Aihe: G&L & G&L-Tribute bassot
1 2 3 4
Karlsson
26.10.2005 09:33:24
Tuli muuten mieleen S.Otherin aikasemmin heittämä osuva vertaus, mikä kuvastaa ainakin tätä mun ideaa tosta napsusta. Eli eq:sta trebleä nostamalla on yritetty kompensoida yläpään puutetta vanhojen kielien soundissa.
(Tiedän, niiden pitääkin olla kuolleet, mutta kuiteskin)

Hmm, onx tää nyt sitte sitä hihi-kilinää?
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
Keny
26.10.2005 09:34:48
Jeps, mutta toisaalta jos toi Paula ei silleen napsu ja siinä on kuitenkin 18v voimalla ajettu EMG ja kovat puut jne.

niimpä....en tajuu enää.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Teijo K.
26.10.2005 09:34:56

Tuli muuten mieleen S.Otherin aikasemmin heittämä osuva vertaus, mikä kuvastaa ainakin tätä mun ideaa tosta napsusta. Eli eq:sta trebleä nostamalla on yritetty kompensoida yläpään puutetta vanhojen kielien soundissa.
(Tiedän, niiden pitääkin olla kuolleet, mutta kuiteskin)

Yksi mikä noita yläpäitä syö, on jos tekee huolimattomasti kuivatuista puista. En noista muista tiedä, mutta tavallisesti juotettavasta lähteestä olen kuullut että Neuserilla olisi ollut tuollaista ongelmaa jossain vaiheessa tuotantoa. Että voisi kuvitella sen sitten vaatineen kompensaatioliikkeitä jossain muualla.
Munsta.
Teijo K.
26.10.2005 09:35:50 (muokattu 26.10.2005 09:37:19)

niimpä....en tajuu enää.

Ehkä se Paulan salaisuus on sitten siinä, että siinä ei ole mitään säätimiä, saati eqta? Muuten en tajua minäkään.

Edit, Pah, oon vaan niin hyvä.
Munsta.
balzary
26.10.2005 09:39:30 (muokattu 26.10.2005 09:43:46)

Yksi mikä noita yläpäitä syö, on jos tekee huolimattomasti kuivatuista puista. En noista muista tiedä, mutta tavallisesti juotettavasta lähteestä olen kuullut että Neuserilla olisi ollut tuollaista ongelmaa jossain vaiheessa tuotantoa. Että voisi kuvitella sen sitten vaatineen kompensaatioliikkeitä jossain muualla.

No, toisaalta ei toi mitenkään tumppubasso ole etunen ohitettunakaan. (Paitsi tietty nyt, kun siinä on flätit kiinni)
Joo, eiköhän tää mun 2 senttiä oo tässä siihen asti, kun löydän niitä klippejä koneelta.
World domination equals world suffocation
It's dread out there you know!
Bassballs
26.10.2005 18:32:41

Jos tästä lähtisin vaikka lähikapakkiin tilaamaan yhden "Korkean Napsun"...
Elämässä pitää olla runkkua!!!
Jalmus
26.10.2005 19:54:57
Jos tästä lähtisin vaikka lähikapakkiin tilaamaan yhden "Korkean Napsun"...

Ja jos sulla oikein hyvä säkä siellä Jokelassa käy, niin saatat saada "tuima napsun"...
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
LA60BL
27.10.2005 11:20:27
Ostin kyseisen basson tänä syksynä. Malli on standard musta.

Kokemuksia:
- Ensimmäisessä (demosoitin) oli häikkää elektroniikassa, potikat rohisi ja signaali pätki. Tämä oli jo myyvän liikkeen tiedossa ja he tilasivat tilalle uuden.
- Saamassani uudessa oli kytkimet vähän mitenpäin sattuu. Helppo korjaus kääntää ne loogiseen suuntaan.
- Kielten ja tallan maadoitus ei toiminut. Helppo korjaus laittaa tallan alla oleva piuhan pää oikeaan paikkaan. Se ei koskenut metalliin ollenkaan.
- Kaularaudan säätö älyttömän tiukka. Avasin kokonaan ja sehän oli selvästi ruosteessa mutterin ja raudan kierre. CRC:tä kehiin ja hyvin toimii taas.
- Mikkien kolot ja potikkapesä on maalattu jollain sähköäjohtavalla maalilla. Mikkipesässä oli maadoitus piuhan ruuvi vedetty paperitarran (rungon tyyppi#) läpi. No eihän se paperi mitään johda.
- Kaulan ja rungon liitogsessa oli puuroskaa ja rungossa maalikökköja. Hioin rungon puolesta sileämmäksi ja poistin ylimääräiset roskat. Lisäksi ruuvien reiät rungossa oli niin pienet että ruuvien kierteet ahdisti jo siinä, jolloin varsinainen kiristysvoima ei täysin tule kaulan puulle. Helppo korjata. Joku ihme hiomapaperin pala oli pantu "tilt" säädöksi. Täysin tarpeeton, pois vaan ja hyvin pelaa.
- Olen soittanut tällä Laneyn LA60BL putkinuppiin ja vanhaan Kustom250 nuppiin. Soundit loistavat, "tanakka soundi" kehui ammattimies keikalla...
- Mikkien taso on kova, voi mennä helposti etuaste putkivehkeessä kuralle.
- Hyvä soitin (materiaalit) , mutta huolimatonta työtä kasauksessa. Helppoja fiksata, mutta oishan tuon voinut heti tehdä kunnolla.

Olen kyllä soitettavuuteen ja soundeihin tyytyväinen ja onpahan noita joutunut kyllä yleensä kaikkia soittimia (USA Fender ym..) hiukan fiksailemaan.
Staalo
27.10.2005 11:28:51
Eipäs vedetä nyt hyvää ketjua dadaksi, geeällistä ei ole tosiaan ollut täällä pahemmin juttua.

Ostin juuri tässä taannoin G&L El Toron, ja se on kyllä paras soitin niistä mitkä meikäläisen karvaisissa kämmenissä on pyörineet, kotona tai kaupassa.
Erilaisia ääniä löytyy niiden kliksuttimien takaa niin pirusti, mutta eniten olen tykästynyt sarjaankytkettyjen mikkien mahtibotne -soundiin.

Kävin myös paikallisessa testailemassa L-2000:n tribuuttiversioita. Hintaansa nähden laatupeli sekin, soundien puolesta ei tarvitse paljoa häpeillä.
Potikoissa tuntui olevan jotain kähnää parissakin yksilössä, kuuleman mukaan ne potikat olisivat se heikoin lenkki noissa tribuuteissa. Saattaa olla että sattui vain rähmäkäpälien köpöstelemät kappaleet testiin.
Saaks lähettää terveisiä?
helperi
27.10.2005 16:46:07
Itse ostin G&L:n L-2000:n vuonna 2000 ja siitä asti olen sillä pääosin soitellut keikat ja tyytyväisyys on ollut korviin pistävää. En sitten tiedä aktiivikilinöistä, soundeissa löytyy varmasti kaikille sopiva.

Tuntuu jopa että olen vaan vuosi vuodelta tyytyväisempi sijoitukseeni. Tribuutteja on pitänyt mennä testailemaan, mutten ole saanut vielä aikaiseksi. Naisia tulee ja menee, mutta me vaan pompotellaan menemään... kaksistaan.

-vanha poika-
On päiviä jolloin...
Bassballs
27.10.2005 19:31:28

Kiits, kiits.
Olen tässä harkinnut tributen ostamista, sillä niiden saatavuus on tällä hetkellä aika hyvä..ainakin täällä susirajalla päin.
Hintaero Tributen ja Custom-Shop G&L:n välillä on niin suuri, että en ole harkinnut viimeksimainitun hankkimista.. ellei sitten paljastu jotain ihan valtavaa laatueroa niiden välillä..

Kävin etsimässä tuota tuima..eikun korkeaa napsua lähimusaliikkeen G&L-tributesta Hartken 3500-humppanupin(ei pahalla, hartken käyttäjät!) ja 4*10XL:n läpi, mutta en löytänyt..

Näissä laatusoittimissa on joskus se hankaluus, että mahdolliset heikot puolet tulevat usein esille vasta pidemmän käytön, pari viikkoa/kuukautta jälkeen..
Elämässä pitää olla runkkua!!!
omarklah
27.10.2005 19:50:51 (muokattu 27.10.2005 19:53:39)

G&L-bassoista ei ole tainnut olla puhetta näillä sivustoilla?? Tai ainakaan en ole huomannut.
Tunnustaako kukaan täällä omistavansa tai ainakin soittaneensa G&L- tai G&L-Tribute -basso(i)lla?
Kertokaa mielipiteenne(tai absoluuttinen totuutenne) ja verratkaa esim.Fendereihin tai Musareihin.

Mulla on ollut Tribute L2500 nyt käytössä vajaan vuoden. Basso on ainakin mun käteeni erinomainen. Soundipuoli on mahtava basson omien säätöjen ansiosta. Nykyisin mulla on potikat muuttumattomina vahvistimessa ja soundit haen pelkästään basson säädöillä. Ja valikoimaa löytyy kyllä :o)

Hinta-/laatusuhde mielestäni erinomainen. Tukevaa tekoa, mun versiossa swamp ash body, jossa kaula kiinni 6:lla ruuvilla. Hardware on mielestäni korkealaatuista ja mikithän on samat kuin G&L:n kalliimmissa bassoissa.

Aino miinus tulee rahisevista potikoista, jotka ovat korealaisvalmisteisia. Mutta ne voi halutessaan vaihtaa laadukkaampiin.

EDIT: Omani ostin täältä, kun oli tarjouksessa: http://www.musik-meisinger.de/new/
Tributet tuolta on näköjään jo loppu, mutta jenkkiläisiä siellä vielä on tarjouksessa (L1500 -> 865 Eur)
Tää sit sanois tälleen...
onde
27.10.2005 21:37:15 (muokattu 27.10.2005 21:40:18)
Mulla oli aikanaan G&L:n Interceptor joka on samaa tavaraa elektroniikaltaan ku muutkin G&L:t.
Soitettavuus oli ihan hyvä paitsi A kielen viidenneltä nauhalta (D) oli se suruisan kuuluisa death pot. Sitä kohtaa kaulalta joutuu kuitenkin aika paljon soittaa joten aloin miettiin vaihtoa.Mikit on tosiaan aika hotteja jotka saavat vahvarin ku vahvarin etusen ruvelle.
Muuten pelihän oli tosi mainio soittovehje hevi musaan ku siitä ittestään saa jo pienen särön aikaseks!
Sitä vaan ihmettelin,että ton hintasessa bassossa toi viimeistely sähkö puolella oli tosi ala-arvosta! Avattuani takapuolelta suojakannen niin kaikki piuhat ja muu elektroniikka oli tungettu tosi törkeesti sekavalle kerälle luukun alle! Muistaakseni jossain vanhassa Riffissä oli tehty tää sama huomio testissä olleesta G&L:n bassosta.
No toivottavasti noissa halppis G&L:issä toi elektroniikka on huolellisemmin tehty .
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
Temetius
28.10.2005 18:58:11 (muokattu 28.10.2005 18:59:45)
Omistan daddy yankeen l-2000. Potikat ei rahise eikä napsua tule vaikka kuinka kovalla kädellä. Myöskään dead spotteja ei ole. Soundit on tiukat ja olen harkinnut tribute 2500:n ostoa. Jee.
I'm Batman
Dark Avenger
04.08.2012 13:37:33
Ei kellään sattuisi Oulussa tai lähiseudulla olemaan viisikielistä Geeällää? Kovin himottaisi hankkia saundien ja olemuksen puolesta L-2500 tribuuttiversio, mutta olisi hyvä tietää sopiiko omaan käteen.
"Korkeakouluissa paskan määrä on vakio, se vain ilmenee eri muodoissa."
PnukBassist
15.08.2012 14:30:41

On vain nelikielinen. Viiskielinen on yhtä hyvä mutta kaula on paksumpi. Hehheh.
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
Siderocks
15.08.2012 23:39:14

En ole nyt varma puhutaanko yhtään samasta asiasta mutta kun on tuosta kolinasta ja napsusta ollut puhetta niin itellä tuntuu että räjähtää korvat irti päästä G&L:n ylämiddlen/treblen kans varsinkin slap/pop-hommissa. Eikä mitenkään hyvällä tavalla. Tuossa kuuluu selkeesti http://www.youtube.com/watch?v=WT4A … mp;feature=player_detailpage#t=142s
www.myspace.com/heavyspacehero
4001V63
30.08.2012 21:25:14
Itselläni ASAT semihollow ja omista bassoistani paras työkalu käteen.
Saundivariaatiot mahtavia ja soitettavuus 10+
lifer
03.12.2012 17:00:05

Kävin tuossa "lähikaupassa" kokeilemassa yhtä G&L-Tributea(malli taisi olla L-2000), eikä se ihan paskalta tuntunut. Tunnustaako kukaan täällä omistavansa tai ainakin soittaneensa G&L- tai G&L-Tribute -basso(i)lla?

Tunnustan omistavani G&L L-2000 tributen. Vuodesta 2006 olen vehkeen kanssa pärjännyt eikä se ole koskaan pettänyt. Muiden puhumasta rähinästä ja pärinästä ja muusta ylimääräisestä en ole joutunut kärsimään. ehkä oma yksilö sattui tulemaan linjalta oikeana päivänä...

Käytin säädettävänä ja perushuollossa vasta tänä vuonna. Aiemmin en ollut huoltoja kaivannut mutta nauhojen hionnan ja intonaation säädön jälkeen kyllä parani.

mitä sitä jaarittelemaan. semmonen laite, että sillä pärjää.
-formal enough for work but colorful enough to be worn to a party-
T.Nick
03.12.2012 20:36:10
Tyrä homma! Jumalast putsi!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)