Aihe: Montako bassoa on tarpeeksi?
1 2 3 4 5 6
sirdickyj
16.09.2005 12:17:00
Kyllä yksi hyvä on tarpeeksi. Sitten jos on vinksahtanut saattaa pystyä perustelemaan itselleen aina yhden lisää. Olen pystynyt 7 kertaa...

Sama ku muijan kanssa! Yks hyvä on tarpeeks, kun vaan tietäs kuka se niistä kaikista on...
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Rämppy
16.09.2005 12:29:08
Älä turhaan yritä rimpuilla, se on ihanan tuntuinen käsissä.

Mitäs kaula ongelmia??

No, tuossa männäviikolla juttelin soitinkorjaajan kanssa. Ja puhe kääntyi Rickenbacker-bassoihin tyyliin "semmoinen on kyllä makee, erikoisen tuntuinen kun on niin ohut runko ja ohut kaula, mutta makee se on ja on persoonallinen ääni jne...". Sanoi vain, että tuo siro kaula, jossa on vähän puuta ja runsaasti kaularautaa, on aika herkkä vääntyilemään, että näitä on aika paljon joutunut korjailemaan kun edes tuplakaularaudan vaikutus ei aina pure. Mutta yhteistuumin tuumasimme, että kyllä se on hieno ja hyvä passo kumminkin. Ja korjaamalla kaikki on kuulemma kuntoon saatu.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
Varaani
16.09.2005 12:31:34
Kaksi.
Jasso ja joku nauhaton viiskielinen.
Teijo K.
16.09.2005 12:32:51

Sam Other= Länsimainen omatunto

Hyvä vaan, että joku sekoittaa asioita keskenään, ei pitäis häiritsemän ketään. Jos tietää omat arvonsa, osaa seistä niiden takana, vaik miten tuulis, eikä niitä pitäis joutua liiemmin perustelemaan.

Hyvin hyppää arvokeskusteluksi.

Paljonko on tarpeeksi? Sitä en tiedä mutta sen tiedän, että minulla on liikaa. Raatsinko luopua yhdestäkään? No en. Kaikki on niin erilaisia että olisi suuria ongelmia päättää mistä luopua. Kondra, 6-kielinen sbasso, nauhaton, 4-kielinen perusbasso, hirveä ritsa.
Munsta.
Basismi
16.09.2005 12:33:02
Neljä noita on nyt ja se kyllä riittäisi jos ne kaikki olis hyviä.
Ja sama naisten suhteen.
Viistous helpottaa soittamista!
sirdickyj
16.09.2005 12:35:17
Neljä noita on nyt ja se kyllä riittäisi jos ne kaikki olis hyviä.
Ja sama naisten suhteen.

Mul on pari, toinen arki- ja toinen juhlakäytössä.

Ja sama bassojen suhteen.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
markotetri
16.09.2005 14:14:17
Nyt on kotona kolme. J, P-kopio ja kehno PJ-ritsa. Nauhaton pitäis saada vielä. Ja Fender Bass VI. Sitten riittäisi vähäksi aikaa. Mutta koskaan bassoja ei ole liikaa. Ei.

Elämäni aikana olen yhden basson pois myynyt, ja se kadutti niin paljon, että päätin olla myymättä soittimia minnekään enää ikinä. Ennemmin hankin vaikka lisää varastotilaa.

Niin ja tietysti, jos kontrabasso ei mahdu autoon, niin sitten tuuba.
Artificiality is normal to the medium.
rijopu
16.09.2005 14:57:11
Hyvä vaan, että joku sekoittaa asioita keskenään, ei pitäis häiritsemän ketään. Jos tietää omat arvonsa, osaa seistä niiden takana, vaik miten tuulis, eikä niitä pitäis joutua liiemmin perustelemaan.

Siinä vaiheessa kun miljardi kiinalaista haluaa kaikki ne samat kulutushyödykkeet, kuin mistä länsimaalaiset ovat tottuneet itekkäästi nauttimaan, niin tulee semmoinen tuuli, ettei pahinkaan egoisti kestä tuiverrusta. Sen takia jo tässä vaiheessa on fiksua tietää oma arvonsa maailmanlaajuisesti ja perustella leveällä perspektiivillä kantansa.

Meikä on muuten mouhonnu koko päivän töissä ja näköjään täällä jatkuu sama tahti. Ihme äijä! Kohta tää irtoo kokonaan lapasesta.
rijopu
16.09.2005 15:02:40
´Ei, sinänsä ettetkö oikeastaan olisi oikeassa, mutta suoraan sanottuna pidetään maailman parannus ja kamakeskustelu erillään. Pliis.

Ainiin! Mä unohdin tuon jalon pyynnön.

Mä olen ajatellut kamatarpeen soundien mukaan. Silloin tarvis olla "tasainen perusbasso", "räyhäkäs musaribasso", "läpirunkosoundinen basso", "pulttikaulasoundinen basso", "kirkassointinen basso" ja nauhaton basso. Ja muutama muu basso erilaisella otelaudalla.
Keny
16.09.2005 15:18:16
Siinä vaiheessa kun miljardi kiinalaista haluaa kaikki ne samat kulutushyödykkeet, kuin mistä länsimaalaiset ovat tottuneet itekkäästi nauttimaan, niin tulee semmoinen tuuli, ettei pahinkaan egoisti kestä tuiverrusta. Sen takia jo tässä vaiheessa on fiksua tietää oma arvonsa maailmanlaajuisesti ja perustella leveällä perspektiivillä kantansa.

Meikä on muuten mouhonnu koko päivän töissä ja näköjään täällä jatkuu sama tahti. Ihme äijä! Kohta tää irtoo kokonaan lapasesta.

En ymmärtäny tosta mitään mut se onkin mun työ.

Yks basso enää.....yks niin sitte on kaikki hyvin.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Prowleri
16.09.2005 15:19:18 (muokattu 16.09.2005 15:20:09)
Talla hetkella nurkissa majailee yksi nauhallinen nelikielinen, yksi nykyisin nauhallinen viisikielinen ja yksi toistaiseksi nauhallinen lyhytkaulainen.

Kaikkia yhdistaa yksinainen humppari. Kaksi mikkia on homojen hommaa!

Tietty sita pari elattia voisi viela hankkia, mikali vain kayttoa alkaa loytya.
HiljaahiljaahiljaahiljaaHILJAA!
Keny
16.09.2005 15:34:04
Ai homojen hommaa.....just.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
chief
16.09.2005 16:37:53
Ai homojen hommaa.....just.

Homoilu on MIESTEN hommaa!
"It's the ear, not the gear. "
Puavali
16.09.2005 16:40:17
Kuusi bassoa on tarpeeksi. Tosin mulla on vaan yksi.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
Nelikielipiru
16.09.2005 18:05:35

No, tuossa männäviikolla juttelin soitinkorjaajan kanssa. Ja puhe kääntyi Rickenbacker-bassoihin tyyliin "semmoinen on kyllä makee, erikoisen tuntuinen kun on niin ohut runko ja ohut kaula, mutta makee se on ja on persoonallinen ääni jne...". Sanoi vain, että tuo siro kaula, jossa on vähän puuta ja runsaasti kaularautaa, on aika herkkä vääntyilemään, että näitä on aika paljon joutunut korjailemaan kun edes tuplakaularaudan vaikutus ei aina pure. Mutta yhteistuumin tuumasimme, että kyllä se on hieno ja hyvä passo kumminkin. Ja korjaamalla kaikki on kuulemma kuntoon saatu.

Hmmm... Mielenkiintoista, itelläni ei oo koskaan ollu mitään ongelmia sen kanssa vaikka saakin välillä aikamoista sapiskaa.. Mutta eipä menny hukkaa tämäkään päivä kun oppi jotain uutta.
Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
Jani The Rock
16.09.2005 18:09:02

Hmmm... Mielenkiintoista, itelläni ei oo koskaan ollu mitään ongelmia sen kanssa vaikka saakin välillä aikamoista sapiskaa.. Mutta eipä menny hukkaa tämäkään päivä kun oppi jotain uutta.

Rickenbackerissa ei ole vikoja, siinä on vain ominaisuuksia.
Daddy Was A Preacher But Mama Was A Go-Go Girl! Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
2541
16.09.2005 20:29:06

*huoh* Ricky! Onneksi tuokin on liian kallis ja ihan varmasti ohutsaundinen.

http://www.kitarapaja.com/pics/br4001792.jpg

Tallamikistä se alapäitä laskeva konkka pois, niin ei ole enää ohutsoundinen.

Kaulaongelmia saattaa olla vanhoissa 4001:ssä, 4003 oli jo varustettu moderneilla kaularaudoilla. Ohuimmat kaulat olivat 60 -luvulla, nykyisissä uusissa 4003:ssa kaula tuntuu jo melkein pölkyltä.
Aminohappo
16.09.2005 21:36:43
Pitää olla ainaski 5.
Tällähetkellä on 2 vasta :/
Moraalisen krapulan syypää on etanoli eli etyylialkoholi, joka lisää tryptofaaniaminohappoa hajottavan entsyymin, tryptofaanipyrrolaasin, tuotantoa.
hemmo
16.09.2005 22:08:59

Tallamikistä se alapäitä laskeva konkka pois, niin ei ole enää ohutsoundinen.

Mun vanhassa eli nelikielipirun nykyisessä sitä konkkaa ei ollu, enää ainakaan. Ohutsaundinen oli. 8-=
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
2541
16.09.2005 22:17:11

Mun vanhassa eli nelikielipirun nykyisessä sitä konkkaa ei ollu, enää ainakaan. Ohutsaundinen oli. 8-=

No onhan se Rickyn perussaundi ehkä vähän ohuehko. Konkallisen tallamikin saundia on ollut hauska verrata konkattomaan: Ei yhtään alapäätä!:) Toimiihan sekin molempien mikkien ollessa päällä ja tietenkin stereona tyyliin Squire tai Lee, mutta omaan makuuni etumikki dominoi silloin liikaa. Tosin joidenkin "Rickenbackeristien" mielestä juuri tuo on se aito Rickenbacker -soundi, vähän niinkuin Gloverilla "Machine Head" -levyllä.

Monikohan Rickenbackerin omistaja edes tiesi tuosta pahamaineisesta kondensaattorista 70 -luvulla? Kaikenlaisia virityksiä on näkynyt, että olisi saatu lisää bassoa, pilaten ainakin ulkonäkö.:) Joskus '83 tai '84 se sitten poistettiin käytöstä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)