Aihe: Rickenbacker
1 2 3 4 518 19 20 21 2225 26 27 28 29
cheez
25.12.2011 17:44:49 (muokattu 25.12.2011 17:54:06)

Onko kukaan ostellut tuota mikkisuojan jättämää koloa täyttämään näitä "Deluxe Treble Pickup Bezel" - härpättimiä? http://www.rickysounds.co.uk/4001v63big.jpg Hiukan hintavaa touhua, sillä pääsääntöisesti hinnat pyörivät siinä 40:n punnan tienoilla. Tuossa on vuoden alussa arsenaaliin tulossa 4003 ja hiukan kiinnostaisi raot jollain täytellä...paitsi ei sillä itse mikkisuojalla :)

Ehdotuksia, ideoita, tyrmäämistä, "Anna olla ja soita sitä bassoa" - henkisiä kehoitusehdotuksia, jotain muuta - mitä?
ninokoo
25.12.2011 20:08:14
cheez: Onko kukaan ostellut tuota mikkisuojan jättämää koloa täyttämään näitä "Deluxe Treble Pickup Bezel" - härpättimiä? http://www.rickysounds.co.uk/4001v63big.jpg Hiukan hintavaa touhua, sillä pääsääntöisesti hinnat pyörivät siinä 40:n punnan tienoilla. Tuossa on vuoden alussa arsenaaliin tulossa 4003 ja hiukan kiinnostaisi raot jollain täytellä...paitsi ei sillä itse mikkisuojalla :)

Ehdotuksia, ideoita, tyrmäämistä, "Anna olla ja soita sitä bassoa" - henkisiä kehoitusehdotuksia, jotain muuta - mitä?

Kyllähän tuota katselin ja meinasin ostaakin mutta ei ole tähän päivään mennessä saanut aikaiseksi. Oikeastaan himoitsin itse enemmän sitä versiota jossa on peukkukolo. Siistiltä ratkaisultahan tuo vaikuttaisi, enkä ideaa omalta kohdaltani vielä haudannut.

Laitoin tosin lopulta tuon Rikun oman mikkisuojan paikoilleen ja ei tuo ole soittamista minulla haitannut.
I always kinda, sorta wished I looked like Elvis
cheez
25.12.2011 21:13:24

ninokoo:Laitoin tosin lopulta tuon Rikun oman mikkisuojan paikoilleen ja ei tuo ole soittamista minulla haitannut.

Tuossa itselleni tulevassa on tuo mikkisuojus joutunut teille tietämättömille joskus historian havinassa ja siitäkin yhtälailla joutuu taalaa maksamaan. Saapi nähdä, että kumpaan päätyy vai päätyykö kumpaankaan.
ninokoo
26.12.2011 10:48:11 (muokattu 26.12.2011 10:49:47)
cheez: Tuossa itselleni tulevassa on tuo mikkisuojus joutunut teille tietämättömille joskus historian havinassa ja siitäkin yhtälailla joutuu taalaa maksamaan. Saapi nähdä, että kumpaan päätyy vai päätyykö kumpaankaan.

No siinä tapauksessa saattaisin itse satsata nimenomaan tuohon linkittämääsi malliin :) Se kun mahdollistaa tallamikin päältä soittamisen. Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia tuon virityksen vaikutuksista soundiin, tuo Rikun oma suojus tuo hiukan semmosta resonanssia sointiin. Varsinkin tuosta tallamikin etupuolelta soitettaessa.

Ilman suojusta itse ainakin raavin sormet jatkuvasti niihin reunoihin ja sotkeuduin koloihin.

Niin ja onnittelut loistavasta valinnasta! Rikun hankkimista ei varmasti tarvitse katua.
Olli.M
26.12.2011 11:29:05
Öpaut viikko sitten rantautui uusi 4003 jetglo. Vuosia kestänyt kaasutus sai päätöksensä. Mikkisuojus saa toistaiseksi ainakin olla paikallaan vaikka se hieman ehkä tiellä onkin. DV247:sta tilasin ja toimituksessa meni kolmisen viikkoa.
Ain't no sunshine when she's gone, and she's always gone too long, anytime she goes away.
cheez
26.12.2011 17:16:29

ninokoo:Niin ja onnittelut loistavasta valinnasta! Rikun hankkimista ei varmasti tarvitse katua.

Keväällä oli pari viikkoa testilainassa 80-90-lukujen taitteen 4003 ja siitä asti olen moista himoinnut. Nyt oli otollinen aika sitten hankkia moinen - eiköhän tässä ole life-time-deal tullut tehtyä. Ensiviikolla haltuun.
dingrecor
27.12.2011 01:43:13 (muokattu 27.12.2011 11:53:33)
onde: Hemmetti!
Mulla on -73 4001 Riku ja ajatellut hinnaks about 700 ekee.
Tarvisko hinta pyyntöö päivittää?

KYLLÄ!!!!!!!

Jos Tuolla myyt Rikun legents bassosi ostan sen VÄLITTÖMÄSTI!

nimittäin olen yli 50v ukko ja ostin 74 vuonna 4001 Rickenbacker basson ja se on todellakin eri peli kuin 4003. Punaisella 4001 rikulla soitteli Beatlesin Paul Mc Cartney myös. Pedanttina säilytin loistavasti bassoa originellissa laukussaan ja myin 2 vuotta sitten pois 2000eurolla täällä m.netissä ja meni heti!

Tosin tarvitsen bassoa ja niimpä ostin Ibanez Roadster -81 basson, yllätyin hyvästä saundista, justiin tanssimusaan, rikuhan on rock basso. Hullu tai viisas olin kun hankin Rikun ja pumputtelin humppaa rokkibassolla, mutta se oli hyvä hankinta. Ibanez toimii tanssimusassa kylläkin paljon paremmin.
Kaikki vanha hitaasti kasvatettu puu on hyvää. Kyllä vintake kepit ym on ne erilaisia kun nämä uustuotteet, asia selviää 20 vuoden kokeilussa.

Elämäni bassot on siis olleet huolettomia toimivia vintakevalintoja.
2 bassoa yhteen elämään on riittänyt varsin hyvin.
tanssimusiikkia vuodesta 1977 alkaen. Keikkoja takana noin 4000kpl
Hannu A
27.12.2011 08:48:33

dingrecor: KYLLÄ!!!!!!!

Jos Tuolla myyt Rikun legents bassosi ostan sen VÄLITTÖMÄSTI!

Ihan ilman sarvia&hampaita

Tuo kirjoitus johon viittaat on kirjoitettu 10.2.2007... Veikkaan, että basso on jo myyty, tai sitten omistaja on järkiintynyt.
"In the early days all I hoped was to make a living out of what I did best. But, since theres no real market for masturbation I had to fall back on my bass playing abilities" -Les Claypool
dingrecor
27.12.2011 11:59:03
kraaps: Ihan ilman sarvia&hampaita

Tuo kirjoitus johon viittaat on kirjoitettu 10.2.2007... Veikkaan, että basso on jo myyty, tai sitten omistaja on järkiintynyt.

Niin varmaan, kirjailin kait taas väärään paikkaan, tuli paniikki puolustaa kaveria :)
tanssimusiikkia vuodesta 1977 alkaen. Keikkoja takana noin 4000kpl
cheez
06.01.2012 12:47:11

http://muusikoiden.net/dyn/users/95006.jpg

Vuosi alkoi mukavasti tummansinisellä Rickenbacker 4003:lla vuodelta 2003. Ai että se käskyttää bassoläjää. Tänään pääsee korkkaamaan livenä kahden basson orkesterimme kera...kollegalla on 80-luvun lopun 4003, joten on sitten kaksi lavalla samanaikaisesti. Eiköhän siitä hyvä tule.
2541
06.01.2012 12:55:24

dingrecor:

nimittäin olen yli 50v ukko ja ostin 74 vuonna 4001 Rickenbacker basson ja se on todellakin eri peli kuin 4003.

On eri peli, mutta ei välttämättä ollenkaan huonossa mielessä. 4003:ssa on esim. huomattavasti helpommin säädettävissä oleva kaula.
2541
06.01.2012 12:55:43

cheez: http://muusikoiden.net/dyn/users/95006.jpg

Vuosi alkoi mukavasti tummansinisellä Rickenbacker 4003:lla vuodelta 2003. Ai että se käskyttää bassoläjää. Tänään pääsee korkkaamaan livenä kahden basson orkesterimme kera...kollegalla on 80-luvun lopun 4003, joten on sitten kaksi lavalla samanaikaisesti. Eiköhän siitä hyvä tule.

Hieno ja hiukka harvinaisempi väri. Onnea!
JussiKoo
06.01.2012 16:36:11
2541: Hieno ja hiukka harvinaisempi väri. Onnea!

Mä pidän tuosta sinisestä kovasti. Oikeastaan voisin ostaa tuommoisen pelkän värin takia.

Onnittelut omistajalle.
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
ninokoo
07.01.2012 19:06:59
cheez: http://muusikoiden.net/dyn/users/95006.jpg

Tämä on nätti. Tykkään! Onnittelut uuden rakkaan johdosta.
cheez
08.01.2012 17:56:15

Kiitosta kosolti kaikille kolmelle. Alta viikon omistamisen jälkeen voin jo sanoa, että tässä on pitopeli ja loppuun asti. Ei ole ikinä kestänyt lavalta yleisön läpi bäkkärille siirtyminen yhtä kauan kuin Rickenbacker-debyytin jälkeen :)
ninokoo
08.01.2012 19:52:00
cheez: Kiitosta kosolti kaikille kolmelle. Alta viikon omistamisen jälkeen voin jo sanoa, että tässä on pitopeli ja loppuun asti. Ei ole ikinä kestänyt lavalta yleisön läpi bäkkärille siirtyminen yhtä kauan kuin Rickenbacker-debyytin jälkeen :)

Tämä on Rikun omistamisen erityispiirteitä. Muistan hyvin ensimmäisen kerran kun vetäisin 'Backerin laukusta treeniksellä, jossa oli vielä toisen bändin ukot pakkailemassa kamojaan. Joka miehen sylissä tuo taisi sillä kertaa käydä koplailtavana. Huomattavasti enemmän herättää kiinnostusta kuin mikään muu basso, varsinkin muusikinharrastajian parissa. Totuttelua vaatii siis tällaiselle vähemmän valoikeilassa viihtyvälle.
2541
08.01.2012 20:04:30

ninokoo: Tämä on Rikun omistamisen erityispiirteitä. Muistan hyvin ensimmäisen kerran kun vetäisin 'Backerin laukusta treeniksellä, jossa oli vielä toisen bändin ukot pakkailemassa kamojaan. Joka miehen sylissä tuo taisi sillä kertaa käydä koplailtavana. Huomattavasti enemmän herättää kiinnostusta kuin mikään muu basso, varsinkin muusikinharrastajian parissa. Totuttelua vaatii siis tällaiselle vähemmän valoikeilassa viihtyvälle.

Ruokolahti vuonna 1991: "Onpas siinä typerän näköinen basso".
Mä vaan
11.01.2012 20:30:10
Ihan heitän kysymyksenä: Onko Rikuja muuta kuin 20-nauhasina? Jos ite nimittäin aion ostaa joskus, niin 22 tarttisin vähintään.
Funkånaut
11.01.2012 22:03:05

Mä vaan: Ihan heitän kysymyksenä: Onko Rikuja muuta kuin 20-nauhasina? Jos ite nimittäin aion ostaa joskus, niin 22 tarttisin vähintään.

Kuinka usein tulee tarve puuttuville neljälle sävelelle 24-nauhaseen verrattuna?
"Kaikilla on omat vahvuutensa. Sattuu vain olemaan niin, että minussa nämä kaikki vahvuudet yhdistyvät." - Paavo Väyrynen Kuuntelen tälläistä
Siderocks
11.01.2012 23:51:14

Mä vaan: Ihan heitän kysymyksenä: Onko Rikuja muuta kuin 20-nauhasina? Jos ite nimittäin aion ostaa joskus, niin 22 tarttisin vähintään.

Mua kiinnoistais tämä kans.
www.myspace.com/heavyspacehero
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)