sirdickyj 29.05.2007 22:31:14 | |
---|
Olettaisin, että äänitys- ja miksaustaitojen ollessa kohdillaan pystyy kokolailla millä tahansa sähköbassolla saamaan aikaan hyvän äänitetyn bassosoundin. Vaikka nyt sitten erottuvankin, jos semmosta kaivataan. Näin ei ole, vaan täytyis aina pitää mielessä, että miksaamalla tai millään poppakkonsteilla ei pääsääntöisesti mistään saada semmoista, mitä se ei alunperin ole. Olipa hyvin sanottu...siis; mihinkään ei voi lisätä sellaista, mitä siinä ei alunperinkään ole. Pois saa vaikka mitä. Katsos, eihän Les Paulistakaan saa Telecasterin kuuloista, vaikka kuinka yrittäis. Ehkä sinnepäin, muttei kumminkaan. |
absqua 29.05.2007 22:42:21 | |
---|
Näin ei ole, vaan täytyis aina pitää mielessä, että miksaamalla tai millään poppakkonsteilla ei pääsääntöisesti mistään saada semmoista, mitä se ei alunperin ole. Olipa hyvin sanottu...siis; mihinkään ei voi lisätä sellaista, mitä siinä ei alunperinkään ole. Pois saa vaikka mitä. Katsos, eihän Les Paulistakaan saa Telecasterin kuuloista, vaikka kuinka yrittäis. Ehkä sinnepäin, muttei kumminkaan. Tuo on taivahan tosi. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
sirdickyj 29.05.2007 22:47:27 (muokattu 29.05.2007 22:48:05) | |
---|
Tuo on taivahan tosi. ...paitsi tietenkin kun ostetaan Variax-mallintava basso tai mitä vaan mallintavaa, niistä saa IHAN KAIKKEA, neron aivojen tuotteita, sanoisin, joita köyhät ei vaan tajuu hankkia. Onha päivänselvää, että yhdestä vehkeestä voi löytyä iha kaikki. |
absqua 29.05.2007 23:10:42 | |
---|
...paitsi tietenkin kun ostetaan Variax-mallintava basso tai mitä vaan mallintavaa, niistä saa IHAN KAIKKEA, neron aivojen tuotteita, sanoisin, joita köyhät ei vaan tajuu hankkia. Onha päivänselvää, että yhdestä vehkeestä voi löytyä iha kaikki. Onhan takkavideokin kieltämättä aika tunnelmallinen. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Samu S. 30.05.2007 01:03:22 | |
---|
Jaaha. Peliväline on sitten varmaan valikoitava huolella ettei tule hankaluuksia... mutta äänitystekniset asiat sikseen. Jotta tää nyt taas liittyis niihin Music Man -bassoihinkin jollain tavalla, niin Ernie Ballin foorumilla julkistettiin tommonen kuva 6-kielisen Bongon ensimmäisestä prototyypistä. Makeelta näyttää sekin: http://www.ernieball.com/users/jon/ … 6_Pics/05_15_Bongo6_h_1st_proto.jpg |
absqua 30.05.2007 01:09:11 | |
---|
Jaaha. Peliväline on sitten varmaan valikoitava huolella ettei tule hankaluuksia... mutta äänitystekniset asiat sikseen. Jotta tää nyt taas liittyis niihin Music Man -bassoihinkin jollain tavalla, niin Ernie Ballin foorumilla julkistettiin tommonen kuva 6-kielisen Bongon ensimmäisestä prototyypistä. Makeelta näyttää sekin: http://www.ernieball.com/users/jon/ … 6_Pics/05_15_Bongo6_h_1st_proto.jpg Noi bongot noin ylipäänsä ovat minusta erittäin hienoja. Vähän tuulettavat tätä vanhoillista kenttää. Designin suhteen ei olla menty aidan matalimmasta laidasta ylitse. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Samu S. 30.05.2007 01:28:30 | |
---|
Noi bongot noin ylipäänsä ovat minusta erittäin hienoja. Vähän tuulettavat tätä vanhoillista kenttää. Designin suhteen ei olla menty aidan matalimmasta laidasta ylitse. Samaa mieltä. Olis hauska päästä testaamaan, mutta ei toki ostamatta. Bongon synnystä on tuolla hyvin juttua: http://www.bovinehost.com/bongo/bongoinfo.html |
Teijo K. 30.05.2007 07:59:57 | |
---|
Jaaha. Peliväline on sitten varmaan valikoitava huolella ettei tule hankaluuksia... mutta äänitystekniset asiat sikseen. Jotta tää nyt taas liittyis niihin Music Man -bassoihinkin jollain tavalla, niin Ernie Ballin foorumilla julkistettiin tommonen kuva 6-kielisen Bongon ensimmäisestä prototyypistä. Makeelta näyttää sekin: http://www.ernieball.com/users/jon/ … 6_Pics/05_15_Bongo6_h_1st_proto.jpg Peliväline musan, soittotyylin ja kuun asennon mukaan. :) Myös dollarin maailmanmarkkinahinta kannattaa huomioida. Todella hienoja nuo bongot. Kyllä tommosella vetäisi. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
Antti K. 30.05.2007 08:27:30 | |
---|
Peliväline musan, soittotyylin ja kuun asennon mukaan. :) Myös dollarin maailmanmarkkinahinta kannattaa huomioida. Todella hienoja nuo bongot. Kyllä tommosella vetäisi. Tämmöselle plösölle niinkuin minä ei Bongo istu mahan päälle lain. Pitää olla vintagempi kampe. * hymiö * Näemmä olohuonesoittaja, kun bändi on enempi tai vähempi telakalla. |
Teijo K. 30.05.2007 08:44:09 | |
---|
Tämmöselle plösölle niinkuin minä ei Bongo istu mahan päälle lain. Pitää olla vintagempi kampe. * hymiö * Miulla on tämä vika, että ahkerasta lihotusyrityksestä huolimatta en plösöydy kunnolla. :( Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
Groovelover 30.05.2007 08:53:10 | |
---|
Vaikka se perinteinen fender-design onkin eniten mieleeni niin Bongo - erityisesti se 4-kielinen - miellyttää silmää, kivalla tavalla kurvikkaan futuristinen muotoilu. Jos olisi ylimääräistä fyrkkaa taskussa polttelemassa niin sellaiselle löytyisi hyvä koti tästä osoitteesta. Stingraytä taikka muutakaan musaria en ole ikinä omistanut; joskus muinoin 80-luvun lopulla olin jo vasuri-stingraytä tilaamassa itselleni, menin liikkeeseen käsirahat lompsassa laittamaan tilauksen tehtaalle mutta sainkin tietää että viikkoa aiemmin oli tehtaalta tullut faksi että toistaiseksi eivät tee vasurisoittimia kun muita tilauksia on niin paljon jonossa. Nythän niitä taas saisi mutta nyt ei ole fyrkkaa; shit happens, kuten sanotaan. "It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976 |
sirdickyj 30.05.2007 09:21:59 (muokattu 30.05.2007 09:22:34) | |
---|
Tämmöselle plösölle niinkuin minä ei Bongo istu mahan päälle lain. Pitää olla vintagempi kampe. * hymiö * Bongo on belsepuubin salaliitto hyvää estetiikkaa vastaan. ...ettei ois vaan Ari Koivusen suunnittelema? |
Karlsson 30.05.2007 09:40:12 | |
---|
Jaaha. Peliväline on sitten varmaan valikoitava huolella ettei tule hankaluuksia... mutta äänitystekniset asiat sikseen. Jotta tää nyt taas liittyis niihin Music Man -bassoihinkin jollain tavalla, niin Ernie Ballin foorumilla julkistettiin tommonen kuva 6-kielisen Bongon ensimmäisestä prototyypistä. Makeelta näyttää sekin: http://www.ernieball.com/users/jon/ … 6_Pics/05_15_Bongo6_h_1st_proto.jpg Miellyttää muuten silmää tommonen mistä paistaa puunsyyt läpi huomattavasti enemmän kuin nuo "umpeenmaalatut" sävyt, mitä yleensä näkee Bongoissa. Mullon kamat. |
absqua 30.05.2007 09:42:27 | |
---|
Bongo on belsepuubin salaliitto hyvää estetiikkaa vastaan. ...ettei ois vaan Ari Koivusen suunnittelema? Ai. Mä luulin että 6-kielinen jalopuubasso olis ollut Arin keksintö? Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Antti K. 30.05.2007 09:43:33 | |
---|
Miulla on tämä vika, että ahkerasta lihotusyrityksestä huolimatta en plösöydy kunnolla. :( Ei kun McLihotuskuurille kuukaudeksi, eiköhän se McPlösöys siitä urkene! ;) Näemmä olohuonesoittaja, kun bändi on enempi tai vähempi telakalla. |
Teijo K. 30.05.2007 09:48:29 | |
---|
Ei kun McLihotuskuurille kuukaudeksi, eiköhän se McPlösöys siitä urkene! ;) En kyllä pysty mäcroskaa syömään kovin pitkään koska omistan vielä jonkinlaiset makuhermot. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
absqua 30.05.2007 09:48:43 | |
---|
Jos nyt hetkeksi palataan musareihin, niin yhden kappaletta Stingrayta omistaneena ja sillä lukuisia keikkoja soittaneena olen sitä mieltä että ainoa vika joka ko. soittimessa oli liittyi juurikin tuohon aiemminkin käsiteltyyn g-kielen (ja vähän d-kielenkin) hukkumiseen bändisoitossa. Yleissoundi noin muuten toimi bändissä hyvin, erityisesti kun asensin bassoon fenderin black nylon-kielet, joilla sai sitä aktiiviyläpäätä sopivasti taitettua. Dissainin puolesta ei ole valittamista yhtään, musari on hiton hieno basso. Kaulakin mukavasti presari-mitoissa, vaikkakin hieman ohuempi harmillisesti. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Antti K. 30.05.2007 09:55:54 | |
---|
Jos nyt hetkeksi palataan musareihin, niin yhden kappaletta Stingrayta omistaneena ja sillä lukuisia keikkoja soittaneena olen sitä mieltä että ainoa vika joka ko. soittimessa oli liittyi juurikin tuohon aiemminkin käsiteltyyn g-kielen (ja vähän d-kielenkin) hukkumiseen bändisoitossa. Yleissoundi noin muuten toimi bändissä hyvin, erityisesti kun asensin bassoon fenderin black nylon-kielet, joilla sai sitä aktiiviyläpäätä sopivasti taitettua. Dissainin puolesta ei ole valittamista yhtään, musari on hiton hieno basso. Kaulakin mukavasti presari-mitoissa, vaikkakin hieman ohuempi harmillisesti. Minun StingRayssani ja aiemmin omistamassani toisessa 79 StingRayssa G-kieli toimii hienosti (vaahterakaulaisia molemmat). Kun taas 87 ruusupuulautaisessa oli toki tämä g-kieliongelma läsnä. Näemmä olohuonesoittaja, kun bändi on enempi tai vähempi telakalla. |
Teijo K. 30.05.2007 09:58:18 | |
---|
Minun StingRayssani ja aiemmin omistamassani toisessa 79 StingRayssa G-kieli toimii hienosti (vaahterakaulaisia molemmat). Kun taas 87 ruusupuulautaisessa oli toki tämä g-kieliongelma läsnä. Miun 199? StingRayssa G-kieli toimi hyvin, otelauta Pao Ferroa. Nauhattomana siinä oli aika paha deadstoppi G-kielellä mutta nauhalliseksi muuttaminen sitä paransi huomattavasti. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
balzary 30.05.2007 09:58:23 | |
---|
Hieno ja hyväsoundinen musari oli itselläni jonkun aikaa. En loppupeleissä tottunut tatsin puolesta pelkällä tallamikillä soittelaan , ja reggaemusaan se soundi nyt ei muutenkaan ihan paras vaihtoehto ollut. Neuserilla soittamaan tottuneena musari jäi olkkarin nurkkaan nyhjöttämään useimmiten himabassotellessani. Kovasti tuli kyllä RHCP:tä släppäiltyä, onhan siinä kuitenkin se Flea-soundi hyvin kohdallaan. Ulkonäkö on kyllä viimeisen päälle rock! |