chief 13.01.2011 19:01:53 | |
---|
"It's the ear, not the gear. " |
JudeJude 14.01.2011 12:33:17 | |
---|
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta |
doktorkoo 19.01.2011 08:23:25 | |
---|
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank
http://www.myspace.com/themisbeats |
slappete 05.02.2011 16:06:11 | |
---|
Ostin sokkona käytetyn/vanhan basson,sisältä ei löytynyt minkäänlaista lippua/lappua.Osaisko joku veikata basson merkkiä tai valmistusmaata kuvien perusteella.Kuvat bassosta löytyy omista tiedostani. |
doktorkoo 07.02.2011 20:55:37 | |
---|
Minua on vaivannu kun monet basistit käyttää sekasettiä, eli E ja A suolia tai nylonia, ja D&G tavallista teräskieltä....että mitäs juonia tällä punotaan, miksi tälläinen sekoitus? Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank
http://www.myspace.com/themisbeats |
JudeJude 12.02.2011 10:07:59 | |
---|
doktorkoo: Minua on vaivannu kun monet basistit käyttää sekasettiä, eli E ja A suolia tai nylonia, ja D&G tavallista teräskieltä....että mitäs juonia tällä punotaan, miksi tälläinen sekoitus? Itselle parhaan saundin ja tatsin haku siinä kai on ajatuksena. Ameriikan kontrabasisteilla on oma foorumi pelkästään kielillekin. Kai ne tosiaan on erilaisia :) http://www.talkbass.com/forum/f17/ "Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta |
Herde 13.02.2011 12:02:07 (muokattu 13.02.2011 21:51:39) | |
---|
doktorkoo: Minua on vaivannu kun monet basistit käyttää sekasettiä, eli E ja A suolia tai nylonia, ja D&G tavallista teräskieltä....että mitäs juonia tällä punotaan, miksi tälläinen sekoitus? Itse asiassa monet jazzbasistit ovat tykästyneet juuri päinvastaiseen settiin eli E&A teräskieliä ja D&G suolikieliä.. Syynä voi olla esim. se että pizzicatosoitossa E ja A-suolikielet saattavat bassosta riippuen kuulostaa ja tuntua löysiltä ("ontto" soundi ja ei sustainia). Monet suolikielisoundin ystävät korvaavat E:n ja A:n esim. Spirocoreilla. Charlie Haden kertoi Bass Playerin haastattelussa tämmöstä: "The E and A have the ability to project the wood sound of the instrument more than the higher strings. To get a better sound from the D and G you've got to have natural strings." (Haden käyttää Spirocore E&A / Kaplan Golden Spiral D&G-settiä) |
marso88 01.03.2011 21:05:17 | |
---|
ostin muutama päivä sitten itselleni kontrabasson ja kaikki vinkit soitto harjoituksiin ovat terve tulleita. nuoteista tekniikoihin mutta rockabilly kiinnostaa eniten. |
jones88 02.03.2011 11:22:21 | |
---|
marso88: ostin muutama päivä sitten itselleni kontrabasson ja kaikki vinkit soitto harjoituksiin ovat terve tulleita. nuoteista tekniikoihin mutta rockabilly kiinnostaa eniten. http://www.doublebasschat.com/forum/index.php Tuolta löytyy vain ja ainoastaan rockabillylle vihkiytyneitä släppääjiä; loistavia neuvoja ja vinkkejä. Suosittelen. "Jollei mies olis kekseliäämpi ku nainen, niin kyllä maailmassa juotais sitte vähä kaljaa." -U. Turhapuro |
JudeJude 02.03.2011 13:20:33 | |
---|
marso88: ostin muutama päivä sitten itselleni kontrabasson ja kaikki vinkit soitto harjoituksiin ovat terve tulleita. nuoteista tekniikoihin mutta rockabilly kiinnostaa eniten. Moi, onneksi olkoon ja tervetuloa pitkän, kivisen tien alkuun! Kaksi neuvoa. 1) Hanki jousi. Vaikka et koskaan soittaisikaan arco julkisesti, jousitreeni on paras tapa saada vire kohdilleen. Näppäilemällä saundi on sen verran vähemmän selkeä, että monenlainen kura menee läpi, mikä kostautuu. 2) Ota muutama soittotunti osaavalta opettajalta. Säästät niin paljon aikaa järkevämmälle treenaukselle, kun tiedät lähtökohdat soittimen fiksuun käsittelyyn. Nämä siis kokemuksen inspiroimalta nimimerkiltä "Parempi puoli vuotta opettajan kanssa kuin viisi vuotta ilman." Lisäksi vielä bonus, 3) Opettele oikeinkirjoitus. Saat foorumeilla parempaa rispektiä. esimerkki korjatuksi tekstiksi: Ostin muutama päivä sitten itselleni kontrabasson, ja kaikki vinkit nuoteista tekniikoihin ja soittoharjoituksiin ovat tervetulleita. Rockabilly kiinnostaa eniten. yst. jude "Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta |
rattledad 02.03.2011 13:56:44 | |
---|
Damn, shit just hit the fan. |
JuhaHo 04.03.2011 10:24:33 | |
---|
Onko porukalla kokemuksia tallaan kiinnitettävistä virittimistä. Tulimme hankkineeksi Vantaanportin F-musiikista Seiko merkkisen hintaan 49 Eur. Hämmästyksemme oli suuri kun havaitsimme, ettei mittari näytä mitään jousella soitettaessa. Halvemmat mikilliset mittarit toimivat moitteetta jousellakin. Liike itsessään oli kyllä melkoinen pettymys ainakin meidän perheelle. Työhönsä kyllästyneen oloista myyjää ei olisi voinut vähempää kiinnostaa meidän maalaismurteella puhuvien tarpeet. Tulimme kuitenkin matkan päästä ja nimenomaa po. liikkeeseen. No onpahan paikka nähty. |
JudeJude 04.03.2011 13:10:57 (muokattu 04.03.2011 17:24:17) | |
---|
JuhaHo: Liike itsessään oli kyllä melkoinen pettymys ainakin meidän perheelle. Työhönsä kyllästyneen oloista myyjää ei olisi voinut vähempää kiinnostaa meidän maalaismurteella puhuvien tarpeet. Tulimme kuitenkin matkan päästä ja nimenomaa po. liikkeeseen. No onpahan paikka nähty. Mulla on samanlainen kokemus paikasta, vaikken maalaismurretta puhukaan. Tallaviritysmittareista taas ei ole kokemusta; mikillinen mittari tai keikalla TU-2 ajaa minulla asian. edit: lisäsin puuttuneen sanan "Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta |
_teemu_ 19.03.2011 16:22:26 (muokattu 19.03.2011 16:22:55) | |
---|
Vaihdoin tossa tänään bassoon Evah Pirazzit, saa nähä miten toimii mun soitossa. Ainakin vahvistinsoundi oli ihan hyvä, Realistia käytän siis. Testaan pari viikkoa ja katon sitten vaihdanko takasin Velvetin Garboihin. Akustinen soundi tossa hiljeni aika paljon, mutta yläpäätä soundissa enemmän. Ikuista säätöä... edit. Ja basso tosiaan Rubner vm -83 |
hollstro 19.03.2011 19:38:32 | |
---|
_teemu_: Vaihdoin tossa tänään bassoon Evah Pirazzit, saa nähä miten toimii mun soitossa. Ainakin vahvistinsoundi oli ihan hyvä, Realistia käytän siis. Testaan pari viikkoa ja katon sitten vaihdanko takasin Velvetin Garboihin. Akustinen soundi tossa hiljeni aika paljon, mutta yläpäätä soundissa enemmän. Ikuista säätöä... edit. Ja basso tosiaan Rubner vm -83 Pitäskö perustaa Rubner-klubi. Sinä, Heikki ja minä. Kellä muulla olis? vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
_teemu_ 19.03.2011 22:22:10 (muokattu 19.03.2011 22:22:25) | |
---|
Pitäskö perustaa Rubner-klubi. Sinä, Heikki ja minä. Kellä muulla olis? Hähä sehän ois ! Jännä miten samankuulosia noi bassot voi olla, Kolehmaisen Esalla soitin pari ääntä jollain vanhemmalla Rubnerilla, ja kuulosti aika lailla mun bassolta vaikka oli ihan eri setup. |
absqua 20.03.2011 01:24:43 | |
---|
hollstro: Pitäskö perustaa Rubner-klubi. Sinä, Heikki ja minä. Kellä muulla olis? Siinäpä klubi johon itsekin kovasti haluaisin kuulua. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Herra Melankolia 21.03.2011 18:07:58 | |
---|
Millaista halpis kontraa suosittelette? Abertonen 3/4 kontran saisi 600e Thomannin halvimmat 3/4, 500 euron luokkaa Enpä noista tiedä juuri, yksi ero noissa olisi ainakin että thomannin pelissä on "talla" kielten pidin taitaa olla muovia - abertonessa ebeniä. |
JudeJude 22.03.2011 13:30:20 | |
---|
Herra Melankolia: Millaista halpis kontraa suosittelette? Semmoista joka maksaa 1500-2000 euroa. Sellainen on vielä aika halpis kontrabassoksi. Abertonen 3/4 kontran saisi 600e Thomannin halvimmat 3/4, 500 euron luokkaa Joo ei. Enpä noista tiedä juuri, yksi ero noissa olisi ainakin että thomannin pelissä on "talla" kielten pidin taitaa olla muovia - abertonessa ebeniä. Komposiittimuovinen kielisilta soi kuulemma isosti mutta hengettömästi, en ole päässyt kokeilemaan. Puinen taas voi olla persoonallisempi tai sit puunlaadusta riippuen myös tosi, tosi huono. Jos "basso" maksaa 600 euroa, laatu on ylipäätään luultavasti aika huono. Perustetaanko bassopalstalle pysyväisluonteinen ketju "Miksi ei kannata ostaa halpaa kontrabassoa?"... -jude "Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta |
Herra Melankolia 22.03.2011 14:59:01 | |
---|
Komposiittimuovinen kielisilta soi kuulemma isosti mutta hengettömästi, en ole päässyt kokeilemaan. Puinen taas voi olla persoonallisempi tai sit puunlaadusta riippuen myös tosi, tosi huono. -jude Kiitos tästä. Tiedän että 2000euron kontrat on vielä "halpoja". Mutta suhteessa mun rahoihin ne ei ole halpoja. |