J.Hollström 13.09.2006 22:27:32 | |
---|
Kuulin tuossa, että Englannin päässä käsimatkatavaran määrittelynä käytettiin semmoista puista laatikkoa. Jos laukku mahtui sen sisään, sai sen ottaa mukaan. En tiedä keskustelevatko soittimien kohdalla erikseen, tuskin. Loota oli semmoinen, että se juuri ja juuri veti pienen lentolaukun sisäänsä. Noi lootat on jokapaikassa. Aika harvoin niihin joutuu vehkeitään sovittamaan. |
Karlsson 13.09.2006 22:29:00 | |
---|
Noi lootat on jokapaikassa. Aika harvoin niihin joutuu vehkeitään sovittamaan. Ok, en itse ole tässä viimeaikoina matkannut pahemmin, joten tää oli toisen käden tietoa. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
mr.bungle 13.09.2006 23:23:43 | |
---|
Aika harvoin niihin joutuu vehkeitään sovittamaan. En suosittele vehkeiden lyömistä tiskiin em. tilanteessa. Voi hankaloittaa maasta pääsemistä, varsinkin jos on naistoimitsija. bassolla hanuriin |
okoranta 13.09.2006 23:24:59 | |
---|
En suosittele vehkeiden lyömistä tiskiin em. tilanteessa. Voi hankaloittaa maasta pääsemistä, varsinkin jos on naistoimitsija. * ojentaa takin * :) Tekotaiteellisen paskan puolesta jo vuodesta 1985! |
Tasapaino 13.09.2006 23:48:45 | |
---|
Voi hankaloittaa maasta pääsemistä, varsinkin jos on naistoimitsija. Niinno.. Jotenki mulla on kutina, että potentiaalinen mahdollisuus on vielä pienempi jos kyseessä on miesvirkailija. Ora et labora. |
Visakoivu 13.09.2006 23:54:00 | |
---|
Niinno.. Jotenki mulla on kutina, että potentiaalinen mahdollisuus on vielä pienempi jos kyseessä on miesvirkailija. Vielä huonommin menee jos virkailijalla on kumihanska taskussa... |
Charger 14.09.2006 10:57:09 | |
---|
Ensi viikolla lähdössä britteihin mesoamaan ja basso lähtee mukaan. Menee ruumaan kovassa flightcasessa, siellä se meni saksaankin ilman ongelmia. En viitsi ruveta sen ihmeemmin asiasta vääntämään, toivotaan että menee ehjänä perille. Kyllä nuo sen verta kovaa runtua siellä käsittelyssä saa, että normaalissa casessa en sitä laittaisi ruumaan. |
Cliff Wiams 15.09.2006 12:11:52 | |
---|
joo, oon monet kerrat kuskannut bassoani gigbägissä lentokoneessa, kts. muutama artikkeli ylöspäin. saat ottaa matkustamoon, jos soittimesi sinne mahtuu. Pieneen koneeseen se ei aina mahdu ja silloin edessäsi mahdollisesti on mainitsemani ongelmat esimerkkinä noi Lufthansan pienet Canadairit. Joidenkin yhtiöiden kanssa selittelyt eivät vaan auta, ne sanoo sulle ettei ei onnistu matkustamoon, soitin ruumaan tai maksat sen paikkalipun, jos koneessa on vapaita paikkoja. Finnairin pikkukoneeseen (ATR) gigbag ei mahdu matkustamon tavaratilaan, mutta muihin koneisiin mahtuu kyllä. www.kootutteokset.com |
oodee1 17.09.2006 18:01:43 | |
---|
Itselläni basso ynnä muut kitarat kulkeneet euroopan reissuilla SKBn flightcasessa ruumassa(SAS, FINNAIR, BLUE1 jne.), ensimmäisellä reissulla huomasi hyvin miten paljon runtua tuollainen loota saa matkalla. Aina on mennyt ilman ylimääräisiä maksuja jtn. "eri hihnaa" ruumaan... Kuulin HKI-Vantaa kentän laukunheit....siis laukunkäsittelijöiltä että tämä "eri hihna" saa hellemmän käsittelyn koska on ns. erikoistavaroita varten. Lennoilla samaa "hihnaa" on kulkenut kanssamatkustajien salibandymailat, sukset, tennismailat jne. jne. ...näin mulla...sama toistunut tullessa myös. Kerran Hampurissa vanhempi virkailija hihnan vieressä kysyi; mikä siellä laukussa on? Vastasin että bassokitara, josta ilme kirkastui ja sanoi; aaa, aisii...does it matter wich side is up?, otti lootan ja asetti sen oikein päin menemään hihnaa.... Eli itsellä käynyt ain ahyvin näiden kanssa kun olen aina ruumaan laittanut. Ajattelin alunperin kätevämmäksi ettei tule turhia säätöjä yms. ja vakuutushan sen soittimen korvaa=). Ehkä sinisilmäinen mutta enpä kuljettelekkaan "aarteita"...passoja vaan. Ps. ex-bändini sellisti roudaa selloaan myös yo. systeemillä, toistaiseksi kaikki hyvin All you need is someone to sweat on. |
Charger 18.09.2006 08:48:04 | |
---|
Tuosta oodee1:n kirjotuksesta tuli mieleen tapaus juuri viime kesältä kun lähdettiin tavaroitten kanssa Saksaan. Laittoivat siinä kamat sitten sille "eri hihnalle" menemään ruumaan. Kun päästiin koneeseen, katseltiin sitten ikkunasta kun lentokenttätyöntekijät lastasivat kamojamme, mm. pelticase lensi komeassa kaaressa... :) Kyllä tuo bassocase otti komeasti osumaa tolla reissulla. |
haperi 20.09.2006 10:38:35 | |
---|
Mä olen kuljettanut jazzojani casessa sekä käsitavarana että ruumassa. Kovia näyttävät kokeneen kun ruumaan on joutuneet eli mielummin kädessä jos vain mahdollista. Tullissa on ollut hankala selittää tuliaisten lisäksi kädessä roikkuvaa casea sen ollessa tuliterä. Mutta enhän minä nyt lakia rikkoisi... |
balzary 12.12.2006 00:38:27 | |
---|
Onko kellään viimeisen puolen vuoden ajalta tapauksia ettei ole saanut bassopussukkaa matkustamoon uusien matkustussäännösten vuoksi? Kunhan suoritan tässä viime hetken hermoiluja :) |
Pirkka 12.12.2006 01:26:58 | |
---|
Onko kellään viimeisen puolen vuoden ajalta tapauksia ettei ole saanut bassopussukkaa matkustamoon uusien matkustussäännösten vuoksi? Kunhan suoritan tässä viime hetken hermoiluja :) Oon kyllä saanu Warwickin tuplapussin sisään koneeseen. Koti- ja ulkomaan lennoille. |
absqua 12.12.2006 20:58:07 | |
---|
Onko kellään viimeisen puolen vuoden ajalta tapauksia ettei ole saanut bassopussukkaa matkustamoon uusien matkustussäännösten vuoksi? Kunhan suoritan tässä viime hetken hermoiluja :) Muusikoiden instrumentit on käsittääkseni mainittu matkustamoon sallittujen esineiden joukossa ihan niissä virallisissa säännöissä. Näin muistelen lukeneeni silloin kun nuo naurettavat litran muovipussi-spedeilyt tulivat ajankohtaisiksi. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
balzary 12.12.2006 22:04:02 | |
---|
Muusikoiden instrumentit on käsittääkseni mainittu matkustamoon sallittujen esineiden joukossa ihan niissä virallisissa säännöissä. Näin muistelen lukeneeni silloin kun nuo naurettavat litran muovipussi-spedeilyt tulivat ajankohtaisiksi. Aha, pitääpä printata bumaga mukaan. Soitin Finskille ja tosiaan noi uudet säännöt koski vaan nesteitä. Koneessakin runsaasti tilaa, very nice. |
soprano 13.12.2006 06:21:10 | |
---|
Jep. Armas sisareni muuti amerikkoihin tarkemmin isoon omenaan ja yllätys yllätys mielessä pyöriipi lähteä kyläileen ja katteleen paikallisia musiikki kauppoja. Tutustuin jo netin välityksellä noihin gibson ja fender myyjiin joita tuntuu olevan aikas paljon ko. kylällä. Noh tarkotus ois "ostaa kaksi" ja myydä toinen kunhan kerkee, saas nähä mitä tullimiehet ja ja lentoemot tuumii kun ollaan tulossa takasipäin. Eikö äiti ole opettanut, että keltaista lunta ei saa syödä? |
balzary 29.12.2006 01:44:22 | |
---|
Pari lentoa tuli joulun aikana basson kanssa tehtyä, ja hyvin Finskillä suhtauduttiin täydessäkin koneessa soittimien roudaukseen. Eli turvallisin mielin tästä eteenpäin.. |
hollstro 29.12.2006 12:33:14 | |
---|
Jep. Armas sisareni muuti amerikkoihin tarkemmin isoon omenaan ja yllätys yllätys mielessä pyöriipi lähteä kyläileen ja katteleen paikallisia musiikki kauppoja. Tutustuin jo netin välityksellä noihin gibson ja fender myyjiin joita tuntuu olevan aikas paljon ko. kylällä. Noh tarkotus ois "ostaa kaksi" ja myydä toinen kunhan kerkee, saas nähä mitä tullimiehet ja ja lentoemot tuumii kun ollaan tulossa takasipäin. Koneessa ei ole ongelmaa. Ne saa tuoda matkustamoon. Tullimiehet saattavat pysäyttää ja kysellä soittimen alkuperää. Saat tuoda maahan n. 150 € edestä tullitta, kaikesta sen yli menevästä menee tulli ja alvi. Sulla on kolme vaihtoehtoa: - tulet pokkana tullin ohi - yrität tulla pokkana tullin ohi, mutta sinut otetaan sivuun ja joudut selvittämään soittimien alkuperän ja jos ositit reissusa mitä maksoit. - menet suoraan tullin kautta ja maksat alvit ja tullit niinkuin pitää Neljäs vaihtoehto pyytää siskoasi tuomaan soittimet muuttokuormassa. Niitä ei tarvitse tullata jos on asunut riittävän kauan ulkomailla ja ne on hankittu sisaren omaan käyttöön siellä ollessa. |
Totsku 05.02.2007 12:21:55 | |
---|
Hmm, tuli tässä mieleen, että jos tuo instrumentin jenkeistä ja yrittää pokkanaan kävellä tullin ohi, mutta jää kiinni, niin tuleeko siitä mahdollisesti sakkoja tai saako nimensä mustaan kirjaan? Olisin kaverille tuomassa jenkeistä kitaraa ja en viiti kyllä mitään merkintöjä viranomaisten papereihin hankkia. Jotkut pikku sakot vielä menis. |
Cockscene 05.02.2007 14:25:24 (muokattu 05.02.2007 14:27:42) | |
---|
uskoisin että saat sakot, syytteen salakuljetuksen yrityksestä sekä joudut maksamaan kaikki oikeusprosessin kustannukset ja ne soittimen verot. tämä siis vain jos jäät kiinni. edit: Tietenkin olen kuullut myös tavaroiden lähettämisestä suoraan kotimaahan. Jos joku asia on varma, niin se on aivan varma. |