Aihe: Porukoiden ensimmäisiä bassoja / ohjeita vasta-alkajille
1 2 3
molder
14.04.2010 21:36:48 (muokattu 15.04.2010 10:34:31)
fnb112: http://www.samash.com/p/LTD-Viper-404-4-String-Bass-Black_-49955624
Kaveri sanoi, etten luultavasti tulisi katumaan ostostani ja että sitä ei tarvitsisi vaihtaa ihan heti uuteen. Onko kellään kokemuksia? Ainakin puut ovat ymmärtääkseni parempia kuin tuon hintaisissa uusissa bassoissa yleensä.

En alottaisi tuolla. Nimim. Hollstro puhui asiaa. Eli pistä 400-500€ ja osta käytetty. Osta ekaksi Fender ( Mexico tai Japani) Jazzari (tai Jazz Special) tai Presari. Jos ei miellytä, saat semmosen varmasti myytyä melkolailla samaan hintaan. Tuosta LTD-Viperistä et saa "omiasi pois". Itse tykkään jazzarista enemmän. Tuota "JAZZ" nimeä ei kannata säikähtää. Japski Tokait hyviä kans..G&L.. Jos ei ole rahaa niin nuo Squierit oli hintatasoonsa nähden hyviä mitä tuossa aikaisemmin nuo muut basistit tarjosi.

"Siltä väliltä" vaikka tämä:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=407056

tuo vaikuttaa hyvältä kans:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=411572

Tingata kannattaa aina ja kokeilematta älä osta tietenkään tai postitse soitinta näkemättä jne.
"The SOUND of VOLUME"
fnb112
15.04.2010 22:27:31 (muokattu 16.04.2010 07:05:57)
Tänään olen kokenut paljon ihan uutta eli ihanuutta. Oikeastaan kumpaakin, mutta nooh asiaan:
Olen aikaisemmin päässyt kokeilemaan presaria, mutta vertailukohta on puuttunut. Tänään sain kuitenkin hipelöitäväkseni ihka oikean Fender Jazzbassin, joka oli vähintään 30 vuotta vanha ja melkein uutta vastaavan näköinen / tuntuinen. Ainoa huono puoli kokemuksessani oli se, että bassovahvistinta ei ollut, joten piti tyytyä testaaamiseen ilman sitä. Nyt tiedän vähän paremmin, mitä haluan. Pidän (ainakin pikaisen testauksen perusteella) enemmän jazz kaulasta ja olen testannut kuulopuheiden ja näppituntuman perusteella sellaista bassoa, jota parempaa verrokkia ei ole, joten tiedän suunnilleen, miltä omasta mielestäni hyvän basson pitäisi tuntua. Jotkut tänne kirjoittavista suosittelevat n. 400 euron bassoa, mutta tuli mietittyä kannattaisiko lompakon nyörejä näpräillä vielä aavistuksen verran löysemmälle ja ostaa Warwick Streamer std4, jonka saisi 480 eurolla käytettynä, josta voisi saada vielä hieman pois tai jotain pikkurompetta kaupanpäälle, jos hyvä tuuri käy. Siinä luulisi ainakin jälleenmyyntiarvon säilyvän.
molder
16.04.2010 09:46:08
fnb112: Tänään olen kokenut paljon ihan uutta eli ihanuutta. Oikeastaan kumpaakin, mutta nooh asiaan:
Warwick Streamer std4, jonka saisi 480 eurolla käytettynä, josta voisi saada vielä hieman pois tai jotain pikkurompetta kaupanpäälle, jos hyvä tuuri käy. Siinä luulisi ainakin jälleenmyyntiarvon säilyvän.

Warwickit ( ei Rockbass) on hyvä vaihtoehto( jos budjettiasi korotat) ; kaula sopii aloittelijallekin ja jos tuohon hintaan saat niin saat kyllä huokealla. Ehdottomasti harkinnan arvoinen. Warreja harvoin saat alle 500-600€; koska ne on sen arvoisia :)
"The SOUND of VOLUME"
fnb112
16.04.2010 16:20:28
Tuosta Warwick Streamer std4 :sta on ymmärtääkseni rock ja jazz versiot erikseen? Onko ääni kuitenkin samanlainen? Kyselen tätä, koska haluaisin löytää enemmän juttua bassosta ja parit ääninäytteet. Olisiko jollain antaa linkkiä, jonka takaa löytäisin tarkempaa tietoa siitä? Aika nihkeästi ainakin itse löysin mitään, kun yritin etsiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)