hollstro 02.03.2011 22:08:02 | |
---|
Thefish: mtäh..? Mitä tekemistä noilla on keskenään?? Eihän niistä voi puhua edes samalla viikolla.. Tai vuonna...klääh!! Sabre on perinyt Presarista: - bodyn mallin pienin muutoksin - skaalan - pulttikaulan - puut - otelautamateriaalin - kielivälin Näin on monen muunkin Leon suunnitteleman basson osalta. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Teijo K. 02.03.2011 22:21:54 | |
---|
hollstro: Tämä liity aiheeseen sataprosenttisesti noin niinkun vastateesinä. Tuolla setillä ei mitään paavoja tarvitse. Eipä tuo efektien tai viritysmittarin käyttö ole millään tavalla kiinni siitä millä vehkeillä soitetaan. Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work
:Stephen King.
Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration
:Edison. |
hollstro 02.03.2011 22:37:11 | |
---|
Teijo K.: Eipä tuo efektien tai viritysmittarin käyttö ole millään tavalla kiinni siitä millä vehkeillä soitetaan. No jaa, tämän ketjun aloittajan mielestä liittyy, kun hän sitä kysyy. Tosin viritysmittari nyt ei ole mikään efekti, eikä välttämättömyys. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
UncleFester 02.03.2011 22:43:36 | |
---|
hollstro: Tosin viritysmittari nyt ei ole mikään efekti On se valoefekti www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa! |
Thefish 02.03.2011 22:49:02 | |
---|
UncleFester: On se valoefekti Ja yksi pikkuauto lisää mitä voi syyttää silloin kun soittaa itse päin vittua. "This guy can play AND dance!" - Paul Jackson |
Thefish 02.03.2011 22:52:44 | |
---|
hollstro: Sabre on perinyt Presarista: - bodyn mallin pienin muutoksin - skaalan - pulttikaulan - puut - otelautamateriaalin - kielivälin yök..saatuani tämän tietooni harkitsen vakavasti Sabresta luopumista.. "This guy can play AND dance!" - Paul Jackson |
Antti K. 02.03.2011 23:05:51 | |
---|
Thefish: yök..saatuani tämän tietooni harkitsen vakavasti Sabresta luopumista.. Kyllä Sabre on ihan toista kuin presari, kehitysaskel parempaan: mikit stydimmät ja sweet spotissa (ainakin tallamikki). Aktiivi-etunen auttaa saamaan soundivariaatioita. Elä hyvä kala mene Sabrea hävittämään. Sabren kaula on täydellinen, juuri kuin StingRayssa. Jännä juttu: minä muutaman presarin omistaneena voin sanoa, että vasta tuossa Yamaha BB-615:ssa presarisoundi on minun korvaan bändikontekstissa kohdillaan. Tähän ei lasketa Pamelaa, joka toimii hyvin. * 68 Telecaster basso * |
Thefish 02.03.2011 23:17:37 (muokattu 03.03.2011 00:36:57) | |
---|
Antti K.: Kyllä Sabre on ihan toista kuin presari, kehitysaskel parempaan: mikit stydimmät ja sweet spotissa (ainakin tallamikki). Aktiivi-etunen auttaa saamaan soundivariaatioita. Elä hyvä kala mene Sabrea hävittämään. No en kai mä nyt tosissani ole. Ostin ton 88-89 Sabren uutena kaupan seinältä eikä se oo pettänyt missään tilanteessa. Loistopeli. Sabren kaula on täydellinen, juuri kuin StingRayssa. On se muutenkin täydellinen. Jännä juttu: minä muutaman presarin omistaneena voin sanoa, että vasta tuossa Yamaha BB-615:ssa presarisoundi on minun korvaan bändikontekstissa kohdillaan. Mä en voi sietää sitä honottavaa soundia, parhaiten toi kys. lapio toimii sentin paksuisella plekulla polvien korkeudelta käsivarrella soitettuna, rantiksella. Sit kun ruvetaan sormilla räpläämään, alkaa se yököttävä, ontto munaton honotus. Tähän ei lasketa Pamelaa, joka toimii hyvin. * 68 Telecaster basso * Niin. Tuollekin on oma osastonsa, ihan varmasti. "This guy can play AND dance!" - Paul Jackson |
JaS 03.03.2011 03:14:51 | |
---|
okabass: Oletko katsonut koskaan vahvistimen etupaneelia? Siellä kököttää sellainen kierrettävä nappula, joka on nimetty "bass" tai "low". Sitä kun kääntää vastapäivään, niin soundista taianomaisesti vähenee botne. Kantsii seuraavan kerran katsoa, ja jopa kokasta :) Oon saattanut joskus katsoa, ja ehkä kokeillakin, ja mun mielestä sillä potikalla sai myös sen mukavimman tiukkuuden siitä ampegista pois samalla. En mä siis sano, että ampegit on paskoja, mutta mun makuun ne on turhan tummasaundisia. Ihan ok saundi sinänsä, mutta sitten kun on laittanut volaa tarpeeks, että itse kuulee, niin äänimies juoksee sanomaan, että "Laita pienemälle, ku kattotiilet tulee alas!" Ja sama on siis toistunut mulla ainakin kahdella eri bassolla, joten siitäkään se ei voi olla kiinni. Toisaalta voihan se olla, että niissä, mitä oon kokeillu, on ollu jotkut tummasaundiset sovtek-etuasteputket. Sitä pahempi. :) No, kerropa mulle, että mikä se maaginen juttu kompurassa on. Oon lähinnä kuullu kommentteja tyyliin: "Kompressori on basistille yhtä tärkeä, kuin särö kitaristille". Hyvin oon pärjänny ilman, ja se mitä oon kokeillu, ei vakuuta mua tän kommentin paikkansa pitävyydestä. On mulla tossa pedaalilaudassa kompressori. Alkuun kokeilin sitä kliiniin signaaliin, mutta totesin, ettei toimi. Pistin sitte sen tohon efektilenkkiin säröä ennen, ja antaa mukavasti muroa. Boosteri vois ajaa saman asian. Mulla on siis jaettu signaali kahteen, toisessa kliini suoraan styrkkariin ja toisessa härpättimet. Niin tai joku vois vaikka pistää saundinäytteitä, sama raita kompuran kanssa ja ilman tms.? Tai vielä parempi, jos joku teistä on vaikka keikalla täällä pääkaupunkiseudulla päin, niin vois tulla vaikka kuuntelee. Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä.
-vaimoni sisko |
okabass 03.03.2011 08:22:42 | |
---|
JaS: Ampegeista en pidä, koska niissä on liikaa botnea. ...kompressori on niitä varten, jotka ei osaa soittaa. Niin siis noi oli alkuperäiset väitteet. Joissain 8x10" on käsittääkseni kyllä tummasoundiset elementit. Mutta sekin on yläpään puutetta. Jos toi kompuraväite olisi totta, niin huomattava osa mm. ulkomaan nimibasisteista ei osaa soittaa. Et ole ilmeisesti koskaan opetellut käyttämään ja/tai käyttänyt toimivaa kompuraa. In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka". |
Antti Takalo 03.03.2011 08:53:21 | |
---|
Palataanpas asiaan: Pari säröä ja viritin, mutta jos viritin ei ole efekti, niin sitten pari säröä, oktaaveri ja viritin. Ei niillä matolaatikko muutu 4x12:sta sadan hattiwatin putkimyllyllä, mutta ei muutu millään muullakaan. Niistä en kuitenkaan luopuisi. |
hollstro 03.03.2011 09:31:42 | |
---|
okabass: Niin siis noi oli alkuperäiset väitteet. Joissain 8x10" on käsittääkseni kyllä tummasoundiset elementit. Mutta sekin on yläpään puutetta. Jos toi kompuraväite olisi totta, niin huomattava osa mm. ulkomaan nimibasisteista ei osaa soittaa. Et ole ilmeisesti koskaan opetellut käyttämään ja/tai käyttänyt toimivaa kompuraa. Kaikkea voi käyttää liika. Liika kompressointi oli aikoinaan ihan vitsaus. Itse en käytä, mutta putkinuppi kompressoi jo istestään. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
okabass 03.03.2011 09:39:16 (muokattu 03.03.2011 09:51:37) | |
---|
hollstro: Kaikkea voi käyttää liika. Liika kompressointi oli aikoinaan ihan vitsaus. Itse en käytä, mutta putkinuppi kompressoi jo istestään. Tästä on kyse. Kun opettelee käyttämään kompuraa (ja myös myöhemminkin), on olennaista verrata suoraa soundia kompressoituun. Ja oppia huomaamaan, mihin asti voi mennä. Ts. mistä lähtien soundi ei enää parane, vaan huononee. Itsekkään en SVT-kloonin kanssa tarvitse, mutta äänityksessä, PA:han tai johonkin kirppusirkus-telkänpönttöön soitettaessa niin yleensä ainakin tarjoan ja kuulostelen (jos petaali tuli mukaan). Ja yleisesti: minusta monet nykylevyt on kompressoitu/prosessoitu rasittavan tukeviksi, mm. Santanan levyt. On virkistävää kuunnella esim vanhoja Weather Report-levyjä tässäkin mielessä. In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka". |
pekezu 03.03.2011 11:05:31 | |
---|
hollstro: Kaikkea voi käyttää liika. Liika kompressointi oli aikoinaan ihan vitsaus. Itse en käytä, mutta putkinuppi kompressoi jo istestään. Itsehän väittäisin, että omat asetukseni MultiCompissa vastaavat ehkä nippa nappa sitä, miten paljon putkistyrkkari kompressoisi. Vielä on volyymiä myöten kaikki sormissa, toi vaan läskintää soundia ja vähän vahvistaa. Myöskään ne asetukset ei kerro kaikkea, koska tatsi vaikuttaa tossa myös olennaisesti toimintaan. Pääasiassa toi on mulla tubesim-muodossa tuuhentamassa soundia eikä oikeastaan lyttäämässä. "Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada |
Isotalo 03.03.2011 11:25:41 (muokattu 03.03.2011 11:35:41) | |
---|
JaS:Tai vielä parempi, jos joku teistä on vaikka keikalla täällä pääkaupunkiseudulla päin, niin vois tulla vaikka kuuntelee. Pe-La voit tulla. Pääkaupunkiseudulla pukkaa keikkaa. Tunnetaankohan me muuten oikeassa elämässä? |
Siderocks 03.03.2011 15:22:50 | |
---|
MXR M80 Bass DI EBS Multicomp Viritysmittari Noilla selvinnee kivasti. www.heavyspacehero.tk |
Typhus 03.03.2011 15:34:32 | |
---|
Mulla on kaks vakkaria Aguilarin AGRO särö ja Bossin OC-2 Oktaaveri. Muita vain "pakosta" :) Tissit, bassot, perse, kalija. |
Teijo K. 03.03.2011 16:21:02 | |
---|
No jos nyt ihan alkuperäiseen kysymykseen vastaisi, niin viritysmittari ja Fishmann pro eq platinum bass. Jos olisi pakko tinkiä yhteen, niin sähköbassolla ottaisin viritysmittarin, ja kontralla Fishmanin. Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work
:Stephen King.
Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration
:Edison. |
TommiW. 03.03.2011 16:49:25 | |
---|
Joku hyvä kompura (EBS multicomp), särötin (multidrive tms), viritinspedu ja oktaaveri. Noilla raapii aika kivasti. "Treenaaminen on vittumaista, mutta palkitsevaa." -Thefish |
stragowa 03.03.2011 17:29:32 | |
---|
MXR bass octave deluxe, viritin, Aguilar tlc compressor ja vaikka EBS multidrive. Taino, ehkä joku toinen särö kuitenkin. Ei oo sellasta yhtä oikeeta säröä löytynyt, vaan monenlaisia jotka toimii omassa kategoriassaan hyvin. Mut siis noilla en koe pystyväni tekemään mitään perus huonolle soundille. Yhtä lääkettä olen joskus kokeillut, että vetää suoraan vahvistimen efektilenkin paluuseen Aguilar tonehammerin. Mutta eipä tuokaan vie pois ongelmia, jos esim. elementtipuolella jokin tökkii. Tulee vähän mieleen Rolandin cube kitaravahvistin.. Siinä on sellainen potikka, jota kääntämällä saa fullstack soundin. Repikää siitä! :) |