![]() 09.02.2011 13:26:03 | |
---|---|
JPHe: Soundi. KT88 on enempi hifi putki. Sanasta hifi tulee mieleen että saundi on neutraali, toistaa tarkasti ja laajasti koko taajuusalueelta matalimmasta huminasta ylimpään kihinään. Mutta tästäkin on ollut jotain vääntöä minusta joskus että mitä tuo "hifi" tarkoittaa. Kaikilla on siis hieman omat mielikuvat :) Jos siis jotain tarkempaa kuvailua löytyy niin olis ihan mielenkiintoista kuulla :) www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa! | |
![]() 09.02.2011 14:41:35 | |
UncleFester: Sanasta hifi tulee mieleen että saundi on neutraali, toistaa tarkasti ja laajasti koko taajuusalueelta matalimmasta huminasta ylimpään kihinään. Mutta tästäkin on ollut jotain vääntöä minusta joskus että mitä tuo "hifi" tarkoittaa. Kaikilla on siis hieman omat mielikuvat :) Jos siis jotain tarkempaa kuvailua löytyy niin olis ihan mielenkiintoista kuulla :) Tarkoitin että KT88 taitaa soveltua paremmin HIFI laitteisiin. 6550 on soundiltaan lämpimämpi ja rakenne on kestävämpi. | |
![]() 10.02.2011 11:48:50 | |
Mitäs jos tuosta haluaa saada hieman säröä ulos? Pitää vissiin buustata sisääntulo gainiä? Tarkoitus ei ole muffin tyylistä surinaa saada, vaan pientä overdrivea, you know. | |
![]() 10.02.2011 14:33:40 | |
TkP80: Mitäs jos tuosta haluaa saada hieman säröä ulos? Pitää vissiin buustata sisääntulo gainiä? Tarkoitus ei ole muffin tyylistä surinaa saada, vaan pientä overdrivea, you know. MXR micro amp rokrokpoprok | |
![]() 10.02.2011 17:12:11 | |
Jakkeko: MXR micro amp No perskules!! Tuollainen siis. Käytätkö itse? | |
![]() 10.02.2011 21:32:05 | |
TkP80: No perskules!! Tuollainen siis. Käytätkö itse? Joo. Käytän. Kaikkien bassojen ja kaikkien nuppien kanssa. Lyömätön gainin säädin. Mulla on itellä tota ennen BBEn kompura (hyvin neutraali sellainen) ja sitten tuo MXR. Ko. yhdistelmä käytännössä aina päällä. En vaihtaisi pois. Niin ja tolla saa sitä ylimääräistä volumeakin irti kivasti, jos ei pikku roso haittaa. rokrokpoprok | |
![]() 11.02.2011 08:19:16 (muokattu 11.02.2011 08:31:10) | |
Jakkeko: Joo. Käytän. Kaikkien bassojen ja kaikkien nuppien kanssa. Lyömätön gainin säädin. Mulla on itellä tota ennen BBEn kompura (hyvin neutraali sellainen) ja sitten tuo MXR. Ko. yhdistelmä käytännössä aina päällä. En vaihtaisi pois. Niin ja tolla saa sitä ylimääräistä volumeakin irti kivasti, jos ei pikku roso haittaa. Tuollahan pitäisi siis etunen saada särölle marsusta, vai miten? Esittelyvideossa ainakin kehuivat siinä käytössä. Ei varmaan syö alataajuuksia pois? Miltäs marsu kuullostaa särölle ajettuna, jos olet kokeillut? | |
![]() 11.02.2011 10:52:20 | |
TkP80: Tuollahan pitäisi siis etunen saada särölle marsusta, vai miten? Esittelyvideossa ainakin kehuivat siinä käytössä. Ei varmaan syö alataajuuksia pois? Miltäs marsu kuullostaa särölle ajettuna, jos olet kokeillut? Kyllä tolla saa särölle purkin kun purkin, sillä signaali säröytyy ymmärtääkseni jo micro ampissa. Mutta kyllä se vahistintakin rosolle ajaa. Mun mielestä tuo on melko neutraali, eli ei leikkaa liikaa alataajuuksia. Ite en yleensä aja tuon avulla vahvistinta särölle... Marsun kanssa oon käyttänyt big muffia, mutta se taas leikkaa hieman alapäätä. Eli ihan tarkkaa vastausta ei ole tarjota tuohon viimeiseen kysymykseen... Oma mielipiteeni on, että kannattaa kokeilla. Esim. micro amppia löytyy melko helposti käytettynä. Ei noi demovideot, muiden mielipiteet yms. kerro kovin tarkasti laitteen soveltuvuudesta omaan käyttöön. Mutta kokeilemalla se selviää. rokrokpoprok | |
![]() 11.02.2011 11:59:51 (muokattu 11.02.2011 12:45:31) | |
Jakkeko: Oma mielipiteeni on, että kannattaa kokeilla. Esim. micro amppia löytyy melko helposti käytettynä. Ei noi demovideot, muiden mielipiteet yms. kerro kovin tarkasti laitteen soveltuvuudesta omaan käyttöön. Mutta kokeilemalla se selviää. Omat korvat toki on se tärkein mittari. Tuo gainin puutos marsusta on ehkä ainut oikea puutos laitteessa, minun mielestä. Tuollaisen/vastaavan voisin metsästää käytettynä, niin pääsis ihmettelemään. Kiitoksia vinkistä. edit. siis gainihän tuossa on, kun on ennen etuastetta. | |
![]() 26.04.2011 21:00:49 | |
Maisteri: Täällähän pyörii useampiakin JCM800-bassottelijoita... Heh, itellä ollut uudesta saakka JCM800 & 4x12. | |
![]() 21.04.2012 02:27:50 | |
Toisessakin ketjussa oli puhetta tästä, mutta kyselen vielä vähän tarkemmin. Näkyy olevan vähän eriäviä mielipiteitä siitä, miten Marshallin 4x12 soveltuu 100 wattisille nupeille kuten 1992 tai 2203. Tuommoseen 1984-kaappiin voisin kuitenkin laittaa rahani. Ehkäpä siitä ois jotain iloa kitarallekin. Torilla näkyy pyörivän yks tuommonen yläkaappi. Sitte kysymys: onko tuo yläkaappi oleellisesti huonompi ku vastaava alakaappi, kun tämmöstä muistelen lukeneeni jostain täältä. Entäpä sitten, jos tuommosen VBC 412 sais alakaappina samaan hintaan, oisko järkevää ottaa semmonen? Ei oo mikään mahdottomuus, että laittas kuitenki jonku kunnollisen 4x10:n, jos ei tuu kesää noilla marsuilla. | |
![]() 21.04.2012 15:47:40 | |
VBC ja JCM kaapit on melko eri maata. Kommentoin tätä kait jo siinä toisessakin ketjussa, mutta kommentoimpa taas. Kummallakin pärjää melko varmasti, mutta VBC kaappi on "enempi bassolle tehty". JCM kaapit (etenkin nuo ei IBS kaapit) ei poikkea 1960 kaapeista ymmärtääkseni muuten kuin elementtien suhteen (korjatkaa jos olen väärässä). Itse en ole koskaan 1984 kaappeja päässyt bassolla testaamaan niin, että niissä olisi ollut alkuperäiset bassoelementit paikallaan, joten en osaa tarkkaan sanoa soundista. VBC sen sijaan on todella mukavan kuuloinen, hyvällä alamiddle / basso - vasteella varustettu komero. Toistan itseäni, mutta mitäs sitten. 2203 ja 1992 ei ole bassokäytössä samalta planeetalta. rokrokpoprok | |
![]() 05.10.2012 11:55:36 | |
No joo joo, on 166 päivää vanha aihe, mutta mitä siitä? Miten tuollaisen http://www.kitarapajaoulu.com/pics/jcm800bass891_1024_768.JPG tehot verrattuna Ampeg SVT3 PRO:n 450 trankkuwattiin riittää? Ampegilla soittaessa on gain melkein selällään ja master jossain 5-6 paikkeilla treeniolosuhteissa. | |
![]() 05.10.2012 12:17:04 | |
PasiB: No joo joo, on 166 päivää vanha aihe, mutta mitä siitä? Miten tuollaisen http://www.kitarapajaoulu.com/pics/jcm800bass891_1024_768.JPG tehot verrattuna Ampeg SVT3 PRO:n 450 trankkuwattiin riittää? Ampegilla soittaessa on gain melkein selällään ja master jossain 5-6 paikkeilla treeniolosuhteissa. Mikä kaappi sulla on? vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen | |
![]() 05.10.2012 12:49:07 | |
PasiB: No joo joo, on 166 päivää vanha aihe, mutta mitä siitä? Miten tuollaisen http://www.kitarapajaoulu.com/pics/jcm800bass891_1024_768.JPG tehot verrattuna Ampeg SVT3 PRO:n 450 trankkuwattiin riittää? Ampegilla soittaessa on gain melkein selällään ja master jossain 5-6 paikkeilla treeniolosuhteissa. Marshallia en ole kokeillut, joten mutuiluksi menee... Mulla on SVT3 sekä Carlsbron TOP100, joka on varmaan melko lähellä tota jcm:ia. 8 ohmin kuormalla ero ei ole mielestäni kovin suuri, mutta 4 ohmin kaapilla Ampegista tuntuu lähtevän enemmän mökää. Ampegin masterissa riittää vielä vääntöä ton 5 -asennon (klo 12) jälkeenkin, joten jos et lujempaa soita, niin luulisi marsun käyvän hyvin samoihin hommiin. Putkistygen muhkumpi saundi kompensoi mielestäni vielä vähän teholukemien eroja. Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni. | |
![]() 05.10.2012 14:17:45 (muokattu 05.10.2012 14:25:42) | |
hollstro: Mikä kaappi sulla on? Ampeg 610 HLF, näitä Vietnamin paskoja jotka kuulemma korkkaa eka soitolla. Tämä tosin on kestänyt nelisen vuotta ilman ongelmia. EDIT: Kävin kokeilemassa tuota Marsua ja oli perhanan hyväsoundinen peli. Kaappina oli 4 ohminen Peaveyn 2x15 ja tuolla kaapilla jäi vähän sellainen tunne, että aika isolla saa luukuttaa. Pitäisi saada tuo marsu treenikselle testiin tai käyttää omaa kaappia pajalla. Bassona oli Riku ja soundipuoli ei herättänyt enempää kysymyksiä, toimii. | |
![]() 05.10.2012 16:15:29 | |
PasiB: Ampeg 610 HLF, näitä Vietnamin paskoja jotka kuulemma korkkaa eka soitolla. Tämä tosin on kestänyt nelisen vuotta ilman ongelmia. EDIT: Kävin kokeilemassa tuota Marsua ja oli perhanan hyväsoundinen peli. Kaappina oli 4 ohminen Peaveyn 2x15 ja tuolla kaapilla jäi vähän sellainen tunne, että aika isolla saa luukuttaa. Pitäisi saada tuo marsu treenikselle testiin tai käyttää omaa kaappia pajalla. Bassona oli Riku ja soundipuoli ei herättänyt enempää kysymyksiä, toimii. Tuolla kaapilla Marsun teho on riittävä. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen | |
![]() 08.10.2012 18:14:42 | |
hollstro: Tuolla kaapilla Marsun teho on riittävä. Jo vain varmasti riittää tuolla Ampegin laatikolla. Riittää kyllä varmasti sillä Peaveyn 2x15 -kaapillakin, mikä tuolla Oulun Kitarapajalla on. Äänekäs ja potkiva kaappi nimittäin sekin. Ja itellä tuo JCM800-nuppi potkii komeasti saman sarjan 4x12-kaapilla. www.thedgu.com | |
![]() 07.01.2013 13:30:37 | |
Moi,mulla on otsikon mukainen vahvari,4x10 kaappi ja presari.Soundi on hyvä mut kaipais jonkinlaista"puukkoa",ei niinkään säröä vaan jotain...mitä kannattais kokeilla? | |
![]() 07.01.2013 14:19:14 | |
sampsa007: Moi,mulla on otsikon mukainen vahvari,4x10 kaappi ja presari.Soundi on hyvä mut kaipais jonkinlaista"puukkoa",ei niinkään säröä vaan jotain...mitä kannattais kokeilla? Erilaista kaappia? Millainen 4x10 sulla on? "Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)