Röntgen-Jeesus 18.05.2012 09:23:09 | |
---|
hollstro: Olen kyllä eri mieltä tästä äärimmäisessä taitavuudesta. Suurin on basteista pystyy nuo biisit soittamaan. Ei noissa mitään virtuoositeettia tarvita. Mitkä biisit? Esim. Infectious Groovesilla on muutamia mahtibiisejä, missä Trujillo vetää kyllä todella kovaa settiä. Ei niitä nyt suurin osa varmaan pysty soittamaan. "franzen on homo-pelle" - masterhat 2012 |
Mysteria 18.05.2012 12:04:30 | |
---|
Lisäksi Newstediä ei pidä arvioida pelkästään Metallican kappaleiden vaikeustason mukaan. Mies on soittanut myös esimerkiksi Voivodissa (albumit Voivod, Katorz ja Infini), jonka biisimateriaali taitaa pientä perehtymistä vaatia ennen kuin voi lähtä koittaan. http://maihinnousu.net/a/2585 |
JT_ 18.05.2012 12:09:16 | |
---|
Tulee tasta viela mieleen, ettei se virtuositeetti ole valttamatta aina sita, mita soittaa vaan sita, miten soittaa. Varma ote kylla kuuluu esim. Newstedin ja Trujillon soitossa. Mä vaan vedän. |
spade 18.05.2012 15:03:27 | |
---|
JT_: Tulee tasta viela mieleen, ettei se virtuositeetti ole valttamatta aina sita, mita soittaa vaan sita, miten soittaa. Varma ote kylla kuuluu esim. Newstedin ja Trujillon soitossa. Sua kompatakseni et ei se soitto vaan se tarkkuus. Bändiä joudun tosin vaihtamaan Iron Maideniin ja basistia Steve Harrikseen. Ei välttämättä maailman paras mutta ehkäpä tarkin basisti. Cisse Häkkinen on kans kova. Ei teknisesti vaan siinä miten veti biisit just eikä melkein rockina eikä sotkenut mitään maailman mullistavimpia kuvioita sekaan. yksinkertainen vaan on kaunista. Ja onhan noita muita mut nämä nyt riittäköön kun eniten vaikuttanut mun soittoon ;) www.myspace.com/otherhoodgroup |
Danny_fox 18.05.2012 17:02:39 | |
---|
sen verran eri mieltä, että kyllä mun käsittääkseni steve harrisia arvostetaan hyvin laajasti ihan maailman parhaiden basistien joukkoon. toki makuasia. mulle ainakin harris on se THE hevibasisti. mitä rob trujilloon tulee niin kyllä se noissa suicidal tendencies ja infectious grooves levyillä on näyttänyt semmosta virtuositeettia, että kyllä ne perusbasistille on aika haastavia kuten aiemmin mainittiinkin. Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa. |
spade 18.05.2012 17:55:23 (muokattu 18.05.2012 17:58:54) | |
---|
Danny_fox: sen verran eri mieltä, että kyllä mun käsittääkseni steve harrisia arvostetaan hyvin laajasti ihan maailman parhaiden basistien joukkoon. toki makuasia. mulle ainakin harris on se THE hevibasisti. En mä kiistäkkään sitä etteikö Herra olisi arvostettu. Sitä vain et ei välttämättä ole maailman teknisin tai monimutkaisia kuvioita vetävä mutta se kuinka tarkasti ja puhtaasti se soittaa niin nostaa hänet omaan luokkaansa. Edit: Ja muodostavat Nicko McBrainin kanssa maailman ehkäpä kovimman komppiryhmän ;) www.myspace.com/otherhoodgroup |
uusikaveri 28.06.2012 16:16:49 | |
---|
Larry Graham. Kiistämätön tosiasia on hänen suuri panoksensa bassonsoiton kehitykseen niin soittoteknisesti kuin myös efektien käytön suhteen, mutta en ole koskaan saanut makua herran sinänsä tarkkaan ja nopeaan soittoon. Joskus 70-luvulla hänen levyjään tuli hankittua, koska hän oli niin arvostettu nimi, mutta saiko sitten se, että olin ehtinyt jo silloin käydä liian kauan P-Funkin On-The-One-koulua hänen soittonsa kuullostamaan ylinopealta rämpötykseltä ja biisit keveiltä poppiskipaleilta. Eikä hänen tuotantonsa viimeaikainen läpikahlaus tuota mielikuvaa muuttanut. Tiedän, että maailma on nykyisin täynnä arvostettuja Larryjä, jotka pystyvät rämpöttämään kuudestoistaosia nopeudella 200 bpm ja kaiketi se osalle ihmisistä sitten riittää musiikkinautinnoksi. Hyvänä(?) esimerkkinä tyylistä olkoon Larryn tanskalainen ystävä Marlowe. http://www.youtube.com/watch?v=w5VvvETiieY |
bassman87 11.07.2012 22:12:08 | |
---|
Basismi: Kaikki vetää hyvin. Hyvä meininki. Diplomaattista :) Ite en tykkää yhtään Les Claypoolista. Silloin joskus ku keksittiin poikien kanssa se, niin se sykähdytti. Muuten kaikki onki täyttä paskaa. Pakko myöntää että parhaat bassokokemukset olen saanut Nils Landgren & Funk Unitin biiseistä. En tiedä kuka soittaja on mutta mehän puhutaanki tunnetuista basisteista. Flea vetää hyvin. Asennetta on ainakin ollu. http://www.youtube.com/watch?v=JzkeyWNkhpY Adam Claytonin bassottelu pistää vihaksi ja keikalla hajoaa pää siihen pumputteluun. jnbeissi |
Patalappu 12.07.2012 12:04:20 | |
---|
bassman87: Diplomaattista :) Flea vetää hyvin. Asennetta on ainakin ollu. http://www.youtube.com/watch?v=JzkeyWNkhpY Niin. Oonki miettiny oisko Fleassa mitään moitittavaa, mutta ei tuu mieleen. Äijä taitaa olla täydellinen. |
TommiW. 12.07.2012 16:02:04 | |
---|
Adam Clayton on hullun kova. Soittaa hienolla soundilla ja taimissa. Ei ne biisit vaadi enempää kun sitä kasiosaa, mut se herralla toimii just eikä melkein. Lisäks vaatii kanttia vetää pumpumpum parin tunnin verran. Kun täällä saa näköjään vääntää ilman sen ihmeempiä perusteluita, niin dumaan sen Steve Harrisin. Ei oo tarkka, niinku oikeasti ei ole, ainakaan siinä määrin miten jengi kohkaa ilman alaleukaa siitä. Hieno soittaja silti ja yks rock-historian varmasti eniten jälkipolviin vaikuttaneista basisteista, mutta kun se soundi on ihan kammottava. Metallikala-juttuun en ota kantaa, Trujillosta pidän Suicidal Tendenciesissä ja mun mielestä Newsted hoiti tonttinsa oikein hienosti. Jajaja... Flean asenne soitossa on ihan loistava. Hienoa kohkaamista ja hienoja linjoja. Trevor Dunn on loistava basisti (mm. Mr Bunglessa ja Fantomasissa työskennellyt) joka on ihailtavan monipuolinen muusikko. www.verityofficial.com |
Funkånaut 12.07.2012 17:12:39 | |
---|
Patalappu: Niin. Oonki miettiny oisko Fleassa mitään moitittavaa, mutta ei tuu mieleen. Äijä taitaa olla täydellinen. Mä en oo ikinä lämmennyt Flean soitolle. En kyl ymmärrä, miksi. Kaippa tämä on niitä henkimaailman hommia. Rannalla oli naisia ja ihmisiä. - Funkonaut 5v
Kuuntelen tämmöistä |
Typhus 12.07.2012 17:22:31 | |
---|
TommiW.: Adam Clayton on hullun kova. Soittaa hienolla soundilla ja taimissa. Ei ne biisit vaadi enempää kun sitä kasiosaa, mut se herralla toimii just eikä melkein. Lisäks vaatii kanttia vetää pumpumpum parin tunnin verran. AAMEN! Määkään en tajua sen dumaamista. Cliff Burtonia en oo ikinä tajunnu. Mutta en jaksa dumaa. Tissit, bassot, perse, kalija. |
TommiW. 13.07.2012 10:27:02 | |
---|
Typhus: AAMEN! Määkään en tajua sen dumaamista. Cliff Burtonia en oo ikinä tajunnu. Mutta en jaksa dumaa. Mie tykkäsin lukioikäsenä Burtonista. Ohan se kanssa semmonen ikoni, mut nii.. Turha dumata munstakin. Ja hei, jos ei muuta niin powerwah, muff ja sillai. Ainakin saadaan speduja myytyä sillä. www.verityofficial.com |
Basismi 15.07.2012 10:26:34 | |
---|
Funkonaut: Mä en oo ikinä lämmennyt Flean soitolle. En kyl ymmärrä, miksi. Kaippa tämä on niitä henkimaailman hommia. Flea vetää parissa biisissä ihan ookoo linjaa, mutta enimmäkseen tuntuu parodioivan itseään. Vuosi vuodelta kauheammaksi menee se. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
Zydi 22.07.2012 20:17:48 | |
---|
Mikä siinä on että nyky basisteille taidoksi arvostetaan helvetillinen lätkytys tai 32:n vetäminen flamengo tekniikalla. Ei biisit taida pahasti kärsiä jos niistä pudottaa bassoraidat pois kun eihän niissä mikään botne kuulu. Humppabändeistä löytyä ne todelliset basistin jotka osaa myös soittaa ja pitää bändin soiton kasassa rumpalien tukemana. 1...2...eiku, 1..2..3..eiku, ...OK sit ykkösellä kovaa, EADG. Näppäilemällä löytyy kaikenlaiset kielet, nipukat ja lirputtimet. |