![]() 31.12.2007 18:32:42 | |
---|---|
Samoin Carol Kaye; se on soittanut monissa hyvissä jutuissa. Ihan tavallistahan se sen soitto on. No ei oo. Okei, sanotaanko, että sellaista, ettei sitä välttämättä hoksaa heti ihmeellisemmäksi. Kayellä on välillä aikamoista ilotulitusta yllättävissäkin paikoissa. Sillä on vaan yks vika soitossaan: Se on sen verran musikaalista ja biisiä palvelevaa, että jää noi ihmeellisyydet ihan huomaamatta. Miksei sekin vaan vois pilittää? "Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner | |
![]() 31.12.2007 18:36:46 | |
No ei oo. Okei, sanotaanko, että sellaista, ettei sitä välttämättä hoksaa heti ihmeellisemmäksi. Kayellä on välillä aikamoista ilotulitusta yllättävissäkin paikoissa. Sillä on vaan yks vika soitossaan: Se on sen verran musikaalista ja biisiä palvelevaa, että jää noi ihmeellisyydet ihan huomaamatta. Miksei sekin vaan vois pilittää? No, mun mielestä tommisa basisteja on paljonkin , jotka jää pimentoon ikuisiks ajoiks. Kun eivät pääse soittamaan niin makeissa asiayhteyksissä. Ei kerta homoa tee! | |
![]() 31.12.2007 18:39:11 | |
No, mun mielestä tommisa basisteja on paljonkin , jotka jää pimentoon ikuisiks ajoiks. Kun eivät pääse soittamaan niin makeissa asiayhteyksissä. Nii, jostain syystä toiset päätyy soittamaan makeissa yhteyksissä ja toiset ei. "Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner | |
![]() 31.12.2007 19:34:17 | |
Nii, jostain syystä toiset päätyy soittamaan makeissa yhteyksissä ja toiset ei. Aina ei mene nallekarkit tasan Älä Turhaan Pelkää Nimeä | |
![]() 31.12.2007 21:30:04 | |
Ime nyt kynttilää Se Entwistlen soitto oli usein semmosta päätöntä kaahausta, vaikka myös helvetin hienoa. Sheehan mm. on maininnut herran esikuvakseen Tim Bogertin ja Leon Wilkesonin ohella. Hyvä basistihan on useinkin sidoksissa siihen, mitä musaa hän soittaa, eihän Jamersonkaan olis kaikkien tiedossa, jos ei olis sattunut soittamaan niin hyvässä yhteydessä. Samoin Carol Kaye; se on soittanut monissa hyvissä jutuissa. Ihan tavallistahan se sen soitto on. Mä diggaan Sheehanin juttuja, koska se soittaa musaa, josta mä diggaan. Wooten on ylivertainen bassonkäsittelijä, musansa ei vaan ole kovin kiinnostavaa. Yngwiekin on helvetin kova kitaristi, vaikka musa on täyttä paskaa. Eoi pidä sekoittaman näitä asioita. Wooten on tehnyt oman jtun tuosta osaamisesta. Vedä sää qvittu päähäs niin saat ikuisen karvalakin. Entwistlen soitto on ollut hienointa bassonsoittoa mitä rock bändeissä on kuultu. Sheehanilla on ihan ok meininki, kunhan se jaksaa pysyä siinä, David Lee Roth aika oli hienoa, Mr Big eka levy menetteli, toisessa oli toinen jalka tuhkauurnassa. Mutta wooten on silti täysi frunkkari. | |
![]() 31.12.2007 21:37:00 | |
Entwistlen soitto on ollut hienointa bassonsoittoa mitä rock bändeissä on kuultu. Eihän sen hienoutta tuossa yllä kiistettykään. Ja kaahausta se myös oli, sopi hyvin The Who:n meininkiin ja Keith Moonin meininkiin. | |
![]() 31.12.2007 22:01:44 | |
No kyllä mä lukutaitoinen olen, karvalakilla vastasin vaan kynttilän imemiseen. | |
![]() 31.12.2007 22:15:21 | |
Hyvä basisti ei ole yhtä kuin hyvä tekninen, virheetön soittaminen. No sen verran nyt pitäisi olla soittamisesta perillä, että tyyppi jota ylistetään parhaista parhaimmaksi pysyisi edes suunnilleen sävellajissa kaahauksensa lomassa. Mutta näähän on mielipiteitä. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. | |
![]() 31.12.2007 22:34:00 | |
No sen verran nyt pitäisi olla soittamisesta perillä, että tyyppi jota ylistetään parhaista parhaimmaksi pysyisi edes suunnilleen sävellajissa kaahauksensa lomassa. Mutta näähän on mielipiteitä. Rapatessa roiskuu aina, hiplatessa ei juuri koskaan. Ennemmin kaahausta kuin tylsää musiikkia. Mutta mielipide juttuhan nämä on. Kyllähän näistä vaittelyn saa aikaiseksi. Mulla on vaan itsellä hyvin selkeä kuva täydellisestä bassosoundista ja soitosta jota kaikista lähimpänä on Entwistle. Musiikillinen/soitannollinen virheettömyys ei tuota välttämättä hyvää musiikkia. | |
![]() 31.12.2007 22:44:01 | |
Entwistlen soitto on ollut hienointa bassonsoittoa mitä rock bändeissä on kuultu. Sheehanilla on ihan ok meininki, kunhan se jaksaa pysyä siinä, David Lee Roth aika oli hienoa, Mr Big eka levy menetteli, toisessa oli toinen jalka tuhkauurnassa. No siehän sälli oot, nyt ymmärrän miks sitte myös Entwistle on se kovin jätkä. Noi DLR ja eka Mr Big on nimenomaan sitä Sheehania, mistä herraa aina kirotaan, eli kikkailua. Skyscraper ja esim. Lean into it saati Bump ahead ovat sitten huomattavasti iisimpää meininkiä, siellä on nauhatonat jne. mikä myös kertoo Sheehanista bändisoittajana. Mutta wooten on silti täysi frunkkari. Ääh, sehän soittaa siinä Flecktonesissakin helvetin hyvin ja iisisti. Se on vaan valinnut basson sen kikkailunsa välineeksi. Sheehanin ja Wootenin groovet on ihan omaa luokkaansa, no doubt. Lapsikin sen ymmärtää. Ei kerta homoa tee! | |
![]() 31.12.2007 22:45:13 | |
Nii, jostain syystä toiset päätyy soittamaan makeissa yhteyksissä ja toiset ei. No noita soittajia ei tuohon aikaan niin kauheesti ollut. Kuvien kumartelua, väitän edelleen, että helvetisti hienoja soittajia, ihan yhtä hienoja kuin esim. Kaye, jää pimentoon, koska tarjontaa on niin perkeleesti ja kaikki klassikkolevyt on jo tehty. Ei kerta homoa tee! | |
![]() 31.12.2007 23:20:31 | |
No noita soittajia ei tuohon aikaan niin kauheesti ollut. Kuvien kumartelua, väitän edelleen, että helvetisti hienoja soittajia, ihan yhtä hienoja kuin esim. Kaye, jää pimentoon, koska tarjontaa on niin perkeleesti ja kaikki klassikkolevyt on jo tehty. Mitähän sä yrität sanoa tolla? Jos esmes omasta mielestäni Kaye on luokiteltavissa yhdeksi "parhaista basisteista", ei sillä ole mitään merkitystä vaikka maailmassa olis biljoona yhtä hyvää tai parempaa soittajaa. Kaye on se niistä, joka on soitollaan tehnyt vaikutuksen, ei kukaan muu niistä biljoonasta. Jos taas yrität sanoa, että Kayen diggailu on isoilta pojilta opittua, niin olet vaan väärässä. Taas. "Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner | |
![]() 31.12.2007 23:25:01 | |
Kaye on se niistä, joka on soitollaan tehnyt vaikutuksen, ei kukaan muu niistä biljoonasta. Ottamatta kantaa siihen onko Carol vai James kaikkien nykyajan sbasistien äiti, niin kopiot on kopioita vaikka olisivat hyviäkin. | |
![]() 31.12.2007 23:35:45 | |
No siehän sälli oot, nyt ymmärrän miks sitte myös Entwistle on se kovin jätkä. Noi DLR ja eka Mr Big on nimenomaan sitä Sheehania, mistä herraa aina kirotaan, eli kikkailua. Skyscraper ja esim. Lean into it saati Bump ahead ovat sitten huomattavasti iisimpää meininkiä, siellä on nauhatonat jne. mikä myös kertoo Sheehanista bändisoittajana. No minä en noista levyistä Sheehania kiroa, mutta ne huomattavasti iisimpää meininkiä levyt ja nauhattomat oli jo särmätöntä AOR:ää joka ei mulle kovin hyvin uppoa. Mua ei puhuttele se miten hyvin ja virheettömästi soittaa vaan mitä soittaa. Ääh, sehän soittaa siinä Flecktonesissakin helvetin hyvin ja iisisti. Se on vaan valinnut basson sen kikkailunsa välineeksi. Sheehanin ja Wootenin groovet on ihan omaa luokkaansa, no doubt. Lapsikin sen ymmärtää. Kikkailis kotonansa, ja niin se varmaan kikkaileekin, mutta en vaan saa makua sen hiplailuun ja peukutteluun. Pelkkä basistin groove ei auta jos soittaa tylsää musiikkia. Groovea löytyy myös muilta menneiden vuosikymmenten basisteilta. | |
![]() 01.01.2008 00:27:16 | |
No minä en noista levyistä Sheehania kiroa, mutta ne huomattavasti iisimpää meininkiä levyt ja nauhattomat oli jo särmätöntä AOR:ää joka ei mulle kovin hyvin uppoa. Mua ei puhuttele se miten hyvin ja virheettömästi soittaa vaan mitä soittaa. ai ne on semmosta? okei. http://www.youtube.com/watch?v=T2bXl5AwX8Q Kikkailis kotonansa, ja niin se varmaan kikkaileekin, mutta en vaan saa makua sen hiplailuun ja peukutteluun. Pelkkä basistin groove ei auta jos soittaa tylsää musiikkia. Groovea löytyy myös muilta menneiden vuosikymmenten basisteilta. No, must tuo Wooten ei tod. hiplaa vaan käskee ihan kunnolla sitä bassoaan. Jos tämä ketju olis "parhaat muusikot" voitaisiin soittajia arvottaa mun mielestä sen mukaan, kuka soittaa parasta musiikkia. Mä ajattelen vaikkapa Pino Palladinoa hyvänä basistina, koska se handlaa Boys of summerin ja Wherever I lay my hatin, samoin kuin Entwistlen paikkauksen. Hän on suvereeni instrumenttinsa hallitsija, BASISTI, riippumatta siitä, pidänkö hänen musiikistaan. Mä pidän jostain Guns and rosesin biiseistäkin, mutta ei Duff Mc Kagan mikään kaksinen basisti ole. Ei kerta homoa tee! | |
![]() 01.01.2008 00:28:40 | |
Ottamatta kantaa siihen onko Carol vai James kaikkien nykyajan sbasistien äiti, niin kopiot on kopioita vaikka olisivat hyviäkin. Niin, noihan riitelee keskenään siitä, kuka kopioi toistaan jo tuolloin, eikä selvyyttä tule, kun kaikki soitti niin samalla tavalla. Kuka nyt on esim. james Jamersonin kopio? Tai Carol Kayen? Tai Bobby Babbitin? Ei kerta homoa tee! | |
![]() 01.01.2008 00:31:37 | |
Mitähän sä yrität sanoa tolla? Jos esmes omasta mielestäni Kaye on luokiteltavissa yhdeksi "parhaista basisteista", ei sillä ole mitään merkitystä vaikka maailmassa olis biljoona yhtä hyvää tai parempaa soittajaa. Kaye on se niistä, joka on soitollaan tehnyt vaikutuksen, ei kukaan muu niistä biljoonasta. Jos taas yrität sanoa, että Kayen diggailu on isoilta pojilta opittua, niin olet vaan väärässä. Taas. En väitä mitään muuta kuin että basso on niin asiayhteyteensä sidottu soitin, että noustakseen esiin hyvänä basistina on usein soitettava jossain hyvässä biisissä bassoa. Jos taas yrittää tehdä jotain muuta, esim. soittaa bassoa itseisarvoisesti, kaikenmaailman spedet kitsee, kuinka pitäis runkata himassaan, ikäänkuin ei vois yrittää tehdä jotain uutta. Ei ennen Mc cartneytäkään kukaan ollut sillee soittanut, dumattiinkohan sitäkin sitten? Ei kerta homoa tee! | |
![]() 01.01.2008 00:36:11 | |
En väitä mitään muuta kuin että basso on niin asiayhteyteensä sidottu soitin, että noustakseen esiin hyvänä basistina on usein soitettava jossain hyvässä biisissä basso Mustakin se se pointti on tässä: paras basisti on se joka soittaa kuhunkin musaan parhaat bassot. Ei se nopein, näppärin tai virtuoosein kaveri juutuubissa. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen | |
![]() 01.01.2008 00:41:22 | |
En väitä mitään muuta kuin että basso on niin asiayhteyteensä sidottu soitin, että noustakseen esiin hyvänä basistina on usein soitettava jossain hyvässä biisissä bassoa. Ja ne jotka on, tekee jotain väärin? Mitäs epäkaupallisuuspaskaa tää taas on? Jos taas yrittää tehdä jotain muuta, esim. soittaa bassoa itseisarvoisesti, kaikenmaailman spedet kitsee, kuinka pitäis runkata himassaan, ikäänkuin ei vois yrittää tehdä jotain uutta. Jos ny rautalangasta pitää vääntää, niin tuolal aikaisemmin kirjoitin just, etta se Kayen heinous on juuri se miten soitto toimii biisissä. Vaikka siellä onkin jotain kikkailua mahdollisesti, ei niitä jää tuijottamaan, koska basson työskentely on niin saumatonta biisiin nähden. Ei ennen Mc cartneytäkään kukaan ollut sillee soittanut, dumattiinkohan sitäkin sitten? Eiköhän siellä joku aikansa Jämä ollut äänessä silloinkin. "Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner | |
![]() 01.01.2008 01:40:40 | |
No, must tuo Wooten ei tod. hiplaa vaan käskee ihan kunnolla sitä bassoaan. Jos tämä ketju olis "parhaat muusikot" voitaisiin soittajia arvottaa mun mielestä sen mukaan, kuka soittaa parasta musiikkia. Mä ajattelen vaikkapa Pino Palladinoa hyvänä basistina, koska se handlaa Boys of summerin ja Wherever I lay my hatin, samoin kuin Entwistlen paikkauksen. Hän on suvereeni instrumenttinsa hallitsija, BASISTI, riippumatta siitä, pidänkö hänen musiikistaan. Mä pidän jostain Guns and rosesin biiseistäkin, mutta ei Duff Mc Kagan mikään kaksinen basisti ole. Ehkä mä vaan olen yksinkertainen, mutta mieluummin mä kuuntelen McKagania kuin Wootenia, Palladinoa tai Sheehania tai sitten se on vain musiikkimausta kiinni. Onko toi Mr. Bigin Burn veto sun mielestä oikeasti hyvä, rasittavat soolot jokaiselta, jotka ei palvelleet hyvää biisiä lainkaan. Ei värähtänyt sisimpäni ripsi. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)