Aihe: Kitara nuppi basson soittoon??
1 2 3
MPU
23.03.2008 15:34:16
Tuollainen.

http://www.billfitzmaurice.com/OmniTop12.html

50 watilla hirmuinen mökä. Mulla oli tuollainen 2X12-malli ilman pillejä ja etugrillin kanssa. On nyt 2541:sen omistuksessa. Kysy hältä kommentteja, hällä on Hiiwatti vissiin kaapin päällä.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
poppamies
25.03.2008 08:33:56

Eilen soitin bassolla eka reenit kunnostetulla ja modifioidulla TOP 100 "kitaranupilla". Hyvin lähti mökää. Soitetaan kovaa kämpällä mutta volaa ei tarvinnut laittaa missään viheessa kuin vähän yli klo 12. Minulle sopivan "likainen" soundi. Saa toimittaa Ampegin korvikkeen virkaa minulla.
G strings are for strippers!
Olli.M
25.03.2008 08:35:24
Eilen soitin bassolla eka reenit kunnostetulla ja modifioidulla TOP 100 "kitaranupilla". Hyvin lähti mökää. Soitetaan kovaa kämpällä mutta volaa ei tarvinnut laittaa missään viheessa kuin vähän yli klo 12. Minulle sopivan "likainen" soundi. Saa toimittaa Ampegin korvikkeen virkaa minulla.

Mitä modauksia on sun TOP:iin duunailtu?
Niin käy joskus
IJarro
25.03.2008 09:21:08
Putkivahvistin yksinkertaisimmillaan on simppeli vehje. Päätteessä pari, tai muutama pari EL34, 6L6 tai 6550 putkia. etuasteessa yksi tai muutama ECC80 sarjan putki ja muutana vastus ja konkka välissä. Kyllä se kaappi ratkaisee loppupelissä.

Tekis mieli sanoa, et eikös se kaappi oo vielä simppelimpi, mut en sano =).

mutta.. itse en keksi montaa käyttökelpoista trankkunuppiakaan tossa hintaryhmässä..

Itse pidän Markin LMII:tä erittäin käyttökelposen tossa hintaluokassa. Isommatkin pojat sillä soitellu...

kitaraputkinupit ja tarkoitan niitä mitä itse pääsin kokeilemaan... ...kuulosti kitaralta... ...mutta mua ei ainakaan mikään niistä kummemmin saanut innostumaan.

En soundi-ihanteistas tiiä, mut kunhan nyt ei mitään totaalihymynaamaEQa haeta, ni kyl kitarapeleistä ihan jees soundit irtoaa. Semmoset alakeskiäänivoittoset jazzfunksoundit on jopa hyviä!

Semmosta tänään
Let's do some living after we die...
poppamies
25.03.2008 13:37:57

Mitä modauksia on sun TOP:iin duunailtu?

EQ, lähinnä middle rakennttiin paremmin bassolle sopivaksi. Negatiivista takaisinkytkentää lisättiin. Tämä jämäköittää soundia huomattavasti. Tämä on se modifiointi mistä puhutaan kun esim. Marsun kitaranuppiin lisätään yksi vastus ja siitä tehdään bassonuppi.Ehkä nämä kaksi, takaisinkytkentä ja eq on ne asiat mitkä karkeasti erotta kitaranupin bassonupista.
poppamies
25.03.2008 13:42:27

Tekis mieli sanoa, et eikös se kaappi oo vielä simppelimpi, mut en sano =).}

Kyllä melkein sanoisin että kaapissa on enemmän muuttuvia, ja soundiin vaikkuttavia tekijöitä mitä normaalissa putkipäätteessä.

...kyl kitarapeleistä ihan jees soundit irtoaa. Semmoset alakeskiäänivoittoset jazzfunksoundit on jopa hyviä!

Semmosta tänään

Olen soittanut bassoa jonkun verran marsun 900 nupilla mutta ei se ainakaan minun mielestä sovi sellaisenaan edes jatsiinkaan.
IJarro
26.03.2008 00:38:15
Olen soittanut bassoa jonkun verran marsun 900 nupilla mutta ei se ainakaan minun mielestä sovi sellaisenaan edes jatsiinkaan.

Selvä =) Ite en oo 900nuppia testannu bassolla =)
Let's do some living after we die...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)