Aihe: Tyytyväinen bassosoundiin
1 2 3
Keny
28.10.2005 11:48:07
En, emmä vaa jaksa sitä hymiötä käyttää. Sen sijaan voisinkin laittaa tähä persiön:

( * )

öh luulin et olin faq:ssa.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Karlsson
28.10.2005 11:48:37
öh luulin et olin faq:ssa.

( € )
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
J.Hollström
28.10.2005 12:29:52
No, siis se että Jamersonin aikana tuotettu soundi oli olosuhteiden sanelema, eikä ihanne, ei vaikuta siihen, että nykypäivänä se kuulosta makealta. Vähän hassua asetella asia niin, että "toi tumppu on mennävuosien höpinää! Nykyää vedetään tälläsellä pihinällä, tää on tätä päivää!".

Kuka tässä nyt mitään pihinää on peräänkuuluttanut? Jos noissa Motown-biiseissä olis joku muu bassosoundi, niin sen perään kuolattaisiin ihan samalla tavalla (paitsi jotkut tahot), ja saattasi kuulostaa jopa joidenkin korvaan paljon paremmalta. Eikähöhän se pointti niissä bassoissa ole enemmän siinä mitä on soitettu kun se että millä soundilla.

Miunsta!
Boxeri
28.10.2005 12:37:47
Mulle SE oikea soundi löytyi, kun hommasin kunnollisen putkietusen puoli vuotta sitten. Nyt irtoaa hyvä botnepörinä, joka tuntuu koko kropassa. Siiihen tykästyy joka soittokerralla aina uudelleen.

Ahaa.. olet siis edelleen tyytyväinen Fenderin TBP-1:seen. Joo kova hinku ois ittelläkin laittaa tilaukseen mutta pitää vielä laittaa eurotriviin ja kattoa ensin mitä jää jäljelle kun eläminen, velat, verot, odottamattomat asiat ja vastoinkäymiset on maksettu.. Ehkä sitten...
"Alkoholi maistuu ja asiat tuntuvat luistavan"
Karlsson
28.10.2005 12:41:11
Kuka tässä nyt mitään pihinää on peräänkuuluttanut?

Se oli satiirinen esimerkki, ei lueta tätä kuin piru raamattua.

Jos noissa Motown-biiseissä olis joku muu bassosoundi, niin sen perään kuolattaisiin ihan samalla tavalla (paitsi jotkut tahot), ja saattasi kuulostaa jopa joidenkin korvaan paljon paremmalta.

No, kun tuosta minut suljit pois, niin en voi omasta puolestani puhua, joten yleisluontoisesti: Tumppusoundiko ei voisi olla yhtään kenenkään mielestä makee, jos sillä ei olisi soitettu ties kuin kauhee pino hittejä?

Eikähöhän se pointti niissä bassoissa ole enemmän siinä mitä on soitettu kun se että millä soundilla.

Eix tässä kuitenkin puhuttu nimenomaan soundeista tällä kertaa? Ja mun mielestä soundi monesti vaikuttaa siihen mitä soitetaan, vaikkei se se pääpointti tosiaankaan ole, tietty.

Miunsta!

So fak.
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
TommiW.
29.10.2005 05:22:58
Päk tu topik,

Minoon ihan tyytyväinen soundiini, potkuva ja murinaa löytyy sopivassa määrin eikä tehot lopu kesken, ainova asia jota kaipaisin olisi kunnon kompressointi soundiin. Tulee soitettua liikaa turhaa paskaa ja se paska kuulostaa paskalta ilman kompuraa.

Ja ei, sitä paskaa ei voi olla soittamati.
"Veät LSD:tä ja korotat huonekorkeutta ni kylä lähtee!" -Seer-O
Villek
29.10.2005 12:01:04
Mulla on ollu jo melkein 10v customoitu Fender jazz, EMG aktiivit, shaller talla, Warmoth kaula ( piru kuns sais saman laatu bodyn jostain) Soi ja on kouraan passeli. Vahvistimena Hartke 200w combo 15 elementillä. Ilmeisesti loistoyksilö kun näitä haukkuja kuuntelee. Kaiken kaikkiaan kombinaatio toimii, volaa on ja potkua alpään murinaan, hevistä humppaan ja herkkyyttä niin että välillä säikkyy=).

PS. Jos jollain tietoa Warmoth saatavuudesta tai porukkaa joka tilailee niitä USA:sta olisin erittäin kiinnostunu. On meinaa laatu kamaa!
mr.bungle
30.10.2005 16:02:43

Mullon ainakin monta saundia. Saundi vaikuttaa muuten yllättävän paljon soittotekniikkaankin, että sen jenkkifoorumin "sound is in the fingers"-fraasiin ei kannata nojautua. Joskus homma on toisinkin päin.

Ikinä bassosaundi ei kuitenkaan saa olla epäselvää muhjua. Edes flatwound-presarilla vedettäessä. Mun stacki ei oo tässä suhteessa kovin hyvä, eli en voi sanoa olevani täysin tyytyväinen treeni/lavasaundiin.

Bassot onkin sitten vitu kovia (tm).
bassolla hanuriin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)