Aihe: Parhaat basistit
1 2 3 4 512 13 14 15 1625 26 27 28 29
jjylli
16.07.2006 19:09:41
sillä on tasan aivan älytön groove. ehkä ei tossa, mutta on oikeesti. itseasiassa yks parhaista grooveista, eikä se pidä sitä vakan alla.

on se hurja
sirdickyj
16.07.2006 20:53:37
on se hurja

niin se kyllä onki. ihan yhtä hurja ku Entwistlet sun muut. Tukkahevitaustan takia vaan vissiin vaikeempi sulattaa.
Pataan!
Larmer
16.07.2006 21:38:26
Mr.Big - Billy Sheehan.. http://video.google.com/videoplay?d … 164409752792753&q=billy+sheehan nopeutta ei ainakaan puutu :D

Kyllä sitä oikeen vihaks pistää, kun tuon videon näkee jokaisessa threadissa, jossa on kyse parhaimmista pasisteista
Hieman tanakka yksilö
jjylli
16.07.2006 22:59:39
niin se kyllä onki. ihan yhtä hurja ku Entwistlet sun muut. Tukkahevitaustan takia vaan vissiin vaikeempi sulattaa.

no koita nyt sulattaa, vaikka se olis vähän vaikeempaa. se on nimttäin tosi hurja! se tukkahevi vasta nimittäin hurjaa onkin.
Levin
17.07.2006 12:36:10
Tuli tsekattua tuossa viime lauantaina Uriah Heep Rockperryssä Vaasassa... Trevor Bolder veteli sellaista bassolinjaa, että leuat loksahti. Kaverista tuli heti kertaheitolla mun idoli. :)
John
Sumeria
17.07.2006 16:05:29
Mun uusin ihastus on Mick Karn. Japanin tuotannosta oon kuullut vain sen livelevyn (Oil on Canvas), josta ei tietenkään saa ihan kattavaa kuvaa kaverin tekemisistä. Rain Tree Crow'lta kuulin sellaisen biisin kuin "Pocketful of Change", jossa nauhaton soi hyvin kauniisti. Rikoskumppaneina tietysti Barbieri ja Jansen.
aho
18.07.2006 14:05:52
Vaikka Mitja Tuurala onkin kuningas ja Eeva Koivusalo kuningatar on pakko puuttua tuohon Billy Sheehaniin...

Onhan se saakeli kova häiskä! Ukolla on kyllä täysin uniikki staili ja saundi kiskoa. Kuuntelin tukkahevin yhtä klassikkolevyä eli Dave Lee Rothin Eat em and smile. Maukkaasti se Billy ja Greg Bissonette siinä kiskoo.

Tilutti eli nou, niin se selkee oma staili miehen/naisen tekee, oli kyse sitten kenestä tahansa tycker jag.
sirdickyj
18.07.2006 14:25:01
Vaikka Mitja Tuurala onkin kuningas ja Eeva Koivusalo kuningatar on pakko puuttua tuohon Billy Sheehaniin...

No eihän yhden kuninkuuas oo toiselta pois, maailmaan mahtuu Mitja, Sheehan ja kaikki siitä väliltä.

Onhan se saakeli kova häiskä! Ukolla on kyllä täysin uniikki staili ja saundi kiskoa. Kuuntelin tukkahevin yhtä klassikkolevyä eli Dave Lee Rothin Eat em and smile. Maukkaasti se Billy ja Greg Bissonette siinä kiskoo.

Tilutti eli nou, niin se selkee oma staili miehen/naisen tekee, oli kyse sitten kenestä tahansa tycker jag.

Ei se mitään tiluta, montakos tilujuttua on esim. tossa Eat 'em and smilessä? Crazy from the haetin soolon loppu ja ja koko Elephant gun. Muuten se on silkka perusbassottelua koko levy. Paljon perusbassompaa kuin. esim joku Jack Bruce. Ja meitsille huomattavasti svengaavampaa ja toimivampaa myös.
Pataan!
aho
18.07.2006 15:52:03
Ei se mitään tiluta, montakos tilujuttua on esim. tossa Eat 'em and smilessä? Crazy from the haetin soolon loppu ja ja koko Elephant gun. Muuten se on silkka perusbassottelua koko levy. Paljon perusbassompaa kuin. esim joku Jack Bruce. Ja meitsille huomattavasti svengaavampaa ja toimivampaa myös.

Sinuahan minä tässä komppaan ;)

Kommenttini olikin noin yleisesti koskien ihan ketä tahansa basistia (ei pelkästään billyä eikä hänen soittoa ko. daven levyllä), eli suomeksi tykkään persoonallisista soittajista.

Billyn maukasta soitantaa oon diggaillu daven lisäksi myös mr. bigillä, erityisesti viimmeisin dvd farewell tour (vai mikä se nyt olikaan) on ihan dynämiittä.
sirdickyj
18.07.2006 16:02:21
Sinuahan minä tässä komppaan ;)

Kommenttini olikin noin yleisesti koskien ihan ketä tahansa basistia (ei pelkästään billyä eikä hänen soittoa ko. daven levyllä), eli suomeksi tykkään persoonallisista soittajista.

Billyn maukasta soitantaa oon diggaillu daven lisäksi myös mr. bigillä, erityisesti viimmeisin dvd farewell tour (vai mikä se nyt olikaan) on ihan dynämiittä.

Niinpä niin, sitähän mä just tarkotinkin, kyllä mähiffasin et komppaat mua. Ne on vaan noi tiukkikset, mitkä diggaa kun Entwistle vetelee mitä sattuu,ja se ei sitten oo tilua.

Mutta kovia jätkiä noi on kaikki.

Ai sulla on toi Farewell Tour? Se on kova joo, siinä on peruskamaa kanssa enimmäkseen, Electrified ja muut. Ihan lihapullat-ja-muusi-osastoa.
Pataan!
Jokapaikanapina
18.07.2006 20:55:37
Chili Peppersin basisti, Flea
Pirkka
19.07.2006 00:26:30
Onhan tuo ihan perseestä tommonen riplaus. Kuulostaa ihan ampiaspesältä.

Hyvä. Onneks sulla on se soundi sitte kohillaan. Ja tiedät mitä asioita Saa soittaa minnekin. Ettei vaan tuu CH kerhosta sanomista...
J.Hollström
19.07.2006 00:55:30
Hyvä. Onneks sulla on se soundi sitte kohillaan. Ja tiedät mitä asioita Saa soittaa minnekin. Ettei vaan tuu CH kerhosta sanomista...

Mikä on CH-kerho?
jjylli
19.07.2006 02:58:19 (muokattu 19.07.2006 02:59:28)
Niinpä niin, sitähän mä just tarkotinkin, kyllä mähiffasin et komppaat mua. Ne on vaan noi tiukkikset, mitkä diggaa kun Entwistle vetelee mitä sattuu,ja se ei sitten oo tilua.

Mutta kovia jätkiä noi on kaikki.

Ai sulla on toi Farewell Tour? Se on kova joo, siinä on peruskamaa kanssa enimmäkseen, Electrified ja muut. Ihan lihapullat-ja-muusi-osastoa.

kovia jätkiä ovat kaikki. paitsi entwistle, ku se on kuollu. onko tiukkis positiivinen vai negatiivinen sana? mun mielestä se kuulostaa aika mageelta.
jjylli
19.07.2006 03:00:25
Mikä on CH-kerho?

canned heat-kerho?
jjylli
19.07.2006 03:00:25 (muokattu 19.07.2006 03:01:24)
Mikä on CH-kerho?

oli niin hauska juttu että päätin tuplata..
Cornflake
19.07.2006 03:03:38
Heippa.

kohtuu kännissä. Ei muuta. Jatketaan.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
Cornflake
19.07.2006 03:06:35
Tarjosin taksikuskillekin Jaskan mätöt. WinWin, mittari ei raksuttanut kun ventattiin mättöä.

Huomenna lienee pää pipi..
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
Jacomies
19.07.2006 14:53:59
Mun uusin ihastus on Mick Karn. Japanin tuotannosta oon kuullut vain sen livelevyn (Oil on Canvas), josta ei tietenkään saa ihan kattavaa kuvaa kaverin tekemisistä. Rain Tree Crow'lta kuulin sellaisen biisin kuin "Pocketful of Change", jossa nauhaton soi hyvin kauniisti. Rikoskumppaneina tietysti Barbieri ja Jansen.

Näin on! Mä yritin myös joskus tätä miestä täällä kuulutella. Kun tuohon Barbieri, Jansen, Karn ryhmään lämäsee vielä David Tornin, niin liikutaan musiikillisen hegemonian lähteillä... ;)
Women, children and Rhythm section first
Nicke90
21.07.2006 11:15:52

Steve Harris hakkaa kaikki.
roketirok
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)