![]() 23.09.2017 06:05:58 | |
---|---|
Zambe88: Noniin, tuli hankittua Darkglass Alpha Omega. Pitkään emmin B7K:sta luopumista, kyseessä kuitenkin ehdottomasti paras särö millä olen ajellut tähän asti, mutta kokeilun halu ja pankkitilin saldo harvemmin osuu yksiin. Tuossa tunnin verran kerkisin ruuvailemaan ja kokeilemaan eri bassoilla ja erittäin lupaavalta vaikuttaa. Todella monipuolinen laitos kysessä ja erityisesti Alpha Omega säätimen avulla saa säädettyä jos jonkinlaista säröä miedosta ihan perkeleen brutaaliin nimensä mukaisesti. Vaikka säröä olisikin paljon menossa mukana, niin pakka pysyy nätisti kasassa ja soundi selkeänä, mikä on Darkglassin ehdoton vahvuus samaten se että basson ominaissoundi ei värity. Hmm... Mulla on ollut useampi DG pedaali pyörähtämässä, ja kaikissa ollut semmonen tavaramerkkisoundi (väritys) mukana jonka vuoksi myös lähteneet kiertoon. Omegaa en ole kokeillut tosin. Jännä. | |
![]() 23.09.2017 08:17:53 | |
Olli.M: Hmm... Mulla on ollut useampi DG pedaali pyörähtämässä, ja kaikissa ollut semmonen tavaramerkkisoundi (väritys) mukana jonka vuoksi myös lähteneet kiertoon. Omegaa en ole kokeillut tosin. Jännä. Joo, kyllä ne värittää soundia aikalailla jos käntää blendin yli puolenvälin. Tosin Darkglassin tapauksessa se ei ole mikään huono asia. | |
![]() 23.09.2017 09:04:18 | |
Progbass: Joo, kyllä ne värittää soundia aikalailla jos käntää blendin yli puolenvälin. Tosin Darkglassin tapauksessa se ei ole mikään huono asia. No siis vedetään sen verran takaisin, että tokihan sieltä se pedaalin soundi tulee mukaan, joka ei tosiaan ole huono asia IMO, mutta omaan korvaan siellä säilyy basson oma soundi mukana. Verraten vaikka Thunderbirdin ja Presarin kanssa soittaessa sen eron kuulee soundissa, kumminkin aikalailla omanlaisissa soundimaailmoissa olevia bassoja. On tullut vuosien varrella soiteltua säröillä, joilla tuntuu olevan ihan sama mikä basso on käytössä, kun aina kuulostaa samalta:D If it's too loud, you're too old! | |
![]() 23.09.2017 11:24:33 | |
Progbass: Joo, kyllä ne värittää soundia aikalailla jos käntää blendin yli puolenvälin. Tosin Darkglassin tapauksessa se ei ole mikään huono asia. Jep. Dualityn kanssa tämä oli erityisen tarkkaa. Mutta siis, tuollaisen etuastepurkin kanssahan ei suurta ongelmaa ole tai tule koska useimmiten kaiken aikaa päällä. Säröpurkkina käytettynä oli liian vahva maalaus perussoundin päälle josta en tykännyt. | |
![]() 03.10.2017 13:52:32 | |
Kävin eilen testaamassa darkglass AlphaOmegaa ja B7K:ta liikkeessä. Tarjolla oli vaan passiivikeihäitä millä testata. B7K kuullosti omaan korvaan paremmalta lähinnä high mid potikan ansiosta (jotka loistaa poissaolollaan AO:ssa) mutta tuntui että driven säätövara jäi vähän kesken. AlphaOmegaan päädyin sen ra'an soundin ja lähes loputtoman driven takia. Treeniksellä oli sitten toinen meininki. Soitan aktiivibassoilla joissa todella kuumat mikit, Ibanez SRX ja Dean Demonator Bartolinin elektroniikalla. Molemmat BEAD-vireessä. Vahvistimena Ashdown ABM 500 ja saman sarjan 4x10" & 1x15" kaapit. AlphaOmega antoi aikamoista puuroa varsinkin avointa matalaa B:tä hakatessa ja piiiitkän säätämissession jälkeen löysin hyvän soundin. En kuitenkaan 379€ arvoista soundia. Kävin tänään vaihtamassa B7K:hon ja kahdessa minuutissa löytyi se murhasoundi mitä olen etsinyt. Driveä siinä siis riittää jos on tarpeeksi kuumat mikit ja se high mid namiskuukkeli antaa sitä kilinää ja lasimurskaa joka särön kanssa saa mun elimen piimimään. B7K is a keeper! Arguing on the internet is like the paraloympics. Win or loose, you are still retarded. | |
![]() 03.10.2017 14:50:36 | |
Itse olen päättänyt säröjutskan rakennella seuraavasti, backerista molemmille mikeille omat lootat ja särö treble puolelle, katsotaan miten vaikuttaa kokonaisuuteen. Rickenbacker 4003 Ruby Red | |
![]() 03.10.2017 22:52:32 | |
Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen pöristin on EHX hot tubes nano, tänään testailin treeniksellä ja oikein harmitti etten aikaisemmin ole tätä tajunnut hankkia ja testailla. Se meni nyt näin, ensi kerralla ehkä ei ollenkaan. | |
![]() 07.10.2017 12:39:40 | |
Ei ole säröt vielään kuulostanut tältä, nyt viritelty ric o sound kotiin ja säröt lykätty treble linjaan, kuulostaa hassulta kun basso puoli ei mene enään tukkoon/pörinäksi Rickenbacker 4003 Ruby Red | |
![]() 13.10.2017 19:44:39 | |
Kyllä siinä nyt kuitenkin pääsi käymään niin, että ei Alpha Omega sittenkään ollut meikäläistä varten loppupeleissä. Alkuinnostus haihtui suht nopeasti, kun meni pirunmoiseksi potikoiden vääntämiseksi treenit. Jos olisivat laittaneet low ja high mid säädöt B7K:n tyyliin erikseen, niin tuskin olisi mennyt vaihtoon. En saanut Alpha Omegalla sellaista tietynlaista "kihinää" soundiin mitä B7K:lla sai aikaiseksi, siispä vaihdoin A.O:n B7K Ultraan. Nyt ei luulis menevän metsään:) If it's too loud, you're too old! | |
![]() 13.10.2017 23:07:37 | |
Kitarapuolelta tulen mutta kun tykkään myös bassosta,miksi te haluatte niitä säröjä ? Mikä on hienompi soundi kuin särökitara ja tukeva basso siinä rinnalla ? Hankin DarkGlasin Vintagen, se on aina päällä mietona. Muttta, murisevaa bassosoundia, mikään ei voi voittaa. | |
![]() 13.10.2017 23:23:36 | |
peltsi451: Kitarapuolelta tulen mutta kun tykkään myös bassosta,miksi te haluatte niitä säröjä ? Mikä on hienompi soundi kuin särökitara ja tukeva basso siinä rinnalla ? Hankin DarkGlasin Vintagen, se on aina päällä mietona. Muttta, murisevaa bassosoundia, mikään ei voi voittaa. Eikö säröjä bassolle saa haluta? Onko olemassa vain yksi särösaundi? Saako säröä käyttää vaikka bändikaverit eivät edes tajuaisi että se on se od purkki joka antaa saundiin tanakkaa jormaa? Mitäpä jos yleisökään ei tajua että niissä muutamassa biisissä se helvetin hyvä bassosaundi olikin säröbasso? Entäpä jos joku biisi rakentuukin rönsyilevän ja röyhkeän fuzz-bassolinjan päälle? Jopas on kysymyksiä, jos jollain on näihin vastauksia, eivät ne välttämättä mnetissä kelpaa. Itsehän suosittelen vain niitä purkkeja joita olen itse testannut ja toimivaksi todennut. Viime treeneissä vaihdoin ennen treenejä vahvistimen ja kas, puhdas saundi ok, muro-, särö- ja pörinäsaundi menivät persiilleen. Kyllä harmitti. Saundi alkaa sormista ja päättyy kaapin elementteihin, kaikki vaikuttaa kaikkeen, ihan sama onko se muropurkki maksanut 40 euroa vai 200 euroa, jos toimii niin toimii. Muriseva basso on ihan jees, mutta ei se joka paikkaan toimi. Pedaaleissa on se lyömätön etu, että saundi muuttuu hetimmiten kun poljinta polkaisee. Mulla nää säröpurkit ovat syrjäyttäneet monikanavahimmelit mutta myönnän että tälläkin hetkellä on yksi kaksi kanavainen bassovaffain hakusessa, murolauta jäänee silti käyttöön, luulen. Mitäköhän mä oikein lätisen? Kohta en tajuu itsekkään joten ehkäpä syytä siirtyä vaikka yöpuulle. | |
![]() 14.10.2017 07:28:00 | |
Tekeekös kukhan näin.. Oma b7k + muut laudan mööpelit, menee suoraan efektiluupin returniin. Eli ohitan vahvistimen oman etusen, tuntui teoriatasolla pöljältä laittaa monta etuastetta peräkkäin. Ja täytyy sanoa että saundi on paljon selkeämpi näin. Potku ei tunnu kyllä b7k:sta loppuvan. Pari viikkoa sitten seiskakoon kaveriksi tuli uusi alpha & omicron. En osaa vielä, monien reenien jälkeenkään.. sanoa että jääkö lautaan :( B3k tai se vintage olisi kokeilemisen arvoinen. Ei mulla muuta tähän hätään.. | |
![]() 14.10.2017 09:55:42 | |
janroknorway: Tekeekös kukhan näin.. Oma b7k + muut laudan mööpelit, menee suoraan efektiluupin returniin. Eli ohitan vahvistimen oman etusen, tuntui teoriatasolla pöljältä laittaa monta etuastetta peräkkäin. Ja täytyy sanoa että saundi on paljon selkeämpi näin. Potku ei tunnu kyllä b7k:sta loppuvan. Pari viikkoa sitten seiskakoon kaveriksi tuli uusi alpha & omicron. En osaa vielä, monien reenien jälkeenkään.. sanoa että jääkö lautaan :( B3k tai se vintage olisi kokeilemisen arvoinen. Ei mulla muuta tähän hätään.. Ei ole tullut mieleen kokeilla, mutta vois ensi treeneissä testata. Itellä kävi ihan samalla lailla Alpha Omegan kanssa. Ei vaan löytynyt sellaista soundia mitä hain, vaikka kuinka sääti. Ei huono, mutta ei meikäläisen pala kakkua. Tuossa eilen koeajoin B7K Ultran ja lautaan jää ehdottomasti. Samantien löytyi SE soundi ja keskialuetta pystyy säätämään vielä normi B7K:ta tarkemmin miniswitcheillä. Tulipa tehtyä syrjähyppy ja palattua B7K:n pariin:) If it's too loud, you're too old! | |
![]() 14.10.2017 21:11:53 (muokattu 15.10.2017 08:12:38) | |
virhe | |
![]() 14.10.2017 22:14:42 | |
janroknorway: Tekeekös kukhan näin.. Oma b7k + muut laudan mööpelit, menee suoraan efektiluupin returniin. Eli ohitan vahvistimen oman etusen, tuntui teoriatasolla pöljältä laittaa monta etuastetta peräkkäin. Ja täytyy sanoa että saundi on paljon selkeämpi näin. Potku ei tunnu kyllä b7k:sta loppuvan. Kun soitellaan SoundMindissa, niin ei pääse vahvistimeen vaikuttamaan ja olen toiminut jo muutaman vuoden kuvaamallasi tavalla. Hyvin toimii ja pystyy paremmin vaikuttamaan ulostulevaan tavaraan. | |
![]() 14.10.2017 23:50:31 | |
janroknorway: Tekeekös kukhan näin.. Oma b7k + muut laudan mööpelit, menee suoraan efektiluupin returniin. Eli ohitan vahvistimen oman etusen, tuntui teoriatasolla pöljältä laittaa monta etuastetta peräkkäin. Ja täytyy sanoa että saundi on paljon selkeämpi näin. Potku ei tunnu kyllä b7k:sta loppuvan. Mä käytän bassoja äänittäessä noita meidän firman purkkeja (lähinnä vanhempi Vintage Deluxe jossa vielä era-potikka) yleensä sellaisenaan linjaan tai sitten kaiutinmallinnuksen kera, eli myöskin ilman toista bassoetuastetta. Noissa pedaaleissa on jo itsessään sen verran valmis saundi, että toimii hyvin noin. | |
![]() 15.10.2017 07:13:37 | |
tommiot: Mä käytän bassoja äänittäessä noita meidän firman purkkeja (lähinnä vanhempi Vintage Deluxe jossa vielä era-potikka) yleensä sellaisenaan linjaan tai sitten kaiutinmallinnuksen kera, eli myöskin ilman toista bassoetuastetta. Noissa pedaaleissa on jo itsessään sen verran valmis saundi, että toimii hyvin noin. Juurikin näin, valmis saundi :) Keikoille mennessä tietää aina että saa haluamansa saundin. Ja purkeissa on mukavasti valinnan varaa, pitää alkaa setviin jääkö uusin alpha & omicron lautaan, vai toimisiko esim vintage paremmin. Lapissa ei vain kokeilumahdollisuuksia hirveästi ole.. | |
![]() 25.01.2018 19:05:34 | |
Darkglassilta uutta etuastetta tulossa: https://www.darkglass.com/creations/alpha-omega-ultra/ On kaiutinsimulaatiota ja kuulokeliitäntää mukana. | |
![]() 25.01.2018 19:58:16 | |
vt_17: Darkglassilta uutta etuastetta tulossa: https://www.darkglass.com/creations/alpha-omega-ultra/ On kaiutinsimulaatiota ja kuulokeliitäntää mukana. Eikä unohdeta myöskään tätä https://www.darkglass.com/creations/microtubes-b7k-ultra-v2/ :) | |
![]() 25.01.2018 20:07:38 | |
Ja loppupeleissä ketään ei kiinosta onko basistilla pörisemässä se kympin behku vaiko monien satojen eurojen palkittu ja kehuttu hifi-himmeli. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)