Aihe: Ibanez bassot?
1 2 3 4 512 13 14 15 1618 19 20 21 22
Ultrabass
25.07.2012 14:47:58
kojones: Oon melko varma että paremman pään BTB ois just mun näköinen basso, niitä ei vaan oikein näe missään, varsinkaan japanilaisia. Onko kokemuksia aiheesta?

Kelpaako BTB675? Itse siis semmoisella soitelen ja mitä voin sanoa? Kaikin puolin mainio basso! Omat kokemukset tuon basson kanssa liittyy lähinnä metallin soittamiseen ja siinä se on ainakin toiminut todella hyvin, mutta tottakai se toimii yhtä hyvin muunkin tyyppisessä musiikissa.

Jos nyt vielä kehuisin mitenkä hyvin tämä toimii matalissa vireissä, niin minulla on tässä G-droppi vire (G-C-G-C-F) .145, .130, .085, .065, .045- kielillä, eikä ole vielä mitään ongelmia ollut soittotuntuman tms. kanssa.
kojones
06.08.2012 21:23:22
Ultrabass: Kelpaako BTB675? Itse siis semmoisella soitelen ja mitä voin sanoa? Kaikin puolin mainio basso! Omat kokemukset tuon basson kanssa liittyy lähinnä metallin soittamiseen ja siinä se on ainakin toiminut todella hyvin, mutta tottakai se toimii yhtä hyvin muunkin tyyppisessä musiikissa.

Jos nyt vielä kehuisin mitenkä hyvin tämä toimii matalissa vireissä, niin minulla on tässä G-droppi vire (G-C-G-C-F) .145, .130, .085, .065, .045- kielillä, eikä ole vielä mitään ongelmia ollut soittotuntuman tms. kanssa.

Jep jep. No minäpä ostin 90-luvun BTB700:n, ja täähän oli just niin hyvä kuin antoi odottaa. Mulla on kielet .095, .075, .060 ja .040, toimii D-vireessä hienosti, ja tatsiltaan ei parempaa oikein voi toivoa.
edenbeast
19.09.2012 11:52:43
Mie ostin tänään Ibanez BTB676 :n. On muuten melkonen laitos kun aikasemmin oon soittanu ainoastaan nelikielisillä ja niilläkin päin persettä :) saas nähä oppiiko tuota käsittelemään...
rabitti88
19.09.2012 20:09:53
M. Uusikko
22.09.2012 08:32:46
Jos hakusessa on monipuolinen ja hyvä basso (ja eikä edes kovin kallis) niin kannaattaa ehdottomasti tsekata Ibanez ATK200. Itse ostin kyseisen soittimen pari kuukautta sitten ja on ollu kyllä paras hankintani tähän mennessä. Tuntuu etten vieläkään ole löytänyt kaikkia eri soundimahdollisuuksia mitä bassossa on. Sillä vetää kaiken humpasta heviin asti. Suosittelen ehdottomasti!
Rulliz
14.12.2012 14:41:40
Kiinnostaisi kovasti tuollainen SR506. Ainut epäilys on tuo Ibanezin oma etuaste näissä uudemmissa. Ennenhän näissä oli vissiin Bartolinin etunen? Onko kukaan tietoinen näitten kahden välisistä mahdollisista (soundi)eroista tai kenties kokeillut jopa jotain muuta etusta näissä? Huomasin myös, että uudemmissa (?) on tuollainen mid-kytkin... Se varmaan vaikuttaa jotain, jos halunnee vaihtaa etuastetta...? Testailin kaupassa tuota nelikielistä versiota ja hyvä tuntuma jäi. Etuseen en kerennyt kauheasti perehtyä ja äänenvoimakkuuskin on kaupassa pienellään niin vähän "kesken" jäi EQ-testi.
http://retaliationsyndicate.bandcamp.com
matales
14.12.2012 16:25:45
Itelle tuli tuossa reiku kuukausi sitten omistukseen tuo edenbeastin BTB676. Hyvä peli kyllä sinällään, kaula on aika leveä mutta hihnaa vaan kun heitti pikusen kireämmälle niin hyvin käy rokki. Ja kaulahan on tosiaan ohut, Schecterin Hellraiseriin tottuneelle ensimmäisillä kerroilla soittaessa tuntui että sormet tuntuu suunnilleen otelaudasta läpi mutta äkkiähän tuohon tottui.
Soundi on ehkä tavallaan tummempi, yläpää ei oo mahottoman kirkas mutta ekuttamalla ja vahvarista ruuvaamalla saa aika monenmoista soundia aikaan. Ja no, sustainiahan tuommosesta löytyy ihan kiitettävästi ja yleensäkki soi akustisestikkin melko lujaa. Niin ja alavireisiinhän nämä BTB:t yleensäkki taitaa taipua aika mainiosti, kokeilin huvikseni drop-G#:ää ja kieltämäti yllätti kun ei tullu särinää juuri ollenkaan ja tuntumaki säily jämäkkänä.
Nyt tuo kapine on huollossa ku nauhojen reunat tökkäsi vähän ilkeästi käteen mutta uskosin kyllä että jahka se sieltä tulee niin ihan pitopeli tuosta tulenee.
I don't want to talk to you no more, you empty-headed animal food trough water! I fart in your general direction! Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries! -Frenchman
AnanasRepublik
19.12.2012 15:24:35
SR505 on ollut käytössä puolisen vuotta. Mainio saundi, ja tuntuma täydellinen ainakin näihin näppeihin.
reverend
09.04.2013 20:49:23
Tuli torilta hommattua tuollainen vuoden 1986 Ibanez Roadstar II RB650 -basso.
Varsin mainio vehje PJ-mikityksellä.
http://muusikoiden.net/dyn/users/111004.jpg
By-t0r
09.04.2013 23:07:08
Ostin pari kuukautta sitten torilta erinomaisen BTB Prestigen tai no, joidenkin mielestä vain japsi voi olla prestige ja se on tehty koreassa vuonna 2005.
Aidot bartolinit soundaavat upean hifiltä ja kielet ovat paljon alempana ilman särinöitä kuin missäkään muussa Ibanezissa kuin olen ikinä kokeillut.
Millä hinnalla näitä myytiin uutena? Tarkempi malli on BTB1206E.
jappo121
10.04.2013 09:37:23
reverend: Tuli torilta hommattua tuollainen vuoden 1986 Ibanez Roadstar II RB650 -basso.
Varsin mainio vehje PJ-mikityksellä.
http://muusikoiden.net/dyn/users/111004.jpg

Oli NIIN lähellä etten ottanut yhteyttä myyjään ja ostanut tuota pois. (mikäli et jo ehtinyt suorittaa toimenpidettä...)
Teit kyllä hyvät kaupat sillä hinnalla jota en nyt tässä viitsi edes mainita... Ei ihme että ilmoitus oli vain pari tuntia näytillä.

Basso on rock! Siinäpä tuoteseloste lyhyesti. Itse suosin hiukan kevyempiä RD-sarjalaisia niinkuin omakuvista näkyy, (on siellä pari muutakin...)
joten jätin basson sitten sellaiselle joka oikeasti käyttäisi sitä. Turha ostaa pölyttymään nurkkaan, enkä malta kuitenkaan tehdä "bisnestä" näillä.

Jos peli on toimiva, sait h****tin hyvän basson edullisesti.
"En tunne, enkä tiedä hänestä henkilönä mitään, en halua häntä millään tavalla loukata tai muutenkaan kenenkään mieltä pahoittaa." Lause joka oikeuttaa kommentoimaan mitä vaan kenestä vaan...
Roppari
14.04.2013 21:03:30
Ibanezin bassot näemmä ovat hyviä vempeleitä, mutta oisko kellään kokemusta tuosta Ibanez K5 Fieldy Signature -bassosta, tai edes kaverin mielipidettä siitä? http://www.thomann.de/fi/ibanez_k5bkf.htm

Tekisi mieli hankkia joku 5-kielinen 800€ hintaluokasta ja tuo olisi yksi kandi siitä porukasta. Vähän olen tuosta arvosteluja lukenut ulkomaisilta saiteilta, mutta ois kiva kuulla mielipiteitä vähän näin lähempääkin.
L.Ruoska
16.04.2013 21:26:20

Roppari: Ibanezin bassot näemmä ovat hyviä vempeleitä, mutta oisko kellään kokemusta tuosta Ibanez K5 Fieldy Signature -bassosta, tai edes kaverin mielipidettä siitä? http://www.thomann.de/fi/ibanez_k5bkf.htm

Tekisi mieli hankkia joku 5-kielinen 800€ hintaluokasta ja tuo olisi yksi kandi siitä porukasta. Vähän olen tuosta arvosteluja lukenut ulkomaisilta saiteilta, mutta ois kiva kuulla mielipiteitä vähän näin lähempääkin.

Tuohon hintaan tuskin saat sitä millä Fieldy soittaa :) Eli toi ei varmaankaan ole Japanissa tehty vaan liukuhihnamalli Indonesiasta kuten lähes kaikki alle donan soittimet näinä päivinä. Muutamissa keskusteluissa mitä olen lukenut on meininki ollut semmosta että "juu ei mitkään ihmeelliset mikit mutta just sitä mitä hainkin" eli kuulostaa lievästi että siinä nyt ostajat itselleen vakuuttelee että kyllä kannatti. On siellä kehujakin, mutta käytännössä ihmiset tosi harvoin tulevat nettiin haukkumaan ostoksiaan ja taas saiteilta ja lehdiltä loppuu arvostelukappaleiden saanti jos niitä disautellaan joten älä usko mitään :P

Jossain puljussa olen tuollaista joskus soittanut, mutta noita K5 malleja on niin paljon eikä se muistaakseni ollut tämä viimeisin kun siitä on aikaa. Oli ihan saman tuntuinen kuin kaikki muutkin sen hintaluokan Ibat. Sama kaula ja body shape noissa SR-malleissa enimmäkseen on, matskut ja viimeistelyt vaihtee.

Fieldyn soitti alunperin SR1305:lla ja sen signaturet on siihen perustuneet. Sattumoisin torilla on yks: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=744462.
Toi olis erittäin Made In Japan, varmaankin vähän tingittävissä ja persoonallisemman näköinen kun kokomusta :)

Jostain syystä noissa kalliimmissa 90-lukuisissa malleissa lukee kaikissa kaulassa "Custom Made" vaikka ne on kyllä ihan kataloogikamaa. Mulla on ollut parikin Ibanez S540-kitaraa joissa oli sama upotus, ymmärtääkseni niitä ei edes saanut ilman tuota lätkää :D Se siitä customista, mutta onhan se hieno beissi :P
Do you want your possessions identified? (y/n)
Roppari
17.04.2013 00:20:41
Kiitoksia Leolle todella paljon tuosta vastauksesta! En kyllä osaa kommentoida muuta tuohon tekstiisi kuin tuon: kiitos! Varsinkin tuo linkki tuohon torin myynti-ilmoon oli oikein oiva! Katotaanpa tuossa kuun lopulla kun tuo työnantaja taas muistaa lämmöllä ja onko tuo värkki vielä kaupan että mitä tapahtuu.
edenbeast
11.05.2013 14:42:08
edenbeast: Mie ostin tänään Ibanez BTB676 :n. On muuten melkonen laitos kun aikasemmin oon soittanu ainoastaan nelikielisillä ja niilläkin päin persettä :) saas nähä oppiiko tuota käsittelemään...

Ei oppinu tuota käsittelemään joten vaihtui Schecteriin joka vaihtui lopulta kimppatilausbassoon joka vaihtui heti Epiphonen les pauliin joka vaihtui Ibanez SR 520:n. Nyt löyty taas sellainen kaula johon miunkin sormet taipuu...
edenbeast
11.05.2013 18:55:13
Osaakos joku muuten kertoa miten muuten sr500 ja sr520 eroavat toisistaan kun kaulan materiaalin osalta? Koitin pikagooglata mutta sr520 ei näyttänyt isommin tietoa löytyvän.
J.Nikkanen
11.05.2013 19:05:16
edenbeast: Osaakos joku muuten kertoa miten muuten sr500 ja sr520 eroavat toisistaan kun kaulan materiaalin osalta? Koitin pikagooglata mutta sr520 ei näyttänyt isommin tietoa löytyvän.

Katoitkos jo "suoraan lähteestä"?

http://www.ibanez.co.jp/anniversary … expansion.php?cat_id=387&now=26
...mutta kivempihän näissä itsetehdyissä on se, että vituttaa vielä vuosienkin päästä tehdyt virheet. -Karlsson
edenbeast
11.05.2013 19:14:10
Katos perkele, kuten sanottua, pikagoogle ei antanut vastauksia... Kiitos!
n4ppul4
29.05.2013 15:40:01
Olin tossa Lontoossa viimeviikolla leirikoulussa ja aiku iski kunnon GAS noihin ibanezin SR mallistoon. Siellä kun ylijäämä rahojen kanssa menin etsimään särötintä bassooni (ibanez btb675) törmäsin tuohon SR1605! Se oli kuin kuumalla veitsellä leikkaisi voita! Sopi täydellisesti käteeni. Nyt GAS:sittelen tuota SR1205 mallia. Siinä on sama kaula ja kaikki ymmärtääkseni, paitsi ovankoli toppi rungossa ja hintalappu 100e pienempi. Ongelma on kun ei ole kesätöitä ja on opiskelija, niin ei ole rahaa :(
Mitäköhän tästäkin saisi irti?
janroknorway
01.06.2013 20:13:31
SR-705 vaihtu BTB1205e prestigeen, vuoden 2005 vekotin.
Ja on muuten paras tähän mennessä kädessä pitämäni basso :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)