JaS 06.02.2009 16:46:22 | |
---|
Ainii, unohdin mainita, että omistan procon RATin. Se on vaan ollut tässä viimeaikoina kitaristeilla lainassa, kun se syö bassoja vähän turhan hyvällä ruokahalulla. Ajattelin kyllä hakea sen rotan tänään takas itselleni, kun ajattelin modata sen sopimaan paremmin bassolle. Lueskelin netistä sellasesta modauksesta, ku Ruetzin modaus. Ideana on se, et sieltä katkastaan yks ainoo johto, jonka jälkeen sen pitäis säröttää vähemmän ja päästä sellanen tasasempi kaista kaikkea läpi. Toisin sanoen bassot korostuu aiemmasta. Jos joku on pelleily kyseisen särön kanssa, niin tietää, että se on sellanen kahden asetuksen poljin. Gaini pärähtää täysille noin klo 9 aikaan ja vaikka kääntäis kaakkoon asti, niin mitään ei tapahdu. Voisin piruuttani pistää ennen ja jälkeen soundiklipit. Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä.
-vaimoni sisko |
Mysli 06.02.2009 16:59:42 (muokattu 06.02.2009 17:02:01) | |
---|
Mitä vittua noilla pedaaleilla muuten tekee? Meikä ainaki keskittyy soittoon. Ja jos niinku saundia ettii viiden purkin kautta niin aika hukassa kyllä musta ollaan... Onhan mulla joku Bossin särö, oon kokeillu pari kertaa. E. Niin wahin kanssa vois kyllä olla hauskaa leikkiä. Think twice before you speak and you`ll find everyone talking about something else. |
NitroJeesus 06.02.2009 17:35:29 | |
---|
Mitä vittua noilla pedaaleilla muuten tekee? Monissa tyylilajeissa on ihan tyylinmukaista esim. se, että myös bassossa on särö. Myös efektisaundeja (synat, flangeri, chorukset yms.) käytetään monessa eri tyylilajissa. Viritintä nyt tarvii kaikki. Unless you take pride in what you're doing, it won't last / Craftsmanship is a quality that some lack / You got to give people a reason for them to come back |
JaS 06.02.2009 17:42:37 | |
---|
Mitä vittua noilla pedaaleilla muuten tekee? Meikä ainaki keskittyy soittoon. Ja jos niinku saundia ettii viiden purkin kautta niin aika hukassa kyllä musta ollaan... Onhan mulla joku Bossin särö, oon kokeillu pari kertaa. E. Niin wahin kanssa vois kyllä olla hauskaa leikkiä. Joo eihän efektit tee hyvää soittajaa, mutta niillä voi saada jotain ekstraa saundiin. Säröpedaalin kanssa on nyt ittellä se, että oon varmaan liittymässä sellaseen rokkitrioon ja siinä kyllä tarvii jo vähän ekstra muroa, jos kitaristi lähtee vaikka vingauttelemaan sooloa, ettei pohja kuulosta ihan tyhjältä. Jos logiikka on noin yksoikonen, niin voihan sitä kysyä, että mihin kitaristit tarvii efektejä. Samasta syystä sitä saundia muokataan, ku muillakin soittimilla. Bassossa ei vaa ole mitenkään välttämätöntä efektoida. Se on sitten omasta taiteellisesta näkemyksestä kiinni, että mitä saundia haluaa maailmalle antaa. Sormilla tai plekulla ei kuitenkaan sitä säröä bassosta saa, jos sitä sinne haluaa. Efektit on mausteita. Eihän kukaan voi pelkästä currysta tehdä ruokaa, mutta sillä voi saada kivan säväyksen. Toiset tykkää toiset ei. Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä.
-vaimoni sisko |
Cathi777 06.02.2009 19:51:28 | |
---|
Joo, eipä tässä meikäläselläkään liikaa noita pedaaleja ole. Löytyy ainoastaan tuo Tech21:sen SansAmp programmable. Siitä saa mukavasti erilaisia soundeja väsättyä ja on kuitenkin tuo kolme potikkaa niin toimii hyvin myös treenaus/keikkakäytössä. Lisäksi pitäisi kyllä joku viritin hankkia. Only pop music can break my heart... |
toivajar16 06.02.2009 20:49:47 | |
---|
Mitä vittua noilla pedaaleilla muuten tekee? Meikä ainaki keskittyy soittoon. Ja jos niinku saundia ettii viiden purkin kautta niin aika hukassa kyllä musta ollaan... Onhan mulla joku Bossin särö, oon kokeillu pari kertaa. E. Niin wahin kanssa vois kyllä olla hauskaa leikkiä. Mutta voihan sitä keskittyä ja leikkiä. Vähän sama kuin hakkaisi hanskaan eikö vain. www.myspace.com/rollcageband |
Mysli 07.02.2009 09:43:49 | |
---|
Mutta voihan sitä keskittyä ja leikkiä. Vähän sama kuin hakkaisi hanskaan eikö vain. Juu ja siis ku oikein miätin niin pedaalit on aika hauskoja vempaimia, vois kaivaa särön esiin. =))) Emmä silti tiiä, must bassolla voi vetää ihan yhdellä pysyvällä saundilla koko ajan. Tai niinku ....... vittu emmä jaksa. Mitä teen ees hereil tähä aikaa huh huh Sori. Think twice before you speak and you`ll find everyone talking about something else. |