multi comp. Jotenkin toi Aguilar pureutui soundiin ihan eri tavalla kuin EBS. Hyvin vahva feelinki on että toi multi comp saa väistyä tän Aguilarin loistopurkin tieltä. Isossa A:ssa on paljon enemmän säätövaraa ja mahdollisuuksia tehdä ns. tarkempaa ruuvausta. Jos taas ei ole kiinnostunut opettelemaan sen syvällisemmin kompuran käyttöä, niin silloin voin suositella multi comppia, sen säätämiseen ei sen ihmeempää paneutumista tarvita. EDIT: Tossa siis hieman linkkiä: http://www.aguilaramp.com/products_tlc_compressor.htm |
molder 10.04.2010 16:59:08 (muokattu 10.04.2010 17:02:04) | |
---|
Jyräys: Oon tässä harkinnu kompressori hankintaa, oon kuullu että sillä saa puristettua bassosoundia tiiviimmäksi, mulla ei ole mitään kokemusta kompressorin käytöstä, siispä mitä voitte suositella, ei mitää järkyttävän hintaista, mutta jotain toimivaa ja suht edullista. http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=185740&o=0&#p9045467 EBSiä täällä kovasti hehkutetaan aina kun tulee näistä bassokompuroista kyse. Itse en ole sitä kokeillut, mutta ei varmaan huono ostos ole. Jos pöytään suoraan soittelee tai äänittelee koneelle niin hintaansa nähden ihan hyvä tuo Digitechin Bass Squeeze. Bossin Limiter Enhancerkin ollu ja kyllä ne kaikki yleensä hyväksi vaan on miedoilla säädöillä linjaan vedettäessä. Vahvarin kanssa soundi ei noilla ainakaan parane; varsinkaan jos nupissa on vielä oma kompura pumppaamassa. Jossain näissä keskusteluissa kehuttiin Aphexin optista Punch Factory kompuraa ja optisia pelejä yleensä. Pitäis kokella kyllä mielenkiinnosta.; eivät kuulemma pumppaa eikä värittele tai sotke saundia? "The SOUND of VOLUME" |
Hannu H. 11.04.2010 22:29:41 | |
---|
molder: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=185740&o=0&#p9045467 EBSiä täällä kovasti hehkutetaan aina kun tulee näistä bassokompuroista kyse. Itse en ole sitä kokeillut, mutta ei varmaan huono ostos ole. Jos pöytään suoraan soittelee tai äänittelee koneelle niin hintaansa nähden ihan hyvä tuo Digitechin Bass Squeeze. Bossin Limiter Enhancerkin ollu ja kyllä ne kaikki yleensä hyväksi vaan on miedoilla säädöillä linjaan vedettäessä. Vahvarin kanssa soundi ei noilla ainakaan parane; varsinkaan jos nupissa on vielä oma kompura pumppaamassa. Jossain näissä keskusteluissa kehuttiin Aphexin optista Punch Factory kompuraa ja optisia pelejä yleensä. Pitäis kokella kyllä mielenkiinnosta.; eivät kuulemma pumppaa eikä värittele tai sotke saundia? Mulla on tuo Punch Factory ja ei värittele eikä pumppaa. Jotkut on netissä valitellu, että ei kompressoi tarpeeksi, mutta itellä on tällä hetkellä kompressio 5/10 ja siitäkin vois vielä vähän tipauttaa.. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
monoculture 12.04.2010 10:52:42 | |
---|
ubik: Raised fist tyylistä (jos on jotain kolmesta uusimmasta levystä kuullut niin tietää) eli ei turhan kihisevää eikä ylisäröistä, tukevaa alapäätä ja hyvää erottelua, hmm mitenköhän sen ilmaisisi että kuullostaisi järkevältä... no räkki putksi säröillä päässyt aika lähelle, tällä hetkellä käytössä ainoastaan Bass V-amppi ja hartken 80W kombo MultiComp + MultiDrive, sekä saman valmistajan Northern Light-kielet. Riippumatta onko mikkeinä aktiivit vai passiivit, niin ton RF-soundin oon saannut melko iisisti. Paketille tulee hintaa jo kyllä vähän enemmän...No, sitä Johanssonin käyttämää TD650-nuppia ei tartte kuitenkaan ostaa soitellakseen tolla soundilla ;) "Melodia ei ole mitään muuta kuin CBS valepuvussa. Vittumaiset promoottoritkin on ihan samaa kamaa!" -Billy Bragg (Rumba 1/88) |
pekezu 12.04.2010 12:59:49 | |
---|
monoculture: MultiComp + MultiDrive, sekä saman valmistajan Northern Light-kielet. Riippumatta onko mikkeinä aktiivit vai passiivit, niin ton RF-soundin oon saannut melko iisisti. Paketille tulee hintaa jo kyllä vähän enemmän...No, sitä Johanssonin käyttämää TD650-nuppia ei tartte kuitenkaan ostaa soitellakseen tolla soundilla ;) MultiComp+MultiDrive- yhdistelmällä saa pihalle todella monipuolisesti saundeja. Toki sitten on makuasia, haluaako pitää pedaaleita yhtäaikaa päällä, saundista kun tulee tällöin aika kompressoitunut. Mutta toisaalta itselläni on ainakin potku säilynyt saundissa silti, eikä se ihan monotoniseksi surinaksi mene. "Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia. Ja paskaa housuun." |
Cornflake 12.04.2010 15:53:55 | |
---|
Antti1: Putkisäröksi mä ehdotan hyvää putkivahvaria ja kompressoriksi sen vahvarin päätteen kyykyttämistä. :) Komppaan tätä täysin rinnoin. Mut toi EBS on hyvä, jos toi paras vaihtoehto ei jostain syystä pelitä. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |