Aihe: Monster El Monarca Bass Head tai Orange tai kenties..
1 2 3 4 5 6 7 8 9
aho
19.03.2008 22:23:09
Isotehoinen putkinuppi on tarpeeksi härski:
- Ampeg SVT
- Marshall VBA

Muut on site pikkupojille. Noista voi aloittaa

Aika härski nimi tein bändillä.

Mua kiinnostas tuo Marsu. Osaakos herrat kuvailla VBA:n ja SVT:n eroja??? Hinta menee ainakin Marshallin eduksi...
www.myspace.com/boristheconductor
hollstro
19.03.2008 22:40:22

Mua kiinnostas tuo Marsu. Osaakos herrat kuvailla VBA:n ja SVT:n eroja??? Hinta menee ainakin Marshallin eduksi...

En ole VBA:lla soittanut, mutta mulla on sen esi-isä, 2001 vuodelta 1981. Saundissa on enemän alapäätä ja voimaa, kun SVT:ssä on enemmän räyhää ja middle-puukkoa. Molemmat on hyviä.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
king kong
19.03.2008 22:41:23

Mä testasin joskus muinoin DLXässä malmilla amepgin ja marshallin rantasaunoja siinä ensin toista ja sitten toista. Mun mielestä ero oli ku yöllä ja päivällä, marshallista ei vaan lähteny niin kuin ampegista.
hollstro
19.03.2008 22:52:29

Mä testasin joskus muinoin DLXässä malmilla amepgin ja marshallin rantasaunoja siinä ensin toista ja sitten toista. Mun mielestä ero oli ku yöllä ja päivällä, marshallista ei vaan lähteny niin kuin ampegista.

Jaa, kaikki jotka on sillä VBAlla vetäny on kehuneet. Ainakin sillon kun ostin oman 8x10" kaapin sieltä niin Marsun ja Ampegin kamat oli siinä myymälssä vierekkäin. Kukaan ei olis siinä voinu vetää bändivolyymillä ilman että kukkakepit tippuu seiniltä. Veditkö?
hollstro
19.03.2008 22:56:26

En ole VBA:lla soittanut, mutta mulla on sen esi-isä, 2001 vuodelta 1981. Saundissa on enemän alapäätä ja voimaa, kun SVT:ssä on enemmän räyhää ja middle-puukkoa. Molemmat on hyviä.

Nyt kuva mun nupisa omissa kuvissa
okabass
19.03.2008 23:09:23
Ei tässä mitään referenssejä tarvita, ihan oma mielipide riittää.

:)

No tossa on yksi. Ei toki toimi missään poskivalssissa tai muussa sellaisessa tanssin tahdittamisessa. 2kpl 100w putkimarsuja ja toimii. Mutta rokkiin tossa on musta juuri oikeaa särmää.

Hoho.

http://www.youtube.com/watch?v=ImrtZRrS70w&feature=related

MOI

Niin näkyy riittävän. Ja jos olet noin onnellinen, niin hyvä.
Samahan se, millä jossain maan alla kellarin kolossa pörpöttää. Se onkin sitten eri asia kun mennään ihmisten ilmoille soittamaan.

Miksi muuten tuo "laulaja" huutaa? Onko hän kenties kipeä?
Ceterum censeo moderator esse delendam
Teijo K.
19.03.2008 23:12:28 (muokattu 19.03.2008 23:38:59)

MOI

Niin näkyy riittävän. Ja jos olet noin onnellinen, niin hyvä.
Samahan se, millä jossain maan alla kellarin kolossa pörpöttää. Se onkin sitten eri asia kun mennään ihmisten ilmoille soittamaan.

Teilläpäin on tosi hienot salit jos toi videon esiintymispaikka on susta kellari. Hoho.

(Poistin liian huonon vitsin) Ton toisen jätin kun se on ihan avistuksen parempi.

king kong
19.03.2008 23:12:39

No siitä on aikaa ku testasin. Mutta kyllä mä suht lujaa hetkellisesti niitä luukutin. Eihä niistä oikeeta käsitystä sais vaikka täysillä siellä vetäis. Pitäis olla treeniksellä tai keikalla ihan testaamassa jos ihan niin tarkkaan haluis. Kyllähän se marshallikin hyvä on, vertasin täysin tyystin niitä vain toisiinsa.
king kong
19.03.2008 23:17:27

Ei se huuda vaan se on lemmy ;) sehän sai just oman signature nupin marshallilta.

http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=1992LEM

siitä voi ihmetellä.
Teijo K.
19.03.2008 23:27:21

Ei se huuda vaan se on lemmy ;) sehän sai just oman signature nupin marshallilta.

http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=1992LEM

siitä voi ihmetellä.

Veikkaampa muuten että jos uuteen putkinuppiin lähtee, niin on paha pistää tosta härskimmäksi. Lemmyhän on suorastaan luonnonvoima.
M-Juhana
19.03.2008 23:35:33

No vittu joo.

Harvoja bändejä maailmassa jolla on oma saundi. Laulussa ja bassossa.
Jos vaikka maalimanloppu ois tulossa, niin panisin Mötörhedit täysillä veivaan sterkoista ja eiku rinta paljaana ulos oottaan.-hemmo
okabass
20.03.2008 01:01:33 (muokattu 20.03.2008 01:06:26)
No vittu joo.

Harvoja bändejä maailmassa jolla on oma saundi. Laulussa ja bassossa.

MOI

Joo. Runpali-kaveri oli joskus parikymmentä vuotta sitten keikalla jollain festivaalilla (siis hesaksi: festarilla), missä oli myös Motörhead. Kertoi, että Lemmyn vahvistinasetukset olivat aika sofistikoidut: kaikki nupit yhdellä käden liikkeellä kaakkoon.
chief
20.03.2008 01:12:32
MOI

Heh. Kateellisten uikutusta.

Olen kyllä ihan tyytyväinen omaan SVT II:een
"It's the ear, not the gear. "
okabass
20.03.2008 01:29:58
Olen kyllä ihan tyytyväinen omaan SVT II:een

MOI

Jaa. No mikä oli alkuperäisen kymysyksen pointti? Tarkoittaako ;) että kyseessä on vitsin tynkä tai kevennys?
chief
20.03.2008 01:35:39
MOI

Jaa. No mikä oli alkuperäisen kymysyksen pointti? Tarkoittaako ;) että kyseessä on vitsin tynkä tai kevennys?

Se oli huonoa huumoria. Ei pitäis yrittää 4 tunnin yöunilla...

Yleensä tommonen hymiö on tosiaan tarkoitettu hiukan keventämään lukijan tunnelmia sulatellessaan lauseen asiasisältöä.
"It's the ear, not the gear. "
Teijo K.
20.03.2008 08:10:28 (muokattu 20.03.2008 08:10:37)

MOI

Joo. Runpali-kaveri oli joskus parikymmentä vuotta sitten keikalla jollain festivaalilla (siis hesaksi: festarilla), missä oli myös Motörhead. Kertoi, että Lemmyn vahvistinasetukset olivat aika sofistikoidut: kaikki nupit yhdellä käden liikkeellä kaakkoon.

No silleenhän se paras rokkisurina saadaan. Onkos tossa nyt jotain epäselvää? Eri soundit eri musaan. Iskelmäprinssin taustalla tanssitetaan eri soundeilla sitten. Reggaeen pistetään sitten semmosta pelkkää botnen huminaa. Etnohommassa ei käytetä mieluiten vahvareita ollenkaan jne.

hollstro
20.03.2008 08:20:22

MOI

Ainakin Punkarock-fesareilla melkein 30 vuotta sitten, eli vuonna 1979, Lemmy teki just noin. Bassovehkeinä oli kaksi Musarin stäkkiä, joka oli siihen aikaan kuuminta hottia. Oli aika rouhee rokkisaundi.
aho
20.03.2008 09:45:11
Nyt kuva mun nupisa omissa kuvissa

Tuo on jotenkin perinteikkäämmän näköinen . Tuo vois olla kyllä varteenotettava vaihtoehto. Mulla on wanaha soundcity, johon olen ollut tyytyväinen kyllä, mutta kunhan saan hommattua saunan, niin pitää siihen myös kunnon kiuas saada.
okabass
20.03.2008 09:59:09
No silleenhän se paras rokkisurina saadaan. Onkos tossa nyt jotain epäselvää? Eri soundit eri musaan. Iskelmäprinssin taustalla tanssitetaan eri soundeilla sitten. Reggaeen pistetään sitten semmosta pelkkää botnen huminaa. Etnohommassa ei käytetä mieluiten vahvareita ollenkaan jne.

MOI

Heh. Varsinainen soundiekspertti. Kiitos kullanarvoisista neuvoistasi.
aho
20.03.2008 10:01:23
Onko sulla Hollstro molemmat nupit?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)