Aihe: Brittiläiset "Vintage"-bassovahvarit ja kaapit
1 2 3 4 5 6 7 8 9
J.Hollström
20.09.2007 23:08:25
"Certainly one of the most famous guitarists to endorse the brand in the early days was Pete Townshend of the Who. Dave Reeves had made the Townshend connection earlier via the original SOUND CITY heads that Pete used. By February 1970 when the famous "Live at Leeds" concert occurred, The Who stage was full of Hiwatts."

http://mhuss.com/Hiwatt/history.html
"I can't think of anything more exciting than tone hunting" -John Mayer
okabass
20.09.2007 23:24:14 (muokattu 20.09.2007 23:24:34)
Kaveri testasi kerran kitaralla; hyvä Malcom Young/Pete Townshend -soundi kun laittoi melkein täysille, mutta taju ja kuulo meinas lähteä.:)

MOI

Muistan jostain haastattelusta (Jagger?) lukeneeni jotain tällaista, että jotkut olivat ottaneet "ilmaiset kännit" menemällä Whon keikalla ihan lähelle kaiuttimia. Volumi oli niin kova, että tasapainoelin (?) meni sekaisin ja alkoi "heittämään". Voipi olla ihan tarua.
Ceterum censeo moderator esse delendam
2541
20.09.2007 23:43:40

Hatunnosto Dave Reevesille.

Hattua nostaa myös tämä firma:
http://www.reevesamps.com/default.htm

Cheap Trickin Tom Petersson käyttää Reevesiä ja vanhoja Hiwattejaan myös. Miehellä oli myös vakuuttavan näköinen Hiwatt -seinämä "Live At Budokanin" aikoina.
rattledad
20.09.2007 23:47:22 (muokattu 20.09.2007 23:47:47)

Kaveri testasi kerran kitaralla; hyvä Malcom Young/Pete Townshend -soundi kun laittoi melkein täysille, mutta taju ja kuulo meinas lähteä.:)

Kuinkas tuo eroaa 70-lubun marshalleista? 4xEL34 näyttää olevan pääteputkina Hiwattissakin. Puolitettavissa kitaraa varten varmaan, mutta ilmeisesti säröytyy marsua myöhemmin.
J.Hollström
21.09.2007 08:45:36
Hattua nostaa myös tämä firma:
http://www.reevesamps.com/default.htm

Joo, kiitti. Kävin kuuntelemassa näytteitä ja olen kusessa... Tone melko lailla kohdillaan.
Teijo K.
21.09.2007 10:14:40

Joo, kiitti. Kävin kuuntelemassa näytteitä ja olen kusessa... Tone melko lailla kohdillaan.

Mut katoppa tuota ulkoasua. Väriä lukuunottamatta ihan yksi yhteen Marshall JMP.

:)
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend.
J.Hollström
21.09.2007 10:29:45
Mut katoppa tuota ulkoasua. Väriä lukuunottamatta ihan yksi yhteen Marshall JMP.

:)

Meinaatko että olis härski KOPIO?
Teijo K.
21.09.2007 10:53:07

Meinaatko että olis härski KOPIO?

Onhan se, valitettavasti.

M.Hanski
21.09.2007 11:10:01 (muokattu 21.09.2007 11:10:15)
Onhan se, valitettavasti.

Entä jos se on parempi ku alkuperäinen? Tekeekö se kopioinnista hyväksyttävämpää?
Teijo K.
21.09.2007 11:17:39

Entä jos se on parempi ku alkuperäinen? Tekeekö se kopioinnista hyväksyttävämpää?

No sitä varmaan kannattaa kysyä näiltä kopioinnin vastustajilta. Kun niitä nyt on tässä pyörinyt pari aika aktiivisina. Varmaan tiedät itsekin keitä tarkoitan. Ei millään pahalla ketään vastaan.

J.Hollström
21.09.2007 11:18:26
Kefiiri
21.09.2007 11:19:26

Ei tietenkään tee. Marsutkin oli alkuun Fenderin kopioita. Hyh-hyh.
Teijo K.
21.09.2007 11:19:31

Onhan noissa jotain ulkonäöksellistä yhtäläisyyttä.
http://www.reevesamps.com/enlarge_c_lead_head_red.htm
http://www.drtube.com/schematics/marshall/1959red-pic73.jpg

Lähempänähän tuo esikuvaansa on kuin eräskin Rockinger aivan vääränmuotoisine talloineen.

J.Hollström
21.09.2007 11:19:33 (muokattu 21.09.2007 11:19:56)
No sitä varmaan kannattaa kysyä näiltä kopioinnin vastustajilta. Kun niitä nyt on tässä pyörinyt pari aika aktiivisina. Varmaan tiedät itsekin keitä tarkoitan. Ei millään pahalla ketään vastaan.

No kyllä minä nyt aloin haistelemaan voimakasta vittuilun makua. Mutta ei too laatikko nyt oo musta mikään issue josta pitäis alkaa tässä yhteydessä vääntämään. Joku roti nyt sentään.
Teijo K.
21.09.2007 11:21:52

No kyllä minä nyt aloin haistelemaan voimakasta vittuilun makua. Mutta ei too laatikko nyt oo musta mikään issue josta pitäis alkaa tässä yhteydessä vääntämään. Joku roti nyt sentään.

No ei ole tarkoitus olla vittuilua. Olen tuota pitempään ihmetellyt että miksi noitten vahvistimien kohdalla ei ole puhuttua kopioinnista juuri ollenkaan vaikka sillä puolella sitä on tapahtunut iät ajat vaikka kuinka paljon. Samaan aikaan soitinpuolella velloo keskustelu kuumana. Pidän sitä vain epäloogisena.

M.Hanski
21.09.2007 11:25:29

Mun mielestä oleellinen ja luonnollinenkin osa tuotekehitystä on ottaa joku toimiva ratkaisu ja parannella sitä. Jos nuo Marsu-kloonit ovat parempaa tekoa kuin alkuperäinen (laadukkaammat komponentit, parempi leiska jne.), niin hyvä vaan.
Santukka
21.09.2007 11:27:27 (muokattu 21.09.2007 11:28:04)
Itteäki ruvennu himottamaan tuommonen Sound-City/Marshall 4x12" stäkki.
Pohjolallaki oli aikoinaan kaksi Sound-City (B vai L100?) -nuppeja ja neljä 4x12" marsua. Päheen näkönen setti.
www.myspace.com/theblueeyedjanes
Kefiiri
21.09.2007 11:29:17
No ei ole tarkoitus olla vittuilua. Olen tuota pitempään ihmetellyt että miksi noitten vahvistimien kohdalla ei ole puhuttua kopioinnista juuri ollenkaan vaikka sillä puolella sitä on tapahtunut iät ajat vaikka kuinka paljon. Samaan aikaan soitinpuolella velloo keskustelu kuumana. Pidän sitä vain epäloogisena.

Hyvä pointtihan tuo oli. Saisivat kukin itse suunnitella omat kuoret vahvareihinsa. Kauheeta marshall-riistoa tuommoinen.
Teijo K.
21.09.2007 11:41:46

Hyvä pointtihan tuo oli. Saisivat kukin itse suunnitella omat kuoret vahvareihinsa. Kauheeta marshall-riistoa tuommoinen.

Marshallin JMP kitaranupin nimikin on Super Lead, toi on Custom Lead. Tuohon kun lisää ulkonäön niin on aika selvää millä puurokupilla tuossa liikutaan.

Unskelotti:

Mikä ettei noinkin, mutta pitäiskö tuon saman päteä sitten soittimiinkin? Sitä mie olen ihmetellyt. Eikös se pitäisi olla kaikki tai ei mitään.

aho
21.09.2007 11:53:20
Munsta tuo brittiläiset on kaikki ollu aika samankaltaisia jo ihan alusta alkaen...
vähemmän on vähemmän
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)