Aihe: Fender jazz bass S-1 kytkimestä
1 2 3
Siderocks
18.12.2009 16:25:27

PasiB: Sen verran vielä hämmennän tätä aihetta, että laitoin pienen näytteen siitä, mitä S1 kytkin tekee presarissa: http://maihinnousu.net/s/?song_id=6354
Ensin ilman ja sitten S1 päällä.

Kuulostas vetävän scooppi-meiningiksi.
"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen" -minä itse
PasiB
13.01.2010 22:23:52
No niin, nyt se sitten hajosi se S1 kytkin. Basso hiljeni tyystin ja sieltähän se syypää löytyi tuosta mokomasta kytkimestä. Onneksi olin kaukaa viisas kun tuon basson ostin, niin tilasin samantien jenkeistä varaosaksi uuden potikka/kytkin hässäkän. Kolvi kouraan ja taas toimii. Kävi kyllä mielessä, että otan pois koko vehkeen, mutta olkoon paikoillaan kun se kerran tuohon bassoon kuuluu.
Oli muuten ihmeen huonoa työtä nuo juotokset, kaikki sai tinailla uusiksi että niihin uskaltaa luottaa. Ihmeteltävää tuon hintaisessa vehkeessä.
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
jvakeva
14.01.2010 21:44:45

PasiB: No niin, nyt se sitten hajosi se S1 kytkin. Basso hiljeni tyystin ja sieltähän se syypää löytyi tuosta mokomasta kytkimestä. Onneksi olin kaukaa viisas kun tuon basson ostin, niin tilasin samantien jenkeistä varaosaksi uuden potikka/kytkin hässäkän. Kolvi kouraan ja taas toimii. Kävi kyllä mielessä, että otan pois koko vehkeen, mutta olkoon paikoillaan kun se kerran tuohon bassoon kuuluu.
Oli muuten ihmeen huonoa työtä nuo juotokset, kaikki sai tinailla uusiksi että niihin uskaltaa luottaa. Ihmeteltävää tuon hintaisessa vehkeessä.

ite en ainakaan paljoa enää fenkusta perusta. mielestäni esim sandberg on parempi sekä hieman halvempi.
Bassoneuvos
hollstro
14.01.2010 21:47:27

jvakeva: ite en ainakaan paljoa enää fenkusta perusta. mielestäni esim sandberg on parempi sekä hieman halvempi.

Sanberg on Fenderin kopio. Ihan OK sellainen, mutta kovin vähän siinä on mitään uutta mitä ei Fendereistä tänäpäivänä löydy.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
kojones
14.01.2010 21:54:21
Eikös toi S1 ole vaan ihan push-push-potikka DPDT-kytkimellä?
PasiB
14.01.2010 22:37:58 (muokattu 14.01.2010 22:38:35)
kojones: Eikös toi S1 ole vaan ihan push-push-potikka DPDT-kytkimellä?

Sellainenhan se on. Aika rimpulan oloinen viritys.
jvakeva
15.01.2010 00:20:54

hollstro: Sanberg on Fenderin kopio. Ihan OK sellainen, mutta kovin vähän siinä on mitään uutta mitä ei Fendereistä tänäpäivänä löydy.

en mä sitä väittänytkään. mutta hinta-laatu on paljon paremmin kohdallaan. sitä tarkoitin.
Bassoneuvos
hollstro
15.01.2010 07:39:26

jvakeva: en mä sitä väittänytkään. mutta hinta-laatu on paljon paremmin kohdallaan. sitä tarkoitin.

Ja tästä olen myös erimieltä. Fendereissä on niin monta hintapistettä että aina löytyy sellainen soitin joka vastaa asiakkaan kykyä maksaa tai halua korkeampaan laatuun. Jakaisessa hintaluokassa Fenderit ovat hinta/laatusuhteeltaan hyviä. Sandbergilta ei löydy high-endiä (Custom Shop) eikä esim, Mexicon hintaluokkaan meneviä peruspelejä.

Sandberg on yhdesä hintasegmentissä jossa sitä kovatasoista ja mun mielestä vähintään yhtä hyvää soitinta löytyy muiltakin. Esim. G&L, Music Man jne.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Visakoivu
15.01.2010 08:27:58
hollstro: Ja tästä olen myös erimieltä. Fendereissä on niin monta hintapistettä että aina löytyy sellainen soitin joka vastaa asiakkaan kykyä maksaa tai halua korkeampaan laatuun. Jakaisessa hintaluokassa Fenderit ovat hinta/laatusuhteeltaan hyviä. Sandbergilta ei löydy high-endiä (Custom Shop) eikä esim, Mexicon hintaluokkaan meneviä peruspelejä.

Sandberg on yhdesä hintasegmentissä jossa sitä kovatasoista ja mun mielestä vähintään yhtä hyvää soitinta löytyy muiltakin. Esim. G&L, Music Man jne.

No tuolta Sandbergiltä saat just sellaisen basson kuin haluat ihan omilla specseillä varustettuna. Eli kyllä sieltä aika High-Endiä saa kanssa, mutta varsinaisia hintaluokkia ei ole, koska saat itse päättää kaiken kaulan inlay-merkeistä basson rungon puihin. Jos siis haluaa itse alkaa kokonaisuutta sumplimaan.

Mutta en nyt lähtis sanomaan kumpi parempi. Erilaisia soittaa ym. Mutta kyllä mun käteen tuntui Sanbergin PM4 viimeistellymmän ja laadukkaamman oloiselta kuin jenkki Standard Fender. Mun käteen tosin tuntui Squjun Tele Fenderiä sopivammalta eli tiedä sitten.
-"Mikäs mies te oikein olette?" -"Setämies."
PasiB
15.01.2010 08:39:05
Elekee poijaat kinastelko :-) Eiköhän nämä asiat ole pitkälti jokaisen omia mieltymyksiäkin, joku tykää äidistä ja toinen tyttärestä.
Olisin kyllä mielelläni testannut Sandbergia ennen Fenderin ostoa, mutta eipä nitä täällä Oulun kieppeillä ole missään testattavana. Fenderistä oli kokemusta ja niinpä päädyin siihen. Eikä Sandbergia ollut tarjolla silloin, hiukan myöhemmin kyllä tuli torille myyntiin, vaan myöhäistä se silloin oli. Eikä kyllä kaduta, tuota sähköhommaa lukuunottamatta tosi hyvä peli.
Johannes_t
15.01.2010 11:05:38

PasiB: Elekee poijaat kinastelko :-) Eiköhän nämä asiat ole pitkälti jokaisen omia mieltymyksiäkin, joku tykää äidistä ja toinen tyttärestä.

Ja aikuisille kelpaa vain Fender. Ja Gibson.
Visakoivu
15.01.2010 11:17:24
Johannes_t: Ja aikuisille kelpaa vain Fender. Ja Gibson.

Paitti jos on kullitetut.
-"Mikäs mies te oikein olette?" -"Setämies."
poppamies
15.01.2010 11:21:05

Aika hyvin kiteytetty kyllä. Adult series bass gear.
G strings are for strippers!
JussiKoo
15.01.2010 12:42:04
Rigu myös ja Musari ;)
"Who's Zed?" - "Zed's dead, baby, Zed's dead."
J.Hollström
15.01.2010 18:42:42

Now we are talking. Nuoriso (ja ne joille siitä erikseen maksetaan) elvistelee noilla kopioilla.
jvakeva
16.01.2010 13:34:46

hollstro: Ja tästä olen myös erimieltä. Fendereissä on niin monta hintapistettä että aina löytyy sellainen soitin joka vastaa asiakkaan kykyä maksaa tai halua korkeampaan laatuun. Jakaisessa hintaluokassa Fenderit ovat hinta/laatusuhteeltaan hyviä. Sandbergilta ei löydy high-endiä (Custom Shop) eikä esim, Mexicon hintaluokkaan meneviä peruspelejä.

saahan sitä tilaamalla millasen vaan. todennäkösesti täytyy teetättää seuraava passo. joku kaularungonläpi-aktiivi peli..
no se tulee sit ajankohtaseksi, kun on kieltenvaihon aika. :)
Bassoneuvos
pekezu
16.01.2010 13:35:07

J.Hollström: Now we are talking. Nuoriso (ja ne joille siitä erikseen maksetaan) elvistelee noilla kopioilla.

Mä en kyllä jouva elvistelemään kun pitää soittaa niitä. Mut ehkä sitä sit vanhana ja kriittisenä jaksaa...
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia."
J.Hollström
16.01.2010 14:04:46
pekezu: Mä en kyllä jouva elvistelemään kun pitää soittaa niitä. Mut ehkä sitä sit vanhana ja kriittisenä jaksaa...

Vitsiähän tämä.

Mutta ymmärrän myös niitä periaatteen ihmisiä jotka haluu presarit, jatsit, rikut ja musarit alkuperäistomittajalta.
pekezu
16.01.2010 17:11:11

J.Hollström: Vitsiähän tämä.

Mutta ymmärrän myös niitä periaatteen ihmisiä jotka haluu presarit, jatsit, rikut ja musarit alkuperäistomittajalta.

Samaa samaa, aina pitää vähän hieroa vitsintynkää.

No ymmärrän minäkin, oon huomannu, että soittaessa suurin homma on fiilis. Jos on hyvä fiilis, on kiva vetää, vetää hyvin. Jos paska, on paskamaista vetää, vetää paskasti. Ja joskus sitä fiilistä (itseasiassa aika usein) saa soittopeleistä.

Jos mulla varaa olisi niin ostaisin ma fenderiä kopioiden tilalle.
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia."
jvakeva
21.01.2010 23:37:18

tänää reenit fenterillä.. ylärekisteri pelaa kyllä, kun tauti. :)

MUT molemmat omalla tavallaan hyviä. molempi parempi. ja toisaalta sandbergissä head-vire, ettei sinänsäkään vertailukelpoisia.

http://muusikoiden.net/dyn/users/69072.jpg
Bassoneuvos
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)