Aihe: Ampegin rantis vai joku muu vastaava?
1 2 3
Seba
27.06.2010 01:15:45

Antti K.: Off-topic:

Hieno kaappi, ja taitaa olla tosi lähellä marsun valtakuntaa, eikös tuossa takana ole marsun häkki? :-)

Jep. Siellä se on se putkimarsu.

http://pad3.whstatic.com/images/thu … /0e/IMG-3171.jpg/180px-IMG-3171.jpg
Ei tähän taida uskaltaa mitään kirjoittaa ettei kaikenmaailman feministit hurjistu.
pekezu
27.06.2010 01:34:58

Seba: Jep. Siellä se on se putkimarsu.

http://pad3.whstatic.com/images/thu … /0e/IMG-3171.jpg/180px-IMG-3171.jpg

Damn son, sait plussan. Tollanen putkimarsu menis kitaristille ja basistille millon vaan. Saunditkin olis kovat.
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia. Ja paskaa housuun."
PnukBassist
04.07.2010 12:08:36 (muokattu 04.07.2010 12:11:17)

Soundstoressa näyttäis olevan Markbassin 8x10" tarjouksessa, 1272€ kibale. Ostakaa multa noita Ampekkeja pois niin laitan tommosen tilaukseen.
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
atavist
28.07.2011 15:45:33
Nostetaanpa tämä ketju ylös.

Olisi ajatuksena siirtyä Ampegin 2x 1x15 -kattauksesta 8x10:iin ja mietinnän alla on myöskin vaihtoehdot Ampegin rantikselle. Ei oikeastaan kiinnostaisi ostaa kaukoidän Ampegia ollenkaan, kun kokemukset tuosta uudemmasta, siis Vietnam-valmisteisesta, 1x15:sta eivät olleet kovin mairittelevat verrattuna jokusen vuoden vanhempaan USA-versioon (noh, lähinnä kuitenkin ulkoisesti työn laatua tarkastellen).

Siispä - Mikä olisi varteenotettavin vaihtoehto Ampegille tässä karsinassa? Tuo jo edellä mainittu Aguilar vaikutti varsin kiinnostavalta. Myöskin EBS:n ClassicLinen 8x10 -komero voisi kiinnostaa, mutta kumpaisestakaan ei ole käyttökokemuksia..

Lisättäköön, että nuppina toimii 70-lukuinen SoundCity ja sitä myöten myös ulkoinen habitus saisi olla "vintage" nyky-muovi/metalli -lookin sijaan.
absqua
28.07.2011 16:52:43
Aguilari on hieno ja hyvä, mutta uutena kovin hintava, eikä käytettyjä käytännössä ole tarjolla. Sinuna mä kyttäilisin käytettyä Made in USA ampeg 8x10:iä. Niitä liikkuu aika ajoin ja ihan asiallisilla hinnoilla. Lisäksi olen kanssasi samaa mieltä siitä että kaukoidän ampegeihin ei kannata sekaantua.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
hemmo
28.07.2011 17:08:08

Itse ostin Marshall VBC810 kaapin kun vietnamilainen risukasa ei kiinnostanut. Ei kaduta yhtn.
Ei mitään vaihtobassoja, vaan pitopelejä!
absqua
28.07.2011 17:11:50
hemmo: Itse ostin Marshall VBC810 kaapin kun vietnamilainen risukasa ei kiinnostanut. Ei kaduta yhtn.

Mä en lämpene ton marsun ulkoiselle olemukselle yhtään. Soundihan on täyttä asiaa kyllä.
hemmo
28.07.2011 17:40:44

absqua: Mä en lämpene ton marsun ulkoiselle olemukselle yhtään. Soundihan on täyttä asiaa kyllä.

Voihan sen vaikka naamioida pää kallo lipulla.
Ei mitään vaihtobassoja, vaan pitopelejä!
Seba
28.07.2011 18:39:18 (muokattu 28.07.2011 18:46:16)

Mä ostaisin multa DIY rantiksen.

Tarinakin siitä on kirjoitettu :)
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=161998&o=0
JAK: Hei muuten, kun katoin tota Mama-dokkaria niin ennen sitä mulla on ollu käsitys susta et oot wanha läski mut olitki tollanen adonis-tyyppinen tatuoitu nuori kaveri. Aika kiva huomata taas et miten ennakkoluulot karisee totuuden myötä. Onneks olkoon!
hollstro
28.07.2011 23:42:27

absqua: Mä en lämpene ton marsun ulkoiselle olemukselle yhtään. Soundihan on täyttä asiaa kyllä.

Saundaa kyllä hienosti, mutta on toki koplo aidosta asiasta.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Teijo K.
29.07.2011 08:53:16

Seba: Mä ostaisin multa DIY rantiksen.

Tarinakin siitä on kirjoitettu :)
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=161998&o=0

Auttaisi varmaan jos sulla olisi joku pyyntihinta sille.
Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work :Stephen King. Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration :Edison.
UncleFester
29.07.2011 10:27:09
EBS:n rantishan taitaa olla refleksiaukoilla varustettu sekä pillikin taitaapi olla, näin ainakin pienemmässä 4x10 versiossa. Hyvä saundi niissä on kuitenkin.
www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa!
Seba
29.07.2011 13:01:00

Teijo K.: Auttaisi varmaan jos sulla olisi joku pyyntihinta sille.

Kyllä nuo toiset kamat ilmestyy kohta torille kun on vähän liikaa kamaa..

Ei ole vaan vielä raaskinut laittaa kun ei tee mieli myydä mutta pakko kai se on.

Halvempi se on kuin ebsit, marsut ja ampegit, ja tuskin soinniltaan häviää yhtään.
JAK: Hei muuten, kun katoin tota Mama-dokkaria niin ennen sitä mulla on ollu käsitys susta et oot wanha läski mut olitki tollanen adonis-tyyppinen tatuoitu nuori kaveri. Aika kiva huomata taas et miten ennakkoluulot karisee totuuden myötä. Onneks olkoon!
atavist
04.08.2011 20:18:49
Jees, kiitokset!

absqua: Made in USA ampeg 8x10

Millaiseen hintahaarukkaan näitä näkee Suomen rajojen sisäpuolella? Käytettynä siis tietenkin.
Antti K.
04.08.2011 20:49:09
atavist: Jees, kiitokset!

Millaiseen hintahaarukkaan näitä näkee Suomen rajojen sisäpuolella? Käytettynä siis tietenkin.

jenkkipelit 1000-1300e, vietnampegit 700-900e
absqua
04.08.2011 22:35:13
Antti K.: jenkkipelit 1000-1300e, vietnampegit 700-900e

Jos noihin vietkongin kamoihin meinaa lähteä, niin mun tuntumani mukaan kaapit on suhteessa vähän parempaa tekoa kuin nupit - tai ainakin kaappeja on vähän hankalampi sössiä kuin nuppeja.
poppamies
04.08.2011 22:41:09

absqua: Jos noihin vietkongin kamoihin meinaa lähteä, niin mun tuntumani mukaan kaapit on suhteessa vähän parempaa tekoa kuin nupit - tai ainakin kaappeja on vähän hankalampi sössiä kuin nuppeja.

Kyllä noissa kaapeissakin kuulemma on eroja. Yx ammattibasisti ruotsissa osti multa pois tuon 410HLF'n vain ja ainoastaan sen takia että oli vanha made in USA. Sanoi että on ero niin kuin yöllä ja päivällä.
G strings are for strippers
absqua
04.08.2011 22:50:08
poppamies: Kyllä noissa kaapeissakin kuulemma on eroja. Yx ammattibasisti ruotsissa osti multa pois tuon 410HLF'n vain ja ainoastaan sen takia että oli vanha made in USA. Sanoi että on ero niin kuin yöllä ja päivällä.

Kyllä, eroa on kuin yöllä ja dingolla, mutta pointti olikin että jos jompikummat, niin kaapit on vietnampegin katalogista ne joiden kohdalla valonpilkahduksia voi olla.
Seba
04.08.2011 23:40:56

Ostaisin tuon made in finlandin tuolta torilta käytetyn vietnamilaisen hinnalla :-)
Geezler
05.08.2011 10:27:37 (muokattu 05.08.2011 10:28:17)
absqua: Kyllä, eroa on kuin yöllä ja dingolla, mutta pointti olikin että jos jompikummat, niin kaapit on vietnampegin katalogista ne joiden kohdalla valonpilkahduksia voi olla.

Itse vaihdoin vietnampegin usampegiin. Vietnampeg oli hyvä sekin mutta usampegi on selkeästi parempisoundisempi. Ja painavampi. Molempiin vaikuttaa usampegin paksummat puut, muuta syytä eroon ei taida olla.

Voi tuo ero olla myöskin makuasia, vietnampegin soundi on "hengittävämpi" ja kirkkaampi, usampeg taas alapäästään tuhdimpi ja selkeämpi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)