Siderocks 12.01.2009 22:26:54 | |
---|
Mullon tollanen Scorpion-piuha jostai vuodelta '98. Muut piuhat pettää aina mun käytöllä jossai kuukaudessa mut tuo vaan porskuttaa. http://www.mikseri.net/earthlinger |
JukkaPena 12.01.2009 23:14:05 (muokattu 12.01.2009 23:47:15) | |
---|
Viime yönä ei tahtonu tulla uni simmuun ja lueskelin yöpöydän laatikostoon kasaamaani Riffi-kokelmaa. Numerossa 3/2007 sivulla 51 esitellään Cordial Top Performance CSI Silent-kaapelia. Kyseessä siis Cordialin parasta laatua oleva kaapeli, jossa toinen plugi on Neutrikin silent-plugi, joka sallii soittimen hiljaisen vaihtamisen. Kyseisiä Neutrikin silent-plugeja saa myös irrallisena. Tommosen kyl ostan itselleni seuraavaksi, niin ei tarvi huitoo miksaajalle aina keikoilla ku vaihtaa kontrasta sähköbassoon :) Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti. |
Pirkka 13.01.2009 19:27:29 | |
---|
Viime yönä ei tahtonu tulla uni simmuun ja lueskelin yöpöydän laatikostoon kasaamaani Riffi-kokelmaa. Numerossa 3/2007 sivulla 51 esitellään Cordial Top Performance CSI Silent-kaapelia. Kyseessä siis Cordialin parasta laatua oleva kaapeli, jossa toinen plugi on Neutrikin silent-plugi, joka sallii soittimen hiljaisen vaihtamisen. Kyseisiä Neutrikin silent-plugeja saa myös irrallisena. Tommosen kyl ostan itselleni seuraavaksi, niin ei tarvi huitoo miksaajalle aina keikoilla ku vaihtaa kontrasta sähköbassoon :) Joo, toi on oikeesti tosi kätevä jos ei käytä volume-pedaalia. |
ubik 14.01.2009 09:20:58 | |
---|
mikä voi piuhassa makassa ku eile kipasin paikallises musakaupas pyörimäs ni siel oli Elixirin piuha hinta vaivaiset 97 egee |
Johannes_t 14.01.2009 10:25:08 | |
---|
mikä voi piuhassa makassa ku eile kipasin paikallises musakaupas pyörimäs ni siel oli Elixirin piuha hinta vaivaiset 97 egee Heh, Fenderiltä löytyy deluxe-piuha hintaan 200e. On kuulemma tosi paras. En oikein edes muista koska olisin viimeksi piuhan ostanut. Veikkaisin, että joskus 90-luvulla. Noilla samoilla oon pärjännyt, ei ole tarvinnut kolvata tai muuten korjata. Pistän piuhat siististi nippuun kun en soita ja kiristän välillä plugit, muita toimenpiteitä ei ole. |
doaf 14.01.2009 12:56:21 | |
---|
mikä voi piuhassa makassa ku eile kipasin paikallises musakaupas pyörimäs ni siel oli Elixirin piuha hinta vaivaiset 97 egee Vois luulla että joissain piuhoissa maksaa myös se Lifetime Warranty (joka ei tietenkään oo voimassa suomessa). |
ubik 14.01.2009 17:39:02 | |
---|
itel o ibanezi perus kulma piuha ja sit tommonen kangas pintane. ibanezi makso 20 ja kangaspintane 36 egee kalliimpii tuppaa takkuilemaa :P iban kans no probleems. |
JaS 17.01.2009 00:31:19 (muokattu 17.01.2009 00:36:17) | |
---|
Ite tein tossa pari vuotta sitte piuhoja cordialin lakusta ja neutrikin päillä. Letku on ihan uskomatonta tavaraa. Normaalisti mulla on kaikki piuhat kuoriutunu ja hajoillu, jos on kävelly päältä kovapohjasilla kengillä. Oon nyt tän parin vuoden aikana tehokkasti ajellut toimistotuolilla noiden yli lukemattomia kertoja, pomppinut keikoilla niiden päällä, enkä löydä edes yhtä kulumaa. Ja kaiken lisäks yhden laadukkaan piuhan hinnalla sain tehtyä 2x6m ja 2x3m piuhat. En enää ikinä osta piuhoja valmiina. Edit: Ainiin... Ostin joskus vuosia sitten Helsingin musiikista(nyk. Sound data) jonkun halpispiuhan varalle. Hinta tais olla joku 7€. Kokeilin sitä kämpillä kerran ja sitten se loju pitkään siellä treeniksellä käyttämättömänä. Tuli sitten tilanne, et olisin tarvinnut sitä piuhaa. No sepä oli mennyt rikki itsekseen. Jotain siitä oli hajonnut niin, että kun sen piuhan päälle astui, niin kuulu samanlainen tumahdus, ku jos potkasis mikkiständii. |
BigPapa 17.01.2009 00:42:05 | |
---|
Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
author 17.01.2009 01:01:06 (muokattu 17.01.2009 01:01:57) | |
---|
Mulla on Spectraflexin vintage-sarjalainen ja George L:n piuha. Ei valituksia. Kaikki aiemmin ostetut piuhat ovatkin sitten hajonneet itsestään. http://www.whirlwindusa.com/cordstor.html Mm. tämän merkkinen piuha mennyt rikki omia aikojaan. "So there you go. You're the retarded offspring of five monkeys having butt-sex with a fish-squirrel!! Congratulations!" |
BigPapa 17.01.2009 09:41:30 (muokattu 17.01.2009 09:56:40) | |
---|
Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
author 17.01.2009 13:20:43 | |
---|
Missä lie sulla hajos "itsestään", mjaa paha tohon sanoo mitään. Oli muistaakseni kans sellainen piuha jota ei tullut paljon käytettyä, ja eräänä päivänä kun piti ottaa käyttöön niin kappas ei toiminutkaan. En mene takuuseen että oli just tuo piuha, mutta niin kovassa käytössä yksikään mun piuhoista ei ole ollut että voisi sanoa menneen käytössä rikki. "So there you go. You're the retarded offspring of five monkeys having butt-sex with a fish-squirrel!! Congratulations!" |
king kong 11.02.2009 10:41:17 | |
---|
Mun ongelmana on sykkärälle tai solmuun menevät piuhat soittaessa, onko muilla samaa? rupee kyllä jo v****aa ku kerran tunnissa vähintää joutuu piuhan suoristamaan, vai johtuuko tämä vain näistä vuosia takaperin ostetuista di marzion kangas piuhoista? Ne on kyllä btw kestäny todella kauan. Onks muilla samaa ongelmaa? |
Mange 11.02.2009 12:27:00 | |
---|
Mun ongelmana on sykkärälle tai solmuun menevät piuhat soittaessa, onko muilla samaa? rupee kyllä jo v****aa ku kerran tunnissa vähintää joutuu piuhan suoristamaan, vai johtuuko tämä vain näistä vuosia takaperin ostetuista di marzion kangas piuhoista? Ne on kyllä btw kestäny todella kauan. Onks muilla samaa ongelmaa? Vihaan kangaspiuhoja juuri tosta syystä. En ikinä osta enää. Tärkeintä minulle on kestävä piuha jonka tarvittaessa voi myös korjata. Hintakaan ei saa olla päätä huimaava kun kulutustavarasta kuitenkin on kyseessä. |
sukeltaja-ankka 11.02.2009 15:53:47 | |
---|
Mul menee kyl iha normipiuhatki iha tuhannen solmuu ku reeneis koheltaa ympäriisä. Keikat on sit asia eriksee. Siel on aina nii mukavaa ruveta kaivelee omaa johtoa ku on miljoonat yhes kimpus. :D Mut olin tulos kyselee et mitä johtoa kannattais ostaa ku tarvisin pidemmän. En jostai syyst haluu tol 3m RATil mennä keikkaa vetää. Mut luettuani nää sivut päätin, et huomenna sähkökauppaa ja teenki ite. :D Mutta johdoista, ni mul on hima- ja reeni käytös ollu toi RAT. Pirun hyvä. Mut oli muistaakseni aika suht suolai hinnaltaa. Mut kestää vaik hyppii päälle ja menee solmuu yms. Haittana lyhyys, et emmä sil keikoille menis. Aikasemmin oli joku sininen halppis ni meni heti paskaks, taisin kerran tönästä/astua päälle... Yamaha Dalmatian -custom edition, "Täplä" |
L.Ruoska 11.02.2009 18:19:52 | |
---|
Tuossa treenikämppää vaihtaessa kävimme läpi läjän vanhoja seinällä roikkuneita piuhoja, siellä oli yks todella likainen ja vanhanoloinen Proco Lifeline (tjsp) piuha. Lyötiin se kiinni kitaraan ja vahvariin ja vaikka miten väänti ja renkkasin liittimiä niin tuntu että hajoaa jakit ennemmin kuin se piuha alkaisi pätkimään. Tämän perusteella antaisin äänen myös Procon Lifelineille, ainakin tämä yksilö on ulkonäöstään päätellen nähnyt reilua kuritusta eikä mitään rätinöitä siltikään. Myynnissä erinomainen japsi Ibanez Soundgear Duncanin mikeillä ja preampilla. Katso mun Tori-ilmoitukset :) |
Groovelover 12.02.2009 15:59:21 | |
---|
Mun ongelmana on sykkärälle tai solmuun menevät piuhat soittaessa, onko muilla samaa? rupee kyllä jo v****aa ku kerran tunnissa vähintää joutuu piuhan suoristamaan, vai johtuuko tämä vain näistä vuosia takaperin ostetuista di marzion kangas piuhoista? Ne on kyllä btw kestäny todella kauan. Kangaspiuhaa en enää ikinä osta, samasta syystä. En enää muista merkkiä mutta siinä oli sellainen sinertävä kangaspäällys, aina sykkyrässä tai mutkalla jostain kohtaa, ei sitä koskaan edes saanut suoraksi tai siististi kiepille kun soitot oli soitettu. Annoin pois jonkun toisen vaivoiksi. Kestävyyden puolesta Proco-piuhat saa multa pisteet, mulla on niitä 3 kpl, vanhin ostettu joskus ihan 90-luvun alussa ja ne uudemmatkin ennen vuosituhannen vaihdetta: ne on kaikki vieläkin ihan iskussa ja niitä on käytetty paljon. Se vaikuttaa kanssa miten niitä piuhoja käsittelee, itse laitan piuhat aina siististi ympyränmuotoiselle kiepille niin ettei piuhaan jää kierrettä, se jotenkin asettuu silloin paremmin ja kun piuhan taas ottaa käyttöön se ei oo mistään kohtaa mutkalla tai solmussa. Ja sen teen aina itse, joidenkin tapana kun on vetää piuhat ihme solmuun ihankuin ne harjoittelis merimiessolmuja, ei hyvä. "It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976 |
JartZA 13.02.2009 16:59:39 | |
---|
Kestävin piuha on mulla ollut Pro Co Rat Musicmover, tais olla jotain 15-20e kun n. 5 vuotta sitten ostin. Kovassa käytössä ollut kotona, treeniksellä ja keikoilla, tippunut plugi edellä lattiaanki basson kanssa ja vähän on vääntynyt, mutta edelleen toimii rahisematta. Cordialin valmispiuhat neutrikin plugeilla ovat myös toimineet yleensä suht ok. SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann |
timppa67 13.02.2009 17:42:55 | |
---|
Näissä Evidencepiuhoissa (jotka kuulemma ihan bassoa varten on suunniteltu) on punaiset holkit jotka tulisi aina styrkkariin päin lykätä... Voiko olla muka jotain eroa kuinka päin piuha on??? Eikö vaan jo Hifiä tämmönen vehtaaminen.. Kyseessä on saatanan kallis roikale jonka kerran syntymäpäivälahjaksi kavereilta sain,, eipä silti: Evidenceä skittapuolella ainoastaan..... |
hollstro 13.02.2009 18:46:42 | |
---|
Näissä Evidencepiuhoissa (jotka kuulemma ihan bassoa varten on suunniteltu) on punaiset holkit jotka tulisi aina styrkkariin päin lykätä... Voiko olla muka jotain eroa kuinka päin piuha on??? Eikö vaan jo Hifiä tämmönen vehtaaminen.. Kyseessä on saatanan kallis roikale jonka kerran syntymäpäivälahjaksi kavereilta sain,, eipä silti: Evidenceä skittapuolella ainoastaan..... Tää on just tätä hifihimmailua. Hyvä piuha jossa on tukeva ralenne ja alhainen impedanssi on tarpeen, muuten tuolla kuparilangan vetosuunnalla ja yksikiteisyydellä ei ole väliä. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |