Aihe: sormilla sahaus
1 2 3
Tatuo
17.02.2006 23:16:00
riippuu biisistä joskus kahella joskus kolomella ja aina yhteen suuntaan
joko "laukka kuviota" tai perus sahausta
XernaX
19.02.2006 22:33:54 (muokattu 19.02.2006 22:35:25)

Peukullahan on kanssa ihan kiva sahata edestakas. Victor Wooten on semmoista tekniikka ainakin esitellyt että yhellä ja samalla kielellä voi vetää peukulla molempiin suuntiiin ja sitten vielä pluckit päälle. Eihän tuo varmaan juuri se maailman nopein tapa ole, mutta kuulostaa ainakin vähän erilaiselta kuin mikään muu tekniikka. Jos ihan puhdasta noeputta vaan haluaa niin luulisi että tarpeeksi kovalla treenamisella molempiin suuntiin vetäminen on aina nopeampaa kuin yhteen suuntaan jyystäminen.

http://video.google.com/videoplay?docid=-4449818176212403705

http://video.google.com/videoplay?d … 388908365727976&q=victor+wooten

Tuossa on jonkulaiset videot äijän tyylistä
"Jos tarjotaan niin otetaan mutta kinuamaan ei aleta."
tonirutanen
21.02.2006 21:11:32

kelasin just flean kuviota parallel universe -biisistä (levyltä californication). ei oikein lähde vielä. pystyttekö oikeasti vetään sen yhteen suuntaan? mulla nähkääs sahaus kahteen suuntaan tuntuu järkevämmältä, mutta oon vielä kahden vaiheilla kummalle ehdollistun.

Flea soittaa plekulla! Sen kyllä kuulee levyltä ja myös näkee niiden live dvd:llä.
Semmosta saundia ei saa sormilla. Paitsi ehkä joku Geddy Lee:n kaltanen sankari.
Slap n´ pop, you can`t stop
JamLemon
22.02.2006 16:05:38
kyllä mun mielestä ihan etusormen kynnellä sahaamalla saa aikaan ihan tarkan sahauksen, en kyllä mitään sairasta sahausta ole sillä harrastanut mutta parallel universen vetää kyllä mukavasti kynellä sahaamalla, eikä mun mielestä saundit ole sen pahemmat kuin plekullakaan. pakko kai se on kynttä käyttää jos vannoutunut ettei plekuun koske ;)
IiroK
23.02.2006 11:40:12
Yhdellä sormella kahteen suuntaan.
Ei lähde!
Pallis Jakoila
24.02.2006 07:28:55
Mä vetelen ihan normisti kolmella sormella ja en käytä mitään kynsipuolta... Joskus olen sitäkin kokeillut... Mun sormenpäät kovettuu melkein heti jos soittelee vähän pidemmät treenit tai sit monena päivänä viikossa... Sit kun on pidempään soittamatta palaa ne taas normi kovuuteen... Ja kolmella sormella soittaessa en ainakaan mielestäni ole jäänyt jälkeen nopeissa sahauksissa meidän bändin biiseissä vaikka thrässiä soitellaankin... Tai kitaristit voi ollakkin sit erimieltä asiasta... :o)
Up The Irons!
ozmo
24.02.2006 11:24:18
Tyyli on muuten kyllä ihan perus sormityyli.

Niin sitä meinasinkin... "semisti kynsillä". :)

Kolmella näytti paljon vetelevän mitä muistan Cliff 'em allilta joskus katsoneeni.

Itse taas olen aina elänyt siinä uskossa että Burton soitti ainoastaan kahdella sormella ja että se nimetön vaan heiluu siinä vieressä, mut ei kosketa kieliin. En kyllä ollenkaan varma ole, mut mitä Cliff 'em allia ja muita livepätkiä olen katsonut niin näytti mielestäni siltä.
"What's the connection between American beer, and making love in a canoe? -They're both fucking close to water."
Overdozea:http://www.mikseri.net/artists/?id=49946
pardy
24.02.2006 17:33:27

Itse taas olen aina elänyt siinä uskossa että Burton soitti ainoastaan kahdella sormella ja että se nimetön vaan heiluu siinä vieressä, mut ei kosketa kieliin. En kyllä ollenkaan varma ole, mut mitä Cliff 'em allia ja muita livepätkiä olen katsonut niin näytti mielestäni siltä.

Hmm, näinhän se muuten saattoi ollakin.
pasistito
25.02.2006 16:25:57
Kahdella sormella, mutta jos nopeata laukkakomppia joskus pitää soittaa, niin sitten kolmella (ykkönen etusormella).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)