![]() 08.08.2012 14:57:58 | |
---|---|
trippe: Itse myöskin testailin eilen tuota asetelmaa ja omaan korvaan tärähtä samallaiset vaikutelmat.Ja tosiaan kun bassot laskit tuonne klo 10 nurkille,oli soundit jo (omaan korvaan) aavistuksen paremmat.Toki välissä oli para-ekku syömässä pahimmat peikot pois. Tuossa mietin,kun tuosta mun deluxestahan löytyy säädöt: Vol,mikki,treb,mid,bass, (tone passiivina),niin onko järkevämpää hakea ekkusäädöt bassosta,vaiko vahvistimen kautta? Tuosta oli aiemmin jo puhetta,eli soundin synnystä (sormet --> Basso --> Vahvistin),mutta silti jäin miettimään,koska käytän molempia niin suuntaan kuin toiseen. Jotenkin tuo ekutus painottuu aavistuksen tuohon jasson ekkuun.Toistaalta,hunajaiset soundit löytyy eri tyyleihin ihmeellisesti,eli jos esim. ekuttaa ylös päin bassoa jassosta, usein leikkaan sitä marsuta pois..Eli jotenkin kumman syystä syntyy oravanpyörä,mutta silti soundi kuulostaa kivalle (ei kuulemma ainoastaan mun korvaan..). Ja tästä tuli mieleen,että mites muut basisti säätelee noita soundejaan ns. setin aikana? Itselläni se on melkoista nappien vääntöä,kun tuota bilemusaa soitetaan laidasta laitaan,mutta mites muut basistit? ja pohoitteluni epäselkeästä tekstistä.Näitä aivopieruja kun tulee jostain vaan.. Mulla on tuo Orange käytössä ja siinä on minusta ehkä vähän tehokkaampi EQ kuin marsussa, muttei mikään mielettömän tehokas kumminkaan sekään. Sekin on passiivinen, joten vain leikkuuhommat onnistuu. Siitä bassostahan saat päinvastoin buustattua sitä taajuutta kun se taas on aktiivinen. Varmaan basson ja vahvarin bass, mid ja treble säädöt sulla vaikuttaa eri taajuusalueisiin. Orangessa ittellä leikkaan bassot melkein kokonaan pois, middle vaikuttaa aikalailla sinne alamiddleen joten sillä saa sellaista "bassokasta" ääntä kuitenkin aikaiseiksi, varsinkin kun se marsun rantiskin tuottaa aikapaljon alapäätä. Oppinut että ei mene niin tuijottaa niitä asetuksia silmällä kun voi näyttää hölmöltä jollekin että bassot on nollissa. Keikalla ei tule EQta niin räpellettyä, monesti vain kuuntelen että bassotaajuudet eivät tule liian kovaa vähän matkan päässä. www.facebook.com/thesuperbullets | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)