Jamppa2 21.01.2009 00:52:18 | |
---|
Isot pojat on olleet ihan väärissä valoissa. Tämä on juurikin se väärä stereotypia ko. bassosta, jossa rikua pidetään ohutsoundisena plekubassona, joka sopii vain säröllä soittoon. Ei todellakaan pidä paikkaansa, rikulla voi vaikka pekuttaa ja soittaa ihan mitä musaa vaan. Esim: http://www.youtube.com/watch?v=pF02j2tjoEY&feature=channel Eikös se Claypoolikin antanu Rikulle oikein kunnolla peukkua jossain ämpäripään jamis. Jotain pientä. |
J.Hollström 21.01.2009 05:45:16 | |
---|
|
J.Hollström 06.04.2009 12:59:36 | |
---|
Okei, nyt on sitten hieman erilainen riku plakkarissa, joten jokusen sanan siitäkin tänne voinee kirjailla. Tässä katalogikuva vehkeestä: http://www.rickenbacker.com/gallery … chive_id=2012&gallery_year=1990 Eli malli on 4004C vuodelta '93. Ulkonäöksellisesti jopa hieman warreen vivahtava, mutta muuta yhtäläisyyttä ko. valmistajaan ei ole. Läpikaulainen peli jossa bodyn siivet on pähkinäpuuta, kaula ja otelauta on vaahteraa. Basso on passiivinen kahdella aika voimakkaalla humpparilla varustettu soitin. Painoa on yllättävän vähän, vain 3,6 kiloa. Metalliosat on kullitettu, ja talla on rullilla varustettu, aika hifin oloinen systeemi. Elektroniikka on perus, vol., tone ja mikinvaihtokytkin. Soundillisesti tämä asettuu johonkin 4003 rikujen ja presarin välimaastoon, jonka botne on alempana mitä normi rikuissa, mutta ei niin alhaalla kuitenkaan mitä presarissa. Pientä siikaa voi tsuumailla tästä, näyte on soitettu molemmilla mikeillä tietokoneeseen Line6 guitarportin läpi: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2960 Ko. malli sellaisenaan on jo lakkautettu, mutta tilalla on 4004Cii: http://www.rickenbacker.com/model.asp?model=4004Cii Näin muutaman viikon tuttavuuden jälkeen fiilis bassoon on positiivinen, soitin istuu moneen menoon ja bändin seassa erottuvuus on hyvä. Ts. pitopeli, niinkuin rikut yleensäkin on, jos semmoisen jostain sattuu itselleen löytämään. Koiranpaska on parasta. |
Seba 06.04.2009 18:40:20 | |
---|
Oho? Melkoisen hyvän kuuloinen laite. Ulkonäöllisesti häviää mun miälest tolle 4003(?) mallille mutta paremman kuuloinen khyl. Onko toinen riku vielä tallessa vai menikö/meneekö kiertoon? |
J.Hollström 06.04.2009 20:57:24 | |
---|
Seba: Oho? Melkoisen hyvän kuuloinen laite. Ulkonäöllisesti häviää mun miälest tolle 4003(?) mallille mutta paremman kuuloinen khyl. Paremmuudesta en tiedä, molemmat toimii omilla avuillaan. Onko toinen riku vielä tallessa vai menikö/meneekö kiertoon? Tallessa on. Koiranpaska on parasta. |
niemepet 31.05.2009 13:48:47 | |
---|
Löytyykö pääkaupunkiseudulta liikettä jossa vois testailla Rickenbackereita? Lähinnä 12-kielinen 360 kiinnostaisi. Olen havainnut että aika harvassa ne näyttää olevan netissäkin - joten jos joku löytää jonkun nettikaupan, jossa niitä on, niin linkkiä tänne, kiitos. Tästä keskustelusta löysin RickySoundsin... Gibson Robot Les Paul 1st Run,
Gretsch White Falcon LTV,
Epiphone ES-295,
Duesenberg Rocket II,
Fender VG Stratocaster |
2541 31.05.2009 14:00:13 | |
---|
niemepet: Löytyykö pääkaupunkiseudulta liikettä jossa vois testailla Rickenbackereita? Lähinnä 12-kielinen 360 kiinnostaisi. Olen havainnut että aika harvassa ne näyttää olevan netissäkin - joten jos joku löytää jonkun nettikaupan, jossa niitä on, niin linkkiä tänne, kiitos. Tästä keskustelusta löysin RickySoundsin... www.kitarapaja.com Yks 360 on hyllyssä, mutta 6-kielinen. 12-kielinen versio on kyllä upea kitara, kaverilla olen päässyt sellaista testailemaan. |
niemepet 31.05.2009 19:43:40 | |
---|
2541: 12-kielinen versio on kyllä upea kitara, kaverilla olen päässyt sellaista testailemaan. No huh, ei helpottanut tätä "pakko saada toi kitara" oloa yhtään... ;-) Gibson Robot Les Paul 1st Run,
Gretsch White Falcon LTV,
Epiphone ES-295,
Duesenberg Rocket II,
Fender VG Stratocaster |
Charger 01.06.2009 22:55:52 | |
---|
Kai sitä nyt voi kirjoittaa kun hankinnasta on jo jonkin verran aikaa. Mapleglo 4003:n vuosimallia 2002 ostin tammikuussa, eikä ole tarttenut katua vaikka hieman se lompakossa vihlaisi... Käytin instrumentin heti säädettävänä Lottosella ja tatsi parani vielä entisestään. Samalla poistin takamikin suojan, koska se tuntui olevan hieman tiellä. Soundi on aivan mahtava, keskiasennossa soitan yleensä, tulee se rosoinen klangi ja botne hienosti esille. Hönkää tuntuu tulevan reilusti enemmän ulos kun minun presarista. Ja se joka puhuu että Riku on plekumiesten basso ei joko osaa soittaa nakeilla tai ei ole koskaan testannut sitä. Onhan siinä omat hassuutensa, kuten intonaatio nyt ei niin karmean tarkka tunnu tuolla perustallalla olevan, mutta mitä sitten, ei sitä kukaan kultakorva kuule siellä factoryssa (RIP) tai muussa pikkuklubissa! Ihana laite, mie vaan tykkään siitä niin kauhiasti. |
J.Hollström 02.06.2009 14:07:14 | |
---|
Charger: Ihana laite, mie vaan tykkään siitä niin kauhiasti. Hyvät commentsit. Samat mielipiteet mullakin. Riku on musta aika tarkka säädöistä ja kielienpaksuuksista. Itse olen saanut vehkeen parhaiten setuppiin ohkasella kielisetillä ja matalalla äksönillä, jolloin soittotatsikin pitää olla aika hiplausta, mutta olen alkanut pitämään siitäkin, kun ei tartte sormet ruvella olla riuhtomassa ja silti soundi on tymäkkä. |
dewfall 04.06.2009 13:55:55 | |
---|
juki68: Hyvät commentsit. Samat mielipiteet mullakin. Riku on musta aika tarkka säädöistä ja kielienpaksuuksista. Itse olen saanut vehkeen parhaiten setuppiin ohkasella kielisetillä ja matalalla äksönillä, jolloin soittotatsikin pitää olla aika hiplausta, mutta olen alkanut pitämään siitäkin, kun ei tartte sormet ruvella olla riuhtomassa ja silti soundi on tymäkkä. Itsekin vasta alkaa oppia hieman soittamaan syksyllä hankkimaansa '08 4003:a, 045-105 Elixir-setti tuntuu aika spagetilta täysmensuuriseen ja teräs-DR:iin tottuneelle. Noitakin varten joutui hieman rapsuttelemaan satulaurista ylimääräisiä pois. Vasemman käden osahan on jumalainen, mutta oikea vaatii opettelua ja sormet huutavat armoa mikinkehyksen terävien reunojen kanssa. Nyt ovat jo sormet siirtyneet takamikin ja tallan välistä mikkien väliin. Löytyy melkoista botnea vähällä röytämisellä. E-kieli ei kai yleensä Rikuissa hirveän tymäkkä ole, mutta D- ja G-kielten alanauhain soundista diggaan aivan järjettömästi. Voimakas ja selkeä, munaisa ääni. Tää, luulen, on se pianosoundi mistä aina Rikun yhteydessä puhutaan. Modernien (85->) 4003:sten omistajat, kuinka nätisti olette saaneet kaulan valmistajan suositusten mukaan luotisuoraksi? |
hollstro 04.06.2009 18:19:33 | |
---|
dewfall: Modernien (85->) 4003:sten omistajat, kuinka nätisti olette saaneet kaulan valmistajan suositusten mukaan luotisuoraksi? Mulla se on luotisuorassa ollut koko ajan. Hyvin saundaa ja soitetavuus on hyvä kun otin sen tallamikin naurettavan kromimuovikuoren veks. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
2541 04.06.2009 18:42:16 | |
---|
dewfall: Modernien (85->) 4003:sten omistajat, kuinka nätisti olette saaneet kaulan valmistajan suositusten mukaan luotisuoraksi? Aika sama kuin Hollströlläkin, ei ole paljoa tarvinnut ponnistella. Basso on ollut vuodesta 1991 ja kaulaa on säädetty korkeintaan kolme kertaa. |
JartZA 30.07.2009 21:40:33 | |
---|
Onkos se nyt universaali totuus, että Rikujen hinnat on pompsahtaneet sellaiset 500 euroa ylöspäin? Aikaisemmin kun kitarapajan sivuilta niitä kuolasin, hinnat pyörivät 1500 euron paikkeilla ja nyt kun sieltä katsoo, niin kolme 4003:sta löytyy ja jokaisen hinta 1950-2000e. Perhana, juuri kun ajattelin että ehkä tämän kesän jälkeen voisi yrittää sellaisen saalistaa. SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann |
Geezler 30.07.2009 21:58:53 | |
---|
JartZA: Onkos se nyt universaali totuus, että Rikujen hinnat on pompsahtaneet sellaiset 500 euroa ylöspäin? Aikaisemmin kun kitarapajan sivuilta niitä kuolasin, hinnat pyörivät 1500 euron paikkeilla ja nyt kun sieltä katsoo, niin kolme 4003:sta löytyy ja jokaisen hinta 1950-2000e. Perhana, juuri kun ajattelin että ehkä tämän kesän jälkeen voisi yrittää sellaisen saalistaa. Kyllä mun mielestä Kitarapajan rikut on ollu 1800:sta ylöspäin jo muutaman vuoden. Suurinosa kepeistähän on siellä yksityisten omistamia mutta tinkaus kannatttaa sielläkin. |
JartZA 31.07.2009 18:57:55 | |
---|
Geezler: Kyllä mun mielestä Kitarapajan rikut on ollu 1800:sta ylöspäin jo muutaman vuoden. Suurinosa kepeistähän on siellä yksityisten omistamia mutta tinkaus kannatttaa sielläkin. Ehkä muistan sitten väärin, arvokkaita ovat joka tapauksessa. Noh, täytyypä sitten katsella miten finanssipuoli kehittyy tässä, mutta voihan sitä opintolainalla vähän täräyttää jos ei muuten, mikäli riku omaan kätöseen edes istuu ja löytyy sopiva yksilö. :) SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann |
JartZA 18.09.2009 20:40:17 | |
---|
Noniin, pitkän kuolauksen jälkeen 4003 Jetglo '04 saapui taloon ja kaurapuuro maistuu taas jonkin aikaa. Vielä tässä odottelen stereopiuhaa saapuvaksi jonka jälkeen alkaa Rick-O-Sound laulamaan! :) SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann |
king kong 22.09.2009 09:41:38 | |
---|
Muista bassoista en tiä mutta rikuilla ainaki saa mätkiä kaappeja paskaks ja repiä kieliä ja hinkata seinään ja taivutella kaulaa eikä ne juuri miksikään mene mitä nyt ehkä pientä kosmeettista vauriota saattaa tulla, mut hienovireetki pysyy todella hyvin. |
Ponu Mortimer 24.09.2009 00:05:41 | |
---|
Tervehdys kaikki Rikke-asiantuntijat. Minkälaista hinta-arviota antaisitte valkoiselle, vuoden '86 4003selle? Taitavat olla aika harvinaisia, ainakin täällä Suomessa. |
J.Hollström 24.09.2009 05:20:52 | |
---|
Ponu Mortimer: Tervehdys kaikki Rikke-asiantuntijat. Minkälaista hinta-arviota antaisitte valkoiselle, vuoden '86 4003selle? Taitavat olla aika harvinaisia, ainakin täällä Suomessa. 1600 eur jos on ok kunnossa ja orggisosilla. |