Hazen 07.02.2010 20:16:20 | |
---|
Itse soitan vain etu- ja keskisormella, nimetöntä en ole uhrannut vielä. Tietenkin "wannabe" slapit välillä. Jos kuitenkin tunnostaa että plekulla on hyvä soittaa, mitäpä sitä vaihtamaan. Moni hyvä basisti käyttääkin tätä ohjenuoraa. |
viivamies 07.02.2010 21:28:29 | |
---|
|
Progbass 08.02.2010 13:41:17 | |
---|
Etu ja keskisormella, tuntuu että kahta sormea käyttämällä homma pysyy selkeimpänä. Ja pyrin vuorotteleen niitä mahdollisimman paljon, tai no se riippuu siitä mitä soittaa... |
Walker 08.02.2010 18:19:01 | |
---|
Pitänee jatkaa reenailua kahdella, ei kiinnostais alkaa sitä helvetin tylsää operaatiota jossa otetaan uusi sormi käyttöön. Jos sen Raining Bloodin sais joku päivä vedettyä keski- ja etusormella olisin ihan tyytyväinen. Ei skulaa ni ei skulaa. |
julivessi 10.02.2010 23:08:37 | |
---|
Itse otin juuri nimettömän mukaan, vaikka kuinka treenaa, niin tuntuu, että kahdella sormella ei yksinkertaisesti nopeus riitä. Kolmella ehtii paremmin, ajoituksen kanssa on vielä rankasti töitä, mutta kai se sieltä treenillä tulee. Vinkit siihen miten kahdella sormella saisi nopeuden kohdalleen olisivat paikallaan. |
Johannes_t 11.02.2010 09:48:16 | |
---|
julivessi: Itse otin juuri nimettömän mukaan, vaikka kuinka treenaa, niin tuntuu, että kahdella sormella ei yksinkertaisesti nopeus riitä. Kolmella ehtii paremmin, ajoituksen kanssa on vielä rankasti töitä, mutta kai se sieltä treenillä tulee. Vinkit siihen miten kahdella sormella saisi nopeuden kohdalleen olisivat paikallaan. Siisti tekniikkaasi. Pyri soittamaan niin, että jokainen näppäily on tasainen ja mahdollisimman vähän energiaa kuluttava, ts. mahdollisimman pienellä liikkeellä toteutettu. Kaikki riippuu tietenkin halutusta soundista. |
ekikoo 11.02.2010 12:46:15 (muokattu 11.02.2010 12:47:37) | |
---|
Oon alusta asti vetäny kolmella, kun siis ostin basson kitaran rinnalle viiden vuoden jälkeen. Olin vähän ihmeissäni kun havaitsin tämän olevan niin suuri puheenaihe bassoilijoiden keskuudessa, toinen sitten liikkuva peukalo... Näppäilykäden tekniikka nyt oli ihan täyttä kakkaa muutenkin, kunnes tunneille mentyäni korjailtiin sitä aika paljonkin. Vähän olen työstänyt sitä että kaikki kolme kuulostaisi aika samalta, jotta ihan kahdeksasosalinja kuulostaisi tasaiselta. Jotenkin mulla etusormi vaan on 'terävämpi', joten se aiheuttaa vähän treblea/middleä siihen ääneen. Tai oikeastaan paljonkin, perkele kun rupesi häiritsemään. All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
Zonebs 12.02.2010 14:16:08 | |
---|
keskarilla ja välillä näytän yleisölle millä sormella vedän... Basistin hommassa ensimmäinen juttu on se että räimii vaan eetä plekulla niin perkeleesti. Ja juo kalajaa. Ja vie kaikki naiset. |
N4754_ 13.02.2010 09:21:06 | |
---|
Missä on peukalo, missä on peukalo.. Nakuttelen lähinnä etu-ja keskisormella, eli ns. ''perinteisellä'' tyylillä. Nimetöntä ja pikkurilliäkin yritän kovasti saada reenattua. Peukalo saa hissukkapiiseissä työtä + muissaki jutuissa, junou. Kaliaa. |
ekikoo 27.02.2010 15:22:37 | |
---|
Olettekos kolmella sormella vetäjät kiinnittäneet huomiota että mitä pikkurillinne tekee jyystäessä? Sehän vaikuttaa aika paljon nimettömän fysiikkaan, joten mulla se on sojottanut vapaana mihin sattuu tähän mennessä. Kunnes se alkoi häiritsemään kun katselin tuota soittoani videolta, pikkuhiljaa koetan vain ja ainoastaan esteettisistä syistä oppia pois tuota. Jotain lohdutusta tänne nyt hei. All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
Commoni 27.02.2010 15:52:24 | |
---|
Etu-, keskisormi ja nimetön käytössä sillon ku sormilla soitan. Can't spell bass without ass. |
Walker 27.02.2010 19:30:38 (muokattu 27.02.2010 19:31:49) | |
---|
Huomasin just et Raining Blood on aika vaikea soittaa kahdella, pitää vissiin opetella edes vähän kolmella. Se alku on nimittäin aika ilkeä soittaa vain kahdella kun siinä tulee niitä kolmen ryöppyjä aika tahdilla, en muista termiä, jos sellaista olikaan. Ei skulaa ni ei skulaa. |
Nazareth 27.02.2010 19:41:16 | |
---|
Etu- ja keskisormella, yleensä kummallakin samaan aikaan paitsi jos o jotai nopeempaa. Peukalo lepää kaulamikin päällä tai otelaudan reunassa. |
Teijo K. 28.02.2010 20:43:16 | |
---|
Walker: Huomasin just et Raining Blood on aika vaikea soittaa kahdella, pitää vissiin opetella edes vähän kolmella. Se alku on nimittäin aika ilkeä soittaa vain kahdella kun siinä tulee niitä kolmen ryöppyjä aika tahdilla, en muista termiä, jos sellaista olikaan. Kolmen ryöppy = trioli? |
eugen7 28.02.2010 22:17:16 | |
---|
Etu- ja keskisormi pääasiassa. Joskus pelkkä peukku normaalisti alaspäin tai funkahtavasti iskemällä. |
pekezu 28.02.2010 22:28:53 | |
---|
Teijo K.: Kolmen ryöppy = trioli? Siinä biisissä ne on näitä takatii- kuvioita eli 16-16-8-osa sarjoja. Rätätäm, rätätäm, rätätäm, rätätäm. "Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia." |
J.Nikkanen 28.09.2010 11:56:52 | |
---|
Mä olen alkanut ottamaan aika paljon peukaloa kaveriksi tuolle perinteiselle etu-/keskisormi meiningille. Ei siis mitään släbätystä, vaan old school meiningillä, pehmeää saundia. Varsinkin tuo peukalolla juurisävel ja etusella tai keskarilla terssi (oktaavia ylempää) antaa ihan kivoja viboja mulla. Mausteena toki, ei alvariinsa. Samoin äänen tuplaus, esim oktaavia alempaa sikäli mikäli jos on mahdollista sormittaa, niin peukkuetusormeilulla mennään. Vanha juttuhan tää varmasti on, mutta vasta hiljattain vasta testaillut enemmänkin. Tokihan tuolleen on sitten kokeillut myös otteita, riippuu vaan hyvinkin paljon siitä kuinka korkealla mennään. Tietyt yhdistelmät ei vaan toimi jos ollaan matalalla, mutta ylempää alkaa jo soimaan. |
welmu51@suomi24.fi 10.01.2011 22:02:19 | |
---|
Aloita etusormella ,keskari tulee mukaan kiireen lisääntyessä. |
Nelisormimangusti 26.01.2011 13:43:28 | |
---|
Cooper_Alice: Mä en tajua sitä, että ihmiset ottaa nimettömän käyttöön bassonsoitossa. Itse käytän etu-, ja keskisormea ja nopeus ei ole ollut este, esim laukkakompissa. Nimettömän kanssa soittoasennosta tulee kummallinen (sormet eri pituisia), joka vain vähentää nopeutta. Mä en tajunnut tota. Normigeeneillä miehellä nimetön on aika lailla etusormen mittainen, tai vähän pitempi. Keskisormi pitkä. Offtopic (joka onkin näin typerässä topicissa vain positiivista): Tiedelehdessä oli joskus vuosi sitten artikkeli, jonka mukaan naisilla joiden nimetön on etusormea pidempi, on x prosenttia suurempi taipumus tulla lesboksi, kuin saman mittasilla nakeilla tai päinvastaisen yhdistelmän omaavilla. |
hollstro 26.01.2011 14:33:30 | |
---|
Nelisormimangusti: Mä en tajunnut tota. Normigeeneillä miehellä nimetön on aika lailla etusormen mittainen, tai vähän pitempi. Keskisormi pitkä. Offtopic (joka onkin näin typerässä topicissa vain positiivista): Tiedelehdessä oli joskus vuosi sitten artikkeli, jonka mukaan naisilla joiden nimetön on etusormea pidempi, on x prosenttia suurempi taipumus tulla lesboksi, kuin saman mittasilla nakeilla tai päinvastaisen yhdistelmän omaavilla. Juu, ja miehen peli on kolme kertaa peukalon mittainen vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |