hollmi-5 12.03.2008 22:33:01 | |
---|
Okei, tää siis oli sen tasaverotuksen takana. En olisi kyllä ikinä uskonut. Ilmankos olit niin nihkee niitä Etelä-Korean bassoja kohtaan. Mutta en kyllä ole samaa mieltä, valitettavasti. Musta fiksumpaa olisi esimerkiksi toi kansalaispalkka. Et ole oikein seurannut tai ymmärtänyt tätä keskustelua. Tasavero ja kommunismi eivät ole lähellekään sama asia. Kansalaispalkka luo laiskuutta kommunismin malliin. Tasaveroasiaa: http://www.eva.fi/files/1583_Lehdistotiedote_Tasavero.pdf Soundit, piuhat ja kajarit. |
Teijo K. 12.03.2008 22:46:29 | |
---|
Et ole oikein seurannut tai ymmärtänyt tätä keskustelua. Tasavero ja kommunismi eivät ole lähellekään sama asia. Kansalaispalkka luo laiskuutta kommunismin malliin. Tasaveroasiaa: http://www.eva.fi/files/1583_Lehdistotiedote_Tasavero.pdf No en minä sitä sanonut tolleen. Moiti broidias. Sehän se yhdisti tasaveron ja kommunismin. Kansalaispalkan laiskuutta aiheuttavasta vaikutuksesta olen eri mieltä, siihen olen tutustunut parin kirjan verran. Sehän lähinnä - Vähentäisi byrokratiaa. - Tasaisi verotusta - Mahdollistaisi lyhyet työsuhteet ilman nykyistä tuloloukkua. Meillähän on kansalaispalkka jo nyt, sillä on vaan eri nimi ja sen maksaminen lopetetaan jos menee töihin. Nykyään tuloloukku tarkoittaa sitä, että kaikkein matalapalkkaisimpiin töihin ei kannata mennä, koska perustulo putoaa ja maksaminen menee epäsäännöllisesti. Ihmiset eivät sitten mielellään mene lyhyisiin työsuhteisiin. Kansalaispalkka päinvastoin kannustaisi ottamaan vastaan kaikki pienemmätkin pätkät. Koska kansalaispalkka olisi pienempi kuin nykyinen perusturva, ihmisillä olisi myös kannustin mennä töihin. Koska tarveharkintaa ei tarvittaisi, voisi nykyisen byrokratian karsia olennaisesti pienemmäksi. Koska kansalaispalkkaa saisi kaikki, se tasaisi verotuksen vaikutusta. Laiskoja hippejä kansalaispalkassa ilahduttaisi varmaan lähinnä se, että sitä saadakseen ei tarvitsisi mennä virastoon kyykytettäväksi. Nykyisen sosiaaliturvan tarveharkintaan kuuluu se, että raha jakaantuu virkailijan "fiiliksen" mukaan. Selkeässä kansalaispalkkajärjestelmässä se epäkohta poistuisi. Toisaalta söpöilyllä ei voisi enää saada lisäetua sossun luukulta. Mutta eihän sitä tule koskaan sen enempää kuin tasaverotustakaan. |
efunkelist 12.03.2008 22:49:59 | |
---|
No nyt tän vois kyllä jo ihan oikeasti lukottaa... "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
Teijo K. 12.03.2008 22:51:14 | |
---|
No nyt tän vois kyllä jo ihan oikeasti lukottaa... Joo. :) Niin kai olis paras. Eiköhän toi otsikon juttukin ole jo hoideltu kuntoon ja silleen. Ja loput siellä teidän huoneessa. |
rattledad 12.03.2008 22:52:19 | |
---|
sen enempää kuin tasaverotustakaan. Eikös siihen ja suurempien tuloerojen suuntaan olla oltu menossa jo pidempään? |
Teijo K. 12.03.2008 22:54:50 | |
---|
Eikös siihen ja suurempien tuloerojen suuntaan olla oltu menossa jo pidempään? Joo, siis kyllähän tänne ollaan selkeästi pistämässä pystyyn sellaista oikeaa köyhälistöä. Onneksi ne voi tilata Koreasta lohdutukseksi halapoja soittimia. :) |
hollstro 12.03.2008 23:29:08 | |
---|
No en minä sitä sanonut tolleen. Moiti broidias. Sehän se yhdisti tasaveron ja kommunismin. Enpäs, vaan sinä ehdotit kansalaispalkkaa ja minä siihen yllyttämään että kaikille sama palkka. Tasavero on vaan looginen johtopäätös tuohon. Samahan se on millä nimellä avustuksia kutsutaan. Vaikka palkaksi jos se on paremman kuuloinen kuin korvaus tai eläke. Jep, onhan tää juttu jo mennyt överiksi joten antaa olla. Kohta ollaan repimässä kansalaissodan tai jopa pitkänvihan aikaisia erimielisyyksiä ja kysellään oliko Pähkinäsaaren rauha oikeudenmukainen kun kaverit vaan haluaa tilailla bassoja Koreasta, eteläisestä siis. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
hemmo 12.03.2008 23:32:06 | |
---|
Jep, onhan tää juttu jo mennyt överiksi joten antaa olla. Kohta ollaan repimässä kansalaissodan tai jopa pitkänvihan aikaisia erimielisyyksiä ja kysellään oliko Pähkinäsaaren rauha oikeudenmukainen kun kaverit vaan haluaa tilailla bassoja Koreasta, eteläisestä siis. Otan Ihalaiset tähtäimeen. Tai siis haen takkini. |
Teijo K. 12.03.2008 23:35:20 | |
---|
Otan Ihalaiset tähtäimeen. Tai siis haen takkini. Mie olen täällä eteisessä ollu jo pitkään takki niskassa. |
MPU 13.03.2008 07:26:15 | |
---|
Vielä hämmennän hiukan. Minusta kansalaispalkan ajatus ei ole oikein toimiva. Ei vaan mene minun ajatukseen se, että joku saisi kotona makailusta tai muusta omasta mielestään mielekkäästä "työn" teosta jotain palkkaa. Niinkuin se yksi hippiäinen, joka viime keväänä valitti kuinka hän kirjoittelee juttuja ja siitä hänelle pitäisi jotain maksaa. Ei todellakaan! Työ ja harrastelu on kuitenkin eri asia. Menköön hippiäinen töihin tai kirjoitelkoon juttujaan. Toisesta saa rahaa, toisesta ei. Ja ennenkuin minua aletaan seivästämään työttömyydellä tms. jutuilla; mielestäni kaikilla kansalaisilla on tasaveroiset mahdollisuudet kouluttautua mihin tahansa ammattiin. Aika pitkälti itsestä kiinni. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Vetehinen 13.03.2008 07:54:47 (muokattu 13.03.2008 08:09:50) | |
---|
Täällä jossain toisessa osastossa varmaan voisi olla tilausta tällaiselle polittiisemmalle väännölle. Nyt jää muut kuin basistit onnettomasti osattomiksi. Näin ihan ohimennen mä luulen että kansalaispalkka voisi toimia ja viime eduskuntavaaleissa jopa äänestin tuon huomioiden. Mut eihän se mihinkään koskaan muutu. Vähän sama juttu kuin että voisin vaikuttaa johonkin olemalla tilaamatta idän ihmeitä. ;) Lukaiskaa edes pari lausetta ennen kuin teilaatte koko idean: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kansalaispalkka Minusta kansalaispalkan ajatus ei ole oikein toimiva. Ei vaan mene minun ajatukseen se, että joku saisi kotona makailusta tai muusta omasta mielestään mielekkäästä "työn" teosta jotain palkkaa. Mitäpä Marko luulet, riittäisikö 450 euroa kuussa muille kuin ruohonkasvattajahippiäisille? Ehkä tulisi mieleen käydä kysymässä töitä vaikka lähi-Siwasta, kun ei enää olisi pelkoa siitä että tuet vähenee jos teet pari päivää töitä viikossa tai pari kuukautta vuodessa. Tähän threadiin on tosiaan turhempi enää kirjoittaa tästä aiheesta. |
Teijo K. 13.03.2008 08:49:43 | |
---|
Vielä hämmennän hiukan. Minusta kansalaispalkan ajatus ei ole oikein toimiva. Ei vaan mene minun ajatukseen se, että joku saisi kotona makailusta tai muusta omasta mielestään mielekkäästä "työn" teosta jotain palkkaa. Niinkuin se yksi hippiäinen, joka viime keväänä valitti kuinka hän kirjoittelee juttuja ja siitä hänelle pitäisi jotain maksaa. Ei todellakaan! Mutta kun sille maksetaan jo! Ja enemmän vieläpä kuin kansalaispalkkamallissa maksettaisiin. Nyt vain maksu loppuu jos tuo hippi päättää, toki hyvin epätodennäköistä kyllä, ottaa vastaan lyhyen työsuhteen. Ja niin tyhmää hippiäkään ei varmaan löydy etteikö hän silloin osaisi laskea että nythän ne tulot laski kun meni töihin. Eli eipä tehdä samaa virhettä uudestaan, vaan ollaan vaan himassa ja makoillaan. |
MPU 13.03.2008 09:33:37 | |
---|
Jäipäs aamutuimaan yksi asia mainitsematta. Kaikki palkka tai tuki, olisse sitten millä nimellä tahansa tulisi olla vastikkeellista. Kotona makaajalle ei pitäisi nyt eikä tulevaisuudessakaan maksaa mitään. Jos ei minkäänlainen opiskelu tai työ kiinnosta niin ei silloin pidä rahaakaan tuleman. Niinkuin Teijo sanoit, nykyinen systeemi houkuttaa kyllä makoilemaan kotona sen sijaan että menisi lyhytaikaisesti töihin. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Teijo K. 13.03.2008 09:59:53 | |
---|
Jäipäs aamutuimaan yksi asia mainitsematta. Kaikki palkka tai tuki, olisse sitten millä nimellä tahansa tulisi olla vastikkeellista. Kotona makaajalle ei pitäisi nyt eikä tulevaisuudessakaan maksaa mitään. Jos ei minkäänlainen opiskelu tai työ kiinnosta niin ei silloin pidä rahaakaan tuleman. Niinkuin Teijo sanoit, nykyinen systeemi houkuttaa kyllä makoilemaan kotona sen sijaan että menisi lyhytaikaisesti töihin. Marko Vastikkeellisessa tuessa on se ongelma, että se kasvattaa byrokratiaa ja on kallista järjestää. Lisäksi siitä oli pitkä kokeilu Suomessa tuosta ensimmäisen maailmansodan jälkeiseltä ajalta 1970-luvulle. Jos asia kiinnostaa niin Marko Nenonen on kirjoittanut siitä muutaman historiantutkimuksen ja yhden populaarihistoriallisen kirjan nimeltä Lapiolinjalla. Kansalaispalkka olisi mielestäni fiksumpi vaihtoehto kannustaa kuin yhteiskunnalle kallis vastikkeellinen tuki. Kansalaispalkkahan sisältäisi myös muuten tasaveron, sen unohdinkin. |
hollmi-5 13.03.2008 11:53:14 | |
---|
Otan Ihalaiset tähtäimeen. Tai siis haen takkini. Tämä jaksaa naurattaa vielä aamullakin :-) Kiitti Hemmo. Katsokaas muutkin. Valitettavasti kuva ei ole paremmin kasvoja näyttävä, mutta kuitenkin: http://muusikoiden.net/dyn/users/33772.jpg Soundit, piuhat ja kajarit. |
J.Hollström 13.03.2008 11:57:28 | |
---|
Point-to-point ripuliranne |
hollmi-5 13.03.2008 12:01:24 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
tauranen 13.03.2008 12:03:17 | |
---|
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
soprano 13.03.2008 23:46:17 | |
---|
Ei niin synkkää, että synkempää ei olisi tulossa. |
oPo 15.04.2008 23:10:34 | |
---|
Kiinnostaisko ihmisiä tilailla tuolta kesällä lisää tavaraa? Esim heinäkuussa? Jos on innokkaita ja joku joka vetää niin olen mukana.. The thing is that if you are truly cool, you dont need to try to be cool. |