Aihe: kannattaako ostaa?
1 2 3
Teijo K.
08.11.2006 22:28:35

Juu kiitos ehdotuksista! Ibanezilla ja Squierillahan on myös noita aloitus-settejä missä tulee kaikki mukana. Miten olis tällainen, ulkonäöpn puolesta käy loistavasti ja hintakin on hyvä: http://www.musik-service.de/Bassgit … -Yamaha-RBX-170-prx395570802de.aspx

Kyseessä siis Yamahan RBX-170. Tuo punainen värikin olis miellyttävä mulle.

Etsin siis bassoa joka olisi helppo soittaa, kielet mielellään tarpeeksi löysän tuntuiset ja tuntuma muutenkin sellainen ettei tarvitse liikaa voimaa esim. painaa kieliä alas.

Olen soittanut muutamaa bassoa jossa kielet on hankala painaa fretboardia vasten. Haussa olisi siis basso joka olisi kuin nylonkielinen kitara teräskielisiin verrattuna.
Yksi tällainen mukavan tuntuinen oli Epihonen "Gothic" Thunderbird.

Minusta tuo on säätökysymys. Oikeastaan mistä vain normaalista perusnelarista saa säätämällä helpposoittoisen. Toiset vaatii enemmän viilaa ja toiset vähemmän, mutta kaikista saa.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
entrenous
08.11.2006 22:45:39
Itse soittelin ensimmäiset kolme vuottani juurikin tuollaisella Yamaha RBX-170, ihan pätevä peli, ei painavin malli, pitkä kaula, J-mikeistä ei lähtenyt, ainakaan mun kielillä millonkaan yksinään kauheen mielenkiintosta ääntä, mutta P-mikeillä pärjäs hienosti alottelevan poppoon reeneissä. Kyytipojaksi ostin Behringerin BX600, eli koko alottelupakkaukselle tuli hintaa Thomannillta sillon n. 400e.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)