Aihe: MarkBass -klubi
1 2 3 4 514 15 16 17 1844 45 46 47 48
mr.bungle
11.10.2009 18:56:01

aho: Ensimmäiset testin LMK:sta takana ja neutraalius tai selkeys kyllä yllätti. Tehoa on kyllä kuin pienessä kylässä ja olen erittäin vakuuttunut, presari kuulosti presarilta ja musari musarilta. Ymmärrän nyt hyvin miksi monet ovat hankkineet etuvahvistimia tms. purkkeja nupin eteen.

Kannattaa myös kokeilla vääntää gainia kaakkoon sen verran, että sininen ledi sykähtelee ihan kunnolla soitettaessa. Itse tykkään MarkBassin etusen saundista näin.
bassolla hanuriin
aho
11.10.2009 19:12:35
mr.bungle: Kannattaa myös kokeilla vääntää gainia kaakkoon sen verran, että sininen ledi sykähtelee ihan kunnolla soitettaessa. Itse tykkään MarkBassin etusen saundista näin.

Kiitos vinkistä! Kyllähän tuosta nupista saa ruuvailemalla vaikka mitä aikaiseksi ilman mitään erillisiä purkkejakin.
Ahjo -yhtyeen debyytti "talvi vasta tekee tuloaan" ulkona nyt!
UncleFester
11.10.2009 19:32:46
mr.bungle: Kannattaa myös kokeilla vääntää gainia kaakkoon sen verran, että sininen ledi sykähtelee ihan kunnolla soitettaessa. Itse tykkään MarkBassin etusen saundista näin.

Jeps, itte kans huomasin gainin kanssa saman jutun. Eli kantsii soittaa sillä tatsilla kun kovimmillaan soittaa ja gainia sen verran että valo välkähtelee, sitten siitä vähän ruuvaa alas ettei välky/välkkyy silloin tällöin vain. Mulla se oli passiivipresarissa ihan pikkusen yli klo 12.
maihinnousu.net/superbullets
poppamies
11.10.2009 21:22:08

UncleFester: Jeps, itte kans huomasin gainin kanssa saman jutun. Eli kantsii soittaa sillä tatsilla kun kovimmillaan soittaa ja gainia sen verran että valo välkähtelee, sitten siitä vähän ruuvaa alas ettei välky/välkkyy silloin tällöin vain. Mulla se oli passiivipresarissa ihan pikkusen yli klo 12.

Tämä ei ole asianlaita ainoastaan Markun kanssa vaan tietenkin jokaisen vahvistimen kanssa. Soundi ei oo kohdallaan missään vahvistimessa jos ajetaan etuvahvistin juuri ja juuri kynnyksen yli. Mitä tehokkaampi nuppi niin sen herkemmin tuohon ansaan menee.
G strings are for strippers!
Warwickbass
12.10.2009 08:50:23 (muokattu 12.10.2009 10:10:39)
Kertokaas joku fiksumpi vähän noiden kaappien erosta. 15" elementti kiinnostaisi, mutta mitä käytännön eroa on travellerissa, new yorkissa saati standardissa.

Soittelen keikoilla tanssimusiikkia, bilemusaa. Rokki saati kikkelihevi käyttöön kamat eivät tule. Joten valaiskaa mitä kannattaa kokeilla ja kiinnittää huomiota. Pilliä ei kaapissa tarvi olla...

Itse annan paljon arvoa helpolle roudattavuudelle ja pienelle koolle. Liikaa ei saisi vaikuttaa silti soundimieltymyksiin... :P

Bassoina käytän fenkun jazzia (passiivi), warren thumb bolt-onia ja triumphia (aktiiveja).

poppamies: Tämä ei ole asianlaita ainoastaan Markun kanssa vaan tietenkin jokaisen vahvistimen kanssa. Soundi ei oo kohdallaan missään vahvistimessa jos ajetaan etuvahvistin juuri ja juuri kynnyksen yli. Mitä tehokkaampi nuppi niin sen herkemmin tuohon ansaan menee.
aho
13.10.2009 22:29:10 (muokattu 13.10.2009 22:30:15)
testailin Ampegin SVTMP -putkietunen/DI-boksia yhdessä LMK:n kanssa ja olen aika vakuuttunut. Loistava pesutulos tuli kytkemällä presari etuseen ja etunen markun efektilenkin paluuseen. Markun eq säilyi silti käytössä.

Oispa jännä verrata moista kombinaatiota esim. Littlemark Tubeen.
Ahjo -yhtyeen debyytti "talvi vasta tekee tuloaan" ulkona nyt! www.ahjo.org
pekezu
14.10.2009 10:57:36

poppamies: Tämä ei ole asianlaita ainoastaan Markun kanssa vaan tietenkin jokaisen vahvistimen kanssa. Soundi ei oo kohdallaan missään vahvistimessa jos ajetaan etuvahvistin juuri ja juuri kynnyksen yli. Mitä tehokkaampi nuppi niin sen herkemmin tuohon ansaan menee.

Itse olen huomannut kans, että parhaat saundit irtoaa kun ajaa etusta "rajalle". Ei kokemusta siis Markbasseista, mutta kaikissa mun vahvareissa on saanut ajaa sitä etuastetta ihan sille välkkymiselle asti.
Kamat kusee, ei ihmiset.
Tuokko
14.10.2009 11:34:56
Mä testasin tuota gainin nostamista, kun se oli ajan saatossa päässyt pienemmälle tasolle. Vaikutus saundiin oli todellakin ns. korvin kuultava. Nyt ei vaan voi enää kääntää master volumea juuri ollenkaan auki, mutta eipä sen väliä...

Tuo erillisen etusen käyttökin pitää testata. Perussäädöinkin LMII sopii hyvin tarpeisiini bändikontekstissa, mutta jos edes omaksi iloksi ja vaihtelun vuoksi vähän surffailisi erilaisten saundien aalloilla:)
PnukBassist
24.10.2009 21:16:20

Meikäpä se älysi ruuvata tuosta Mini CMD121P-combosta tuon Little Mark Combo Headin (eli Little Mark II-nuppi käytännössä) irti. Sen saa myös hyvin helposti takaisinkin, ettäs tiedätte. Nyt minulla on siis ~3kg painava nuppi josta lähtee ääntä 300wattia kahdeksaan -ja 500wattia neljään ohmiin ja joka mahtuu näppärästi bassolaukkuun matkaan. Sangen kätevää, sanoisin! Nupin päällys on vain vielä toistaiseksi avoin, joten siihen joutunee kehittelemään jonkin sopivan pellin -tahi vanerin palasen suojaamaan elektroniikkaa kaljalta, hieltä ja syljeltä joita saattaapi keikkakäytössä nupin päälle päätyä. Oheisessa linkissä vielä pari havainnointikuvaa peleistä ja vehkeistä:

http://share.ovi.com/album/Havier.Markbass

Lopuksi pitää vielä todeta että mahtaa olla tämä kompo paras ostos pitkään aikaan, tänäänkin pääsi taas jytyyttämään oikein olan takaa Ampegin rantasaunan läpi ja tuntui että nuppi murisee semmoiset mökät kaapista pihalle että sukat lähtee jalasta.
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
calster
25.10.2009 11:07:25

Eilen pääsin sitten uudelle reenikselle/uudelleen rakennettuun(akustiikka) testaamaan LM2:stani.
En tiedä miksi en ennen ole gainia kääntänyt "kunnolla, siis klippivaloa pikkasen välkkymään. No jumaliste mutta tuli mukavaa murinaa kyllä kehiin.
Olen todella tyytyväinen tulokseen gainin myötä ja haaveeni/gassitykset lähti sen samantien pois :D !.

Erittäin suositeltavaa kyllä LM2:ssa tuon gainin "kunnolla käyttöön ottamista.
..zigafreno
PnukBassist
25.10.2009 11:22:56

Kyllä kai meikäläinen junttaa aina gainia ihan reilusti tuohon Combo Headiin. Ei nyt niin että valot välkkyy sinisenä koko aikaa, mutta pitäähän siitä pörinää saada varsinkin jos on isompi kaappi alla. Paitsi että kerran kompoa lainatessa oli nupit käännetty ihan kaakkoon. 45-minuutin setti eikä hajonnu mikään, että totta se nuppi kestää rääkkäystäkin ainakin vähän kerrallaan.
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
kojones
25.10.2009 21:00:26
R500 kyllä kaasuttelis. Onneks ei oo missään testattavana ja uutena sikahintainen. Väittävät että siinä ois limitteriäkin trimmattu, F1 oli jotenkin vähän nuhaisen oloinen hirmuisista tehoistaan huolimatta. Liekö sitten johtunut tuosta vai omasta osaamattomuudesta.
aho
06.11.2009 19:25:18
Onko kukaan päässy testailemaan standard sarjan hf 4x10 ja classic 4x10 rinnakkain?
Ahjo -yhtyeen debyytti "talvi vasta tekee tuloaan" ulkona nyt! AHJO
jazzitukka
06.11.2009 23:54:16
liityn klubiin litlle mark 800:lla sekä standard 102 hf+ 104 hf:llä.Ei lopu puhallus
just heti kesken...
Vembo
07.11.2009 11:10:19

Liityn kerhoon Little Mark II nupilla.
PnukBassist
07.11.2009 11:47:51

jazzitukka: liityn klubiin litlle mark 800:lla sekä standard 102 hf+ 104 hf:llä.Ei lopu puhallus
just heti kesken...

Paljopa köyhdyit tuommosesta paketista?
PnukBassist
07.11.2009 23:28:04

Tulin tuossa tsiikailleeksi tuota MoMark-hommaa ja sehän näyttää aika hienolta konseptilta. Liekköhän täällä kellään kokemuksia noista? Äkkiseltään tuntuu hurjalta jos olis 800wattia 4ohmiin antava, putkietusella varustettu nuppi jossa potikoina vain Gain ja Master. Hehheh.
Kidi
09.11.2009 14:37:54
PnukBassist: Tulin tuossa tsiikailleeksi tuota MoMark-hommaa ja sehän näyttää aika hienolta konseptilta. Liekköhän täällä kellään kokemuksia noista? Äkkiseltään tuntuu hurjalta jos olis 800wattia 4ohmiin antava, putkietusella varustettu nuppi jossa potikoina vain Gain ja Master. Hehheh.

Bändimme basisti haki testiin Momark 800w markun musasta ja kehu sen kyllä niin maasta taivaaseen. Ei muuta ku testaamaan vaan..
Jura
09.11.2009 16:35:41
Jonkin aikaa olen seuraillut tätä klubia ja päätin ilmoittautua mukaan R500 nupilla ja kahdella standart 104HR kaapilla.
timppa67
09.11.2009 17:19:27 (muokattu 09.11.2009 17:19:50)
Jura: Jonkin aikaa olen seuraillut tätä klubia ja päätin ilmoittautua mukaan R500 nupilla ja kahdella standart 104HR kaapilla.

No kait minäkin sitten..: SA450 ja kaksi 104hf kaappia..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)