Aihe: ESP-LTD bassot.
1 2 3 4 5 6 7
BassLass
08.08.2007 15:01:27
Mulla on kakkos bassona f-104 ja sokkona tilasin ja pari vuotta soittelin.
Mukava peli, hyvä soittaa, mutta vähän muotoiluun kyllästyin ja samalla soundipolitiikkaa vaihdoin ku ostin warren.
ps. ois myynnissä ;)

olisin ostamassa tällaista bassoa itsekkin.
että voisiko joku kertoa hieman lisää tästä kyseisestä mallista?
sopiiko tyyliin kun soitetaan mokoman ja stam1nan kaltaista musiikkia?
entinen soitin oli tanglewood rebel, mutta myin sen innostuksen puutteen vuoksi.
kuinka suuri ero tällä bassolla on tuohon woodiin?
rUSTED
09.08.2007 17:04:03
olisin ostamassa tällaista bassoa itsekkin.
että voisiko joku kertoa hieman lisää tästä kyseisestä mallista?
sopiiko tyyliin kun soitetaan mokoman ja stam1nan kaltaista musiikkia?
entinen soitin oli tanglewood rebel, mutta myin sen innostuksen puutteen vuoksi.
kuinka suuri ero tällä bassolla on tuohon woodiin?

no ite soitin juurikin mokomaa ja stam1naa ja muuten sen linjan musiikkia bändissä ja kyllä se minusta istu oikein mukavasti siihen. Body on sitä halvinta puuta mitä löytyy, agathista, mikä ikinä se sitte suomeks onkaan ja kyllähän se tieten jonku verran soundista huomaa, meikän korvaan erot on niin pieniä että en tosiaankaan sen takia sitä myy. :D Kyseinen puu tekee kuitenki bassosta tosi kevyen ja kaula on ohut, ainaki ku warren halkoon vertaa. Mikithän on espin omat aktiivit niistä lähtee semmonen melko tumma ja paksun olonen soundi, mutta kyllä siitäki sitä kolina soundia irtoaa ku nippeleitä vaan vääntelee. Hieman erottelevampi sais olla noin niinku minun makuun ainaki. Ja ulkonäköki sopii ku nakutettu metalli musiikkiin ;) ja yhä on myynnissä, että jos kiinnostaa niin pistä vaan vaikka pikaviestiä.
Paka88
15.08.2007 22:43:43
Munsta otelaudan epätasaisuus ei ole normaalia minkään hintaisissa bassoissa. Tai ei pitäisi olla.

Tätä mieltä minäkin olen.
Teijo K.
16.08.2007 09:09:05

Tätä mieltä minäkin olen.

Itseasiassa tämän tiedon pohjalta melkein uskaltaisin nyt sitten olettaa, että Musamaailmassa ei takuu toimi niinkuin pitäisi. Sarjassamme hyvä tietää -asioita.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

How many string bass players does it take to change a light bulb? None; the piano player can do that with his left hand.
Paka88
16.08.2007 12:05:31
Itseasiassa tämän tiedon pohjalta melkein uskaltaisin nyt sitten olettaa, että Musamaailmassa ei takuu toimi niinkuin pitäisi. Sarjassamme hyvä tietää -asioita.

Itse petyin kyllä, varsinkin kun niin moni vielä kehuu ko. lafkan palvelua.
Teijo K.
16.08.2007 12:11:09

Itse petyin kyllä, varsinkin kun niin moni vielä kehuu ko. lafkan palvelua.

Melkein soittelisin itse kuluttaja-asiamiehelle.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

How many string bass players does it take to change a light bulb? None; the piano player can do that with his left hand.
kr0n
16.08.2007 12:40:05
Itse harkitsen tässä uuden vehkeen ostamista ja monista vaihtoehdoista nuo F-404FM ja Viper-404 näyttävät kohtuu kivoilta vehkeiltä. Kokeilemaan en ole vielä päässyt joten jos jollain on jotain sanottavaa kyseisistä olisin kiitollinen.
Vittumämitää allekirjota.
Perus basisti
20.11.2007 17:19:46
Oon tässä vähä aikaa katellu Musamaailmasta tota Ltd:n B-254/STBLK.
Ulkonäkö ainaki puree meikäläiseen ja hintakaan ei olis paha, mut tääl on aika hyvin mollattu tota siihen käytettyy Agathis puuta, joten kysymys kuuluu: et mikä sitä puuta vastaan on? Onko se liian raskas vai mitä?
TommiW.
20.11.2007 17:41:55
Oon tässä vähä aikaa katellu Musamaailmasta tota Ltd:n B-254/STBLK.
Ulkonäkö ainaki puree meikäläiseen ja hintakaan ei olis paha, mut tääl on aika hyvin mollattu tota siihen käytettyy Agathis puuta, joten kysymys kuuluu: et mikä sitä puuta vastaan on? Onko se liian raskas vai mitä?

Oman kokemuksen mukaan ongelma noissa bassoissa on se, ettei puut soi kuten pitäisi, vaan akustinen soundi on hyvinkin "plönk". Mutta testaa itse, ja tee valinta oman kokemuksen mukaan!
"sun bassokierto on osottanu että ei oo olemassa sunnäkösii bassoja, on vaa olemassa bassoja!" -Seak
DieGr
23.11.2007 23:21:48
Oman kokemuksen mukaan ongelma noissa bassoissa on se, ettei puut soi kuten pitäisi, vaan akustinen soundi on hyvinkin "plönk". Mutta testaa itse, ja tee valinta oman kokemuksen mukaan!

Jotenkin näin itsellenikin olen perustellut, kun olen hakemassa f-254:lle seuraajaksi warwickia kun rahatilanne antaa vähän myötää.
Tarviiko aina vittuilla?... Me ollaan jo muutenki häviöllä.
HengaPH
26.11.2007 20:11:31

Ite Vedän Viper 404 eli sielt vähä kalliimmast pääst Ltd malleis ja ollu tosi tyytyväine! soitettavuus o erittäin hyvä ja näytää hyvält ;)... aatellu kyl ostaa iha Espin jossai vaihees.
Tittidii
vohvelitaikina
28.11.2007 16:40:35
Itse omsitan ESP-LTD f-255 FM basson :). Todella hyvä, soi kivasti ,mutta paksuimmalle kielelle ei kovin minun soitossa löydy käyttöä ja sitten vieläpä bassossa oli kosketushäiriö, joten käytin korjautuksessa niin kyllä alko pelaamaan. mahtava basso vaikka itse sanonkin :).
Master Of Puppets
vohvelitaikina
31.03.2008 16:33:59
Mul on ESP-LTD f-255 FM jossa on kosketushäiriö :S eli se suhisee vimmatusti... semmonen SHHHHHHHHHHHHHHH:S
Master Of Puppets
Seljanmarja
31.03.2008 17:57:23
Aika jännää, mulla pimahti tänää treeneis toi B-50, mutta se tais olla kyllä pitkälti piuhan vika, ääni kuulu, mutta säristen ja pätkien.
The freakiest show I know Is the show of my own
Rocco_Longfella
31.03.2008 19:08:41
Hain juuri pari päivää sitten rumpaliltani vanhan B-50seni. Mukavaa nähdä vanhaa kaveriaan pitkästä aikaa.

Yleensä aikaa kultaa muistot, mutta tällä kertaa kävikin toisin päin. Muistin, että se olisi ihan ritsa, mutta hyvä pelihän se on soittaa, kun vain saa peukalon totuteltua pieneen tilaan kaulamikin kyljessä. Aika pahasti se ruuvi edessä.

Saundit nyt on vähän mitä on, mutta kyllä se siitä, kun ruuvailee vahvistinta, eikä kuuntele niin tarkasti. :)
Ehkä parempikin se ohkaisempi ääni, kun kotona soitan kuulokkeilla melkein aina. Kestää pää paremmin, kun ei kokoajan jymise aivotärähdyksen partaalla.

IMO ihan hyvä basso aloittelijalle, jos vain saa hyvän yksilön. Hinta-laatu-suhde kohdallaan, hyvä tatsi, kieliä oikea määrä, eikä se niin pahan näköinen ole. Jos tykkää mustasta.
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
Kärtsy
01.04.2008 14:00:29
Itsekin omistan tuon kyseisen B-50 basson ja vikoina siinä nyt on ollut että potikat ovat ruvenneet pyörimään paikallaan ja e kieli pitää merkillistä surinaa. Muuten kyllä ihan suht. hyvä hintaansa verrattuna.
Fell On Black Days...
McWall
01.04.2008 15:43:49
Itsellä oli ja on ltd-b50, nykyää lähinnä pölyttyy uuden halon hankittuani. Omakohtaiset kokemukset laitteesta ovat hirveitä. Hermot menivät lopullisesti kun omistettuani laitteen 3 vuotta suoritin pitkästä aikaa perusoperaatiota eli kielien vaihtoa, kielien irrotessa tallasta niin sanotusti pamahti ruuvit vittuun. Ei löytyny mistää päi reenistä ja varaosia hankkimaa. Uusia kieliä mallatessani satula lohkesi, vaikka kielet olivat samaa paksuutta mitä aikasemminkin käytin, ja uutta satulaa hommaamaan. Viimeinen piikki oli se kun viritin uusia kieliä paikalleen, niin virittimeni hajosivat, en sitte tiiä kui mahollista, koska en kerennyt edes virittää laitetta mihinkään vireeseen vaan laitoin kielet vasta paikalleen. E ja A kielten virittimien hammasrattaista olivat lohenneet noin 1/4 matkalta hampaat irti.

En suosittele, kuittaan.
Seljanmarja
01.04.2008 18:12:57
Aika monella tuo B-50 näyttäisi temppuilevan.
Mun yksilössä todellakin valmistusvireenä kiero kaula -> kielet särisee, ellei niitä säädä tietylle korkeudelle ja se osa, mihin bassossa tungetaan plugi, ei pysy millään kiinni. Muuten se on ihan kelpo peli näin enää vain nimellisesti aloittelijalle. Kielet vaihdoin vuoden alussa, eikä niitten kanssa mitään ongelmaa ollut, mitä nyt aluksi särisi tavallista enemmän, mutta sekin asettu säätöjen myötä. Kesällä kyllä hankinnassa vähän laadukkaampaa settiä.
The freakiest show I know Is the show of my own
McWall
01.04.2008 21:08:48
se osa, mihin bassossa tungetaan plugi, ei pysy millään kiinni.

Tosiaan oli mullakin sen jakin kanssa ongelmia joskus, mutta vaihoin senki aikanaa. Uus jakki pelitti kyllä sitte iha hyvi.
Zockeri
25.07.2008 13:31:17
Kenelläkään kokemusta B-55 bassosta? Oon ajatellu ostaa semmosen ensimmäiseksi bassoksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)