![]() 22.08.2011 13:29:32 | |
---|---|
Bassomestari: OK. Mitenköhän tällaisia modauksia tehdään? Kaapissa on 2 speakon sisäänmenoa. Kolvailet kaksi elementtiä rinnan ja yhdistät speakoniin nro 1. sitten kolvaat toiset kaksi elementtiä rinnan ja yhdistät speakoniin nro 2. Valmista tuli. Sitten vain kahdella speakonpiuhalla Äässin persiistä kajariiin kiinni ja pam pam. Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work
:Stephen King.
Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration
:Edison. | |
![]() 22.08.2011 13:46:15 | |
Teijo K.: Kolvailet kaksi elementtiä rinnan ja yhdistät speakoniin nro 1. sitten kolvaat toiset kaksi elementtiä rinnan ja yhdistät speakoniin nro 2. Valmista tuli. Sitten vain kahdella speakonpiuhalla Äässin persiistä kajariiin kiinni ja pam pam. Jeah, pitää katsoa jos joskus jopa uskaltaisin tehdä tämän operaation. Kiitoksia! | |
![]() 24.11.2011 11:54:19 (muokattu 24.11.2011 11:55:06) | |
Ashdown Little Giant 350:sta on ilmeisesti kyykännyt tuuletin, tai ainakaan ei enää puhalla (ja lopettaa äänen tuottamisen kolmen-neljän tunnin soittamisen kohdalla, kuumenee ihan v*tusti kun melkeen täysillä vetelee), mikä avuksi? Ei oo varmaan hirveen vaikee vaihtaa itsekään, jos vika on tuulettimessa? Toisaalta pitäisi varmaan vaihtaa wattimäärältään astetta suurempaan, tuo 350W on just ja just siinä rajoilla että riittää bändin kans.. (eli Little Giant -> Gallien-Kruger 1x15 kaappi johon on vaihdettu neljän ohmin elementti). | |
![]() 24.11.2011 12:39:01 | |
fridgebuzz: Ashdown Little Giant 350:sta on ilmeisesti kyykännyt tuuletin, tai ainakaan ei enää puhalla (ja lopettaa äänen tuottamisen kolmen-neljän tunnin soittamisen kohdalla, kuumenee ihan v*tusti kun melkeen täysillä vetelee), mikä avuksi? Ei oo varmaan hirveen vaikee vaihtaa itsekään, jos vika on tuulettimessa? Toisaalta pitäisi varmaan vaihtaa wattimäärältään astetta suurempaan, tuo 350W on just ja just siinä rajoilla että riittää bändin kans.. (eli Little Giant -> Gallien-Kruger 1x15 kaappi johon on vaihdettu neljän ohmin elementti). Mulla kävi samoin, mutta korjautin takuun piikkiin. Itse asiassa mulla ei ole tarkempaa havaintoa mitä ne siitä korjasi. Oletetavasti vaihtoivat tuulettimen ja jotain komponenttia (vastus tms.) tuulettimelle tulevaan piuhaan oli muistaakseni laitttu kiinni. Teijolle möin tuon vahvistimen, joten häneltä saattaisi löytyä tarkempaa havaintoa mitä sieltä vahvistimen sisältä oikein löytyy. Kauniit naiset liikennevaloissa kertoi, että tuon nupin etuaste ei oikein jaksa syöttää pääteastetta tai jotain sinne päin. Jos sulla on joku etuastepedaali niin ohita nupin etuaste kytkemällä signaali suoraan effects return -jakkiin tai line in -jakkiin (en nyt jaksa muistaa kumpaan). Pitäis irrota vähän enemmän meteliä. | |
![]() 24.11.2011 12:44:18 | |
JuXu: Kauniit naiset liikennevaloissa kertoi, että tuon nupin etuaste ei oikein jaksa syöttää pääteastetta tai jotain sinne päin. Jos sulla on joku etuastepedaali niin ohita nupin etuaste kytkemällä signaali suoraan effects return -jakkiin tai line in -jakkiin (en nyt jaksa muistaa kumpaan). Pitäis irrota vähän enemmän meteliä. Kiitti vinkistä, pitääpä testata! | |
![]() 24.11.2011 13:05:34 (muokattu 24.11.2011 13:07:46) | |
fridgebuzz: Kiitti vinkistä, pitääpä testata! Nou problem, mutta kyllä sen tuulettimen suhteen on tehtävä jotain jos se ei kerran toimi. Tsekkaa nyt kuitenkin josko sen tuulettimen sais sieltä irti ja vaihdettua omin voimin. Kovin suuresta ongelmasta siinä ei pitäis olla kyse. E: sulle ollaan näköjään myymässä Ahon ABM-nuppia. Siinä on kyllä tarjolla hyvä nuppi hyvään hintaan. | |
![]() 24.11.2011 13:32:26 | |
JuXu: Nou problem, mutta kyllä sen tuulettimen suhteen on tehtävä jotain jos se ei kerran toimi. Tsekkaa nyt kuitenkin josko sen tuulettimen sais sieltä irti ja vaihdettua omin voimin. Kovin suuresta ongelmasta siinä ei pitäis olla kyse. E: sulle ollaan näköjään myymässä Ahon ABM-nuppia. Siinä on kyllä tarjolla hyvä nuppi hyvään hintaan. Synkkä yksinpuhelu jatkuu: Siis se sun vahvistin toimii muuten, mutta tuuletin ei pyöri? Termistorin ohittaminen vois auttaa (termistori säätää sen tuulettimen pyörimisnopeutta lämpötilan mukaan), tällöin tuuletin pyörii jatkuvasti täydellä teholla. | |
![]() 24.11.2011 13:33:09 | |
JuXu: Nou problem, mutta kyllä sen tuulettimen suhteen on tehtävä jotain jos se ei kerran toimi. Tsekkaa nyt kuitenkin josko sen tuulettimen sais sieltä irti ja vaihdettua omin voimin. Kovin suuresta ongelmasta siinä ei pitäis olla kyse. E: sulle ollaan näköjään myymässä Ahon ABM-nuppia. Siinä on kyllä tarjolla hyvä nuppi hyvään hintaan. Joo, kyllä sille jotain pitää tehdä, täytyypä avata se ja katsoa miltä vaikuttaa. Ja niinhän nuo kovasti väittävät.. :-) | |
![]() 24.11.2011 20:21:07 | |
JuXu: Synkkä yksinpuhelu jatkuu: Siis se sun vahvistin toimii muuten, mutta tuuletin ei pyöri? Termistorin ohittaminen vois auttaa (termistori säätää sen tuulettimen pyörimisnopeutta lämpötilan mukaan), tällöin tuuletin pyörii jatkuvasti täydellä teholla. Sori, missasin tän aiemmin: joo, toimii muuten ihan täydellisesti, mut tuuletin ei pyöri ollenkaan, missään vaiheessa. Aiemmin pyöri silloin tällöin, mutta ei koko ajan silloinkaan, mikä on ymmärtääkseni normaalia? Kerropa lisää tuosta termistorista? | |
![]() 24.11.2011 21:04:04 (muokattu 24.11.2011 21:05:28) | |
fridgebuzz: Sori, missasin tän aiemmin: joo, toimii muuten ihan täydellisesti, mut tuuletin ei pyöri ollenkaan, missään vaiheessa. Aiemmin pyöri silloin tällöin, mutta ei koko ajan silloinkaan, mikä on ymmärtääkseni normaalia? Kerropa lisää tuosta termistorista? Termistori on luultavasti jossakin kohtaa siinä tuulettimelle tulevassa johdossa. Termistori on mahdollisesti sellainen normaalin vastuksen näköinen komponentti, joka on saatettu piilottaa kutistesukan sisään. Saattaa olla että siinä on vain kosketushäiriö liitoksessa tai sitten se termistori on rikki. Kun sen termistorin poistaa välistä niin tuulettimen pitäisi pyöriä koko ajan täysillä. En kuollaksenikaan muista, miten se kytkentä siinä Little Giantissa on. E: hirveästi spekulaatiota tuossa mun kirjoituksessa mutta vilkaise sinne vahvisimen sisään, kyllä se termistori siellä on. | |
![]() 25.11.2011 08:04:35 | |
JuXu: E: hirveästi spekulaatiota tuossa mun kirjoituksessa mutta vilkaise sinne vahvisimen sisään, kyllä se termistori siellä on. Pitääpä vilkasta kun käväsen treeniksellä, kiitos paljon neuvoista. Laitan updatea kunhan homma etenee. | |
![]() 22.12.2011 11:15:38 (muokattu 22.12.2011 11:22:15) | |
Saaga jatkuu; termistoria ei ole ainakaan tuulettimen johdoissa. Nappasin koko tuulettimen irti, se on malliltaan T&T 7010 eli 70mm kanttiinsa ja 10mm paksu, 24VDC. Jatkokysymys kuuluu, mistä vastaava? SP-Elektroniikalta ei pikaisen haun mukaan löydy sopivan kokoista. Vahvistin lähtee muuten myyntiin heti kun saan sen korjattua, vink vink. Tilalle tuli ABM500 RC EVO III. EDIT: T&T:n sivuilta (http://www.tranyoung.com.tw/contact.shtml) löytyikin suomalainen maahantuoja http://www.oemelectronics.fi EDIT2: Ainiin, onhan täällä myös elektroniikka-palsta.. | |
![]() 14.02.2012 11:36:34 | |
fridgebuzz: Jatkokysymys kuuluu, mistä vastaava? Ei ainakaan noiden tuulettimien maahantuojalta; minimitilaus tehtaalta on 100kpl. Ja ihan vaan tulevaisuutta varten infona vinkki elektroniikkapalstan jelppikerhosta: "Hieman erikoinen koko tuo on. Voi olla, että joudut tekemään sovituspellin ja laittamaan 50x50x10mm 12VDC tuulettimen ja sille sähköt kahden 100 ohm 2 W vastuksen jännitteenjakajalla." Tuskin jaksan alkaa tätä itse säätämään, kun uusi Ashdown on jo tilalla. Joten torille vaan.. | |
![]() 14.02.2012 16:47:01 | |
Noista kaapeista vielä, kun joku vissiin kaipasi kokemuksia. Mulla oli tommonen MAG410T -skobe ja totesin hinta-laadultaan hyväksi huotteeksi. Jostain kuulin legendaa, että niissä vanhoissa sinisillä elementeillä varustetuissa kaapeissa (joka mulla oli) olis jollain tavalla laadukkaammat elementit, ja ainakin toi mun yksilö kesti hyvin hevitykityksessä vuosia, ja kestää edelleen uudella omistajallaan. Uudemmasta mustaelementtisestä ei ole kokemuksia. Kaapin rakenne on tukevaa mdf:ää ja painoa about sen verran kun muissakin 4x10:ssä. Muistaakseni yksi pystysuuntainen tukilevy siellä sisällä meni koppaa jäykistämässä. Soundi ei tietty erottelevuudeltaan pärjää tolle nykyiselle SWR:lle, mutta hinta-laatu tossa on kova. Käytettynä saa välillä alle kahteen hunttiinkin. 300W Hartkella tuli välillä luukutettua tota aika kovallakin ja pienellä ruuvaamisella tosta sai ihan hyvää soundia irti. Pillistä otin heti kättelyssä piuhan irti, koska en yläpääkihinää soundissa kaivannut, ja uskoin sen olevan muutenkin eka komponentti mikä tossa hajoaa. On se. | |
![]() 20.02.2012 19:15:20 | |
onko kellään kokemuksia ashdownin 6x10 kaapista?? oli thomanilla aika halvalla nii rupes kiinnostaan.. | |
![]() 29.08.2012 18:36:23 | |
Mulla ABM-sarjan 575W 210 combo ABM115 -lisäkaapin kanssa ja hyvin on toiminut. Nyt tosin olen vaihtamassa 410-kaappiin ihan vaan vaihtelun vuoksi. (Osatakaa, ostakaa) Ei ole ollut yhtikäs mitään vikaa mun kamoissa, vaikka Ashdownia vähän parjataankin. Diggaan soundista, ulkonäöstä ja monipuolisuudesta. Piste. Your arms are too short to box with God | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)