Jakkeko 27.06.2012 07:45:03 | |
---|
Rehellisesti täysin turha kommentti, mutta ilmaisempa silti "kannatukseni". En kanssa ymmärrä mitä pahaa on tilata kopio soitinrakentajalta... Tai vaikka se 5 jos kaveri ne vain suostuu veistämään. Todennäköisesti tilaaja ainakin saa sen mitä haluaa. Yleisellä tasollahan tämä pyörä on kekesitty jo 60-vuotta sitten. Riku on siinä mielessä huono esimerkki, että ymmärtääkseni laatu on säilynyt "melko hyvin" (itse en ole moista koskaan omistanut). Mutta onhan moni nykypäivän soitin muutenkin käytännössä jonkin moinen kopio esikuvastaan. Onko sitten parempi ostaa esim. aasian F-basso sen takia, että siinä on F-logo lavassa vai esim. laadukas suomalainen kopio? rokrokpoprok |
MPU 27.06.2012 08:38:40 (muokattu 27.06.2012 09:26:48) | |
---|
hollstro: Minua ei häiritse yhtään jos soitinrakentaja rakentaa Rikun mittatilaustyönä. Enemmin ihmettelen homman taloudellista järkevyyttä osto- ja myyntitapahtumaa silmälläpitäen tässä nimenomaisessa tapauksessa. Minä voisin ihan hyvin teettää esim. Fenderin Lotto-Telecaster Basson kun niitä ei mistään saa, eikä Fenderin maahantuoja Ruotsissa ole vieläkään osannut hintaa kertoa CS:n vastaavalle. Tuo on melko hyvä aspekti. Jos haluamillaan spekseillä soitinta ei valmisteta sen hankkiminen soitinrakentajalta on ainakin jossain määrin kannattavaa. Erityisesti jos kyseessä on joku muinoin valmistettu malli, jota ei enää valmisteta ja orkkiksien saatavuus on olematon tai hinta järjetön. Suoraan kaupasta hankittavissa olevia ei yleensä ole järkeä tehdä. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
J.Hollström 27.06.2012 09:51:52 | |
---|
Danny_fox: eikös tämä rupea olemaan jo aika hiusten halkomista, millä koitetaan oikeuttaa omaa tekoaan joka on periaatteiltaan ihan sama kuin alkuperäinen aihe. Halotaan nyt sitten kunnolla. Mä en perustanut tänne julkista ketjua taloudellisen hyödyn tavoittelumielessä, että kerätään kimppa ja teetätetään kopioita mallisuojatusta designista soitinrakentajalla. Loput perustelut oli jo aiemmin. |
yussipee 27.06.2012 09:56:01 | |
---|
Olisin edelleen kiinnostunut J. Hollströmin mallisuojatusta MPUbackerista. Mikäli kauppa ei onnistu, lähden tavoittelemaan valtavaa taloudellista hyötyä maksamalla 1200 euroa bassosta, jonka arvo romahtaa käytettynä myytynä. |
J.Hollström 27.06.2012 09:58:06 | |
---|
yussipee: Olisin edelleen kiinnostunut J. Hollströmin mallisuojatusta MPUbackerista. Mikäli kauppa ei onnistu, lähden tavoittelemaan valtavaa taloudellista hyötyä maksamalla 1200 euroa bassosta, jonka arvo romahtaa käytettynä myytynä. Mulla ei ole MPUbackeria vaan MPUn tekemä versiointi Non-reverse thunderbirdistä. Kuvia löytyy täältä: http://juki.1g.fi/kuvat/NRTB/ |
yussipee 27.06.2012 10:00:45 (muokattu 27.06.2012 10:01:18) | |
---|
Juu menikin näköjään Hollströmit hollstrot sekaisin. Olette niin samannäköisiä :) EDIT: hollstron yhteydenottoa odotellessa :) |
Danny_fox 27.06.2012 10:01:34 (muokattu 27.06.2012 10:06:15) | |
---|
J.Hollström: Halotaan nyt sitten kunnolla. Mä en perustanut tänne julkista ketjua taloudellisen hyödyn tavoittelumielessä, että kerätään kimppa ja teetätetään kopioita mallisuojatusta designista soitinrakentajalla. Loput perustelut oli jo aiemmin. mutta eikö tätä asiaa vois katsoa vähän vähemmän kyynisessä valossa. aloitteleva soitinrakentaja saa toivottavasti hyvää nimeä ja kaverit joilla ei ole varaa ostaa aitoa rikua saavat parhaassa tapauksessa itselleen next best thingin? ei tässä kukaan niin suuria taloudellisia hyötyjä saa, että niistä suurempaa haloota kannattaa tehdä. ilmeisesti itsekin jonkinlaisen taloudellisen hyödyn sait tästä jäsen mpu:n tekemästä bassosta tai ainakin sellaisem kuvan viestistäsi sai. koska kyllähän varmasti minkätahansa basson saa jos tarpeeksi rahaa lyö tiskiin. kyllähä noita non reverse tunskiaki maailmassa riittämiin on jos ei taloudellists hyötyä hae. eli en näe suurta eroa tapausten välillä. Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa. |
hollstro 27.06.2012 10:07:26 | |
---|
yussipee: Juu menikin näköjään Hollströmit hollstrot sekaisin. Olette niin samannäköisiä :) EDIT: hollstron yhteydenottoa odotellessa :) mulla ei ole sellasta myydä. Ainut soitinrakentajan tekemä keppi on Versoulin Henry LGT. Erittäin hieno soitin. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
J.Hollström 27.06.2012 10:07:34 | |
---|
Danny_fox: kyllähä noita non reverse tunskiaki maailmassa riittämiin on jos ei taloudellists hyötyä hae. Pistä ihmeessä infoa mistä löytyy orkkis non-reverse tunska inhimilliseen hintaan. |
PasiB 27.06.2012 10:09:19 (muokattu 27.06.2012 10:09:52) | |
---|
yussipee: Juu menikin näköjään Hollströmit hollstrot sekaisin. Olette niin samannäköisiä :) EDIT: hollstron yhteydenottoa odotellessa :) Eipä taida olla vieläkään oikea osoite, mun ymmärtääkseni MPUbacker on tällä hetkellä Fester-sedällä. EDIT: myöhässä jälleen kerran J.Hollström: Mulla ei ole MPUbackeria vaan MPUn tekemä versiointi Non-reverse thunderbirdistä. Kuvia löytyy täältä: http://juki.1g.fi/kuvat/NRTB/ Vaikka emme henk.kohtaisesti tunnekaan emmekä ole halanneet, niin silti tuo basso on jotain parhautta. Aivan saakelin hieno ja taitaa olla sounditkin kohdallaan? |
Danny_fox 27.06.2012 10:09:20 (muokattu 27.06.2012 10:18:21) | |
---|
J.Hollström: Pistä ihmeessä infoa mistä löytyy orkkis non-reverse tunska inhimilliseen hintaan. nimenomaan ei varmaan halvalla löydykään. eikä 1200 euron rikujakaan.etkö sä nyt tavallaan alleviivaa mun pointtiani. eli jos sulla ei ole varaa ostaa aitoa on ok teettää kopio. mutta jos yussipeellä ei ole varaa aitoa ostaa aitoa on väärin ostaa kopio. eikö tässä susta o mitään mätää? Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa. |
J.Hollström 27.06.2012 10:18:00 | |
---|
Danny_fox: nimenomaan ei varmaan halvalla löydykään. eikä 1200 euron rikujakaan.etkö sä nyt tavallaan alleviivaa mun pointtiani. Sarjatuotanto rikukopsuja saa muutamalla satasella. Yksittäisenä tässä topicissa hinta on about sama kuin alkuperäisvalmistajalla. |
hollstro 27.06.2012 10:19:31 | |
---|
Danny_fox: nimenomaan ei varmaan halvalla löydykään. eikä 1200 euron rikujakaan.etkö sä nyt tavallaan alleviivaa mun pointtiani. eli jos sulla ei ole varaa ostaa aitoa on ok teettää kopio. mutta jos yussipeellä ei ole varaa aitoa ostaa aitoa on väärin ostaa kopio. eikö tässä susta o mitään mätää? jos kopio kelpaa niin torin Crego on 800, ja varmasti työnlaadultaan a-luokkaa. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
J.Hollström 27.06.2012 10:20:50 | |
---|
PasiB: Vaikka emme henk.kohtaisesti tunnekaan emmekä ole halanneet, niin silti tuo basso on jotain parhautta. Aivan saakelin hieno ja taitaa olla sounditkin kohdallaan? Soundi on erittäin kohdillaan. Jotain linjasoundisamppeliäkin oon äänitelly tänne: http://maihinnousu.net/s/7759 |
PasiB 27.06.2012 10:29:37 | |
---|
hollstro: jos kopio kelpaa niin torin Crego on 800, ja varmasti työnlaadultaan a-luokkaa. Tuota jo hetken harkitsin, mutta jos Rikun joskus hankin, niin eiköhän se ole aito asia. Eri juttu sitten on, että tuleeko sitä koskaan hankittua, kokeilun perusteella ei ole ihan se mun juttu. Tietenkin kaikkeen tottuu, eka vartti hirressäkin on hankalin. |
Tympee Huttunen 27.06.2012 10:34:16 | |
---|
Ensin jeesustellaan mallisuojista ja designista, mutta kun "kopioita" löytyy muualtakin, niin vinkataan ostamaan kaukoidän muutaman satasen ritsa ennemmin, kuin kotimaisen soitinrakentajan tuote. Hienoa toimintaa. |
J.Hollström 27.06.2012 10:43:37 | |
---|
Lastinen: Ensin jeesustellaan mallisuojista ja designista, mutta kun "kopioita" löytyy muualtakin, niin vinkataan ostamaan kaukoidän muutaman satasen ritsa ennemmin, kuin kotimaisen soitinrakentajan tuote. Hienoa toimintaa. Sullahan näyttäis olevan just semmonen, onko kova peli? http://muusikoiden.net/dyn/users/94710.jpg |
Tympee Huttunen 27.06.2012 10:57:07 | |
---|
|
J.Hollström 27.06.2012 11:08:20 | |
---|
Lastinen: Toi mun toisen kuvan kirves on kovempi. On enemmän vintage, ~1700-luvulta. No tolla ei voi mennä pieleen. |
MPU 27.06.2012 11:42:38 | |
---|
Danny_fox: eli jos sulla ei ole varaa ostaa aitoa on ok teettää kopio. Jos oikein tarkkoja ollaan niin Jukin nonreverse on kaikkea muuta kuin kopio. Talla ja virittimet on Schallerin, mikit Bartolinin, kaksitoiminen kaularauta, taisinpa hiilikuidutkin tyrkätä sinne kaulaan. Mitään noista ei löydy orkkiksesta. Tuollaisella varustuksella tuon muotoista bassoa ei valmisteta eikä ole valmistettu. Mitä Rikuihin tulee, niin jos sellaisen vielä itselleni tekisin niin ehdottomasti Hipshotin tallalla ja virittimillä. Orkkistalla ei ole mun ystävä. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |